In de verdiepingsbijlage is per productartikel een meerjarige (voor de volledige looptijd van het fonds) begrotingsmutatietabel op artikelonderdeelniveau opgenomen. In deze tabel worden de mutaties vanaf de ontwerpbegroting 2022 weergegeven, waarbij de Voorjaarsnotamutaties zijn verbijzonderd. De Voorjaarsnotamutaties worden in de artikelgewijze toelichting (paragraaf 2.2) conform de normering toegelicht.
11 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 11.01 Verkenningen | 5.000 | 4.000 | 109.063 | 173.871 | 339.458 | 474.467 | 634.519 | 544.365 | 181.032 | ||||||
HXII: BDU beschikking 2022 | ‒ 3.724 | ‒ 3.724 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Verkenningen | 0 | 2.724 | ‒ 1.500 | ‒ 91.963 | ‒ 170.267 | ‒ 116.949 | ‒ 108.815 | 98 | ‒ 1.467 | 212.310 | 213.941 | ||||
OV en wonen Utrecht naar studie en innovatie | ‒ 1.634 | ‒ 1.634 | |||||||||||||
Verkenning Den Bosch | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
Saldo 2021 Verkenningen | 519 | 519 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 1.481 | ‒ 1.500 | ‒ 91.963 | ‒ 170.267 | ‒ 116.949 | ‒ 108.815 | ‒ 1.536 | ‒ 1.467 | 212.310 | 213.941 | |||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 3.519 | 2.500 | 17.100 | 3.604 | 222.509 | 365.652 | 632.983 | 542.898 | 393.342 | 213.941 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 11.02 Korte termijn mobiliteitsmaatregelen | 5.639 | ||||||||||||||
Saldo 2021 Korte termijn mobiliteitsmaatregelen | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 5.000 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 639 | ||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 11.03 Reserveringen | 176.256 | 171.825 | 110.001 | 69.001 | 103.657 | 87.195 | 161.612 | 109.750 | 66.269 | 105.000 | 159.000 | 106.700 | 287.352 | 116.770 | |
BO MIRT: goederenvervoer | ‒ 5.500 | ‒ 5.500 | |||||||||||||
CA middelen - Infra onderhoud MF | 3.250.000 | 75.000 | 350.000 | 875.000 | 1.150.000 | 160.000 | 160.000 | 160.000 | 160.000 | 160.000 | |||||
CA middelen - Lelylijn | 9.000 | 4.500 | 4.500 | ||||||||||||
CA middelen - Peiler infra NGF | 3.350.000 | 300.000 | 700.000 | 800.000 | 800.000 | 250.000 | 250.000 | 250.000 | |||||||
CA middelen - Ontsluiten nieuwe woningen | 7.500.000 | 900.000 | 1.000.000 | 1.000.000 | 800.000 | 800.000 | 750.000 | 750.000 | 750.000 | 750.000 | |||||
Faseovergang Amsterdam Lelystad | ‒ 16.195 | ‒ 1.195 | ‒ 1.400 | ‒ 3.400 | ‒ 5.100 | ‒ 5.100 | |||||||||
HXII: BDU beschikking 2022 | ‒ 11.364 | ‒ 11.364 | |||||||||||||
HXII: BOA capacitieit RWS | ‒ 1.294 | ‒ 647 | ‒ 647 | ||||||||||||
HXII: Caribisch Nederland Bonaire | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: Caribisch Nederland Saba | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||||||
HXII: derde spoor Duitsland | 4.214 | 2.697 | 1.517 | ||||||||||||
HXII: digitaliseringsproject | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: emmissieloos bouwen | ‒ 210 | ‒ 210 | |||||||||||||
HXII: korte termijn maatregelen SDM | ‒ 1.250 | ‒ 1.000 | ‒ 250 | ||||||||||||
HXII: logistieke makelaars | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||||||
HXII: BCF-afdracht DUMO | ‒ 1.388 | ‒ 388 | ‒ 500 | ‒ 500 | |||||||||||
HXII: Schone Luchtakkoord | ‒ 27.000 | ‒ 17.000 | ‒ 10.000 | ||||||||||||
HXII: specifieke uitkering veilig, doelmatig en duurzaam | ‒ 7.782 | ‒ 6.720 | ‒ 1.062 | ||||||||||||
HXII: uitbreiding dienstregeling Zeeland | ‒ 3.797 | ‒ 3.797 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 reserveringen | 0 | ‒ 85.660 | 22.882 | 4.337 | 4.100 | 13.573 | 12.805 | 27.806 | 20.000 | 2.907 | |||||
Maaslijn | ‒ 35.000 | ‒ 35.000 | |||||||||||||
Modal shift | ‒ 7.500 | ‒ 3.000 | ‒ 2.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.500 | ||||||||||
P+R Soesterberg | ‒ 840 | ‒ 840 | |||||||||||||
Saldo 2021 Reserveringen | 96.953 | 96.953 | |||||||||||||
Stikstofgelden uitvoering | ‒ 2.818 | ‒ 2.818 | |||||||||||||
Studie- en innovatiebudget | ‒ 121 | ‒ 121 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 339.830 | 1.962.290 | 2.673.347 | 2.947.500 | 1.218.473 | 1.222.805 | 1.187.806 | 930.000 | 912.907 | 750.000 | ‒ 35.000 | 0 | ‒ 5.500 | 0 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 516.086 | 2.134.115 | 2.783.348 | 3.016.501 | 1.322.130 | 1.310.000 | 1.349.418 | 1.039.750 | 979.176 | 855.000 | 124.000 | 106.700 | 281.852 | 116.770 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 11.04 Generieke investeringsruimte | 356.519 | 1.046.387 | 536.755 | 907.457 | 541.057 | 1.679.363 | |||||||||
Beschikbaarheidsvergoeding HSL-Zuid | ‒ 50.000 | ‒ 50.000 | |||||||||||||
Bijdragen derden | 2.500 | 2.500 | |||||||||||||
Herstel brandwerendheid tweede Coentunnel | ‒ 38.400 | ‒ 7.680 | ‒ 7.680 | ‒ 7.680 | ‒ 7.680 | ‒ 7.680 | |||||||||
