Artikel 11 Verkenningen, reserveringen en reserveringsruimte
11 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 11.01 Verkenningen | 117.594 | 167.267 | 181.429 | 214.962 | 412.146 | 942.066 | 921.826 | 612.537 | 531.560 | 388.920 | 260.771 | 28.233 | 0 | ||
Faseovergang Amsterdam Zuid 3e perron | ‒ 389.794 | ‒ 1.000 | ‒ 10.000 | ‒ 50.000 | ‒ 81.000 | ‒ 96.000 | ‒ 71.000 | ‒ 45.562 | ‒ 7.000 | ‒ 28.232 | |||||
Faseovergang Groningen Suikerzijde | 90.838 | 36.908 | 53.930 | ||||||||||||
Faseovergang Nijmegen | 43.911 | 1.800 | 1.800 | 2.500 | 5.000 | 12.000 | 14.000 | 6.811 | |||||||
Kasschuif Amendement N35 | 0 | ‒ 94.000 | 24.000 | 24.000 | 23.000 | 23.000 | |||||||||
Kasschuiven Verkenningen | 0 | ‒ 197.195 | ‒ 130.300 | ‒ 129.800 | ‒ 55.962 | ‒ 157.205 | ‒ 290.476 | ‒ 159.000 | 196.340 | ‒ 21.440 | 68.313 | 204.863 | 200.000 | 180.000 | 291.862 |
NGF: Brainportregio Eindhoven Hoofdwegennet A2 | 232.000 | 12.000 | 12.000 | 35.000 | 46.000 | 57.000 | 70.000 | ||||||||
NGF: Rail Gent Terneuzen | 103.300 | 103.300 | |||||||||||||
Overboeking Oude Lijn naar Randstadrail/Metronet | ‒ 267.012 | ‒ 75.000 | ‒ 100.000 | ‒ 92.012 | |||||||||||
Overboeking Oude Lijn naar Stadionpark | ‒ 134.518 | ‒ 134.518 | |||||||||||||
Overboeking van Reservering NZ-lijn naar ZuidasDok | ‒ 87.000 | ‒ 87.000 | |||||||||||||
Overboeking MerwedeLingelijn | 50.526 | 213 | 381 | 1.200 | 12.000 | 22.000 | 10.500 | 4.232 | |||||||
Overboeking van Verkenning naar Planuitwerking Den Bosch | ‒ 1.300 | ‒ 800 | ‒ 500 | ||||||||||||
Overboeking Oude Lijn | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
Saldo 2023 Verkenningen | 73.351 | 73.351 | |||||||||||||
Vaststellen Ontwerpstructuur A50 | 360.000 | 62.900 | 62.900 | 62.900 | 62.900 | 62.900 | 45.500 | ||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 116.344 | ‒ 128.787 | ‒ 90.711 | 668 | ‒ 150.205 | ‒ 243.576 | ‒ 140.600 | 48.283 | ‒ 70.540 | 62.639 | 188.845 | 241.768 | 180.000 | 291.862 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 11.01 Verkenningen | 1.250 | 38.480 | 90.718 | 215.630 | 261.941 | 698.490 | 781.226 | 660.820 | 461.020 | 451.559 | 449.616 | 270.001 | 180.000 | 291.862 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 11.03 Reserveringen | 157.915 | 296.480 | 390.838 | 323.408 | 381.586 | 402.168 | 334.099 | 1.268.861 | 1.275.563 | 1.425.320 | 1.585.331 | 1.377.450 | 1.448.954 | 1.559.664 | |
BCF: BDU MRDH | ‒ 1.580 | ‒ 1.580 | |||||||||||||
BDU: Bijdrage MRDH | ‒ 10.356 | ‒ 10.356 | |||||||||||||
BDU: Bijdrage VRA | ‒ 1.450 | ‒ 1.450 | |||||||||||||
Faseovergang Groningen Suikerzijde | ‒ 93.930 | ‒ 40.000 | ‒ 53.930 | ||||||||||||
Faseovergang Nijmegen | ‒ 43.911 | ‒ 1.800 | ‒ 1.800 | ‒ 2.500 | ‒ 5.000 | ‒ 12.000 | ‒ 14.000 | ‒ 6.811 | |||||||
Faseovergang Planuitwerking VKB Rotterdam HOV | ‒ 670.958 | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | ‒ 10.000 | ‒ 30.000 | ‒ 50.000 | ‒ 80.000 | ‒ 100.000 | ‒ 109.435 | ‒ 100.000 | ‒ 70.000 | ‒ 50.000 | ‒ 56.523 | |
Faseovergang Stedelijk OV Den Haag VKB (regulier deel) | ‒ 102.980 | ‒ 12.000 | ‒ 15.000 | ‒ 16.000 | ‒ 25.000 | ‒ 20.000 | ‒ 14.980 | ||||||||
Faseovergang Stedelijk OV Den Haag VKB (WoMo deel) | ‒ 224.056 | ‒ 5.000 | ‒ 21.000 | ‒ 27.000 | ‒ 35.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ‒ 30.000 | ‒ 26.056 | ||||||
FIN: Toevoeging middelen AP Klimaatfonds Klimaatneutrale en Circulaire Infrastructuur (KCI) | 100.000 | 10.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 10.000 | ||||||||
FIN: Toevoeging middelen AP Wind in de Zeilen | 35.182 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 |
HXII: Apparaat WoMo | ‒ 1.875 | ‒ 375 | ‒ 375 | ‒ 375 | ‒ 375 | ‒ 375 | |||||||||
HXII: Bijdrage BenO Bonaire | ‒ 1.040 | ‒ 1.040 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage BenO St. Eustatius | ‒ 2.500 | ‒ 2.500 | |||||||||||||
HXII: Opdracht BOA | ‒ 2.150 | ‒ 1.165 | ‒ 985 | ||||||||||||
HXII: Pilot Regiohub | ‒ 75 | ‒ 75 | |||||||||||||
HXII: Schone Lucht Akkoord | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
Kasschuiven Reserveringen | 0 | ‒ 53.116 | 38.581 | 3.106 | ‒ 42.104 | ‒ 81.741 | ‒ 11.321 | 79.203 | ‒ 2.456 | 43.848 | 20.000 | 6.000 | |||
NGF: Brainportregio Eindhoven HOV4 | 118.000 | 6.000 | 6.000 | 47.000 | 59.000 | ||||||||||
NGF: Brainportregio Eindhoven MMK Eindhoven | 150.000 | 7.000 | 7.000 | 22.000 | 30.000 | 38.000 | 46.000 | ||||||||
NGF: Brainportregio Eindhoven Multimodaal pakket MRE 2024 | 170.000 | 10.000 | 15.000 | 40.000 | 50.000 | 50.000 | 5.000 | ||||||||
Overboeking BO-MIRT Goederenvervoer | ‒ 18.925 | ‒ 3.050 | ‒ 3.750 | ‒ 4.125 | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||
Overboeking Brainportregio Eindhoven MMK Toezegging BO MIRT 2023 | 48.000 | 2.000 | 3.000 | 8.000 | 10.000 | 13.000 | 12.000 | ||||||||
Overboeking Maas en Brabantse Kanalen | ‒ 420 | ‒ 420 | |||||||||||||
Overboeking Maritieme Maakindustrie | ‒ 10.000 | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | ||||||||||||
Overboeking naar Lastmile Maatregel Spoor | ‒ 4.351 | ‒ 4.351 | |||||||||||||
Overboeking naar Studie- en Innovatiebudget | ‒ 7.180 | ‒ 6.000 | ‒ 1.180 | ||||||||||||
Overboeking Schoon Emissieloos Bouwen (SEB) Spoor | ‒ 71.909 | ‒ 5.625 | ‒ 18.379 | ‒ 14.253 | ‒ 18.703 | ‒ 5.465 | ‒ 5.465 | ‒ 4.019 | |||||||
Overboeking Tijdelijke stimuleringsregeling Slim, Veilig, Doelmatig en Duurzaam Infrastructuur | ‒ 97.726 | ‒ 75.480 | ‒ 22.246 | ||||||||||||
Overboeking Vierde tranche Impulsregeling Strategisch Plan Verkeersveiligheid | ‒ 71.617 | ‒ 50.000 | ‒ 21.617 | ||||||||||||
Saldo 2023 Reserveringen | 97.539 | 97.539 | |||||||||||||
Vaststellen Ontwerpstructuur A50 | ‒ 360.000 | ‒ 62.900 | ‒ 62.900 | ‒ 62.900 | ‒ 62.900 | ‒ 62.900 | ‒ 45.500 | ||||||||
Vernieuwende Maatregelen Fietsveiligheid | ‒ 50.000 | ‒ 50.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 77.531 | ‒ 73.441 | ‒ 122.551 | ‒ 121.099 | ‒ 47.068 | ‒ 30.173 | ‒ 23.183 | ‒ 136.654 | ‒ 152.030 | ‒ 140.387 | ‒ 106.987 | ‒ 47.487 | ‒ 55.190 | 2.513 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 11.03 Reserveringen | 80.384 | 223.039 | 268.287 | 202.309 | 334.518 | 371.995 | 310.916 | 1.132.207 | 1.123.533 | 1.284.933 | 1.478.344 | 1.329.963 | 1.393.764 | 1.562.177 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 11.04 Generieke investeringsruimte | 244.910 | 306.614 | 378.920 | 489.463 | 336.877 | 1.020.433 | 533.406 | 417.401 | 238.839 | ‒ 8.990 | 123.441 | 584.667 | 337.557 | 1.023.057 | |
