A. ARTIKELSGEWIJZE TOELICHTING BIJ HET WETSVOORSTEL
Wetsartikel 1 (uitgaven/verplichtingen en ontvangsten)
De begrotingsstaten die onderdeel uitmaken van de Rijksbegroting, worden op grond van artikel 1, derde lid, van de Comptabiliteitswet elk afzonderlijk bij de wet vastgesteld en derhalve ook gewijzigd. Het onderhavige wetsvoorstel strekt ertoe om de begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het jaar 2005 te wijzigen.
De in die begrotingsstaat opgenomen begrotingsartikelen worden in onderdeel B van deze memorie van toelichting toegelicht (de zgn. begrotingstoelichting).
2.1 Overzicht belangrijkste uitgaven- en ontvangstenmutaties
2.2 De productartikelen
Allereerst is de begrotingsstaat voor het Infrastructuurfonds voor het jaar 2005 opgenomen. Hierbij wordt inzicht gegeven in de mutaties die op artikelniveau in de verplichtingen-, de uitgaven- en de ontvangstenramingen worden voorgesteld.
Daarna is onder 2.1 in overzichten met de belangrijkste uitgaven- en ontvangstenmutaties de aansluiting gemaakt met de budgettaire nota (Najaarsnota) van het ministerie van Financiën. Vervolgens worden de belangrijkste mutaties toegelicht. Over het gros van deze mutaties heb ik u reeds geïnformeerd in mijn brief van 3 oktober 2005, waarin is ingegaan op de te verwachten onderuitputting op het Infrastructuurfonds en welke maatregelen daar tegenover worden ingezet. Er is nog geen aanvullende onderuitputting op het spoorprogramma voorzien. Op het moment dat daar evenwel sprake van mocht zijn, ben ik voornemens deze binnen het spoorprogramma in te zetten voor het naar voren halen van betalingen (AK-Prorail en in het kader van de leenfaciliteit).
Tenslotte wordt onder 2.2 De productartikelen inzicht verstrekt in de mutaties op financieel instrumentniveau.
Wat betreft de mutaties die zijn opgenomen in de Miljoenennota 2006 (Vermoedelijke Uitkomsten 2005), wordt opgemerkt dat deze op dezelfde wijze als de voorgestelde Najaarsnotamutaties in de onder 2.2 opgenomen opbouw van de productartikelen per financieel instrument inzichtelijk zijn gemaakt.
Deze mutaties zijn toegelicht in de begroting 2006 en daarmee reeds aan de Kamer voorgelegd.
2.1 Overzicht belangrijkste uitgaven- en ontvangsten mutaties
Belangrijkste suppletore mutaties 2005 (x EUR 1 mln.)
Art.nr. | Uitgaven | Ontvangsten | ||
---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2005 | 5.789,6 | 5.709,2 | ||
Motie Verhagen efficiencytaakstelling | div | – 5,0 | – 5,0 | |
Amendement 40 | 01.02 | – 10,0 | ||
Amendement 8 | 01.02 | – 15,0 | ||
01.03 | 15,0 | |||
Amendement 19 | 01.01 | 0,0 | ||
Amendement 38 | M05.01 | – 60,0 | ||
Stand 1e suppletore begroting 2005 | 5.864,0 | 5.798,2 | ||
– mutaties Miljoenennota 2006 (uitkomst 2005) | – 82,3 | – 82,3 | ||
– mutaties Najaarsnota 2005 (belangrijkste): | ||||
1. | Vergoeding BTW | div. | 457,4 | 457,4 |
2. | Vertraging aanlegprogramma rijkswegen | 01.01.02 | – 287,1 | |
3 | Onderhoud wegen | 01.01.04 | 28,3 | |
4. | Schuldreductie Prorail | 01.02.04 | – 25,0 | |
5. | Valys | 01.02.04 | 10,0 | |
6. | Versnelde betaling Randstadrail | 01.03.02 | 175,2 | |
7. | Vertraging aanlegprogramma waterkeren | 02.01.02 | – 50,2 | |