HXII: subsidie NS sociale veiligheid | ‒ 10.000 | ‒ 6.000 | ‒ 2.000 | ‒ 2.000 | |||||||||||
Kasschuiven 2022 Generieke investeringsruimte | 0 | 41.988 | 4.446 | 4.446 | 54.500 | 0 | ‒ 59.389 | ‒ 4.578 | ‒ 36.912 | ‒ 4.501 | |||||
Maaslijn | ‒ 68.000 | ‒ 68.000 | |||||||||||||
Programme emplacementen op orde | ‒ 23.000 | ‒ 23.000 | |||||||||||||
Saldo 2021 Generieke investeringsruimte | ‒ 4.889 | ‒ 4.889 | |||||||||||||
Stikstofgelden uitvoering | ‒ 35.991 | ‒ 31.099 | ‒ 2.446 | ‒ 2.446 | |||||||||||
Zeetoegang IJmond | ‒ 54.500 | ‒ 54.500 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 2.500 | ‒ 67.069 | ‒ 57.680 | ‒ 12.258 | ‒ 112.592 | ‒ 12.181 | ‒ 23.000 | ||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 2.500 | 289.450 | 988.707 | 524.497 | 794.865 | 528.876 | 1.656.363 | ||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | 186.895 | 175.825 | 219.064 | 242.872 | 443.115 | 561.662 | 796.131 | 654.115 | 603.820 | 1.151.387 | 695.755 | 1.014.157 | 828.409 | 1.796.133 |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | 522.744 | 2.136.615 | 2.800.448 | 3.020.105 | 1.544.639 | 1.675.652 | 1.982.401 | 1.582.648 | 1.661.968 | 2.057.648 | 648.497 | 901.565 | 810.728 | 1.773.133 |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 11.09 Ontvangsten | 17.500 | 30.000 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Ontvangsten | ‒ 17.500 | ‒ 30.000 | 47.500 | ||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 17.500 | ‒ 30.000 | 47.500 | ||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 47.500 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 17.500 | 30.000 | |||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 47.500 |
12 Hoofdwegennet | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 12.01 Exploitatie | 3.958 | 3.957 | 3.955 | 3.959 | 3.955 | 3.955 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | |
HXII: Verkeersveiligheidsdata | 700 | 300 | 300 | 100 | |||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 300 | 300 | 100 | ||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 12.01 Exploitatie | 4.258 | 4.257 | 4.055 | 3.959 | 3.955 | 3.955 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | 3.963 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 12.02 Onderhoud en vernieuwing | 1.362.001 | 864.112 | 603.388 | 1.192.166 | 1.021.045 | 696.951 | 497.207 | 497.335 | 479.188 | 631.609 | 631.609 | 666.260 | 773.305 | 882.777 | |
EZK: Onderzoeksprogramma VenR | ‒ 1.069 | ‒ 1.069 | |||||||||||||
Financieel management in eigen beheer | ‒ 8.873 | ‒ 267 | ‒ 1.649 | ‒ 2.724 | ‒ 4.233 | ||||||||||
Herstel brandwerendheid tweede Coentunnel | 38.400 | 7.680 | 7.680 | 7.680 | 7.680 | 7.680 | |||||||||
Kasschuiven 2022 Beheer, onderhoud en vervanging | 0 | ‒ 45.960 | ‒ 283.627 | ‒ 14.413 | 629 | 1.164 | 53.138 | 56.382 | ‒ 37.000 | 67.846 | 69.841 | 69.841 | 69.839 | ‒ 7.680 | |
KCI | 603 | 488 | 55 | 30 | 30 | ||||||||||
Saldo 2021 Beheer, onderhoud en vervanging | 44.731 | 44.731 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 2.077 | ‒ 285.221 | ‒ 17.107 | ‒ 3.574 | 1.164 | 53.138 | 56.382 | ‒ 37.000 | 75.526 | 77.521 | 77.521 | 77.519 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 12.02 Onderhoud en vernieuwing | 1.359.924 | 578.891 | 586.281 | 1.188.592 | 1.022.209 | 750.089 | 553.589 | 460.335 | 554.714 | 709.130 | 709.130 | 743.779 | 773.305 | 882.777 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 12.03 Ontwikkeling | 600.636 | 830.865 | 896.302 | 942.495 | 949.299 | 629.404 | 604.567 | 603.517 | 1.170.545 | 582.900 | 719.052 | 693.411 | 766.590 | 36.831 | |
Bijdragen derden 2022 | ‒ 3.646 | 2.858 | ‒ 2.059 | 119 | ‒ 5.298 | 734 | |||||||||
EZK: TKI Logistiek | ‒ 380 | ‒ 190 | ‒ 190 | ||||||||||||
Financieel management in eigen beheer | ‒ 8.009 | ‒ 468 | ‒ 2.376 | ‒ 3.276 | ‒ 1.889 | ||||||||||
HXII: agentschapsbijdrage RVO | ‒ 765 | ‒ 765 | |||||||||||||
HXII: ambulancedata | ‒ 752 | ‒ 752 | |||||||||||||
HXII: apparaat tijdelijke tolheffing | ‒ 1.760 | ‒ 1.760 | |||||||||||||
HXII: apparaat vrachtwagenheffing | ‒ 7.304 | ‒ 3.652 | ‒ 3.652 | ||||||||||||
HXII: BDU beschikking | ‒ 426 | ‒ 426 | |||||||||||||
HXII: BOA RWS | ‒ 136 | ‒ 136 | |||||||||||||
HXII: opdracht Connekt | ‒ 12.500 | ‒ 1.500 | ‒ 5.500 | ‒ 5.500 | |||||||||||
HXII: opdrachten fiets | ‒ 856 | ‒ 556 | ‒ 300 | ||||||||||||
HXII: Dienstverleningsovereenkomst DGMo | ‒ 39 | ‒ 39 | |||||||||||||
HXII: fijnstofknelpunten | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: Strategisch plan verkeersveiligheid | ‒ 1.800 | ‒ 1.800 | |||||||||||||
HXII: Topsector logistiek | ‒ 5.500 | ‒ 3.500 | ‒ 2.000 | ||||||||||||
HXII: Verkenning A50 | ‒ 417 | ‒ 417 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Ontwikkeling | 0 | 25.151 | 155.529 | 29.733 | 171.578 | 143.652 | 105.210 | ‒ 50.133 | 79.477 | ‒ 218.441 | ‒ 253.352 | ‒ 136.294 | ‒ 72.318 | 3.451 | 16.757 |