Bijdragen derden Hoofdvaarwegennet | 1.846 | 1.846 | |||||||||||||
Bijstelling Ontvangsten HSL heffing | ‒ 720.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | |||||
HXII: Subsidie NS | ‒ 117.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | |||||
HXII: Terugsluis Vrachtwagenhefffing | ‒ 53.000 | ‒ 13.000 | ‒ 40.000 | ||||||||||||
Indexering Ontvangsten HSL heffing | 438.000 | 21.000 | 24.000 | 26.000 | 29.000 | 31.000 | 33.000 | 36.000 | 38.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | |
Kasschuiven Generieke investeringsruimte | 0 | 7.957 | 54.155 | 51.013 | 66.442 | 34.123 | ‒ 156.558 | 297.188 | 32.174 | 95.442 | 17.864 | 13.742 | ‒ 168.484 | ‒ 164.874 | ‒ 180.184 |
Meerkosten Maaslijn | ‒ 56.000 | ‒ 56.000 | |||||||||||||
Ophoging Vrachtwagenheffing - Exploitatiefase | ‒ 160.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ||||||||||
Overboeking Brainportregio Eindhoven MMK Toezegging BO MIRT 2023 | ‒ 48.000 | ‒ 2.000 | ‒ 3.000 | ‒ 8.000 | ‒ 10.000 | ‒ 13.000 | ‒ 12.000 | ||||||||
Overboeking Nazorg Gereedkom | 6.776 | 197 | 1.210 | 1.210 | 1.815 | 2.344 | |||||||||
Overboeking naar Reservering A'dam Cuypershal | 5.556 | 5.556 | |||||||||||||
Overboeking Sporendriehoek Noord-Nederland | 5.000 | 5.000 | |||||||||||||
Overboeking A4 Haaglanden-N14 | ‒ 56.000 | ‒ 46.000 | ‒ 10.000 | ||||||||||||
Overboeking van Kleine Projecten Personenvervoer | ‒ 15.000 | ‒ 15.000 | |||||||||||||
Overboeking MerwedeLingelijn | ‒ 50.526 | ‒ 213 | ‒ 381 | ‒ 1.200 | ‒ 12.000 | ‒ 22.000 | ‒ 10.500 | ‒ 4.232 | |||||||
Prijsstijgingen PHS projecten | ‒ 86.200 | ‒ 86.200 | |||||||||||||
Saldo 2023 Generieke investeringsruimte | 29.382 | 29.382 | |||||||||||||
Saldo Mee- en tegenvallers Hoofdvaarwegennet | 68 | 68 | |||||||||||||
Start Verkenning MerwedeLingelijn | ‒ 3.091 | ‒ 1.400 | ‒ 1.300 | ‒ 391 | |||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 112.218 | ‒ 52.524 | ‒ 19.549 | ‒ 2.943 | ‒ 47.533 | ‒ 296.558 | 163.688 | ‒ 81.058 | 442 | ‒ 75.136 | 53.742 | ‒ 128.484 | ‒ 139.874 | ‒ 140.184 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 11.04 Generieke investeringsruimte | 132.692 | 254.090 | 359.371 | 486.520 | 289.344 | 723.875 | 697.094 | 336.343 | 239.281 | ‒ 84.126 | 177.183 | 456.183 | 197.683 | 882.873 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 520.419 | 770.361 | 951.187 | 1.027.833 | 1.130.609 | 2.364.667 | 1.789.331 | 2.298.799 | 2.045.962 | 1.805.250 | 1.969.543 | 1.990.350 | 1.786.511 | 2.582.721 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 214.326 | 515.609 | 718.376 | 904.459 | 885.803 | 1.794.360 | 1.789.236 | 2.129.370 | 1.823.834 | 1.652.366 | 2.105.143 | 2.056.147 | 1.771.447 | 2.736.912 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 11.09 Ontvangsten | 47.500 | ||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 11.09 Ontvangsten | 47.500 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 47.500 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 47.500 |
Artikel 12 Hoofdwegennet
12 Hoofdwegennet | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.01 Exploitatie | 4.401 | 4.600 | 9.335 | 9.945 | 9.182 | 8.365 | 8.203 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | |
HXII: NDW Innovatiemanagement Taskforce Verkeersveiligheidsd | 600 | 600 | |||||||||||||
NDW: NTM Programmaplan | 1.135 | 530 | 605 | ||||||||||||
Monitor Smart Mobility | 610 | 305 | 305 | ||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 1.435 | 910 | |||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.01 Exploitatie | 5.836 | 5.510 | 9.335 | 9.945 | 9.182 | 8.365 | 8.203 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | 4.404 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.02 Onderhoud en Vernieuwing | 1.119.841 | 1.269.508 | 1.162.537 | 1.456.144 | 1.523.111 | 1.453.643 | 1.331.576 | 803.977 | 804.320 | 842.189 | 910.938 | 898.496 | 897.906 | 917.637 | |
Kasschuif Amendement N35 | 0 | 94.000 | ‒ 24.000 | ‒ 24.000 | ‒ 23.000 | ‒ 23.000 | |||||||||
Kasschuiven Onderhoud en Vernieuwing | 0 | 1.245 | 43.642 | 142.364 | ‒ 115.847 | ‒ 65.880 | ‒ 45.732 | 21.702 | 4.000 | 9.459 | 2.000 | 3.047 | 0 | 0 | 0 |
KCI Optimalisatie en overheveling KCI middelen naar BLS | 6.860 | 2.000 | 2.200 | 2.200 | 460 | ||||||||||
Overboeking Brandwerendheid beton project A7 Zuidelijke Ringweg Groningen | ‒ 7.273 | ‒ 84 | ‒ 7.189 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Overboeking BenO naar Zuidasdok | ‒ 51.155 | ‒ 830 | ‒ 1.604 | ‒ 2.042 | ‒ 3.501 | ‒ 2.296 | ‒ 2.341 | ‒ 2.217 | ‒ 2.661 | ‒ 2.309 | ‒ 3.354 | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | ‒ 16.000 |
Saldo 2023 Onderhoud en Vernieuwing | ‒ 21.460 | ‒ 21.460 | |||||||||||||
Vervanging Rozenoordbrug | ‒ 90.000 | ‒ 45.000 | ‒ 45.000 | ||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 74.871 | 37.049 | 142.522 | ‒ 118.888 | ‒ 68.176 | ‒ 48.073 | 19.485 | ‒ 22.661 | ‒ 16.850 | ‒ 24.354 | ‒ 68.953 | ‒ 49.000 | ‒ 4.000 | ‒ 16.000 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.02 Onderhoud en Vernieuwing | 1.194.712 | 1.306.557 | 1.305.059 | 1.337.256 | 1.454.935 | 1.405.570 | 1.351.061 | 781.316 | 787.470 | 817.835 | 841.985 | 849.496 | 893.906 | 901.637 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.03 Ontwikkeling | 767.944 | 1.107.326 | 836.603 | 755.741 | 600.903 | 195.583 | 123.951 | 813.384 | 639.363 | 805.709 | 579.997 | 1.019.914 | 1.071.884 | 413.646 | |
Overboeking A4 Haaglanden-N14 | 56.000 | 46.000 | 10.000 | ||||||||||||
BCF: RISM II | ‒ 819 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | |
Bijdragen derden Ontwikkeling | 3.195 | 1.043 | 1.994 | 1.193 | 400 | ‒ 782 | |||||||||
Exploitatiefase Vrachtwagenheffing | 160.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | ||||||||||
HXII: Apparaat Tijdelijke Tolheffing | ‒ 3.649 | ‒ 1.908 | ‒ 1.741 | ||||||||||||
HXII: Apparaat Vrachtwagenheffing | ‒ 11.800 | ‒ 2.404 | ‒ 6.323 | ‒ 1.505 | ‒ 1.505 | ‒ 63 | |||||||||
HXII: DSM Apparaat | ‒ 1.430 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | |||
HXII: SPUK Lucht - weg (NSL hoofdwegennet) | ‒ 2.115 | ‒ 2.115 | |||||||||||||
HXII: Subsidie VeiligheidNL | ‒ 1.148 | ‒ 1.148 | |||||||||||||
HXII: Tijdelijke Tolheffing 2024 en overboeking ILT | ‒ 1.709 | ‒ 210 | ‒ 974 | ||||||||||||
HXII: Uitvoeringskosten RVO | ‒ 1.598 | ‒ 1.598 | |||||||||||||