8. | B&O waterkeren:realisatie | 02.01.04 | 24,7 | |
9. | Maaswerken | 02.01.06 | – 12,1 | |
10. | Vertraging aanlegprogramma waterbeheren/vaarwegen | 02.0– 2.02 | – 86,0 | |
11. | Afkopen natte beheer- en onderhoudsprogramma (Brokx Nat) | 2.02.04 | 266,0 | |
12. | B&O vaarwegen | 02.02.04 | 35,4 | |
13. | HSL-Zuid | 03.03 | – 73,0 | |
14. | Anders betalen voor mobiliteit | 03.05 | – 6,0 | |
15. | Zuiderzeelijn | 03.06 | – 6,0 | |
16. | Regionale mobiliteitsfondsen | 04.07.01 | – 20,0 | |
17. | Terugsluisgelden | 04.07.02 | 41,9 | |
Diversen | div. | – 2,4 | 13,6 | |
Stand 2e suppletore begroting 2005 | 6.252,8 | 6.186,9 |
Dit wetsvoorstel, dat aansluit aan bij de Najaarsnota 2005 van het ministerie van Financiën, bevat alleen begrotingsmutaties die betrekking hebben op de uitvoering van reeds ingezet beleid, waarvan de belangrijkste in de bovenstaande tabel zijn weergegeven en hieronder zijn toegelicht:
1 Dit betreft de BTW die op basis van declaraties (en verantwoording over de werkelijk betaalde BTW over de relevante onderdelen) uit een aanvullende post (via ontvangstenartikel 05.01 Bijdragen met begroting VenW) wordt gecompenseerd.
Het bedrag kan als volgt worden gespecificeerd:
01.02 Railwegen € 298,0 mln.
03.02 Betuweroute € 62,4 mln.
03.03 HSL-Zuid € 97,0 mln.
2 Als gevolg van vertragingen in het wegenprogramma – zowel binnen ZSM als bij reguliere aanlegprojecten – zal in 2005 ca. € 323 mln. onbesteed blijven. Gedeeltelijk (ca. € 150 mln.) wordt dit veroorzaakt door de problematiek op het gebied van luchtkwaliteit (dit speelt met name binnen het ZSM-programma). Binnen dit programma is het noodzakelijk (gebleken) om in de voorbereidende fase een aantal nieuwe-/aanvullende luchtonderzoeken uit te voeren. Hierdoor verschuift de uitvoeringsplanning van deze projecten (vertraging) en zullen de geplande kasuitgaven (gedeeltelijk) naar volgend jaar doorschuiven. Het gaat onder andere om de volgende projecten:
• Zaanstad–Purmerend (doorgeschoven naar 2006)
• Utrecht Noord–Eemnes (doorgeschoven naar 2006)
• A13 en A 20 (latere aanbesteding)
Daarnaast is er sprake van vertraging (€ 175 mln.) binnen het «reguliere» aanlegprogramma. Deze vertragingen kennen tal van oorzaken, waarvan de belangrijkste op het gebied liggen van tegenvallers bij grondverwerving, langere doorlooptijd van planologische/procedurele vereisten en (algemeen) te optimistische uitvoeringsplanningen. Overigens gaat het hier met name om verschuivingen in de kasplanning, zonder dat dit (vooralsnog) consequenties heeft voor de geplande opleveringsdatum en totale projectkosten. Wel leidt dit tot verminderde uitgaven in 2005. De meest in het oog springende projecten voor 2005 zijn:
– RW 1/50 Arnhem–Beekbergen–Deventer (€ 26 mln.)
– RW 2 Rondweg Den Bosch (€ 17 mln.)
– RW 5 2e Coen/WRW (€ 25 mln.)
– RW 5 VWRW (€ 5 mln.)
– RW 9 Koedijk–De Stolpen (€ 10 mln.)
– RW 12 Den Haag (€ 9 mln.)
– RW 15 Calandtunnel (€ 14 mln.)
– RW 37 Hoogeveen–Duitse grens (€ 12 mln.,)
– N 57 Veersedam–Middelburg (€ 5 mln.)
– RW 73 Venlo (€ 15 mln.)
– RW 50 Eindhoven–Oss (€ 10 mln.)
Daartegenover worden uitgaven voor de ondertunneling A2 Maastricht versneld. Het gaat hierbij om € 36 mln. ten behoeve van aankoop van percelen langs het tracé.