KCI | ‒ 603 | ‒ 488 | ‒ 55 | ‒ 30 | ‒ 30 | ||||||||||
Saldo 2021 Ontwikkeling | 46.916 | 46.916 | |||||||||||||
Stikstofgelden uitvoering | 32.025 | 31.325 | 350 | 350 | |||||||||||
Vrachtwagenheffing | ‒ 1.016 | ‒ 1.016 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 87.785 | 139.747 | 21.396 | 169.659 | 138.354 | 105.944 | ‒ 50.133 | 79.477 | ‒ 218.441 | ‒ 253.352 | ‒ 136.294 | ‒ 72.318 | 3.451 | 16.757 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 12.03 Ontwikkeling | 688.421 | 970.612 | 917.698 | 1.112.154 | 1.087.653 | 735.348 | 554.434 | 682.994 | 952.104 | 329.548 | 582.758 | 621.093 | 770.041 | 53.588 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 525.002 | 644.721 | 721.101 | 580.398 | 633.084 | 658.461 | 527.463 | 524.864 | 521.563 | 519.351 | 480.595 | 434.526 | 352.917 | 392.094 | |
Bijdragen derden Hoofdwegennet | 1.469 | 1.036 | 433 | ||||||||||||
Financieel management in eigen beheer | ‒ 3.578 | ‒ 508 | ‒ 1.140 | ‒ 1.237 | ‒ 693 | ||||||||||
Kasschuiven 2022 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 0 | ‒ 12.720 | ‒ 3.275 | 5.695 | 17.337 | ‒ 28.587 | 5.387 | 5.732 | 2.246 | ‒ 846 | ‒ 7.438 | ‒ 4.895 | 29.391 | 8.730 | ‒ 16.757 |
Saldo 2021 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 68.161 | 68.161 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 55.969 | ‒ 3.982 | 4.458 | 16.644 | ‒ 28.587 | 5.387 | 5.732 | 2.246 | ‒ 846 | ‒ 7.438 | ‒ 4.895 | 29.391 | 8.730 | ‒ 16.757 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 580.971 | 640.739 | 725.559 | 597.042 | 604.497 | 663.848 | 533.195 | 527.110 | 520.717 | 511.913 | 475.700 | 463.917 | 361.647 | 375.337 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 12.06 Netwerkgebonden kosten HWN | 660.477 | 652.834 | 630.344 | 634.318 | 569.517 | 564.305 | 571.030 | 566.535 | 566.535 | 566.535 | 566.509 | 566.509 | 566.997 | 566.997 | |
EZK: energiebesparing | 4.900 | 4.900 | |||||||||||||
Financieel management in eigen beheer | 20.460 | 1.243 | 5.165 | 7.237 | 6.815 | ||||||||||
HXII: Arbeidspeberkten | 3.160 | 3.160 | |||||||||||||
HXII: bijdrage FM Haaglanden | ‒ 8.610 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 |
HXII: ICT ketenpartners | ‒ 150 | ‒ 150 | |||||||||||||
HXII: leren en ontwikkelen | ‒ 10.206 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 |
Stikstofgelden uitvoering | 6.289 | 2.097 | 2.096 | 2.096 | |||||||||||
Vrachtwagenheffing | 1.016 | 1.016 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 10.922 | 5.917 | 7.989 | 5.471 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 12.06 Netwerkgebonden kosten HWN | 671.399 | 658.751 | 638.333 | 639.789 | 568.173 | 562.961 | 569.686 | 565.191 | 565.191 | 565.191 | 565.165 | 565.165 | 565.653 | 565.653 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Hoofdwegennet | 2.982.240 | 3.494.379 | 3.115.816 | 3.182.211 | 2.852.806 | 2.459.513 | 2.204.230 | 2.196.214 | 2.741.794 | 2.304.358 | 2.401.728 | 2.364.669 | 2.463.772 | 1.882.662 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Hoofdwegennet | 3.304.973 | 2.853.250 | 2.871.926 | 3.541.536 | 3.286.487 | 2.716.201 | 2.214.867 | 2.239.593 | 2.596.689 | 2.119.745 | 2.336.716 | 2.397.917 | 2.474.609 | 1.881.318 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 12.09 Ontvangsten | 27.724 | 55.351 | 60.026 | 65.357 | 59.088 | 47.749 | 56.386 | 90.567 | 46.186 | 46.188 | 46.186 | 137.119 | 71.131 | 51.329 | |
Bijdragen derden 2022 | ‒ 2.177 | 3.894 | ‒ 1.626 | 119 | ‒ 5.298 | 734 | |||||||||
Kasschuiven 2022 Ontvangsten | 0 | ‒ 3.957 | ‒ 42.753 | ‒ 20.209 | ‒ 23.992 | ‒ 6.306 | 12.172 | 14.510 | 32.563 | 32.338 | 5.634 | ||||
Saldo 2021 Ontvangsten | 127.785 | 127.785 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 127.722 | ‒ 44.379 | ‒ 20.090 | ‒ 23.992 | ‒ 11.604 | 12.906 | 14.510 | 32.563 | 32.338 | 5.634 | |||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 12.09 Ontvangsten | 155.446 | 10.972 | 39.936 | 41.365 | 47.484 | 60.655 | 70.896 | 123.130 | 78.524 | 51.822 | 46.186 | 137.119 | 71.131 | 51.329 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Hoofdwegennet | 27.724 | 55.351 | 60.026 | 65.357 | 59.088 | 47.749 | 56.386 | 90.567 | 46.186 | 46.188 | 46.186 | 137.119 | 71.131 | 51.329 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Hoofdwegennet | 155.446 | 10.972 | 39.936 | 41.365 | 47.484 | 60.655 | 70.896 | 123.130 | 78.524 | 51.822 | 46.186 | 137.119 | 71.131 | 51.329 |
13 Spoorwegen | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 13.02 Exploitatie onderhoud en vernieuwing | 1.559.243 | 1.705.842 | 1.467.824 | 1.326.341 | 1.472.761 | 1.534.436 | 1.348.246 | 1.372.680 | 1.509.395 | 1.530.270 | 1.570.582 | 1.736.402 | 1.891.175 | 1.867.634 | |