Kaderaanpassing 2024 Ontwikkeling | 0 | ‒ 344.926 | ‒ 227.112 | 42.259 | 37.731 | 72.297 | 241.028 | 292.000 | ‒ 349.145 | 132.094 | 161.814 | 101.931 | 1.410 | ‒ 74.558 | ‒ 86.823 |
Kasschuiven Ontwikkeling | 0 | 125.908 | ‒ 32.939 | ‒ 194.866 | 235.790 | ‒ 1.559 | ‒ 2.440 | ‒ 169.279 | 71.050 | ‒ 13.524 | 73.956 | ‒ 5.263 | ‒ 59.901 | 16.828 | ‒ 43.761 |
CA-middelen: Tweede tranche SPUK Schoon Emissieloos Bouwen | 50.000 | 25.000 | 1.500 | 6.500 | 5.000 | 5.000 | 5.000 | 2.000 | |||||||
Monitor Smart Mobility | ‒ 1.160 | ‒ 580 | ‒ 580 | ||||||||||||
NDW: NTM Programmaplan | ‒ 5.034 | ‒ 2.517 | ‒ 2.517 | ||||||||||||
Overboeking BenO naar Zuidasdok projecten | 76.856 | 0 | 1.271 | 672 | 2.256 | 1.209 | 1.250 | 1.292 | 1.334 | 1.376 | 1.417 | 32.400 | 32.379 | 0 | 0 |
Overboeking Brandwerendheid beton project A7 ZRG | 7.273 | 84 | 7.189 | ||||||||||||
Overboeking Houten Hooipolder | ‒ 136 | ‒ 136 | |||||||||||||
Overboeking KCI middelen naar BLS | ‒ 3.400 | ‒ 1.000 | ‒ 1.200 | ‒ 1.200 | |||||||||||
Overboeking Knooppunt Hoevelaken naar MJPG spoor | ‒ 1.783 | ‒ 1.783 | |||||||||||||
Overboeking Tijdelijke stimuleringsregeling Slim, Veilig, Doelmatig en Duurzaam Infrastructuur | 97.726 | 75.480 | 22.246 | ||||||||||||
Overboeking Tijdelijke Tolheffing | ‒ 525 | ‒ 525 | |||||||||||||
Overboeking ViA15 | ‒ 8.086 | ‒ 8.086 | |||||||||||||
Overboeking Vierde tranche Impulsregeling Strategisch Plan Verkeersveiligheid | 71.617 | 50.000 | 21.617 | ||||||||||||
Overboeking Wegen naar Spoor | 7.000 | 7.000 | |||||||||||||
Saldo 2023 Ontwikkeling | 28.758 | 28.758 | |||||||||||||
Vergroenen Reisgedrag Fietspaden | 42.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | |||||||
Vernieuwende Maatregelen Fietsveiligheid | 50.000 | 50.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 104.880 | ‒ 178.032 | ‒ 69.523 | 285.479 | 82.691 | 295.863 | 181.820 | ‒ 236.954 | 159.753 | 276.994 | 128.875 | ‒ 26.305 | ‒ 57.923 | ‒ 130.647 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.03 Ontwikkeling | 663.064 | 929.294 | 767.080 | 1.041.220 | 683.594 | 491.446 | 305.771 | 576.430 | 799.116 | 1.082.703 | 708.872 | 993.609 | 1.013.961 | 282.999 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 1.086.142 | 1.077.284 | 1.052.899 | 1.065.731 | 832.597 | 806.025 | 764.491 | 648.658 | 592.622 | 574.135 | 461.558 | 478.198 | 361.263 | 433.715 | |
Bijdragen derden Geïntegreerde contractvormen/PPS | ‒ 143 | ‒ 70 | ‒ 32 | ‒ 34 | 0 | 0 | ‒ 7 | ||||||||
Kasschuiven Geïntegreerde contractvormen/PPS | 0 | ‒ 25.525 | ‒ 22.014 | 26.867 | ‒ 152.992 | 12.451 | ‒ 22.645 | 14.391 | 84.929 | ‒ 975 | ‒ 18.257 | 1.801 | 72.522 | ‒ 14.314 | 43.761 |
Overboeking ViA15 | 8.086 | 8.086 | |||||||||||||
Overboeking Houten Hooipolder | 136 | 136 | |||||||||||||
Saldo 2023 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 11.692 | 11.692 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 5.681 | ‒ 22.046 | 26.833 | ‒ 152.992 | 12.451 | ‒ 22.652 | 14.391 | 84.929 | ‒ 975 | ‒ 18.257 | 1.801 | 72.522 | ‒ 14.314 | 43.761 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 1.080.461 | 1.055.238 | 1.079.732 | 912.739 | 845.048 | 783.373 | 778.882 | 733.587 | 591.647 | 555.878 | 463.359 | 550.720 | 346.949 | 477.476 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.06 Netwerkgebonden kosten HWN | 727.834 | 744.218 | 875.011 | 874.335 | 853.304 | 830.415 | 826.446 | 710.199 | 704.133 | 704.133 | 704.665 | 704.665 | 704.665 | 704.665 | |
Bijdragen derden Netwerkgebonden kosten HWN | ‒ 70 | ‒ 70 | |||||||||||||
HXII: Apparaat RWS | 5.108 | 5.108 | |||||||||||||
HXII: NDW Routekaarttool VZP toekomst | 155 | 155 | |||||||||||||
HXII: P-direkt naheffing groei verzorgingsgebied | ‒ 2.842 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 |
HXII: Vernieuwing SAP | ‒ 7.070 | ‒ 7.070 | |||||||||||||
HXII: Werken aan Uitvoering | 24.300 | 2.400 | 1.600 | 2.650 | 3.450 | 3.450 | 3.450 | 3.450 | 3.850 | ||||||
Monitor Smart Mobility | 550 | 275 | 275 | ||||||||||||
NDW: NTM Programmaplan | 3.899 | 1.987 | 1.912 | ||||||||||||
Tijdelijke Tolheffing 2024 | 525 | 525 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 3.107 | 3.584 | 2.447 | 3.247 | 3.247 | 3.247 | 3.247 | 3.647 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.06 Netwerkgebonden kosten HWN | 730.941 | 747.802 | 877.458 | 877.582 | 856.551 | 833.662 | 829.693 | 713.846 | 703.930 | 703.930 | 704.462 | 704.462 | 704.462 | 704.462 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.07 Investeringsruimte | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.07 Investeringsruimte | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Hoofdwegennet | 3.706.162 | 4.202.936 | 3.936.385 | 4.161.896 | 3.819.097 | 3.294.031 | 3.054.667 | 2.980.622 | 2.744.842 | 2.930.570 | 2.661.562 | 3.105.677 | 3.040.122 | 2.474.067 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Hoofdwegennet | 3.675.014 | 4.044.401 | 4.038.664 | 4.178.742 | 3.849.310 | 3.522.416 | 3.273.610 | 2.809.583 | 2.886.567 | 3.164.750 | 2.723.082 | 3.102.691 | 2.963.682 | 2.370.978 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 12.09 Ontvangsten | 52.885 | 119.401 | 121.801 | 123.154 | 111.247 | 225.948 | 175.821 | 196.278 | 171.963 | 72.248 | 49.754 | 49.754 | 9.756 | 82.730 | |
Bijdragen derden Ontvangsten | 1.138 | 777 | 1.184 | ‒ 34 | ‒ 789 | ||||||||||
Kasschuiven Ontvangsten | 0 | 2.273 | 3.501 | ‒ 3.232 | ‒ 750 | 769 | ‒ 2.602 | 41 | |||||||
Saldo 2023 Ontvangsten | 40.693 | 40.693 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 43.743 | 4.685 | ‒ 3.266 | ‒ 750 | 769 | ‒ 3.391 | 41 | ||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 12.09 Ontvangsten | 96.628 | 124.086 | 118.535 | 122.404 | 112.016 | 222.557 | 175.862 | 196.278 | 171.963 | 72.248 | 49.754 | 49.754 | 9.756 | 82.730 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Hoofdwegennet | 52.885 | 119.401 | 121.801 | 123.154 | 111.247 | 225.948 | 175.821 | 196.278 | 171.963 | 72.248 | 49.754 | 49.754 | 9.756 | 82.730 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Hoofdwegennet | 96.628 | 124.086 | 118.535 | 122.404 | 112.016 | 222.557 | 175.862 | 196.278 | 171.963 | 72.248 | 49.754 | 49.754 | 9.756 | 82.730 |
Artikel 13 Spoorwegen
13 Spoorwegen | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 13.02 Exploitatie onderhoud en vernieuwing | 2.143.402 | 2.121.260 | 1.656.620 | 1.725.133 | 1.519.931 | 1.546.068 | 1.700.260 | 1.720.871 | 1.765.364 | 1.859.517 | 1.964.531 | 1.936.371 | 2.090.250 | 2.086.800 | |
