27 Algemene Inlichtingen en Veiligheidsdienst | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 176 429 | 172 139 | 171 786 | 171 803 | 171 803 | 171 803 |
27.1 Apparaat | 169 661 | 165 371 | 165 018 | 165 035 | 165 035 | 165 035 |
27.2 Geheime uitgaven | 6 768 | 6 768 | 6 768 | 6 768 | 6 768 | 6 768 |
Mutaties 1e suppletore 2010 | 9 770 | 3 915 | 5 105 | 5 105 | 5 105 | 5 105 |
27.1 Apparaat | 8 270 | 2 415 | 3 605 | 3 605 | 3 605 | 3 605 |
27.2 Geheime uitgaven | 1 500 | 1 500 | 1 500 | 1 500 | 1 500 | 1 500 |
Nieuwe mutaties | 1 186 | 7 272 | 5 456 | 5 668 | 5 920 | 5 919 |
27.1 Apparaat | 1 186 | 7 272 | 5 456 | 5 668 | 5 920 | 5 919 |
a. BES financieel kader RID functie | 250 | 250 | 250 | 250 | 250 | |
b. Taakstelling terrorisme | 4 000 | 4 000 | 4 000 | 4 000 | 4 000 | |
c. contra-terrorisme infobox (van div) | 219 | 219 | 219 | 219 | 219 | |
d. FLO AIVD (Funcioneel leeftijdsontslag) | 3 100 | 3 700 | 3 900 | 3 700 | 3 700 | |
e. Infobox kesida | 170 | |||||
f. Doorontwikkeling (desaldering) | 117 | |||||
g. Dienstencentrum | 1 000 | |||||
h. Maatregelen bedrijfsvoering | – 101 | – 297 | – 321 | – 305 | – 289 | – 290 |
i. Libanontribunaal | 440 | 440 | ||||
j. Doelmatigheidsverbetering | – 2 392 | – 2 396 | – 2 400 | – 2 400 | ||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 187 385 | 183 326 | 182 347 | 182 576 | 182 828 | 182 827 |
27.1 Apparaat | 179 117 | 175 058 | 174 079 | 174 308 | 174 560 | 174 559 |
27.2 Geheime uitgaven | 8 268 | 8 268 | 8 268 | 8 268 | 8 268 | 8 268 |
27 Algemene Inlichtingen en Veiligheid | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 974 | 591 | 591 | 591 | 591 | 591 |
Mutaties 1e suppletore 2010 | 350 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Nieuwe mutaties | 1 117 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
a. Dienstencentrum | 1 000 | |||||
b. Doorontwikkeling CT Infobox | 117 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 2 441 | 591 | 591 | 591 | 591 | 591 |
Toelichting
27.1 Apparaat
Ad b. Taakstelling terrorisme
Invulling bij de AIVD van de maatregel Terrorismebestrijding uit het Aanvullend Beleid Akkoord, is niet te realiseren op efficiencywinst, overlapreductie en een nauwe(re) samenwerking en zou leiden tot ongewenst ingrijpen in de taakuitoefening van de dienst. Aan het betreffende deel van de taakstelling wordt een BZK-brede invulling gegeven.
Ad d. FLO AIVD
In 1999 is een individuele overeenkomst met de per 1 januari 2000 in dienst zijnde personeelsleden van de AIVD afgesloten. Hierin is de garantie gegeven dat zij geen financieel nadeel zouden ondervinden van het (anders) aanwijzen van de substantieel bezwarende functies door de minister. Deze individuele garantie houdt in dat de medewerkers de dienst op 60-jarige leeftijd kunnen verlaten met behoud van materieel dezelfde rechten als die zij hadden voor 1 januari 2000. Deze reeks dient ter dekking van een deel van de kosten van deze regeling.
Ad g. Dienstencentrum
Betreft diverse ontvangsten van het dienstencentrum als gevolg van de detachering van 22 medewerkers.
Ad j. Doelmatigheidsverbetering
Voor het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties is als gevolg van de invulling van de motie Koolmees vanaf 2012 een productiviteitsverbetering ingeboekt.