3 Met deze intensivering wordt beoogd de achterstanden bij het onderhoud van de rijkswegen zo voortvarend mogelijk aan te pakken.
4 Voor de schuldreductie van Prorail van € 125 mln. wordt om bedrijfseconomische redenen € 100 mln. in 2005 gerealiseerd, zodat in verband hiermede een overschot van € 25 mln. ontstaat.
5 Door het Ministerie van VWS is een bedrag van € 10 mln. teruggeboekt naar artikel 01.02.04 (welke bij nota van wijziging was overgeboekt naar VWS). Het betreft de onderuitputting van de Valys bij het ministerie van VWS.
6 Op basis van de reeds behaalde mijlpalen is het mogelijk kasuitgaven voor Randstadrail sneller te betalen dan de in de begroting opgenomen kasplanning. In 2005 wordt zo € 175 mln. versneld betaald.
7 Het overschot wordt hoofdzakelijk veroorzaakt:
– Door het feit dat er verscheidene subsidies op dit programma worden uitgekeerd t.b.v. Deltaplan Grote Rivieren en het Hoogwaterbeschermingsprogramma, waarbij de verzoeken tot uitkering achterblijven bij de eerdere verwachtingen.
– Bij het Dijkversterkingsproject Flevoland is het kasritme aangepast aan het feitelijke uitvoeringstempo, zonder invloed op de opleveringstermijn. Bij de Steenzettingen Westerschelde is minder budget in 2005 nodig door langere voorbereiding innovatieve contracten; vertraging vanwege niet voorziene werkzaamheden die door derden in dit gebied worden uitgevoerd, en de vogel en habitatrichtlijn (€ 10 mln.).
8 De middelen zijn bestemd voor versnellingen op het gebied van suppleties en activiteiten rond overdracht waterkeringen op de Waddeneilanden.
9 Deze mutatie betreft de neerwaartse bijstelling van de kasprognose als gevolg van later dan geplande aanbesteding van de kades. Als gevolg van gesprekken met de waterschappen over beheer en onderhoud van de kades en de kwaliteit ervan is besloten om de aanbesteding van de kades uit te stellen.
10 De belangrijkste posten die de lagere uitgaven op dit artikelonderdeel veroorzaken zijn:
– Vertraging depot Hollands Diep: doordat de aanbesteding later heeft plaatsgevonden dan in de SNIP-programmering was voorzien schuift een bedrag van ca. € 18 mln. door naar latere jaren.
– Later of lagere declaratie van subsidieaanvragers voor SUBBIED en TBBV later of minder declareren (ca. € 10 mln.).
– Door de vernietiging van het bestemmingsplan is de uitbreiding van het Lekkanaal vertraagd (€ 6 mln.).
– Bij het project Twentekanalen heeft gunning langer geduurd en daardoor zal groot deel van betaling in 2006 plaatsvinden, maar oplevertermijn wordt nog steeds gehaald (ca. € 6 mln.).
– Renovatie Noordzeesluizen: Restwerkopdracht loopt uit, Start uitvoering in 2006 (€ 4 mln.).
– Vertraging in saneringsprojecten (ca € 10 mln.).
– Er is een vertraging van de MER (Milieueffect Rapportage) bij de Integrale Inrichtingen Veluwe Randmeren (IIVR). Deze zal plaatsvinden in 2006 in plaats van eind 2005 (ca. € 10 mln.).
– De betaling van de schadeclaim Terneuzen wordt dit jaar niet meer gerealiseerd (ca. € 4 mln.).
– Vertraging vaarweg Ketelmeer (ca. € 8 mln.).
11 Deze mutatie betreft de afkoop van contracten met derden (met name lagere overheden) bij natte beheer- en onderhoudscontracten (Bronkx Nat). Deze contracten zijn ontstaan doordat in het verleden niet-hoofdvaarwegen zijn overgedragen aan lagere overheden. In de contracten wordt de jaarlijkse bijdrage door VenW in de beheer- en onderhoudskosten van de overgedragen waterwegen geregeld en is de bevoegdheid opgenomen om de jaarlijkse uitkering te beëindigen onder het doen van een uitkering ineens.