CA-middelen: Instandhouding Spoor (BKN) | 1.703.735 | 335.374 | 335.366 | 335.371 | 422.560 | 275.064 | |||||||||
Omvorming ProRail | ‒ 280.000 | ‒ 40.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | |
Overboekingen van emplacementen op orde naar Exploitatie Onderhoud en Vernieuwing | 21.753 | 21.753 | |||||||||||||
Saldo 2023 Exploitatie Onderhoud en Vernieuwing | 226.034 | 226.034 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 207.787 | ‒ 20.000 | 315.374 | 315.366 | 315.371 | 402.560 | 255.064 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | 0 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 13.02 Exploitatie onderhoud en vernieuwing | 2.351.189 | 2.101.260 | 1.971.994 | 2.040.499 | 1.835.302 | 1.948.628 | 1.955.324 | 1.700.871 | 1.745.364 | 1.839.517 | 1.944.531 | 1.916.371 | 2.070.250 | 2.086.800 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 13.03 Ontwikkeling | 550.619 | 508.621 | 602.829 | 494.082 | 374.911 | 537.931 | 147.903 | 268.944 | 84.895 | 89.163 | 62.123 | 155.781 | 264.456 | 4.000 | |
Afrekening voorschotten ProRail 2023 | 1.189 | 1.189 | |||||||||||||
BDU: Bijdrage VRA: MIRT-planuitwerking project Guisweg | ‒ 1.604 | ‒ 1.604 | |||||||||||||
Bijdrage Provincie Gelderland stat Apeldoorn | 1.000 | 1.000 | |||||||||||||
Bijdrage Provincie Utrecht OV en Wonen Utrecht | 236 | 236 | |||||||||||||
Bijdrage Provincie Utrecht UNED | 269 | 269 | |||||||||||||
Correctie negatieve standen HRN-concessies | 0 | 4.000 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | ‒ 16.000 | ||||
EZK: TNO onderzoek brede welvaart Lelylijn | ‒ 338 | ‒ 338 | |||||||||||||
Faseovergang Amsterdam Zuid 3e perron | 389.794 | 1.000 | 10.000 | 50.000 | 81.000 | 96.000 | 71.000 | 45.562 | 7.000 | 28.232 | |||||
Faseovergang Groningen Suikerzijde | 3.092 | 3.092 | |||||||||||||
FIN: Toevoegingen middelen AP Klimaatfonds Verduurzaming Dieselspoorlijnen | 98.000 | 2.000 | 9.000 | 20.000 | 34.000 | 26.000 | 7.000 | ||||||||
HXII: Apparaat WoMo | ‒ 652 | ‒ 652 | |||||||||||||
HXII: Studie-en innovatiebudget ISM | ‒ 3.170 | ‒ 1.200 | ‒ 1.970 | ||||||||||||
HXII: Waterstoftrein | 15.000 | 15.000 | |||||||||||||
Kaderaanpassing 2024 | 0 | ‒ 294.809 | ‒ 212.440 | 29.347 | 26.203 | 50.206 | ‒ 440.397 | 287.500 | ‒ 33.018 | 91.731 | 112.372 | 240.228 | 979 | ‒ 51.775 | 193.873 |
Kasschuiven Ontwikkeling | 0 | 187.196 | 124.130 | 55.507 | ‒ 4.456 | 87.008 | 426.626 | ‒ 190.238 | ‒ 213.327 | ‒ 69.862 | ‒ 16.165 | ‒ 226.605 | ‒ 33.010 | ‒ 15.126 | ‒ 111.678 |
Meerkosten Maaslijn | 56.000 | 56.000 | |||||||||||||
Overboeking ERTMS naar maatregelenpakket HSL-zuid | 521 | 521 | |||||||||||||
Overboeking van Kleine Projecten Personenvervoer | 15.000 | 15.000 | |||||||||||||
Overboeking Knooppunt Hoevelaken naar MJPG spoor | 1.783 | 1.783 | |||||||||||||
Overboeking Merwedelingelijn | 484 | 484 | |||||||||||||
Overboeking naar Lastmile Maatregel Spoor | 4.351 | 4.351 | |||||||||||||
Overboeking naar Reservering A'dam Cuypershal | ‒ 5.556 | ‒ 5.556 | |||||||||||||
Overboeking naar Studie- en Innovatiebudget | 7.180 | 6.000 | 1.180 | ||||||||||||
Overboeking Nazorg Gereedkom | ‒ 6.776 | ‒ 197 | ‒ 1.210 | ‒ 1.210 | ‒ 1.815 | ‒ 2.344 | |||||||||
Overboeking Oude Lijn | 1.000 | 1.000 | |||||||||||||
Overboeking Programma mobiliteitspakketten | 16.000 | 8.000 | 8.000 | ||||||||||||
Overboeking programma Oude Lijn naar Stadionpark | 134.518 | 134.518 | |||||||||||||
Overboeking Schoon Emissieloos Bouwen (SEB) Spoor | 71.909 | 5.625 | 18.379 | 14.253 | 18.703 | 5.465 | 5.465 | 4.019 | |||||||
Overboeking Sporendriehoek Noord-Nederland | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
Overboeking TEV Spoorcapaciteit 2030 naar PHS | ‒ 11.417 | ‒ 359 | ‒ 3.328 | ‒ 7.260 | ‒ 470 | ||||||||||
Overboeking van emplacementen op orde naar EOV | ‒ 21.753 | ‒ 21.753 | |||||||||||||
Overboeking van verkenning naar planuitwerking Den Bosch | 1.300 | 800 | 500 | ||||||||||||
Overboeking Wegen naar Spoor | ‒ 7.000 | ||||||||||||||
Saldo 2023 Ontwikkeling | 52.682 | 52.682 | |||||||||||||
Start Verkenning MerwedeLingelijn | 3.091 | 1.400 | 1.300 | 391 | |||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 3.959 | ‒ 71.642 | 136.650 | 82.665 | 177.835 | 50.194 | 183.781 | ‒ 148.845 | 94.369 | 143.269 | 139.141 | ‒ 3.799 | ‒ 50.721 | 82.195 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 13.03 Ontwikkeling | 546.660 | 436.979 | 739.479 | 576.747 | 552.746 | 588.125 | 331.684 | 120.099 | 179.264 | 232.432 | 201.264 | 151.982 | 213.735 | 86.195 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 13.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 217.148 | 204.182 | 197.709 | 197.001 | 175.994 | 110.095 | 107.100 | 43.910 | |||||||
Kasschuiven 2024 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 0 | 16.839 | 11.866 | ‒ 5.546 | ‒ 14.725 | ‒ 8.434 | |||||||||
Saldo 2023 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 199 | 199 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 17.038 | 11.866 | ‒ 5.546 | ‒ 14.725 | ‒ 8.434 | ||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 13.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 234.186 | 216.048 | 192.163 | 182.276 | 167.560 | 110.095 | 107.100 | 43.910 | |||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 13.07 Rente en aflossing | 8.845.000 | ||||||||||||||
Omvorming ProRail | ‒ 8.785.000 | ‒ 8.825.000 | 20.000 | 20.000 | |||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 8.825.000 | 20.000 | 20.000 | ||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 13.07 Rente en aflossing | 20.000 | 20.000 | 20.000 | ||||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Spoorwegen | 2.911.169 | 11.679.063 | 2.457.158 | 2.416.216 | 2.070.836 | 2.194.094 | 1.955.263 | 2.033.725 | 1.850.259 | 1.948.680 | 2.026.654 | 2.092.152 | 2.354.706 | 2.090.800 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Spoorwegen | 3.132.035 | 2.774.287 | 2.923.636 | 2.819.522 | 2.555.608 | 2.646.848 | 2.394.108 | 1.864.880 | 1.924.628 | 2.071.949 | 2.145.795 | 2.068.353 | 2.283.985 | 2.172.995 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 13.09 Ontvangsten | 228.802 | 358.115 | 202.784 | 202.784 | 202.784 | 202.784 | 208.784 | 208.784 | 208.784 | 208.784 | 217.784 | 219.084 | 202.784 | 202.784 | |
Afrekening H2 2023 ProRail | 1.189 | 1.189 | |||||||||||||
Bijdragen derden 2023 | 505 | 505 | |||||||||||||
Bijstelling Ontvangsten HSL heffing | ‒ 720.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | ‒ 80.000 | |||||
