Artikel 39. Algemeen
39 Algemeen | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 98 357 | 103 979 | 107 247 | 90 271 | 90 271 | 90 271 |
39.1 Apparaat algemeen | 85 871 | 91 493 | 94 931 | 77 955 | 77 955 | 77 955 |
39.5 Kennis onderzoek | 7 401 | 7 401 | 7 231 | 7 231 | 7 231 | 7 231 |
39.6 Internationaal | 5 085 | 5 085 | 5 085 | 5 085 | 5 085 | 5 085 |
39.10 Verzameluitkering | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil |
Mutaties 1e suppletore 2010 | 30 694 | 15 498 | 2 577 | 2 715 | 2 715 | 2 715 |
39.1 Apparaat algemeen | 30 694 | 15 748 | 2 577 | 2 715 | 2 715 | 2 715 |
39.5 Kennis en onderzoek | – 75 | – 250 | ||||
39.6 Internationaal | – 15 | |||||
39.10 Verzameluitkering | 90 | |||||
Nieuwe mutaties | – 6 705 | – 8 672 | – 2 783 | – 2 845 | – 2 892 | – 2 892 |
39.1 Apparaat algemeen | – 4 010 | – 8 062 | – 2 173 | – 2 235 | – 2 282 | – 2 282 |
a. Beveiliging BSN (van art 33.3) | 50 | |||||
b. Verzilvering en ABD-interim (naar art 37.1) | – 57 | – 76 | – 93 | – 113 | – 113 | – 113 |
c. Relatie beleid en uitvoering (van art 37.2) | – 70 | |||||
d. Maatregelen bedrijfsvoering (naar art 41.3) | – 530 | – 1 190 | – 1 296 | – 1 311 | – 1 356 | – 1 356 |
e. Dienst publiek en communicatie (naar AZ) | – 384 | – 384 | – 384 | – 384 | – 384 | |
f. Topinstituut Vernieuwingsdienst (naar art 37.1) | – 883 | |||||
g. Bijdrage ambassade raden (van art 39.6) | 610 | 610 | 610 | 610 | 610 | 610 |
h. Vernieuwings Rijksdienst Rijks crisiscentrum (naar art 21.2) | – 3 200 | – 6 452 | ||||
i. Herijking apparaat Inspectie Oov | – 500 | – 500 | – 500 | – 500 | – 500 | |
j. Doelmatigheidsverbetering | – 510 | – 537 | – 539 | – 539 | ||
39.5 Kennis en onderzoek | 15 | |||||
a. Onderzoek beleidsaanpak (van WWI) | 15 | |||||
39.6 Internationaal | – 2 710 | – 610 | – 610 | – 610 | – 610 | – 610 |
a. Bijdrage ambassade raden (naar art 39.1) | – 610 | – 610 | – 610 | – 610 | – 610 | – 610 |
b. Vredesmissie (naar art 23.2) | – 2 100 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 122 346 | 110 805 | 107 041 | 90 141 | 90 094 | 90 094 |
39.1 Apparaat algemeen | 112 555 | 99 179 | 95 335 | 78 435 | 78 388 | 78 388 |
39.5 Kennis en onderzoek | 7 341 | 7 151 | 7 231 | 7 231 | 7 231 | 7 231 |
39.6 Internationaal | 2 360 | 4 475 | 4 475 | 4 475 | 4 475 | 4 475 |
39.10 Verzameluitkering | 90 |
39 Algemeen | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Mutaties 1e suppletore 2010 | 19 566 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 19 566 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting
39.1 Apparaat algemeen
Ad d. Maatregelen bedrijfsvoering
Ter dekking van verschillende budgettaire problematiek onder andere als gevolg van het niet uitkeren van de loonbijstelling en ter invulling van de taakstelling Versobering Bedrijfsvoering Rijksdienst, bezuinigt BZK op de dagelijkse bedrijfsvoering. Er wordt bezuinigd op onder andere, externe inhuur, werving en selectie, mediaproducties en drukwerk, binnen- en buitenlandse reizen, opleidingen, externe bijeenkomsten en congressen en personeelsaangelegenheden. Op verschillende plaatsen in de begroting is de meerjarenraming hiervoor aangepast.
Ad h. Vernieuwing Rijksdienst Rijks crisiscentrum
Bijdrage in het kader van het programma Vernieuwingsrijksdienst voor het interdepartementale veranderingstraject «Crisisstructuur op Rijksniveau» dat tot doel heeft de rijksbrede crisisstructuur te optimaliseren.