Het gaat hier om:
– Afkoop overdracht Noordhollandsch Kanaal
– Afkoop Almelo-de Haandrik
– Afkoop jaarlijkse uitkering aan de Provincie Zuid Limburg voor onderhoud en exploitatie kanaal door Walcheren
12 Met deze intensivering wordt beoogd de achterstanden bij het onderhoud van de rijkswaterwegen zo voortvarend mogelijk aan te pakken.
13 De onderuitputting op de HSL-Zuid wordt veroorzaakt doordat betalingen meer dan eerder reeds verwacht achterlopen op de in de ontwerpbegroting 2006 opgenomen kasraming voor 2005. Dit ligt enerzijds aan het langer uitblijven van overeenstemming over (de financiële omvang van) noodzakelijke contractwijzigingen en komt anderzijds voort uit vertragingen op onderdelen die niet in de hoofdcontracten zijn opgenomen (aansluiting Rotterdam, aansluiting op het elektriciteitsnet).
14 Het platvorm Anders betalen voor Mobiliteit heeft op 26 mei 2005 haar advies opgeleverd en is daarmee van haar taken ontheven een heeft officieel (financiële) decharge gekregen. Het Platform is ruim binnen de begroting gebleven. Thans worden enkele onderzoeken uitgevoerd ten aanzien van effecten, gevolgen van en varianten voor de invoering van een vorm van beprijzing. De kasprognose voor 2005 voor deze onderzoeken bedraagt € 2 mln., waardoor een bedrag van € 6 mln. pas in 2006 nodig is.
15 Als gevolg van de TCI heeft de projectorganisatie haar planning aangepast. Het gevolg hiervan is een kasoverschot in 2005 van € 6 mln.
16 De verwachting is dat in 2005 minder middelen in de Regionale Mobiliteitsfondsen gestort hoeft te worden.
17 Betreft de versnelde betaling van compensatiebedragen voor het niet doorgaan van Rekening Rijden aan de 3 BOR-regio’s: Haaglanden, SRR en ROA. De tweede en laatste betaling ad € 41,9 mln. was gepland in 2006 en wordt nu met de eerste tranche in 2005 meegenomen.
Naast de hierboven vermelde uitgavenmutaties, die in een aantal gevallen ook consequenties hebben voor de verplichtingenramingen, wordt in deze suppletore begroting ook een verplichtingenmutaties voorgesteld die ik graag afzonderlijk wil laten zien.
De verplichtingenverhoging op dit artikel bestaat met name uit:
– de toevoeging van BTW ad € 298 mln.;
– het naar voren halen van de verplichtingen voor het project Vleuten–Geldermalsen ad € 279 mln.;
– het naar voren halen van de verplichtingen voor de Hanzelijn ad € 855 mln.
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
01.01 Rijkswegen | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 1 396 258 | 1 410 377 | – 21 708 | 62 802 | 1 451 471 |
Uitgaven: | 1 912 913 | 1 988 268 | – 21 708 | – 263 919 | 1 702 641 |
Productuitgaven | 1 388 782 | 1 450 982 | – 24 374 | – 186 502 | 1 240 106 |
01.01.02 Aanleg Rijkswegen realisatie | 921 164 | 952 164 | – 29 099 | – 207 748 | 715 317 |
01.01.04 B&O Rijkswegen realisatie | 467 618 | 498 818 | 4 725 | 21 246 | 524 789 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 524 131 | 537 286 | 2 666 | – 77 417 | 462 535 |
01.01.01 Aanleg Rijkswegen verk./planstudie | 15 134 | 17 274 | 11 190 | 76 | 28 540 |
01.01.02 Aanleg Rijkswegen realisatie | 234 979 | 242 381 | – 15 359 | – 82 852 | 144 170 |
01.01.03 B&O Rijkswegen voorbereiding | 31 940 | 31 834 | 402 | 107 | 32 343 |
01.01.04 B&O Rijkswegen realisatie | 199 221 | 196 399 | 5 896 | 5 041 | 207 336 |
01.01.05 Bediening Rijkswegen | 16 592 | 17 299 | 207 | 94 | 17 600 |
01.01.06 Basisinformatie | 26 265 | 32 099 | 330 | 117 | 32 546 |
Ontvangsten | 26 451 | 26 451 | 0 | 0 | 26 451 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
01.01 Rijkswegen | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 1 988 268 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | – 285 627 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 1 702 641 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 462 535 | |
3. Dus productuitgaven | 1 240 106 | |
Waarvan op 1 maart 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 84% | 1 040 025 |
5. Complementair noodzakelijk | 11% | 140 081 |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 5% | 60 000 |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | ||
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | ||
9. Totaal (= 3) | 100% | 1 240 106 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