Correctie HRN concessie | 0 | 4.000 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | ‒ 16.000 | ||||
Indexering Ontvangsten HSL heffing | 438.000 | 21.000 | 24.000 | 26.000 | 29.000 | 31.000 | 33.000 | 36.000 | 38.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | |
Quickscan Bijdrage Provincie Gelderland | 1.000 | 1.000 | |||||||||||||
Saldo 2023 Ontvangsten | 6.626 | 6.626 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 9.320 | ‒ 55.000 | ‒ 54.500 | ‒ 52.500 | ‒ 49.500 | ‒ 47.500 | ‒ 45.500 | ‒ 42.500 | ‒ 40.500 | ‒ 38.500 | 24.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 13.09 Ontvangsten | 238.122 | 303.115 | 148.284 | 150.284 | 153.284 | 155.284 | 163.284 | 166.284 | 168.284 | 170.284 | 241.784 | 259.084 | 242.784 | 242.784 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Spoorwegen | 228.802 | 358.115 | 202.784 | 202.784 | 202.784 | 202.784 | 208.784 | 208.784 | 208.784 | 208.784 | 217.784 | 219.084 | 202.784 | 202.784 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Spoorwegen | 238.122 | 303.115 | 148.284 | 150.284 | 153.284 | 155.284 | 163.284 | 166.284 | 168.284 | 170.284 | 241.784 | 259.084 | 242.784 | 242.784 |
Artikel 14 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's
14 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2032 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 14.01 Regionale infrastructuur | 48.227 | 90.282 | 19.159 | 10.408 | 20.455 | 7.700 | 7.700 | 7.700 | |||||||
Faseovergang Planuitwerking VKB Rotterdam HOV | 670.958 | 5.000 | 5.000 | 5.000 | 10.000 | 30.000 | 50.000 | 80.000 | 100.000 | 109.435 | 100.000 | 70.000 | 50.000 | 56.523 | |
Faseovergang Stedelijk OV Den Haag VKB | 327.036 | 17.000 | 36.000 | 43.000 | 60.000 | 60.000 | 54.980 | 30.000 | 26.056 | ||||||
Kasschuiven Regionale infrastructuur | 0 | ‒ 58.150 | ‒ 32.270 | 64.988 | 32.401 | 45.262 | 53.275 | 52.000 | ‒ 23.000 | ‒ 47.988 | ‒ 90.012 | 2.000 | 1.494 | ||
Overboeking programma Oude Lijn naar Randstadrail/Metronet | 267.012 | 75.000 | 100.000 | 92.012 | |||||||||||
Saldo 2023 Regionale infrastructuur | 10.429 | 10.429 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 42.721 | ‒ 10.270 | 105.988 | 85.401 | 135.262 | 163.275 | 186.980 | 182.000 | 187.503 | 102.000 | 72.000 | 51.494 | 56.523 | ||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 14.01 Regionale infrastructuur | 5.506 | 80.012 | 125.147 | 95.809 | 155.717 | 170.975 | 194.680 | 189.700 | 187.503 | 102.000 | 72.000 | 51.494 | 56.523 | 0 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 14.03 Bereikbaarheidsprogramma's | 1.094.461 | 410.054 | 144.181 | 37.107 | 15.903 | 31.805 | 98.595 | 108.137 | 115.557 | ||||||
BCF: SPUK Kortetermijn Woningbouwmiddelen | ‒ 77.399 | ‒ 77.399 | |||||||||||||
Overboeking programma mobiliteitspakketten | ‒ 16.000 | ‒ 8.000 | ‒ 8.000 | ||||||||||||
Saldo 2023 Bereikbaarheidsprogramma's | 33.432 | 33.432 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 43.967 | 0 | ‒ 8.000 | ‒ 8.000 | |||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 14.03 Bereikbaarheidsprogramma's | 1.050.494 | 410.054 | 136.181 | 29.107 | 15.903 | 31.805 | 98.595 | 108.137 | 115.557 | ||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | 1.142.688 | 500.336 | 163.340 | 47.515 | 36.358 | 39.505 | 106.295 | 115.837 | 115.557 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | 1.056.000 | 490.066 | 261.328 | 124.916 | 171.620 | 202.780 | 293.275 | 297.837 | 303.060 | 102.000 | 72.000 | 51.494 | 56.523 | 0 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 14.09 Ontvangsten | |||||||||||||||
Saldo 2023 Ontvangsten | 42 | 42 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 42 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 14.09 Ontvangsten | 42 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | |||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Regionale infrastructuur en bereikbaarheidsprogramma's | 42 |
Artikel 15 Hoofdvaarwegennet
15 Hoofdvaarwegennet | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 15.01 Exploitatie | 9.947 | 10.219 | 24.482 | 26.732 | 23.131 | 21.512 | 21.414 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | |
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 15.01 Exploitatie | 9.947 | 10.219 | 24.482 | 26.732 | 23.131 | 21.512 | 21.414 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | 10.209 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 15.02 Onderhoud en Vernieuwing | 653.852 | 721.786 | 695.336 | 669.086 | 688.953 | 676.513 | 670.902 | 336.121 | 351.448 | 353.604 | 447.081 | 418.086 | 418.086 | 418.086 | |
Kasschuiven Onderhoud en Vernieuwing | 0 | ‒ 5.600 | 30.502 | 53.669 | ‒ 13.747 | ‒ 20.288 | ‒ 9.624 | 3.961 | ‒ 18.242 | ‒ 26.678 | 5.774 | 273 | |||
Optimalisatie Klimaatneutrale en Circulaire Rijkinfrastructuurprojecten | ‒ 3.460 | ‒ 1.000 | ‒ 1.068 | ‒ 1.000 | ‒ 460 | ||||||||||
Overdracht Zes Zijobjecten Lemmer-Delfzijl | 7.500 | 7.500 | |||||||||||||
Saldo 2023 Onderhoud en vernieuwing | 11.277 | 11.345 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 12.245 | 29.434 | 52.669 | ‒ 14.207 | ‒ 20.288 | ‒ 9.624 | 3.961 | ‒ 18.242 | ‒ 26.678 | 5.774 | 273 | 0 | 0 | 0 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 15.02 Onderhoud en vernieuwing | 666.097 | 751.220 | 748.005 | 654.879 | 668.665 | 666.889 | 674.863 | 317.879 | 324.770 | 359.378 | 447.354 | 418.086 | 418.086 | 418.086 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 15.03 Ontwikkeling | 208.348 | 257.422 | 611.501 | 108.447 | 69.534 | 144.427 | 52.109 | 155.581 | 182.053 | 141.628 | 141.661 | 238.846 | 279.843 | 111.080 | |
Bijdrage Maritieme Maakindustrie | 10.000 | 5.000 | 5.000 | ||||||||||||
Bijdragen derden Ontwikkeling | 33.507 | 33.507 | |||||||||||||
DEF: Bijdrage Kustwacht | ‒ 43.411 | ‒ 8.077 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 |
EZK: Bijdrage onderzoeksprogramma Scheepvaartveiligheid Noordzee | ‒ 1.400 | ‒ 1.400 | |||||||||||||
HXII: Apparaat Modal Shift Martieme Zaken | ‒ 240 | ‒ 120 | ‒ 120 | ||||||||||||
HXII: Bijdrage budget Instandhouding | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||||||
HXII: BOA-budget en capaciteit RWS | ‒ 2.979 | ‒ 1.359 | ‒ 540 | ‒ 540 | ‒ 540 | ||||||||||
HXII: Detachering medewerker Goederenvervoercorridors | ‒ 122 | ‒ 122 | |||||||||||||
HXII: Digitale Transport Strategie | ‒ 4.500 | ‒ 300 | ‒ 1.850 | ‒ 1.850 | ‒ 500 | ||||||||||
