Art. | Omschrijving | (1) Vastgestelde begroting1 | (2) Realisatie | (3) = (2) - (1) Verschil realisatie en vastgestelde begroting | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | ||
Totaal | 7.160.659 | 7.212.853 | 666.431 | 9.273.008 | 8.667.919 | 1.039.375 | 2.112.349 | 1.455.066 | 372.944 | |
Beleidsartikelen | ||||||||||
1 | Openbaar bestuur en democratie | 72.234 | 71.053 | 24.765 | 110.874 | 101.285 | 25.369 | 38.640 | 30.232 | 604 |
2 | Nationale veiligheid | 316.767 | 316.767 | 14.714 | 365.885 | 356.541 | 14.858 | 49.118 | 39.774 | 144 |
3 | Woningmarkt | 5.288.493 | 5.278.368 | 406.400 | 5.343.930 | 5.411.477 | 368.749 | 55.437 | 133.109 | ‒ 37.651 |
4 | Energietransitie gebouwde omgeving en bouwkwaliteit | 478.329 | 537.329 | 91 | 463.639 | 505.776 | 1.371 | ‒ 14.690 | ‒ 31.553 | 1.280 |
5 | Ruimtelijke ordening en omgevingswet | 113.757 | 113.757 | 3.824 | 177.669 | 167.275 | 10.875 | 63.912 | 53.518 | 7.051 |
6 | Overheidsdienstverlening en informatiesamenleving | 170.330 | 170.330 | 959 | 222.162 | 213.854 | 12.349 | 51.832 | 43.524 | 11.390 |
7 | Werkgevers- en bedrijfsvoeringsbeleid | 34.264 | 34.264 | 64 | 51.973 | 45.570 | 1.613 | 17.709 | 11.306 | 1.549 |
8 | Kwaliteit Rijksdienst | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
9 | Uitvoering Rijksvastgoedbeleid | 141.846 | 141.846 | 121.574 | 176.305 | 182.305 | 223.964 | 34.459 | 40.459 | 102.390 |
10 | Groningen versterken en perspectief | 109.797 | 114.297 | 75.000 | 1.420.428 | 1.001.555 | 234.830 | 1.310.631 | 887.258 | 159.830 |
Niet-beleidsartikelen | ||||||||||
11 | Centraal apparaat | 422.136 | 422.136 | 19.040 | 674.586 | 648.056 | 109.153 | 252.450 | 225.920 | 90.113 |
12 | Algemeen | 12.706 | 12.706 | 0 | 265.557 | 34.225 | 36.244 | 252.851 | 21.519 | 36.244 |
13 | Nog onverdeeld | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
De stand zoals gepresenteerd onder de stand vastgestelde begroting wijkt af van de stand vastgestelde begroting bij de eerste suppletoire begroting, tweede suppletoire begroting, tweede incidentele suppletoire begroting (ISB) en de slotwet. De reden hiervoor is dat in deze wetten de ISB(s), die zijn ingediend tussen de vaststelling van de ontwerpbegroting en de vaststelling van de eerste suppletoire begroting, zijn opgeteld bij vastgestelde begroting en in het jaarverslag niet.