01.02 Railwegen | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 2 282 627 | 2 226 636 | – 22 839 | 1 459 688 | 3 663 485 |
Uitgaven: | 1 566 065 | 1 542 507 | – 22 839 | 296 016 | 1 815 684 |
Productuitgaven | 1 566 065 | 1 542 507 | – 22 839 | 296 016 | 1 815 684 |
01.02.01 Aanleg Rail: verk./planstudie | 19 374 | 26 957 | 4 242 | – 3 005 | 28 194 |
01.02.02 Aanleg Rail: realisatie goederen | 31 706 | 25 706 | – 2 076 | 2 545 | 26 175 |
01.02.02 Aanleg Rail: realisatie personen | 592 421 | 565 763 | – 163 525 | 101 511 | 503 749 |
01.02.04 Rail B&O realisatie | 820 549 | 822 066 | 137 516 | 180 565 | 1 140 147 |
01.02.05 Prorail: Verkeersleiding | 75 569 | 75 569 | 1 004 | 14 400 | 90 973 |
01.02.06 Rail leenfaciliteit versnelde aanleg | 26 446 | 26 446 | 0 | 0 | 26 446 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 9 000 | 8 296 | 1 800 | 6 114 | 16 210 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
01.02 Railwegen | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 1 542 507 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 273 177 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 1 815 684 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 1 815 684 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 93% | 1 688 507 |
5. Complementair noodzakelijk | 7% | 127 177 |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 1 815 684 |
01.03 REGIONALE EN LOKALE INFRASTRUCTUUR
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
01.03 Regionale en lokale infrastructuur | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 59 608 | 82 816 | – 20 374 | 27 | 62 469 |
Uitgaven: | 146 968 | 188 019 | – 20 374 | 175 227 | 342 872 |
Productuitgaven | 143 755 | 184 414 | – 18 500 | 175 211 | 341 125 |
01.03.01 Aanleg reg/lok.verk./planstudie | 2 911 | 2 714 | 0 | 0 | 2 714 |
01.03.02 Aanleg reg/lok: realisatie | 140 844 | 155 411 | – 18 500 | 173 038 | 309 949 |
01.03.03 Duurzaam veilig | 0 | 4 868 | 0 | 0 | 4 868 |
01.03.05 Gebundelde doeluitkering | 0 | 21 421 | 0 | 2 173 | 23 594 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 3 213 | 3 605 | – 1 874 | 16 | 1 747 |
01.03.01 Aanleg reg/lok.verk./planstudie | 1 772 | 2 177 | 59 | 14 | 2 250 |
01.03.02 Aanleg reg/lok: realisatie | 1 441 | 1 428 | – 1 933 | 0 | – 505 |
01.03.03 Duurzaam veilig | 0 | 0 | |||
01.03.05 Gebundelde doeluitkering | 0 | 0 | 0 | 2 | 2 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
01.03 Regionale en lokale infrastructuur | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 188 019 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 154 853 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 342 872 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 1 747 | |
3. Dus productuitgaven | 341 125 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 341 125 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 341 125 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
02.01 Waterkeren | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 194 467 | 207 386 | 57 420 | 15 747 | 280 553 |
Uitgaven: | 289 626 | 295 976 | 57 420 | – 34 361,75 | 319 034,25 |
Productuitgaven | 218 107 | 223 906 | 55 859 | – 31 314,75 | 248 450,25 |
02.01.02 Aanleg waterkeren: realisatie | 90 797 | 103 525 | 12 141 | – 37 665,75 | 78 000,25 |
02.01.04 B&O waterkeren: realisatie | 82 148 | 76 148 | 4 000 | 18 526 | 98 674 |
02.01.05 Ruimte voor de rivier | 0 | 71 | 48 355 | 0 | 48 426 |
02.01.06 Maaswerken | 45 162 | 44 162 | – 8 637 | – 12 175 | 23 350 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 71 519 | 72 070 | 1 561 | – 3 047 | 70 584 |
02.01.01 Aanleg waterkeren: verk./planst. 4454 | 5 558 | 52 | 9 | 5 619 | |
02.01.02 Aanleg waterkeren: realisatie | 15 904 | 15 501 | 551 | – 12 771 | 3 281 |
02.01.03 B&O waterkeren: voorbereiding | 12 246 | 12 310 | 154 | 908 | 13 372 |
02.01.04 B&O waterkeren: realisatie | 18 226 | 18 081 | 548 | 5 985 | 24 614 |
02.01.05 Ruimte voor de rivier | 13 189 | 13 145 | 51 | 2 768 | 15 964 |
02.01.06 Maaswerken | 7 500 | 7 475 | 205 | 54 | 7 734 |
Ontvangsten | 1 865 | 9 977 | 0 | 0 | 9 977 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