HXII: Opdracht NEN transportleidingen | ‒ 79 | ‒ 79 | |||||||||||||
HXII: Subsidie Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij Reddingsboot | ‒ 3.000 | ‒ 3.000 | |||||||||||||
HXII: Topsector Logistiek | ‒ 22.282 | ‒ 6.382 | ‒ 6.900 | ‒ 9.000 | |||||||||||
Inzet middelen goederenvervoercorridors | 18.925 | 3.050 | 3.750 | 4.125 | 4.000 | 4.000 | |||||||||
Kaderaanpassing 2024 | 0 | ‒ 66.501 | ‒ 100.068 | 15.260 | 13.625 | 26.107 | ‒ 57.407 | 123.500 | ‒ 129.969 | 47.700 | 58.433 | 72.919 | 509 | ‒ 26.923 | 22.814 |
Kasschuiven Ontwikkeling | 0 | 53.474 | ‒ 63.418 | ‒ 82.277 | ‒ 3.136 | 117.082 | 11.336 | ‒ 86.265 | 17.614 | 28.099 | 18.258 | 311 | ‒ 1.947 | 11.472 | ‒ 20.603 |
Overdracht zes zijobjecten hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl | ‒ 7.500 | ‒ 7.500 | |||||||||||||
Saldo 2023 Ontwikkeling | ‒ 2.542 | ‒ 2.542 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 2.631 | ‒ 166.744 | ‒ 77.120 | 10.611 | 144.471 | ‒ 48.789 | 34.517 | ‒ 115.073 | 73.081 | 73.973 | 70.512 | ‒ 4.156 | ‒ 18.169 | ‒ 507 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 15.03 Ontwikkeling | 205.717 | 90.678 | 534.381 | 119.058 | 214.005 | 95.638 | 86.626 | 40.508 | 255.134 | 215.601 | 212.173 | 234.690 | 261.674 | 110.573 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 15.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 96.432 | 66.924 | 64.474 | 58.009 | 55.732 | 55.683 | 54.662 | 54.785 | 54.539 | 55.307 | 54.296 | 52.208 | 63.415 | 48.634 | |
Bijdrage derden Geïntegreerde contractvormen/PPS | ‒ 1.426 | ‒ 1.426 | |||||||||||||
Kasschuiven Geïntegreerde contractvormen/PPS | 0 | ‒ 16.696 | 2.684 | ‒ 4.394 | 11.441 | ‒ 1.187 | ‒ 1.458 | ‒ 411 | 1.072 | ‒ 817 | ‒ 728 | ‒ 584 | 1.947 | ‒ 11.472 | 20.603 |
Saldo 2023 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 9.849 | 9.849 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 8.273 | 2.684 | ‒ 4.394 | 11.441 | ‒ 1.187 | ‒ 1.458 | ‒ 411 | 1.072 | ‒ 817 | ‒ 728 | ‒ 584 | 1.947 | ‒ 11.472 | 20.603 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 15.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 88.159 | 69.608 | 60.080 | 69.450 | 54.545 | 54.225 | 54.251 | 55.857 | 53.722 | 54.579 | 53.712 | 54.155 | 51.943 | 69.237 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 15.06 Netwerkgebonden kosten HVWN | 408.377 | 397.138 | 450.094 | 460.551 | 444.102 | 440.092 | 438.009 | 401.089 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | |
Overboeking Maas en Brabantse Kanalen | 420 | 420 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 420 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 15.06 Netwerkgebonden kosten HVWN | 408.797 | 397.138 | 450.094 | 460.551 | 444.102 | 440.092 | 438.009 | 401.089 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | 400.347 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Hoofdvaarwegennet | 1.376.956 | 1.453.489 | 1.845.887 | 1.322.825 | 1.281.452 | 1.338.227 | 1.237.096 | 957.785 | 998.596 | 961.095 | 1.053.594 | 1.119.696 | 1.171.900 | 988.356 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Hoofdvaarwegennet | 1.378.717 | 1.318.863 | 1.817.042 | 1.330.670 | 1.404.448 | 1.278.356 | 1.275.163 | 825.542 | 1.044.182 | 1.040.114 | 1.123.795 | 1.117.487 | 1.142.259 | 1.008.452 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 15.09 Ontvangsten | 21.757 | 10.756 | 1.781 | 240 | 240 | 275 | 155 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | |
Bijdragen derden Ontvangsten | 33.927 | 33.927 | |||||||||||||
Kasschuiven Ontvangsten | 0 | ‒ 12.251 | 2.405 | 1.304 | 461 | 7.598 | ‒ 125 | 608 | |||||||
Saldo 2023 Ontvangsten | ‒ 5.890 | ‒ 5.890 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 15.786 | 2.405 | 1.304 | 461 | 7.598 | ‒ 125 | 608 | 0 | |||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 15.09 Ontvangsten | 37.543 | 13.161 | 3.085 | 701 | 7.838 | 150 | 763 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Hoofdvaarwegennet | 21.757 | 10.756 | 1.781 | 240 | 240 | 275 | 155 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Hoofdvaarwegennet | 37.543 | 13.161 | 3.085 | 701 | 7.838 | 150 | 763 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 | 150 |
Artikel 17 Megaprojecten Verkeer en Vervoer
17 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 17.06 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 1.122 | 1.095 | 1.159 | 1.523 | 2.095 | 969 | 969 | 969 | 969 | 58.607 | |||||
Kasschuiven Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 0 | 1.629 | 10.581 | 10.181 | 1.903 | 881 | ‒ 379 | ‒ 444 | ‒ 444 | ‒ 604 | ‒ 23.304 | ||||
LNV: Overboeking middelen Natuurcompensatie Voordelta | ‒ 26.900 | ‒ 2.800 | ‒ 9.700 | ‒ 10.550 | ‒ 2.550 | ‒ 1.300 | |||||||||
Saldo 2023 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 574 | 574 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 597 | 881 | ‒ 369 | ‒ 647 | ‒ 419 | ‒ 379 | ‒ 444 | ‒ 444 | ‒ 604 | ‒ 23.304 | |||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 17.06 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 525 | 1.976 | 790 | 876 | 1.676 | 590 | 525 | 525 | 365 | 35.303 | |||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 17.07 ERTMS | 161.980 | 221.812 | 125.816 | 158.998 | 302.782 | 436.615 | 256.896 | 316.330 | 142.998 | 25.537 | 25.537 | 25.537 | 116.030 | 10.933 | |
HXII: ERTMS | ‒ 295 | ‒ 295 | |||||||||||||
HXII: Subsidieregeling RVO | ‒ 321 | ‒ 321 | |||||||||||||
Kaderaanpassing 2024 | 0 | ‒ 6.501 | ‒ 150.068 | 15.260 | 13.625 | 26.107 | ‒ 107.407 | 123.500 | ‒ 89.969 | 47.700 | 58.433 | 72.919 | 509 | ‒ 26.923 | 22.814 |
Overboeking ERTMS naar maatregelenpakket HSL-zuid | ‒ 521 | ‒ 521 | |||||||||||||
Saldo 2023 ERTMS | ‒ 89.206 | ‒ 89.206 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 96.844 | ‒ 150.068 | 15.260 | 13.625 | 26.107 | ‒ 107.407 | 123.500 | ‒ 89.969 | 47.700 | 58.433 | 72.919 | 509 | ‒ 26.923 | 22.814 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 17.07 ERTMS | 65.136 | 71.744 | 141.076 | 172.623 | 328.889 | 329.208 | 380.396 | 226.361 | 190.698 | 83.970 | 98.456 | 26.046 | 89.107 | 33.747 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 17.08 ZuidasDok | 191.920 | 293.870 | 257.521 | 311.875 | 294.567 | 231.097 | 187.097 | 243.725 | 174.224 | 196.313 | 0 | 0 | 2.514 | ||
Bijdragen derden Zuidasdok | 765 | 59 | 232 | 355 | 119 | ||||||||||
Kasschuiven Zuidasdok | 0 | ‒ 62.824 | ‒ 24.793 | 27.526 | 46.294 | 62.681 | 57.505 | 103.062 | ‒ 129.882 | ‒ 9.303 | ‒ 55.546 | 415 | ‒ 12.621 | ‒ 2.514 | |
