Base description which applies to whole site

7. Departementale verantwoordingsstaat

Tabel 37 Departementale verantwoordingsstaat 2023 van het Ministerie van Economische Zaken en Klimaat (XIII) (bedragen x € 1.000)

Art.

Omschrijving

Vastgestelde begroting (1)12

Realisatie (2)

Verschil realisatie en vastgestelde begroting (3) = (2) - (1)

  

Verplichtingen

Uitgaven

Ontvangsten

Verplichtingen

Uitgaven

Ontvangsten

Verplichtingen

Uitgaven

Ontvangsten

 

Totaal

32.919.971

27.178.059

18.637.558

26.066.752

13.651.601

7.919.806

‒ 6.853.219

‒ 13.526.458

‒ 10.717.752

           
 

Beleidsartikelen

32.390.039

26.648.127

18.502.208

25.456.535

13.041.384

7.828.313

‒ 6.933.504

‒ 13.606.743

‒ 10.673.895

1

Goed functionerende economie en markten

304.412

340.794

31.934

349.134

335.957

171.160

44.722

‒ 4.837

139.226

2

Bedrijvenbeleid: innovatie en ondernemerschap voor duurzame welvaartsgroei

5.732.946

4.422.761

576.949

3.812.305

2.282.149

330.800

‒ 1.920.641

‒ 2.140.612

‒ 246.149

3

Toekomstfonds

170.864

227.187

80.200

216.531

208.266

138.565

45.667

‒ 18.921

58.365

4

Een doelmatige energievoorziening en beperking van de klimaatverandering

13.992.188

15.971.667

4.505.077

18.448.402

7.707.014

2.407.827

4.456.214

‒ 8.264.653

‒ 2.097.250

5

Een veilig Groningen met perspectief

4.486.758

4.490.008

11.735.415

2.630.163

2.507.998

4.779.961

‒ 1.856.595

‒ 1.982.010

‒ 6.955.454

6

Bijdrage Nationaal Groeifonds

7.702.871

1.195.710

1.572.633

0

0

0

‒ 7.702.871

‒ 1.195.710

‒ 1.572.633

           
 

Niet-beleidsartikelen

529.932

529.932

135.350

610.217

610.217

91.493

80.285

80.285

‒ 43.857

40

Apparaat

529.932

529.932

135.350

610.217

610.217

91.493

80.285

80.285

‒ 43.857

41

Nog onverdeeld

0

0

0

0

0

0

0

0

0

1

Stand inclusief amendementen, moties en NvW.

2

NB de stand zoals gepresenteerd onder stand vastgestelde begroting wijkt af van de stand vastgestelde begroting bij de eerste suppletoire begroting, de suppletoire begroting Prinsjesdag, de tweede suppletoire begroting, de tweede en de derde incidentele suppletoire begrotingen en de Slotwet. De reden hiervoor is dat in het jaarverslag de ISB's, die zijn ingediend tussen de vaststelling van de ontwerpbegroting en de vaststelling van de eerste suppletoire begroting, niet zijn opgeteld bij de stand vastgestelde begroting. Bij de eerste suppletoire begroting, de suppletoire begroting Prinsjesdag, de tweede suppletoire begroting, de tweede en de derde incidentele suppletoire begrotingen en de Slotwet is dat wel het geval. In de suppletoire begroting Prinsjesdag en de tweede suppletoire begroting bevat de stand vastgestelde begroting alle suppletoire begrotingen en ISB’s voorafgaand aan het stuk. Bij het jaarverslag is dat niet het geval.

Licence