02.01 Waterkeren | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 295 976 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 23 058,25 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 319 034,25 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 70 584 | |
3. Dus productuitgaven | 248 450,25 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 76% | 187 636 |
5. Complementair noodzakelijk | 24% | 60 814 |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 248 450 |
02.02 WATERBEHEREN EN VAARWEGEN
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
02.02 Waterbeheren en vaarwegen | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 572 942 | 618 209 | – 1 692 | 307 872 | 924 389 |
Uitgaven: | 782 887 | 781 955 | – 1 692 | 216 461 | 996 724 |
Productuitgaven | 366 628 | 362 229 | – 12 234 | 225 207 | 575 202 |
02.02.02 Aanleg waterbeheren en | |||||
vaarwegen: realisatie | 197 242 | 191 802 | 6 066 | – 64 074 | 133 794 |
02.02.04 B&O: realisatie | 149 386 | 150 427 | – 9 000 | 293 981 | 435 408 |
02.02.07 Watersystemen | 20 000 | 20 000 | – 9 300 | – 4 700 | 6 000 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 416 259 | 419 726 | 10 542 | – 8 746 | 421 522 |
02.02.01 Aanleg waterbeheren en | |||||
vaarwegen: verk./planstudie | 10 604 | 13 591 | 4 133 | 38 | 17 762 |
02.02.02 Aanleg waterbeheren en vaarwegen: realisatie | 34 548 | 34 326 | 1 202 | – 21 880 | 13 648 |
02.02.03 B&O: voorbereiding | 23 346 | 24 416 | 286 | 2 351 | 27 053 |
02.02.04 B&O: realisatie | 255 129 | 251 463 | 3 763 | 6 519 | 261 745 |
02.02.05 Bediening vaarwegen | 54 846 | 54 458 | 682 | 3 398 | 58 538 |
02.02.06 Basisinformatie | 37 786 | 41 472 | 476 | 828 | 42 776 |
Ontvangsten | 62 182 | 65 792 | 962 | 1 923 | 68 677 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
02.02 Waterbeheren en vaarwegen | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 781 955 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 214 769 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 996 724 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 421 522 | |
3. Dus productuitgaven | 575 202 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 575 202 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 575 202 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.01 Westerscheldetunnel | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 0 | 7 300 | 0 | 0 | 7 300 |
Uitgaven: | 0 | 7 785 | 0 | 0 | 7 785 |
Productuitgaven | 0 | 7 785 | 0 | 0 | 7 785 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.01 Westerscheldetunnel | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 7 785 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 0 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 7 785 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 7 785 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 7 785 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 7 785 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.02 Betuweroute | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 10 401 | 10 401 | 1 679 | 62 085 | 74 165 |
Uitgaven: | 430 536 | 447 994 | – 118 321 | 61 345 | 391 018 |
03.02.00 Productuitgaven | 426 400 | 443 278 | – 118 321 | 62 395 | 387 352 |
03.02.02 Directe uitvoeringsuitgaven | 4 136 | 4 716 | 0 | – 1 050 | 3 666 |
03.02.03 Ontvangsten | 33 000 | 37 085 | – 10 000 | 0 | 27 085 |
Ontvangsten Betuweroute | 33 000 | 37 085 | – 10 000 | 0 | 27 085 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.02 Betuweroute | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 447 994 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | – 56 976 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 391 018 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 3 666 | |
3. Dus productuitgaven | 387 352 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 386 302 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 386 302 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.03 Hogesnelheidslijn | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 224 314 | 223 589 | 35 456 | 96 141 | 355 186 |
Uitgaven: | 550 515 | 486 843 | 35 456 | 14 979 | 537 278 |
Productuitgaven | 465 966 | 402 294 | 33 588 | 14 979 | 450 861 |
03.03.01 HSL-zuid | 379 535 | 328 377 | 25 965 | 2 4 013 | 378 355 |
03.03.02 HSL-oost | 5 062 | 8 324 | 20 | – 8 344 | 0 |