Overboeking onderhoudscomponent aanlegprojecten | 21.178 | 2.815 | 3.058 | 5.803 | 1.248 | 200 | 200 | 200 | 1.017 | 3.213 | 772 | 500 | 250 | 1.902 | |
Saldo 2021 Exploitatie, onderhoud en vernieuwing | 3.978 | 3.978 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 6.793 | 3.058 | 5.803 | 1.248 | 200 | 200 | 200 | 1.017 | 3.213 | 772 | 500 | 250 | 1.902 | ||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 13.02 Exploitatie onderhoud en vernieuwing | 1.566.036 | 1.708.900 | 1.473.627 | 1.327.589 | 1.472.961 | 1.534.636 | 1.348.446 | 1.373.697 | 1.512.608 | 1.531.042 | 1.571.082 | 1.736.652 | 1.893.077 | 1.867.634 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 13.03 Ontwikkeling | 424.047 | 365.959 | 318.628 | 450.140 | 286.531 | 228.991 | 193.600 | 152.731 | 187.448 | 137.275 | 440.166 | 12.752 | 7.557 | 48.450 | |
Behandelen en opstellen | 2.725 | 100 | 500 | 2.000 | 125 | ||||||||||
Bijdragen derden 2022 | 2.819 | 2.819 | |||||||||||||
Faseovergang Amsterdam Lelystad | 1.195 | 1.400 | 3.400 | 5.100 | 5.100 | ||||||||||
HXII: BDU CID Binckhorst | ‒ 457 | ‒ 457 | |||||||||||||
HXII: Dienstverleningsovereenkomst DGMo | ‒ 18 | ‒ 18 | |||||||||||||
HXII: exploitatiebijdrage IC Dordrecht | ‒ 1.490 | ‒ 1.490 | |||||||||||||
HXII: Heerlen-Landgraaf | ‒ 8.531 | ‒ 8.531 | |||||||||||||
HXII: Nijmegen-Heyendaal | ‒ 598 | ‒ 598 | |||||||||||||
HXII: OV ambassadeurs | ‒ 1.500 | ‒ 1.500 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Ontwikkeling | 0 | ‒ 17.232 | ‒ 1.572 | 3.557 | ‒ 8.245 | ‒ 18.936 | 11.641 | 495 | ‒ 24.964 | ‒ 18.476 | 41.982 | 19.000 | 11.700 | 1.050 | |
Overboeking onderhoudscomponent aanlegprojecten | ‒ 16.988 | ‒ 1.483 | ‒ 200 | ‒ 5.803 | ‒ 1.248 | ‒ 200 | ‒ 200 | ‒ 200 | ‒ 1.017 | ‒ 3.213 | ‒ 772 | ‒ 500 | ‒ 250 | ‒ 1.902 | |
Overboeking HSL-Zuid naar beschikbaarheidsvergoeding | ‒ 1.341 | ‒ 1.341 | |||||||||||||
Maaslijn | 103.000 | 35.000 | 68.000 | ||||||||||||
OV en wonen Utrecht naar studie en innovatie | 1.634 | 1.634 | |||||||||||||
Modal shift | 7.500 | 3.000 | 2.000 | 1.000 | 1.500 | ||||||||||
Programme emplacementen op orde | 23.000 | 23.000 | |||||||||||||
Saldo 2021 Ontwikkeling | 43.172 | 43.172 | |||||||||||||
Studie- en innovatiebudget | 121 | 121 | |||||||||||||
Verkenning Den Bosch | 1.000 | 1.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 18.657 | 1.728 | 2.654 | ‒ 893 | ‒ 13.911 | 11.441 | 1.929 | ‒ 25.981 | ‒ 21.689 | 41.210 | 53.500 | 79.450 | ‒ 852 | 23.000 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 13.03 Ontwikkeling | 442.704 | 367.687 | 321.282 | 449.247 | 272.620 | 240.432 | 195.529 | 126.750 | 165.759 | 178.485 | 493.666 | 92.202 | 6.705 | 71.450 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 13.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 167.006 | 168.799 | 171.467 | 171.639 | 172.945 | 176.309 | 156.990 | 89.321 | 89.484 | 42.301 | |||||
Kasschuiven 2022 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 0 | 27.996 | 34.129 | 8.988 | 4.340 | 3.944 | ‒ 1.653 | ‒ 25.495 | ‒ 3.506 | ‒ 3.431 | ‒ 45.312 | ||||
Overboeking HSL-Zuid naar beschikbaarheidsvergoeding | 1.341 | 1.341 | |||||||||||||
Saldo 2021 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 2.609 | 2.609 | |||||||||||||
Spoorstaafschade HSL-Zuid | 50.000 | 50.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 31.946 | 34.129 | 8.988 | 4.340 | 3.944 | ‒ 1.653 | ‒ 25.495 | ‒ 3.506 | ‒ 3.431 | 4.688 | |||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 13.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 198.952 | 202.928 | 180.455 | 175.979 | 176.889 | 174.656 | 131.495 | 85.815 | 86.053 | 46.989 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 13.07 Rente en aflossing | 7.336.000 | ||||||||||||||
Mutaties Nota van Wijziging | ‒ 733.600 | 7.597.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 13.07 Rente en aflossing | 7.597.000 | ||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Spoorwegen | 9.486.296 | 2.240.600 | 1.957.919 | 1.948.120 | 1.932.237 | 1.939.736 | 1.698.836 | 1.614.732 | 1.786.327 | 1.709.846 | 2.010.748 | 1.749.154 | 1.898.732 | 1.916.084 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Spoorwegen | 2.207.692 | 9.876.515 | 1.975.364 | 1.952.815 | 1.922.470 | 1.949.724 | 1.675.470 | 1.586.262 | 1.764.420 | 1.756.516 | 2.064.748 | 1.828.854 | 1.899.782 | 1.939.084 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 13.09 Ontvangsten | 208.458 | 214.089 | 217.180 | 329.108 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | |
Bijdragen derden 2022 | 5.319 | 5.319 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Ontvangsten | 0 | ‒ 37.803 | ‒ 4.826 | 12.622 | 30.007 | ||||||||||
Ontvangsten artikel 14 | ‒ 958 | ‒ 958 | |||||||||||||
