Artikel 17. Nominaal en onvoorzien
Budgettaire gevolgen van beleid
Stand begroting 2011 t/m ISB1 | Stand suppletoire begroting VJN 2011 | Mutaties suppletoire begroting NJN 2011 | Stand suppletoire begroting NJN 2011 | ||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 11 449 | 165 822 | – 165 822 | 0 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||
Uitgaven | 11 449 | 165 822 | – 165 822 | 0 | |
• | Loonbijstelling | 0 | 131 013 | – 131 013 | 0 |
• | Prijsbijstelling | 13 944 | 26 542 | – 26 542 | 0 |
• | Nader te verdelen | – 2 495 | 8 267 | – 8 267 | 0 |
Ontvangsten | 957 | 0 | 0 | 0 |
In de kolom «Mutaties suppletoire begroting NJN 2011» worden de mutaties ten opzichte van de «Stand suppletoire begroting VJN 2011» weergegeven. Hieronder worden de belangrijkste mutaties toegelicht.
Uitgaven
Loonbijstelling
Dit betreft de doorverdeling van de loonbijstelling tranche 2011. In het regeerakkoord is besloten om een nullijn te hanteren voor de lonen in 2011. Dit betekent dat de loonbijstelling tranche 2011 die aan de departementen wordt uitgekeerd geen vergoeding bevat voor contractloonstijging, maar alleen voor de ontwikkeling in de sociale werkgeverslasten. De verdeling van de loonbijstelling over de beleidsartikelen voor 2011 wordt in onderstaande tabel weergegeven.
2011 | |
---|---|
Primair onderwijs | 48 306 |
Voortgezet onderwijs | 32 638 |
Beroepsonderwijs en volwasseneneducatie | 12 676 |
Hoger beroepsonderwijs | 10 456 |
Wetenschappelijk onderwijs | 16 727 |
Internationaal beleid | 39 |
Arbeidsmarkt- en personeelsbeleid | 1 654 |
Studiefinanciering | 221 |
Tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten | 45 |
Lesgelden | 17 |
Cultuur | 3 804 |
Media | 232 |
Onderzoek en wetenschapsbeleid | 3 394 |
Emancipatie | 61 |
Apparaat kerndepartement | 496 |
Inspecties | 226 |
Raden | 21 |
Totaal | 131 013 |
Prijsbijstelling
Dit betreft de doorverdeling van de prijsbijstelling tranche 2011 voor Cultuur en Media. Daarnaast is een deel van de prijsbijstelling ingezet ter dekking van de taakstellingen voor de zorg en het gemeentefonds/provinciefonds.
Nader te verdelen
Dit betreft de dekking van een aantal extra kostenposten voor Caribisch Nederland. Het beschikbaar gestelde budget bleek niet toereikend om ook de werkgeverslasten voor Caribisch Nederland volledig te dekken. Daarnaast zijn er tussen oktober en december 2010 onvermijdelijke kosten gemaakt voor deze eilanden.
Artikel 18. Ministerie algemeen
Budgettaire gevolgen van beleid
Stand begroting 2011 t/m ISB1 | Stand suppletoire begroting VJN 2011 | Mutaties suppletoire begroting NJN 2011 | Stand suppletoire begroting NJN 2011 | ||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 113 437 | 124 564 | 3 054 | 127 618 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||
Uitgaven | 113 437 | 124 564 | 3 054 | 127 618 | |
• | Bestuursdepartement (niet toe te rekenen uitgaven) | 103 274 | 114 291 | 2 011 | 116 302 |
• | Uitvoeringsorganisaties onverdeeld | 10 163 | 10 273 | 1 043 | 11 316 |
Ontvangsten | 567 | 567 | 0 | 567 |
In de kolom «Mutaties suppletoire begroting NJN 2011» worden de mutaties ten opzichte van de «Stand suppletoire begroting VJN 2011» weergegeven. Hieronder worden de belangrijkste mutaties toegelicht.
Uitgaven
-
– Voor infrastructuurprojecten die nodig zijn om een aantal gemeenschappelijke ict-voorzieningen te ontwikkelen is € 4,6 miljoen geïnvesteerd. Deze voorzieningen zijn nodig om de informatievoorziening ten behoeve van onderwijsdeelnemers en instellingen effectief en efficiënt in te richten.
-
– Er is € 2,2 miljoen beschikbaar gesteld ten behoeve van aansluiting van de processen bij DUO (bijvoorbeeld ten behoeve van studiefinanciering) op de Gemeentelijke Basis Administratie (GBA) en Burger Service Nummer (BSN).
-
– Er zijn extra kosten gemaakt vanwege het succes van het werk-naar-werk-beleid van OCW. Dankzij dit beleid ligt OCW op schema met de te halen fte-taakstelling.
Artikel 19. Inspecties
Budgettaire gevolgen van beleid
Stand begroting 2011 t/m ISB1 | Stand suppletoire begroting VJN 2011 | Mutaties suppletoire begroting NJN 2011 | Stand suppletoire begroting NJN 2011 | ||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 57 982 | 58 728 | 5 833 | 64 561 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||
Uitgaven | 57 982 | 58 728 | 5 833 | 64 561 | |
• | Erfgoedinspectie | 2 688 | 2 725 | 74 | 2 799 |
• | Inspectie van het onderwijs | 55 294 | 56 003 | 5 759 | 61 762 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 |
In de kolom «Mutaties suppletoire begroting NJN 2011» worden de mutaties ten opzichte van de «Stand suppletoire begroting VJN 2011» weergegeven.
Artikel 20. Adviesraden
Budgettaire gevolgen van beleid
Stand begroting 2011 t/m ISB1 | Stand suppletoire begroting VJN 2011 | Mutaties suppletoire begroting NJN 2011 | Stand suppletoire begroting NJN 2011 | ||
---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 5 793 | 6 287 | 412 | 6 699 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||
Uitgaven | 5 793 | 6 287 | 412 | 6 699 | |
• | Onderwijsraad | 2 384 | 2 384 | 50 | 2 434 |
• | Raad voor Cultuur | 2 691 | 3 185 | – 381 | 2 804 |
• | Adviesraad voor Wetenschaps- en Technologiebeleid | 718 | 718 | 743 | 1 461 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 |
In de kolom «Mutaties suppletoire begroting NJN 2011» worden de mutaties ten opzichte van de «Stand suppletoire begroting VJN 2011» weergegeven.