Overboeking van NZ-lijn naar Zuidasdok | 87.000 | 87.000 | |||||||||||||
Overboeking BenO naar Zuidasdok | 39.078 | 830 | 333 | 1.370 | 1.245 | 1.087 | 1.091 | 925 | 1.327 | 933 | 1.937 | 4.000 | 4.000 | 4.000 | 16.000 |
Saldo 2023 Zuidasdok | 36.987 | 36.987 | |||||||||||||
Vervanging Rozenoordbrug | 25.221 | 12.600 | 12.621 | ||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 24.948 | ‒ 24.228 | 29.251 | 47.658 | 63.768 | 58.596 | 103.987 | ‒ 41.555 | ‒ 8.370 | ‒ 53.609 | 17.015 | 4.000 | 1.486 | 16.000 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 17.08 ZuidasDok | 166.972 | 269.642 | 286.772 | 359.533 | 358.335 | 289.693 | 291.084 | 202.170 | 165.854 | 142.704 | 17.015 | 4.000 | 4.000 | 16.000 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 17.10 Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | 183.274 | 202.164 | 250.686 | 283.175 | 247.207 | 359.691 | 146.641 | 194.161 | 47.570 | 95.869 | 82.753 | 43.232 | 115.879 | 58.062 | |
Afrekening H2 2023 ProRail | 1.389 | 1.389 | |||||||||||||
Kaderaanpassing 2024 | 0 | ‒ 106.501 | ‒ 80.069 | 15.261 | 13.625 | 26.107 | ‒ 77.407 | 123.500 | ‒ 89.969 | 47.701 | 58.434 | 72.920 | 509 | ‒ 26.923 | 22.814 |
Overboeking TEV Spoorcapaciteit 2030 naar PHS | 11.417 | 359 | 3.328 | 7.260 | 470 | ||||||||||
Prijsstijgingen PHS projecten | 86.200 | 86.200 | |||||||||||||
Saldo 2023 Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | ‒ 29.633 | ‒ 29.633 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 48.186 | ‒ 76.741 | 22.521 | 14.095 | 26.107 | ‒ 77.407 | 123.500 | ‒ 89.969 | 47.701 | 58.434 | 72.920 | 509 | ‒ 26.923 | 22.814 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 17.10 Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | 135.088 | 125.423 | 273.207 | 297.270 | 273.314 | 282.284 | 270.141 | 104.192 | 95.271 | 154.303 | 155.673 | 43.741 | 88.956 | 80.876 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 538.296 | 718.941 | 635.182 | 755.571 | 846.651 | 1.028.372 | 591.603 | 755.185 | 365.761 | 376.326 | 108.290 | 68.769 | 234.423 | 68.995 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 367.721 | 468.785 | 701.845 | 830.302 | 962.214 | 901.775 | 942.146 | 533.248 | 452.188 | 416.280 | 271.144 | 73.787 | 182.063 | 130.623 | |
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 17.09 Ontvangsten | 58.817 | 65.224 | 59.894 | 75.058 | 72.261 | 56.569 | 107.674 | 60.955 | 52.414 | 53.918 | |||||
Afrekening Voorschotten ProRail H2 2023 | 1.389 | 1.389 | |||||||||||||
Bijdragen derden Ontvangsten | 3.332 | 255 | 1.010 | 1.548 | 519 | ||||||||||
Kasschuiven Ontvangsten | 0 | ‒ 14.880 | 4.501 | 20.266 | ‒ 8.409 | 14.827 | 10.836 | ‒ 34.779 | 19.828 | ‒ 14.343 | 2.153 | ||||
Saldo 2023 Ontvangsten | 14.499 | 14.499 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 1.263 | 5.511 | 21.814 | ‒ 7.890 | 14.827 | 10.836 | ‒ 34.779 | 19.828 | ‒ 14.343 | 2.153 | |||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 17.09 Ontvangsten | 60.080 | 70.735 | 81.708 | 67.168 | 87.088 | 67.405 | 72.895 | 80.783 | 38.071 | 56.071 | |||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 58.817 | 65.224 | 59.894 | 75.058 | 72.261 | 56.569 | 107.674 | 60.955 | 52.414 | 53.918 | |||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 60.080 | 70.735 | 81.708 | 67.168 | 87.088 | 67.405 | 72.895 | 80.783 | 38.071 | 56.071 |
Artikel 18 Overige uitgaven en ontvangsten
18 Overige uitgaven en ontvangsten | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.06 Externe veiligheid | |||||||||||||||
Correctie negatieve standen | 5 | 5 | |||||||||||||
Saldo 2023 Externe Veiligheid | 3.293 | 3.293 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 3.298 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.06 Externe veiligheid | 3.298 | ||||||||||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.08 Netwerkoverstijgende kosten | 21.491 | ||||||||||||||
HXII: Inzet afgeroomd EV RWS tbv HXII problematiek | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: Inzet afgeroomd EV RWS tbv LenD Fund | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 10.000 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.08 Netwerkoverstijgende kosten | 11.491 | ||||||||||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.11 Investeringsruimte | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.11 Investeringsruimte | |||||||||||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.12 Nader toe te wijzen BenO en Vervanging | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.12 Nader toe te wijzen BenO en Vervanging | |||||||||||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.16 Reservering Omgevingswet | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.16 Reservering Omgevingswet | |||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2024 Overige uitgaven en ontvangsten | 21.491 | ||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2024 Overige uitgaven en ontvangsten | 14.789 | ||||||||||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.09 Ontvangsten | |||||||||||||||
Saldo 2023 Ontvangsten | 4 | 4 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 4 | 4 | |||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.09 Ontvangsten | 4 | ||||||||||||||
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 18.10 Saldo van de afgesloten rekeningen | |||||||||||||||
Saldo van de afgesloten rekeningen 2023 | ‒ 1 | ‒ 1 | |||||||||||||
Voordelig saldo 2023 | 427.221 | 427.221 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | 427.220 | ||||||||||||||
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 18.10 Saldo van de afgesloten rekeningen | 427.220 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Overige uitgaven en ontvangsten | |||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Overige uitgaven en ontvangsten | 427.224 |
Artikel 19 Bijdragen andere begrotingen Rijk
19 Bijdragen andere begrotingen Rijk | Totaal mutatie | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 | 2035 | 2036 | 2037 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2024 artikelonderdeel 19.09 Ten laste van begroting IenW | 9.854.920 | 18.771.630 | 9.602.879 | 9.330.620 | 8.798.471 | 9.725.820 | 8.241.821 | 8.675.786 | 7.687.666 | 7.686.821 | 7.551.955 | 8.107.656 | 8.374.972 | 7.919.275 | |
BCF: BDU MRDH | ‒ 1.580 | ‒ 1.580 | |||||||||||||