03.03.03 HSL-zuid: railwegen | 17 698 | 6 681 | 0 | 0 | 6 681 |
03.03.04 HSL-zuid: hoofdwegen | 63 671 | 57 812 | 7 603 | 1 | 65 416 |
03.03.05 Snelle treinverbindingen | 0 | 1 100 | 0 | – 691 | 409 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 84 549 | 84 549 | 1 868 | 0 | 86 417 |
03.03.01 HSL-zuid | 79 3860 | 79 386 | 1 790 | 0 | 81 176 |
03.03.02 HSL-oost | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
03.03.03 HSL-zuid: railwegen | 2 3190 | 2 319 | 78 | 0 | 2 397 |
03.03.04 HSL-zuid: hoofdwegen | 2 844 | 2 844 | 0 | 0 | 2 844 |
Ontvangsten | 21 449 | 11 666 | 0 | 0 | 11 666 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.03 Hogesnelheidslijn | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 486 843 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 50 435 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 537 278 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 86 417 | |
3. Dus productuitgaven | 450 861 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 450 861 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 450 861 |
03.04 DELTAPLAN GROTE RIVIEREN
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.04 Deltaplan Grote Rivieren | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Uitgaven: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Productuitgaven | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.04 Deltaplan Grote Rivieren | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 0 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 0 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 0 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 0 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 0 | |
5. Complementair noodzakelijk | 0 | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0 | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | ||
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | ||
9. Totaal (= 3) | 0% | 0 |
03.05 ANDERS BETALEN VOOR MOBILITEIT
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.05 Anders betalen voor mobiliteit | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 0 | 3 030 | 8 000 | – 6 049 | 4 981 |
Uitgaven: | 0 | 0 | 8 000 | – 6 049 | 1 951 |
Productuitgaven | 0 | 0 | 8 000 | – 6 049 | 1 951 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.05 Anders betalen voor mobiliteit | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 0 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 1 951 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 1 951 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 1 951 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 1 951 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 1 951 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.06 Zuiderzeelijn | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 8 000 | 8 000 | 42 | – 6 000 | 2 042 |
Uitgaven: | 8 000 | 11 453 | 42 | – 6 000 | 5 495 |
Productuitgaven | 6 800 | 10 253 | 42 | – 6 000 | 4 295 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 1 200 | 1 200 | 0 | 0 | 1 200 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.06 Zuiderzeelijn | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 11 453 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | – 5 958 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 5 495 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 1 200 | |
3. Dus productuitgaven | 4 295 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 100% | 4 295 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | 0 |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | 0 |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 0% | |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | 0 |
9. Totaal (= 3) | 100% | 4 295 |
03.07 PROJECT MAINPORTONTWIKKELING ROTTERDAM
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
03.07 Project Mainportontwikkeling | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 1 867 | 1 867 | 1 461 | 1 719 | 5 047 |
Uitgaven: | 2 867 | 3 437 | 1 461 | 692 | 5 590 |
Productuitgaven | 2 867 | 3 437 | 1 461 | 692 | 5 590 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
