34 Betrouwbare reistijden en netwerken | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 69 611 | 60 785 | 57 232 | 44 286 | 44 293 | 44 293 |
Amendementen | ||||||
1e suppletore wet 2010 | 2 260 | 125 | 125 | 125 | 125 | 125 |
Nieuwe mutaties | 28 097 | 17 789 | 3 046 | 3 820 | 5 681 | 7 681 |
Stand ontwerpbegroting 2011 | 99 968 | 78 699 | 60 403 | 48 231 | 38 737 | 36 737 |
Uitgaven | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
1a. | Loonbijstelling 2010 | ||||||
1. | Prijsbijstelling 2010 | 149 | 142 | 108 | 108 | 108 | |
2. | Van IF/12: diversen | 9 094 | 4 394 | 4 394 | 1 500 | ||
3. | Van IF/13: Internet in de trein | 10 000 | 270 | 194 | |||
4. | Van IF/14: Superbus | 1 250 | |||||
Van IF/14: OV Chipcard | 11 700 | 1 000 | 100 | ||||
Van F/14: Mobiliteitsmanagement Cie de Waal | 25 009 | 11 991 | |||||
Van IF/14/: Multimodale reisinfo | 1 000 | 2 000 | 5 000 | 2 000 | 2 000 | ||
Van IF/14: Mob.management in CAO's | 550 | 350 | |||||
5. | Kasschuif met 2009: gratis OV | 3 868 | |||||
Kasschuif met 2009: Subs tbv concessiefee NS | 1 000 | 7 000 | 5 000 | 3 000 | 5 000 | 5 000 | |
6. | Naar BDU: diversen | 28 741 | 4 300 | 200 | |||
7. | Naar art 32 Boordcomputer taxi | 2 650 | 5 150 | ||||
8. | Herschikking IVW | 2 601 | 2 546 | 2 564 | 2 549 | 2 550 | 2 550 |
9. | Arbeidsproductiviteitskorting | 232 | 232 | 232 | |||
10. | Aandeel rijksbrede problematiek | 1 | 1 | 1 | |||
Diversen | 163 | 132 | 1 | 7 | 7 | 7 | |
Totaal | 28 097 | 17 789 | 3 046 | 3 820 | 5 681 | 7 681 |
Ad 1a.
Het kabinet heeft in het aanvullend beleidakkoord een besparing van 3,2 miljard verondersteld uit hoofde van loonmatiging. Omdat loonmatiging niet in de veronderstelde mate is opgetreden, neemt het kabinet zijn verantwoordelijkheid en kiest het voor een alternatieve invulling. Deze invulling wordt verder toegelicht in de Miljoenennota. Eén van de maatregelen betreft de opbrengst in 2011 en verder van het inhouden van de tranche 2010 van de loonbijstelling.
Ad 1b.
Dit betreft de toevoeging van de prijsbijstelling 2010.
Ad 2.
Dit betreft een overboeking uit artikel 12 Rijkswegen voor de implementatie van de uitkomsten van de Commissie Elverding, middelen voor het Bureau wegen en voor de commissie Tunnelveiligheid.
Ad 3.
Dit betreft een overboeking uit artikel 13 Spoorwegen voor de realisatie van Internet in de trein.
Ad 4.
Dit betreft een overboeking uit 14 Regionale/lokale infra voor de:
Afronding van de eerste trap van de Superbus;
Chipcard ten behoeve van communicatie- en organisatiekosten en extra WROOV-onderzoek in verband met vertraging van de invoering van de chipcard;
Implementatie van de adviezen naar aanleiding van de commissie de Waal in het kader van de Mobiliteitsaanpak;
Realisatie van multimodale reisinformatie in het kader van de Mobiliteitsaanpak.
Ad 5.
Dit betreft de doorwerking van een tweetal kasschuiven uit 2009 voor respectievelijk gratis ov en voor de subsidie contractsectorlijnen als onderdeel van de vermogensconversie (uitkering superdividend) vanuit NS naar ProRail (mandje spoor).
Ad 6.
Dit betreft een technische overboeking naar artikel 39.02 BDU voor diverse zaken die via de BDU worden betaald aan de decentrale overheden. Het gaat ondermeer om gratis OV 3e tranche, Mobiliteitsmanagement, compensatie NBV tarief en het bureau Openbaar Vervoer.
Ad 7.
Dit betreft een overboeking naar artikel 32 voor de invoering van de Boordcomputer taxi.
Ad 8.
Dit heeft betrekking op een herschikking van de bijdragen aan de Inspectie VenW. Hiermee wordt beter aangesloten op de activiteiten van de Inspectie, waar de focus met name op veiligheid is gericht. Deze herschikking betreft een beperkt aantal mutaties die op de VenW begroting per saldo budgettair neutraal zijn.
Ad 9.
Dit betreft de verwerking van de taakstelling arbeidsproductiviteit. Deze taakstelling stond in de begroting 2010 geparkeerd op artikel 40 «nominaal en onvoorzien».
Ad 10.
Dit betreft de verdeling van de rijksbrede generale problematiek: het Kluwercontract en het Nationaal Bureau Verbindingsbeveiliging.
34 Betrouwbare reistijden en netwerken | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2010 | 98 | 98 | 98 | 98 | 98 | 98 |
Amendementen | ||||||
1e suppletore wet 2010 | ||||||
Nieuwe mutaties | ||||||
Stand ontwerpbegroting 2011 | 98 | 98 | 98 | 98 | 98 | 98 |