1 Waarborgfunctie | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 63 657 | 63 653 | 61 647 | 61 649 | 61 649 |
|
1.1: Rechterlijke macht en samenwerkingsmiddelen | 63 657 | 63 653 | 61 647 | 61 649 | 61 649 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | – 225 | – 225 | 0 | 0 | 0 | 0 |
1.1: Rechterlijke macht en samenwerkingsmiddelen | – 225 | – 225 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | – 2 515 | 179 | 174 | 174 | 3 273 | 173 |
1.1: Rechterlijke macht en samenwerkingsmiddelen | – 2 515 | 179 | 174 | 174 | 3 273 | 173 |
waarvan: | ||||||
a. Vervanging investering Kustwacht | – 3 100 | 3 100 | ||||
Stand ontwerpbegroting 2013 | 60 917 | 63 607 | 61 821 | 61 823 | 64 922 | 61 822 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 4 857 | 4 857 | 4 857 | 4 857 | 4 857 | |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 4 857 | 4 857 | 4 857 | 4 857 | 4 857 | 4 857 |
Toelichting
a. Kasschuif vloot Kustwacht
Vanaf 2016 zijn vervangingsinvesteringen nodig voor de vloot van de Kustwacht in het Caribisch gebied. Dit is vastgelegd in het door de RMR goedgekeurde jaarplan 2012 van de Kustwacht CARIB.
De meerjarenraming van de bijdrage aan de Kustwacht in het kader van de Waarborgfunctie (artikel 1) voorziet hier nog niet in. De raming wordt door middel van een kasschuif hierop aangepast. De ruimte daarvoor wordt binnen de Waarborgfunctie gevonden door een incidentele verlaging van de bijdrage aan het Recherche Samenwerkingsteam. Dit is mogelijk vanwege een vrijvallende reservering voor fiscalisering van buitenlandtoelagen daar. Deze reservering betreft € 3,1 mln. Via deze kasschuif wordt tegemoet getreden aan een deel van de vervangingsvraag.
2 Bevorderen autonomie Koninkrijkspartners | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 362 799 | 212 425 | 193 455 | 193 476 | 174 438 |
|
2.1: Apparaat | 9 056 | 8 982 | 8 930 | 8 929 | 9 079 | |
2.2: Bevordering autonomie koninkrijkspartners | 57 794 | 8 939 | 11 524 | 13 908 | 13 908 | |
2.3: Bevorderen staatkundige relaties | 522 | 522 | 522 | 522 | 522 | |
2.4: Schuldsanering | 295 427 | 193 982 | 172 479 | 170 117 | 150 929 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 11 907 | 110 | 110 | – 490 | – 1 090 | – 1 090 |
2.1: Apparaat | – 584 | – 940 | – 940 | – 940 | – 940 | – 940 |
2.2: Bevordering autonomie koninkrijkspartners | 7 491 | 1 050 | 1 050 | 450 | – 150 | – 150 |
2.3: Bevorderen staatkundige relaties | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2.4: Schuldsanering | 5 000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | 817 | 596 | 581 | 581 | 583 | 583 |
2.1: Apparaat | 708 | 1 109 | 1 094 | 1 094 | 1 096 | 1 096 |
2.2: Bevordering autonomie koninkrijkspartners | 631 | 9 | 9 | 9 | 9 | 9 |
2.3: Bevorderen staatkundige relaties | – 522 | – 522 | – 522 | – 522 | – 522 | – 522 |
2.4: Schuldsanering | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 375 523 | 213 131 | 194 146 | 193 567 | 173 931 | 209 983 |
2.1: Apparaat | 9 180 | 9 151 | 9 084 | 9 083 | 9 235 | 9 235 |
2.2: Bevordering autonomie koninkrijkspartners | 65 916 | 9 998 | 12 583 | 14 367 | 13 767 | 13 767 |
2.3: Bevorderen staatkundige relaties | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2.4: Schuldsanering | 300 427 | 193 982 | 172 479 | 170 117 | 150 929 | 186 981 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 28 497 | 28 013 | 27 358 | 26 901 | 26 901 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 45 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 73 797 | 28 013 | 27 358 | 26 901 | 26 901 | 26 901 |
3 Nominaal en onvoorzien | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 1 673 | 1 375 | 1 490 | 1 506 | 1 506 | |
3.1: Loonbijstelling | ||||||
3.2: Prijsbijstelling | 426 | 626 | 726 | 726 | 726 | |
3.3: Onvoorzien | 1 247 | 749 | 764 | 780 | 780 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | – 252 | – 254 | – 59 | – 59 | – 59 | – 59 |
3.1: Loonbijstelling | 317 | 316 | 311 | 311 | 311 | 311 |
3.2: Prijsbijstelling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3.3: Onvoorzien | – 569 | – 570 | – 370 | – 370 | – 370 | – 370 |
Nieuwe mutaties | – 317 | – 316 | – 311 | – 311 | – 311 | – 311 |
3.1: Loonbijstelling | – 317 | – 316 | – 311 | – 311 | – 311 | – 311 |
3.2: Prijsbijstelling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
waarvan: | ||||||
a. Toedeling prijsbijstelling 2012 | 1 085 | 459 | 444 | 444 | 445 | 445 |
b. Verdeling prijsbijstelling 2012 | – 1 085 | – 459 | – 444 | – 444 | – 445 | – 445 |
3.3: Onvoorzien | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 1 104 | 805 | 1 120 | 1 136 | 1 136 | 1 136 |
3.1: Loonbijstelling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
3.2: Prijsbijstelling | 426 | 626 | 726 | 726 | 726 | 726 |
3.3: Onvoorzien | 678 | 179 | 394 | 410 | 410 | 410 |