03.07 Project Mainportontw. Rotterdam | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 3 437 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 2 153 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 5 590 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 5 590 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 82% | 4 595 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 18% | 995 |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 5 590 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
04.02 Bodemsanering | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Uitgaven: | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Productuitgaven | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
04.02 Bodemsanering | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 0 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | 0 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 0 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 0 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | ||
5. Complementair noodzakelijk | ||
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | ||
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | ||
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | ||
9. Totaal (= 3) | 0% | 0 |
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
04.03 Intermodaal vervoer | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 6 364 | 4 095 | 28 | – 3 697 | 426 |
Uitgaven: | 7 153 | 7 153 | 28 | – 5 147 | 2 034 |
Productuitgaven | 7 153 | 7 153 | 28 | – 5 147 | 2 034 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 0 | 0 | 0 | ||
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 |
Tabel Budgetflexibiliteit (kasflexibiliteit) Bedragen in EUR 1 000
04.03 Intermodaal vervoer | 2005 | |
---|---|---|
1a. Geraamde kasuitgaven (Stand Voorjaarsnota) | 7 153 | |
1b. Mutatie Miljoenen- en Najaarsnota | – 5 119 | |
1. Totaal kasuitgaven (Stand Najaarsnota) | 2 034 | |
2. Waarvan directe uitvoeringsuitgaven | 0 | |
3. Dus productuitgaven | 2 034 | |
Waarvan op 1 oktober 2005: | ||
4. Juridisch verplicht | 99% | 2 011 |
5. Complementair noodzakelijk | 0% | |
6. Bestuurlijk gebonden (maar niet juridisch) | 0% | |
7. Beleidsmatig gereserveerd (o.g.v. een wettelijke regeling of beleidsprogramma) | 1% | 23 |
8. Beleidsmatig nog niet ingevuld | 0% | |
9. Totaal (= 3) | 100% | 2 034 |
04.07 REGIONALE MOBILITEITSFONDSEN
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
04.07 Regionale Mobiliteitsfondsen | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 51 933 | 62 489 | 202 | 21 861 | 84 552 |
Uitgaven: | 51 933 | 62 489 | 202 | 21 861 | 84 552 |
Productuitgaven | 51 933 | 62 489 | 202 | 21 861 | 84 552 |
04.07.01 Rijksbijdrage | 10 072 | 20 628 | 202 | – 20 000 | 830 |
04.07.02 Terugsluis opbrengsten | 41 861 | 41 861 | 0 | 41 861 | 83 722 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De middelen zijn verplicht uit hoofde van de afspraken in het kader van BOR, de uitvoering van het amendement Dijsselbloem, de aanvullende afspraken met genoemde BOR-regio’s en de afspraken met betreffende regio’s over de impuls voor regionale bereikbaarheid.
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
04.08 RIB | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Verplichtingen | 40 119 | 40 119 | 0 | 0 | 40 119 |
Uitgaven: | 40 119 | 40 119 | 0 | 0 | 40 119 |
Productuitgaven | 40 119 | 40 119 | 0 | 0 | 40 119 |
04.08 Lening aan Railinfrabeheer | 40 119 | 40 119 | 0 | 0 | 40 119 |
Directe uitvoeringsuitgaven | 0 | 0 | |||
04.08 Ontvangsten | 40 119 | 40 119 | 0 | 0 | 40 119 |
De budgetflexibiliteit is niet op dit artikel van toepassing.
05.01 BIJDRAGEN T.L.V. VERKEER EN WATERSTAAT
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
05.01. Bijdrage t.l.v. VenW | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Ontvangsten | 4 028 986 | 4 000 220 | – 84 087 | 463 067 | 4 379 200 |
05.04 BIJDRAGE AAN HET FONDS ECONOMISCHE STRUCTUURVERSTERKING
Budgettaire gevolgen: Najaarsnota 2005 (Bedragen in EUR 1 000)
05.04. Bijdragen van het fonds | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletore begroting | Mutaties 2e suppletore | Stand 2e suppletore begroting | |
---|---|---|---|---|---|
Milj.nota | Najaarsnota | ||||
(1) | (4) | (3) | (4) | (5)=(2 t/m 4) | |
Ontvangsten | 1 486 192 | 1 456 329 | 9 000 | 0 | 1 465 329 |