BCF: RISM II | ‒ 819 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | ‒ 63 | |
BCF: SPUK Kortetermijn Woningbouwmiddelen | ‒ 77.399 | ‒ 77.399 | |||||||||||||
BDU: Bijdrage MRDH | ‒ 10.356 | ‒ 10.356 | |||||||||||||
BDU: Bijdrage VRA | ‒ 3.054 | ‒ 3.054 | |||||||||||||
CA-middelen: Instandhouding Spoor (BKN) | 1.703.735 | 335.374 | 335.366 | 335.371 | 422.560 | 275.064 | |||||||||
CA-middelen: Tweede tranche SPUK Schoon Emissieloos Bouwen | 50.000 | 25.000 | 1.500 | 6.500 | 5.000 | 5.000 | 5.000 | 2.000 | |||||||
DEF: Bijdrage Kustwacht | ‒ 43.411 | ‒ 8.077 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 | ‒ 2.718 |
EZK: Bijdrage onderzoeksprogramma Scheepvaartveiligheid Noordzee | ‒ 1.400 | ‒ 1.400 | |||||||||||||
EZK: Rijksbijdrage TNO Smart4Sustainable | ‒ 70 | ‒ 70 | |||||||||||||
EZK: TNO onderzoek brede welvaart Lelylijn | ‒ 338 | ‒ 338 | |||||||||||||
FIN: Toevoeging middelen AP Klimaatfonds Klimaatneutrale en Circulaire Infrastructuur (KCI) | 100.000 | 10.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 10.000 | ||||||||
FIN: Toevoeging middelen AP Wind in de Zeilen | 35.182 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 | 2.513 |
FIN: Toevoegingen middelen AP Klimaatfonds Verduurzaming Dieselspoorlijnen | 98.000 | 2.000 | 9.000 | 20.000 | 34.000 | 26.000 | 7.000 | ||||||||
HXII: Apparaat Modal Shift Martieme Zaken | ‒ 240 | ‒ 120 | ‒ 120 | ||||||||||||
HXII: Apparaat Tijdelijke Tolheffing | ‒ 2.465 | ‒ 1.560 | ‒ 905 | ||||||||||||
HXII: Apparaat Vrachtwagenheffing | ‒ 6.358 | ‒ 1.540 | ‒ 4.818 | ||||||||||||
HXII: Apparaat WoMo | ‒ 2.527 | ‒ 1.027 | ‒ 375 | ‒ 375 | ‒ 375 | ‒ 375 | |||||||||
HXII: BES-eilanden | ‒ 1.040 | ‒ 1.040 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage banenafspraak RWS | 5.108 | 5.108 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage budget Instandhouding | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage St. Eustatius | ‒ 2.500 | ‒ 2.500 | |||||||||||||
HXII: Detachering medewerker Goederenvervoer | ‒ 122 | ‒ 122 | |||||||||||||
HXII: Digitale Transport Strategie | ‒ 4.500 | ‒ 300 | ‒ 1.850 | ‒ 1.850 | ‒ 500 | ||||||||||
HXII: DSM Apparaat | ‒ 1.430 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | ‒ 130 | |||
HXII: ERTMS | ‒ 295 | ‒ 295 | |||||||||||||
HXII: Inhuur Projectbeheersing Tijdelijke Tolheffing | ‒ 1.184 | ‒ 348 | ‒ 836 | ||||||||||||
HXII: Inhuur Projectbeheersing Vrachtwagenheffing | ‒ 5.205 | ‒ 627 | ‒ 1.505 | ‒ 1.505 | ‒ 1.505 | ‒ 63 | |||||||||
HXII: Inzet afgeroomd EV RWS tbv HXII problematiek | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: Inzet afgeroomd EV RWS tbv LenD Fund | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: NDW Innovatiemanagement Taskforce Verkeersveiligheids | 600 | 600 | |||||||||||||
HXII: NDW Routekaarttool VZP toekomst | 155 | 155 | |||||||||||||
HXII: Opdracht NEN transportleidingen | ‒ 79 | ‒ 79 | |||||||||||||
HXII: Opdrachten BOA | ‒ 4.547 | ‒ 1.942 | ‒ 1.525 | ‒ 540 | ‒ 540 | ||||||||||
HXII: P-direkt naheffing groei verzorgingsgebied | ‒ 2.842 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 | ‒ 203 |
HXII: Pilot Regiohub | ‒ 75 | ‒ 75 | |||||||||||||
HXII: Schone Lucht Akkoord | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: SPUK Lucht - weg (NSL hoofdwegennet) | ‒ 2.115 | ‒ 2.115 | |||||||||||||
HXII: Staalslakken IJmuiden | ‒ 819 | ‒ 819 | |||||||||||||
HXII: Studie-en innovatiebudget ISM | ‒ 3.170 | ‒ 1.200 | ‒ 1.970 | ||||||||||||
HXII: Subsidie Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij Reddingsboot | ‒ 3.000 | ‒ 3.000 | |||||||||||||
HXII: Subsidie NS | ‒ 117.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | ‒ 13.000 | |||||
HXII: Subsidie VeiligheidNL | ‒ 1.148 | ‒ 1.148 | |||||||||||||
HXII: Subsidieregeling RVO | ‒ 321 | ‒ 321 | |||||||||||||
HXII: Terugsluis Vrachtwagenheffing | ‒ 53.000 | ‒ 13.000 | ‒ 40.000 | ||||||||||||
HXII: Topsector Logistiek | ‒ 3.032 | ‒ 2.232 | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||||
HXII: Uitvoeringskosten RVO | ‒ 1.598 | ‒ 1.598 | |||||||||||||
HXII: Vergroening Fietspaden | 42.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | 6.000 | |||||||
HXII: Verlenging Topsector Logistiek 2024 t/m 2026 | ‒ 19.250 | ‒ 4.150 | ‒ 6.500 | ‒ 8.600 | |||||||||||
HXII: Vernieuwing SAP Aandeel RWS | ‒ 7.070 | ‒ 7.070 | |||||||||||||
HXII: Vrachtwagenheffing en Tijdelijke Tolheffing | ‒ 1.184 | ‒ 210 | ‒ 974 | ||||||||||||
HXII: Waterstoftrein | 15.000 | 15.000 | |||||||||||||
HXII: Werken aan Uitvoering | 24.300 | 2.400 | 1.600 | 2.650 | 3.450 | 3.450 | 3.450 | 3.450 | 3.850 | ||||||
Kaderaanpassing 2024 | 0 | ‒ 819.238 | ‒ 769.757 | 117.387 | 104.809 | 200.824 | ‒ 441.590 | 950.000 | ‒ 692.070 | 366.926 | 449.486 | 560.917 | 3.916 | ‒ 207.102 | 175.492 |
LNV: Overboeking middelen Natuurcompensatie Voordelta | ‒ 26.900 | ‒ 2.800 | ‒ 9.700 | ‒ 10.550 | ‒ 2.550 | ‒ 1.300 | |||||||||
NGF: Brainportregio Eindhoven Hoofdwegennet A2 | 232.000 | 12.000 | 12.000 | 35.000 | 46.000 | 57.000 | 70.000 | ||||||||
NGF: Brainportregio Eindhoven HOV4 | 118.000 | 6.000 | 6.000 | 47.000 | 59.000 | ||||||||||
NGF: Brainportregio Eindhoven MMK Eindhoven | 150.000 | 7.000 | 7.000 | 22.000 | 30.000 | 38.000 | 46.000 | ||||||||
NGF: Brainportregio Eindhoven Multimodaal pakket MRE 2024 | 170.000 | 10.000 | 15.000 | 40.000 | 50.000 | 50.000 | 5.000 | ||||||||
NGF: Rail Gent Terneuzen | 103.300 | 103.300 | |||||||||||||
Omvorming ProRail | ‒ 9.065.000 | ‒ 40.000 | ‒ 8.845.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | |||
Mutaties Voorjaarsnota 2024 | ‒ 875.957 | ‒ 9.670.716 | 506.400 | 517.434 | 670.306 | 127.819 | 1.312.913 | ‒ 658.821 | 368.325 | 461.885 | 597.316 | 53.315 | ‒ 227.703 | 175.021 | |
Stand eerste suppletoire wet 2024 artikelonderdeel 19.09 Ten laste van begroting IenW | 8.978.963 | 9.100.914 | 10.109.279 | 9.848.054 | 9.468.777 | 9.853.639 | 9.554.734 | 8.016.965 | 8.055.991 | 8.148.706 | 8.149.271 | 8.160.971 | 8.147.269 | 8.094.296 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2024 Bijdragen andere begrotingen Rijk | 9.854.920 | 18.771.630 | 9.602.879 | 9.330.620 | 8.798.471 | 9.725.820 | 8.241.821 | 8.675.786 | 7.687.666 | 7.686.821 | 7.551.955 | 8.107.656 | 8.374.972 | 7.919.275 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2024 Bijdragen andere begrotingen Rijk | 8.978.963 | 9.100.914 | 10.109.279 | 9.848.054 | 9.468.777 | 9.853.639 | 9.554.734 | 8.016.965 | 8.055.991 | 8.148.706 | 8.149.271 | 8.160.971 | 8.147.269 | 8.094.296 |