Realisatieprojecten hoofdwegennet (12.03.01) | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletoire begroting | Stand 2e suppletoire begroting | Mutatie slotwet | Realisatie | Gevolgen MIRT-budget | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | |||
Uitgaven | 1 366 | 1 224 | 1 662 | 38 | 1 700 | ||
1 | ZSM 1+2 (spoedwetwegverbreding) | 187 | 201 | 382 | – 9 | 373 | |
Dynamisch verkeersmanagement | 85 | 94 | 23 | – 2 | 21 | ||
Verkeersveiligheid infrastructuurpakket hwn | 2 | – 2 | 0 | 0 | 0 | ||
A10 Amsterdam praktijkproef FES | 20 | 6 | 2 | 0 | 2 | ||
N9 Koedijk–De Stolpen | 15 | 21 | 10 | 0 | 10 | ||
2 | A2 Holendrecht–Oudenrijn | 210 | 122 | 202 | 25 | 227 | |
A2 Oudenrijn–Everdingen | 0 | 0 | 11 | 0 | 11 | ||
A28 Utrecht–Amersfoort | 67 | 65 | 35 | 0 | 35 | ||
A4 Burgerveen–Leiden | 92 | 93 | 110 | 7 | 117 | ||
A12 Den Haag–Gouda benutting | 60 | 19 | 20 | – 2 | 18 | ||
3 | A15 Maasvlakte Vaanplein | 88 | 94 | 62 | 7 | 69 | |
A57 Veersedam–Middelburg | 48 | 35 | 52 | – 1 | 51 | ||
4 | A2 Maasbracht–Geleen, 2e fase | 0 | 1 | 30 | – 5 | 25 | |
A73/74 Venlo–Maasbracht ism A74, N68 en OTR | 13 | 35 | 49 | – 3 | 46 | ||
5 | A2/A76 Maatregelenpakket Limburg | 20 | 48 | 20 | – 4 | 16 | |
A1 Apeldoorn Dev. Oost | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
A2 Everdingen–Deil–Zaltbommel–Empel | 127 | 107 | 126 | – 3 | 123 | ||
N34 omleiding om Ommen | 19 | 15 | 15 | 0 | 15 | ||
6 | N35 Zwolle–Almelo (traverse Nijverdal) | 33 | 38 | 40 | 6 | 46 | |
7 | N50 Ramspol–Ens | 0 | – 1 | 20 | 2 | 22 | |
A7 Rondweg Sneek | 21 | 21 | 23 | – 1 | 22 | ||
8 | Kleine projecten/Afronding projecten | 49 | 39 | 57 | 85 | 142 | |
9 | Programma aansluitingen | 18 | 18 | 4 | – 2 | 2 | |
Quick Wins FES | 14 | 11 | 3 | 0 | 3 | ||
8 | Realisatieuitg.op IF 12.03.01 mbt planstudieuitg. | 179 | 146 | 366 | – 59 | 307 | |
Afronding | – 1 | – 2 | 0 | – 3 | – 3 |
1. In het kader van de Spoedaanpak is bij Miljoenennota 2011 aanvullend budget toegevoegd. Een beperkt deel wordt thans doorgeschoven naar later.
2. De hogere uitgaven hebben hoofdzakelijk betrekking op de voorspoedige uitvoering van het deeltraject Maarssen-Holendrecht.
3. Vanwege versnelde grondaankopen is de realisatie 2010 hoger uitgevallen.
4. De lagere realisatie wordt onder andere verklaard door vertraging bij de deelopdracht engineering en door minder contractwijzigingen dan voorzien.
5. De lagere realisatie doet zich voor bij het deelproject A76-Nuth (verwachte oplevering 2015) vanwege een aanpassing van de planning door de aannemer.
6. De uitgaven zijn hoger uitgevallen dan begroot als gevolg van een late afwikkeling van een claim.
7. Door een voorspoedige voortgang van het project en door niet voorziene aanpassingen aan het brugontwerp zijn de gerealiseerde uitgaven hoger uitgevallen.
8. Een aantal projecten die in de afrondende fase verkeren zijn overgeheveld uit de realisatie-uitgaven en ondergebracht onder de Kleine projecten/Afronding projecten.
9. De uitgaven hebben betrekking op aansluitingen tussen het hoofdwegennet en het onderliggende wegennet. De voorbereidende werkzaamheden hebben tot een lager kasbeslag geleid dan eerder was geprognotiseerd.