Saldo 2021 Ontvangsten | 32.001 | 32.001 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 1.441 | ‒ 4.826 | 12.622 | 30.007 | |||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 13.09 Ontvangsten | 207.017 | 209.263 | 229.802 | 359.115 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Spoorwegen | 208.458 | 214.089 | 217.180 | 329.108 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Spoorwegen | 207.017 | 209.263 | 229.802 | 359.115 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 |
14 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 14.01 Regionale infrastructuur | 41.774 | 34.827 | 35.965 | 42.557 | 43.148 | 19.001 | 14.742 | ||||||||
Kasschuiven 2022 Regional infrastructuur | 0 | ‒ 7.656 | ‒ 31.537 | 1.775 | 28.012 | 17.999 | ‒ 8.593 | ||||||||
Saldo 2021 Regionale infrastructuur | 543 | 543 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 7.113 | ‒ 31.537 | 1.775 | 28.012 | 17.999 | ‒ 8.593 | 0 | ||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 34.661 | 3.290 | 37.740 | 70.569 | 61.147 | 10.408 | 14.742 | ||||||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 14.03 Bereikbaarheidsprogramma's | 48.594 | ||||||||||||||
Saldo 2021 Bereikbaarheidsprogramma's | 6 | ||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 6 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 48.600 | ||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | 90.368 | 34.827 | 35.965 | 42.557 | 43.148 | 19.001 | 14.742 | ||||||||
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | 83.261 | 3.290 | 37.740 | 70.569 | 61.147 | 10.408 | 14.742 | ||||||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 14.09 Ontvangsten | |||||||||||||||
Ontvangsten artikel 14 | 958 | 958 | |||||||||||||
Saldo 2021 Ontvangsten | ‒ 958 | ‒ 958 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | |||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | |||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's |
15 Hoofdvaarwegennet | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 15.01 Exploitatie | 10.433 | 9.654 | 9.344 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | |
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 15.01 Exploitatie | 10.433 | 9.654 | 9.344 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | 9.187 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 15.02 Onderhoud en vernieuwing | 450.556 | 460.281 | 396.001 | 428.415 | 341.046 | 258.768 | 227.226 | 212.064 | 192.237 | 345.086 | 358.826 | 376.222 | 402.194 | 376.222 | |
Defensie: Verlenging SAR-contract | 6.000 | 6.000 | |||||||||||||
EZK: Maritiem Informatievoorziening Servicepunt II | 25.217 | 8.766 | 8.144 | 2.038 | 2.500 | 500 | 499 | 1.635 | 1.135 | ||||||
EZK: Onderzoeksprogramma VenR | ‒ 855 | ‒ 855 | |||||||||||||
Financieel management eigen beheer | ‒ 2.316 | ‒ 6 | ‒ 305 | ‒ 836 | ‒ 1.169 | ||||||||||
Kasschuiven 2022 Onderhoud en vernieuwing | 0 | 18.152 | 69.095 | 53.255 | ‒ 184 | ‒ 9.537 | ‒ 2.938 | ‒ 18 | ‒ 15 | ‒ 11 | ‒ 42.716 | ‒ 42.706 | ‒ 42.705 | 328 | |
KCI | 8.581 | 2.549 | 2.093 | 1.313 | 1.313 | 1.313 | |||||||||
Kosten hoogwater Limburg | 12.050 | 12.050 | |||||||||||||
Saldo 2021 Onderhoud en vernieuwing | 30.494 | 30.494 | |||||||||||||
Stikstofgelden uitvoering | 30 | 30 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 77.180 | 79.027 | 55.770 | 2.460 | ‒ 7.724 | ‒ 2.439 | 1.617 | 1.120 | ‒ 11 | ‒ 42.716 | ‒ 42.706 | ‒ 42.705 | 328 | 0 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 15.02 Onderhoud en vernieuwing | 527.736 | 539.308 | 451.771 | 430.875 | 333.322 | 256.329 | 228.843 | 213.184 | 192.226 | 302.370 | 316.120 | 333.517 | 402.522 | 376.222 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 15.03 Ontwikkeling | 357.466 | 184.835 | 219.754 | 259.425 | 266.798 | 168.340 | 58.197 | 137.443 | 141.008 | 118.906 | 143.572 | 78.712 | 259.598 | 56.892 | |
Bijdragen derden | 328 | 328 | |||||||||||||
EZK: Maritiem Informatievoorzieningen Service Punt II | ‒ 22.343 | ‒ 6.175 | ‒ 5.684 | ‒ 2.443 | ‒ 2.269 | ‒ 1.443 | ‒ 1.443 | ‒ 1.443 | ‒ 1.443 | ||||||
EZK: topsector logistiek | ‒ 690 | ‒ 360 | ‒ 330 | ||||||||||||
Financieel management eigen beheer | ‒ 1.571 | ‒ 362 | ‒ 667 | ‒ 418 | ‒ 124 | ||||||||||
Gevolgkosten Wind op Zee | 567.800 | 26.500 | 28.900 | 27.800 | 428.100 | 6.800 | 22.300 | 22.300 | 5.100 | ||||||
HXII: BOA RWS | ‒ 579 | ‒ 193 | ‒ 193 | ‒ 193 | |||||||||||
HXII: Digitale Transport Strategie | ‒ 1.760 | ‒ 1.760 | |||||||||||||
HXII: Doorvaart 's-nachts NZA | 5.538 | 4.456 | 426 | 656 | |||||||||||
HXII: Inhuur projectleider buisleidingen | ‒ 270 | ‒ 231 | ‒ 39 | ||||||||||||
HXII: Inzet apparaat modal shift | ‒ 480 | ‒ 120 | ‒ 120 | ‒ 120 | ‒ 120 | ||||||||||
HXII: Onderzoeks subsidie topsector logistiek | ‒ 7.000 | ‒ 4.000 | ‒ 3.000 | ||||||||||||
HXII: Subsidie walstroom | ‒ 31.000 | ‒ 4.900 | ‒ 25.700 | ‒ 200 | ‒ 200 | ||||||||||
