(1) | (2) | (3)=(2)-(1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Art. | Omschrijving | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Realisatie 1 | Verschil realisatie en oorspronkelijk vastgestelde begroting | ||||||
Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | ||
TOTAAL | 9 732 128 | 71 912 | 9 441 404 | 84 653 | – 290 724 | 12 741 | ||||
Beleidsartikelen | ||||||||||
31 | Integraal waterbeleid | 68 310 | 70 564 | 570 | 67 419 | 72 825 | 275 | – 891 | 2 261 | – 295 |
32 | Het bereiken van optimale veiligheid in of als gevolg van mobiliteit | 49 605 | 49 680 | 4 100 | 56 689 | 57 676 | 1 285 | 7 084 | 7 996 | – 2 815 |
33 | Veiligheid gericht op de beheersing van veiligheidsrisico’s | 64 889 | 63 508 | 0 | 67 543 | 66 033 | 6 | 2 654 | 2 525 | 6 |
34 | Betrouwbare netwerken, voorspelbare reistijden en een goede bereikbaarheid | 64 090 | 69 611 | 98 | 68 851 | 105 316 | 550 | 4 761 | 35 705 | 452 |
35 | Mainports en logistiek | 58 899 | 60 417 | 5 681 | 43 281 | 71 606 | 10 646 | – 15 618 | 11 189 | 4 965 |
36 | Bewaken, waarborgen en verbeteren van kwaliteit leefomgeving gegeven de toename van mobiliteit | 90 137 | 115 391 | 39 353 | 66 551 | 77 592 | 37 318 | – 23 586 | – 37 799 | – 2 035 |
37 | Weer, klimaat, seismologie en aardobservatie | 42 897 | 43 633 | 0 | 46 845 | 45 945 | 100 | 3 948 | 2 312 | 100 |
Niet-beleidsartikelen | 0 | 0 | 0 | |||||||
39 | Bijdragen Infrastructuurfonds en BDU | 8 837 286 | 9 044 744 | 0 | 8 454 078 | 8 707 892 | 92 | – 383 208 | – 336 852 | 92 |
40 | Nominaal en onvoorzien | – 14 526 | – 14 526 | 0 | 0 | 0 | 0 | 14 526 | 14 526 | |
41 | Ondersteuning functioneren IenM | 207 310 | 229 106 | 22 110 | 216 477 | 236 519 | 34 381 | 9 167 | 7 413 | 12 271 |