39.6 Internationaal
Ad b. Vredesmissie
Voor de juiste artikelbelasting wordt het bedrag overboekt naar artikel 23.2 (KLPD) als bijdrage aan de uitzendingen van politiekorpsen voor vredesmissies.
Artikel 41. Nominaal en onvoorzien
41 Nominaal en onvoorzien | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | – 22 738 | – 34 120 | – 34 807 | – 37 525 | – 40 576 | – 40 576 |
41.1 Loonbijstelling | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil |
41.2 Prijsbijstelling | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil |
41.3 Onvoorzien | – 22 738 | – 34 120 | – 34 807 | – 37 525 | – 40 576 | – 40 576 |
Mutaties 1e suppletore 2010 | 22 110 | 31 784 | 31 784 | 31 784 | 31 784 | 31 784 |
41.3 Onvoorzien | 22 110 | 31 784 | 31 784 | 31 784 | 31 784 | 31 784 |
Nieuwe mutaties | 2 681 | 22 170 | 22 260 | 22 385 | 22 389 | 22 660 |
41.2 Prijsbijstelling | 16 966 | 16 442 | 16 355 | 16 321 | 16 420 | |
a. Prijsbijstelling 2010 | 17 007 | 16 605 | 16 537 | 16 503 | 16 602 | |
b. Herijking apparaat Inspectie OOV | – 41 | – 163 | – 182 | – 182 | – 182 | |
41.3 Onvoorzien | 2 681 | 5 204 | 5 818 | 6 030 | 6 068 | 6 240 |
a. Maatregelen bedrijfsvoering (van div. art.) | 2 089 | 4 322 | 4 241 | 4 344 | 4 482 | 4 484 |
b. Maatregelen bedrijfsvoering (van KR) | 242 | 532 | 552 | 558 | 566 | 565 |
c. Nationaal Bureau Veiligheid | 350 | 350 | 350 | 350 | 350 | 350 |
d. Doelmatigheidsverbetering | – 9 863 | – 9 864 | – 9 864 | – 9 864 | ||
e. Verdeling Doelmatigheidsverbetering | 9 863 | 9 864 | 9 864 | 9 864 | ||
f. Restant Doelmatigheidsverbetering | 675 | 778 | 670 | 841 | ||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 2 053 | 19 834 | 19 237 | 16 644 | 13 597 | 13 868 |
41.1 Loonbijstelling | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil | Nihil |
41.2 Prijsbijstelling | Nihil | 16 966 | 16 442 | 16 355 | 16 321 | 16 420 |
41.3 Onvoorzien | 2 053 | 2 868 | 2 795 | 289 | – 2 724 | – 2 552 |
Toelichting
41.3 Onvoorzien
Ad a. Maatregelen bedrijfsvoering
Ter dekking van verschillende budgettaire problematiek onder andere als gevolg van het niet uitkeren van de loon- en prijsbijstelling en ter invulling van de taakstelling Versobering Bedrijfsvoering Rijksdienst, bezuinigt BZK op de dagelijkse bedrijfsvoering. Er wordt bezuinigd op onder andere externe inhuur, werving en selectie, mediaproducties en drukwerk, binnen- en buitenlandse reizen, opleidingen, externe bijeenkomsten en congressen en personeelsaangelegenheden. Op verschillende plaatsen in de begroting is de meerjarenraming hiervoor aangepast.
Ad d en e. Doelmatigheidsverbetering
Voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is als gevolg van de invulling van de motie Koolmees vanaf 2012 een productiviteitsverbetering van structureel € 10 mln. ingeboekt.
Artikel 43. VUT-fonds
43 VUT-fonds | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 0 | 400 000 | 400 000 | 100 000 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | 10 | – 200 000 | 0 | – 20 000 | 0 | 0 |
a. Liquiditeitsbehoefte | – 200 000 | – 20 000 | ||||
b. Terugbetaling rente | 10 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 10 | 200 000 | 400 000 | 80 000 | 0 | 0 |
43 VUT-fonds | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 324 022 | 10 380 | 14 880 | 27 380 | 35 130 | 0 |
Mutaties 1e suppletore 2010 | –184 722 | 2 720 | 1 320 | – 4 680 | 351 070 | 744 500 |
Stand ontwerpbegroting 2011 | 139 300 | 13 100 | 16 200 | 22 700 | 386 200 | 744 500 |
Toelichting
43.1 VUT-fonds (uitgaven en ontvangsten)
Ad. a Op grond van nadere analyses blijkt de liquiditeitsbehoefte van het VUT-fonds gewijzigd te zijn. De leenbehoefte in 2011 en 2013 is lager. Vanaf 2014 zal het fonds de lening aflossen.