HXII: Topsector logistiek | ‒ 3.161 | ‒ 465 | ‒ 2.696 | ||||||||||||
HXII: Truckparkings | ‒ 120 | ‒ 120 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Ontwikkeling | 0 | ‒ 63.600 | ‒ 78.555 | ‒ 49.760 | 2.559 | 11.076 | 4.033 | 9.075 | 1.109 | 53.088 | 49.996 | 39.874 | 38.584 | ‒ 8.351 | ‒ 9.128 |
KCI | ‒ 8.581 | ‒ 2.549 | ‒ 2.093 | ‒ 1.313 | ‒ 1.313 | ‒ 1.313 | |||||||||
Saldo 2021 Ontwikkeling | 43.326 | 43.326 | |||||||||||||
Stikstofgelden uitvoering | 465 | 465 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 36.588 | ‒ 91.823 | ‒ 24.891 | 26.333 | 436.420 | 9.390 | 29.932 | 21.966 | 58.188 | 49.996 | 39.874 | 38.584 | ‒ 8.351 | ‒ 9.128 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 15.03 Ontwikkeling | 320.878 | 93.012 | 194.863 | 285.758 | 703.218 | 177.730 | 88.129 | 159.409 | 199.196 | 168.902 | 183.446 | 117.296 | 251.247 | 47.764 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 15.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 106.058 | 106.045 | 91.657 | 59.778 | 55.128 | 54.686 | 62.296 | 54.534 | 53.540 | 59.873 | 49.100 | 48.885 | 42.085 | 42.393 | |
Financieel management eigen beheer | ‒ 977 | ‒ 68 | ‒ 354 | ‒ 398 | ‒ 157 | ||||||||||
Kasschuiven 2022 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 0 | 40.967 | 8.115 | ‒ 3.001 | 4.095 | ‒ 1.539 | ‒ 1.095 | ‒ 63.263 | ‒ 1.094 | ‒ 1.009 | ‒ 7.280 | 2.832 | 4.121 | 9.023 | 9.128 |
Saldo 2021 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 31.870 | 31.870 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 72.769 | 7.761 | ‒ 3.399 | 3.938 | ‒ 1.539 | ‒ 1.095 | ‒ 63.263 | ‒ 1.094 | ‒ 1.009 | ‒ 7.280 | 2.832 | 4.121 | 9.023 | 9.128 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel 15.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 178.827 | 113.806 | 88.258 | 63.716 | 53.589 | 53.591 | ‒ 967 | 53.440 | 52.531 | 52.593 | 51.932 | 53.006 | 51.108 | 51.521 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 15.06 Netwerkgebonden kosten HVWN | 371.163 | 368.925 | 368.112 | 358.702 | 323.834 | 325.210 | 328.000 | 328.002 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | |
EZK: Maritiem Informatievoorziening Servicepunt II | 11.712 | 1.440 | 1.250 | 2.000 | 1.250 | 1.886 | 1.886 | 750 | 1.250 | ||||||
Financieel management eigen beheer | 4.864 | 436 | 1.326 | 1.652 | 1.450 | ||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 1.876 | 2.576 | 3.652 | 2.700 | 1.886 | 1.886 | 750 | 1.250 | |||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 373.039 | 371.501 | 371.764 | 361.402 | 325.720 | 327.096 | 328.750 | 329.252 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | 327.779 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Hoofdvaarwegennet | 1.295.676 | 1.129.740 | 1.084.868 | 1.115.507 | 995.993 | 816.191 | 684.906 | 741.230 | 723.751 | 860.831 | 888.464 | 840.785 | 1.040.843 | 812.473 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Hoofdvaarwegennet | 1.410.913 | 1.127.281 | 1.116.000 | 1.150.938 | 1.425.036 | 823.933 | 653.942 | 764.472 | 780.919 | 860.831 | 888.464 | 840.785 | 1.041.843 | 812.473 | |
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 15.09 Ontvangsten | 74.241 | 5.957 | 9.627 | 2.971 | 1.741 | 489 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | |
Bijdragen derden 2022 | 328 | 328 | |||||||||||||
Kasschuiven 2022 Ontvangsten | 0 | ‒ 6.266 | ‒ 698 | 494 | 6.470 | ||||||||||
Saldo 2021 Ontvangsten | ‒ 579 | ‒ 579 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 6.845 | ‒ 370 | 494 | 6.470 | |||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 67.396 | 5.587 | 10.121 | 9.441 | 1.741 | 489 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Hoofdvaarwegennet | 74.241 | 5.957 | 9.627 | 2.971 | 1.741 | 489 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Hoofdvaarwegennet | 67.396 | 5.587 | 10.121 | 9.441 | 1.741 | 489 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 |
17 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 17.06 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 679 | 679 | 679 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 54.712 | |||
Saldo 2021 | 3.338 | 3.338 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 3.338 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 4.017 | 679 | 679 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 669 | 54.712 | |||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 17.07 ERTMS | 146.041 | 73.282 | 10.371 | 229.142 | 262.553 | 180.164 | 172.208 | 185.059 | 244.164 | 278.483 | 339.255 | 5.527 | 47.524 | ||
Bijdragen derden 2022 | 18.532 | 4.151 | 7.678 | 6.694 | |||||||||||
Overboeking onderhoudscomponent aanlegprojecten | ‒ 1.332 | ‒ 1.332 | |||||||||||||
Saldo 2021 ERTMS | ‒ 5.643 | ‒ 5.643 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | ‒ 2.824 | 7.678 | 6.694 | 0 | 0 | 0 | |||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 143.217 | 80.960 | 17.065 | 229.142 | 262.553 | 180.164 | 172.208 | 185.059 | 244.164 | 278.483 | 339.255 | 5.527 | 47.524 | ||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 17.08 ZuidasDok | 91.541 | 132.554 | 138.892 | 113.344 | 134.383 | 149.937 | 143.248 | 98.232 | 104.463 | 56.080 | 12.462 | ||||
Bijdragen derden 2022 | 16.102 | 3.411 | 2.348 | 2.348 | 2.875 | 2.621 | 2.499 | ||||||||
Kasschuiven 2022 ZuidasDok | 0 | 27.575 | 40.046 | 8.255 | ‒ 42.747 | ‒ 23.124 | ‒ 4.915 | ‒ 667 | ‒ 2.223 | ‒ 2.210 | ‒ 14.028 | 14.038 | |||
Saldo 2021 ZuidasDok | 8.461 | 8.461 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 39.447 | 42.394 | 10.603 | ‒ 39.872 | ‒ 20.503 | ‒ 2.416 | ‒ 667 | ‒ 2.223 | ‒ 2.210 | ‒ 14.028 | 14.038 | ||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 130.988 | 174.948 | 149.495 | 73.472 | 113.880 | 147.521 | 142.581 | 96.009 | 102.253 | 42.052 | 26.500 | ||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 17.10 Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | 217.569 | 244.198 | 246.285 | 272.001 | 446.324 | 314.175 | 89.279 | 200.513 | 225.114 | 66.527 | 135.478 | 13.242 | 13.242 | ||
Behandelen en opstellen | ‒ 2.725 | ‒ 100 | ‒ 500 | ‒ 2.000 | ‒ 125 | ||||||||||
Bijdragen derden 2022 | 89 | 89 | |||||||||||||
Overboeking onderhoudscomponent aanlegprojecten | ‒ 2.858 | ‒ 2.858 | |||||||||||||
Saldo 2021 PHS | 1.470 | 1.470 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 1.559 | ‒ 2.958 | ‒ 500 | ‒ 2.000 | ‒ 125 | ||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 219.128 | 241.240 | 245.785 | 270.001 | 446.199 | 314.175 | 89.279 | 200.513 | 225.114 | 66.527 | 135.478 | 13.242 | 13.242 | ||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 455.830 | 450.713 | 396.227 | 615.156 | 843.929 | 644.945 | 405.404 | 484.473 | 574.410 | 401.759 | 487.864 | 73.481 | 60.766 | ||
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 497.350 | 497.827 | 413.024 | 573.284 | 823.301 | 642.529 | 404.737 | 482.250 | 572.200 | 387.731 | 501.902 | 73.481 | 60.766 | ||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 17.09 Ontvangsten | 49.020 | 43.869 | 57.075 | 57.708 | 62.929 | 36.569 | 72.375 | ||||||||
Bijdragen derden 2022 | 34.714 | 7.651 | 10.026 | 9.042 | 2.875 | 2.621 | 2.499 | ||||||||
Kasschuiven 2022 Ontvangsten | 0 | ‒ 249 | ‒ 47 | ‒ 2.003 | ‒ 1.278 | ‒ 958 | 4.533 | 2 | |||||||
Saldo 2021 Ontvangsten | 15.147 | 15.147 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 22.549 | 9.979 | 7.039 | 1.597 | 1.663 | 7.032 | 2 | ||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 71.569 | 53.848 | 64.114 | 59.305 | 64.592 | 43.601 | 2 | 72.375 | |||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 49.020 | 43.869 | 57.075 | 57.708 | 62.929 | 36.569 | 72.375 | ||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 71.569 | 53.848 | 64.114 | 59.305 | 64.592 | 43.601 | 2 | 72.375 |
18 Overige uitgaven en ontvangsten | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 18.06 Externe veiligheid | |||||||||||||||
Saldo 2021 Externe veiligheid | 3.345 | 3.345 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 3.345 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 3.345 | ||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 18.12 Nader toe te wijzen BenO en Vervanging | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | |||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2022 Overige uitgaven en ontvangsten | |||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2022 Overige uitgaven en ontvangsten | 3.345 | ||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 18.09 Ontvangsten | |||||||||||||||
Saldo 2021 Ontvangsten | 4 | 4 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 4 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 4 | ||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 18.10 Saldo van de afgesloten rekeningen | |||||||||||||||
Voordelig saldo 2021 | 240.960 | 240.960 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 240.960 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | 240.960 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Overige uitgaven en ontvangsten | |||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Overige uitgaven en ontvangsten | 240.964 |
19 Bijdragen andere begrotingen Rijk | Totaal mutatie | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2022 artikelonderdeel 19.09 Ten laste van begroting IenW | 14.137.862 | 7.189.318 | 6.435.951 | 6.691.279 | 6.783.686 | 6.152.457 | 5.543.929 | 5.396.263 | 6.107.607 | 6.178.059 | 6.234.439 | 5.701.193 | 6.017.457 | 6.152.089 | |
CA middelen - Lelylijn | 9.000 | 4.500 | 4.500 | ||||||||||||
CA middelen - Infra onderhoud MF | 3.250.000 | 75.000 | 350.000 | 875.000 | 1.150.000 | 160.000 | 160.000 | 160.000 | 160.000 | 160.000 | |||||
CA middelen - NGF naar MF | 3.350.000 | 300.000 | 700.000 | 800.000 | 800.000 | 250.000 | 250.000 | 250.000 | |||||||
CA middelen - Ontsluiten nieuwe woningen | 7.500.000 | 900.000 | 1.000.000 | 1.000.000 | 800.000 | 800.000 | 750.000 | 750.000 | 750.000 | 750.000 | |||||
Defensie: Verlenging SAR-contract | 6.000 | 6.000 | |||||||||||||
EZK: energiebesparing | 4.900 | 4.900 | |||||||||||||
EZK: Onderzoeksprogramma VenR | ‒ 1.924 | ‒ 1.924 | |||||||||||||
EZK: Maritiem Informatievoorziening Servicepunt II | 14.586 | 4.031 | 3.710 | 1.595 | 1.481 | 943 | 942 | 942 | 942 | ||||||
EZK: TKI Logistiek | ‒ 380 | ‒ 190 | ‒ 190 | ||||||||||||
EZK: topsector logistiek | ‒ 690 | ‒ 360 | ‒ 330 | ||||||||||||
Gevolgkosten Wind op Zee | 567.800 | 26.500 | 28.900 | 27.800 | 428.100 | 6.800 | 22.300 | 22.300 | 5.100 | ||||||
HXII: agentschapsbijdrage RVO | ‒ 765 | ‒ 765 | |||||||||||||
HXII: ambulancedata | ‒ 752 | ‒ 752 | |||||||||||||
HXII: apparaat tijdelijke tolheffing | ‒ 1.760 | ‒ 1.760 | |||||||||||||
HXII: apparaat vrachtwagenheffing | ‒ 7.304 | ‒ 3.652 | ‒ 3.652 | ||||||||||||
HXII: Arbeidspeberkten | 3.160 | 3.160 | |||||||||||||
HXII: BCF-afdracht DUMO | ‒ 1.388 | ‒ 388 | ‒ 500 | ‒ 500 | |||||||||||
HXII: BDU beschikking | ‒ 15.514 | ‒ 15.514 | |||||||||||||
HXII: BDU CID Binckhorst | ‒ 457 | ‒ 457 | |||||||||||||
HXII: bijdrage FM Haaglanden | ‒ 8.610 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 | ‒ 615 |
HXII: BOA RWS | ‒ 1.729 | ‒ 976 | ‒ 840 | ‒ 193 | |||||||||||
HXII: Caribisch Nederland Bonaire | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: Caribisch Nederland Saba | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||||||
HXII: derde spoor Duitsland | 4.214 | 2.697 | 1.517 | ||||||||||||
HXII: Dienstverleningsovereenkomst DGMo | ‒ 57 | ‒ 57 | |||||||||||||
HXII: Digitale Transport Strategie | ‒ 1.760 | ‒ 1.760 | |||||||||||||
HXII: digitaliseringsproject | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: Doorvaart 's-nachts NZA | 5.538 | 4.456 | 426 | 656 | |||||||||||
HXII: emmissieloos bouwen | ‒ 210 | ‒ 210 | |||||||||||||
HXII: exploitatiebijdrage IC Dordrecht | ‒ 1.490 | ‒ 1.490 | |||||||||||||
HXII: fijnstofknelpunten | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: Heerlen-Landgraaf | ‒ 8.531 | ‒ 8.531 | |||||||||||||
HXII: ICT ketenpartners | ‒ 150 | ‒ 150 | |||||||||||||
HXII: Inhuur projectleider buisleidingen | ‒ 270 | ‒ 231 | ‒ 39 | ||||||||||||
HXII: Inzet apparaat modal shift | ‒ 480 | ‒ 120 | ‒ 120 | ‒ 120 | ‒ 120 | ||||||||||
HXII: korte termijn maatregelen SDM | ‒ 1.250 | ‒ 1.000 | ‒ 250 | ||||||||||||
HXII: leren en ontwikkelen | ‒ 10.206 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 | ‒ 729 |
HXII: logistieke makelaars | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||||||
HXII: Nijmegen-Heyendaal | ‒ 598 | ‒ 598 | |||||||||||||
HXII: Onderzoeks subsidie topsector logistiek | ‒ 7.000 | ‒ 4.000 | ‒ 3.000 | ||||||||||||
HXII: opdracht Connekt | ‒ 12.500 | ‒ 1.500 | ‒ 5.500 | ‒ 5.500 | |||||||||||
HXII: opdrachten fiets | ‒ 856 | ‒ 556 | ‒ 300 | ||||||||||||
HXII: OV ambassadeurs | ‒ 1.500 | ‒ 1.500 | |||||||||||||
HXII: Schone Luchtakkoord | ‒ 27.000 | ‒ 17.000 | ‒ 10.000 | ||||||||||||
HXII: specifieke uitkering veilig, doelmatig en duurzaam | ‒ 7.782 | ‒ 6.720 | ‒ 1.062 | ||||||||||||
HXII: Strategisch plan verkeersveiligheid | ‒ 1.800 | ‒ 1.800 | |||||||||||||
HXII: subsidie NS sociale veiligheid | ‒ 10.000 | ‒ 6.000 | ‒ 2.000 | ‒ 2.000 | |||||||||||
HXII: Subsidie walstroom | ‒ 31.000 | ‒ 4.900 | ‒ 25.700 | ‒ 200 | ‒ 200 | ||||||||||
HXII: Topsector logistiek | ‒ 8.661 | ‒ 3.965 | ‒ 4.696 | ||||||||||||
HXII: Truckparkings | ‒ 120 | ‒ 120 | |||||||||||||
HXII: uitbreiding dienstregeling Zeeland | ‒ 3.797 | ‒ 3.797 | |||||||||||||
HXII: Verkeersveiligheidsdata | 700 | 300 | 300 | 100 | |||||||||||
HXII: Verkenning A50 | ‒ 417 | ‒ 417 | |||||||||||||
Kosten hoogwater Limburg | 12.050 | 12.050 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2022 | 316.190 | 1.926.680 | 2.696.144 | 2.977.617 | 1.637.699 | 1.216.398 | 1.181.898 | 931.898 | 913.756 | 748.656 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | ‒ 1.344 | |
Stand eerste suppletoire wet 2022 artikelonderdeel | |||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2022 Bijdragen andere begrotingen Rijk | 14.137.862 | 7.189.318 | 6.435.951 | 6.691.279 | 6.783.686 | 6.152.457 | 5.543.929 | 5.396.263 | 6.107.607 | 6.178.059 | 6.234.439 | 5.701.193 | 6.017.457 | 6.152.089 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2022 Bijdragen andere begrotingen Rijk | 14.137.862 | 7.189.318 | 6.435.951 | 6.691.279 | 6.783.686 | 6.152.457 | 5.543.929 | 5.396.263 | 6.107.607 | 6.178.059 | 6.234.439 | 5.701.193 | 6.017.457 | 6.152.089 |