14.01.02 Regionale/lokale infrastructuur; planstudie Projectomschrijving | Stand project- budget MIRT 2012 | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | ||
---|---|---|---|---|---|
Kasmutatie | Budgetwijziging | ||||
Haaglanden/Den Haag, R'damsebaan | 0 | ||||
(vh. Trekvliettrace) | 228 | 228 | |||
1 | A12/A20 Parallelstructuur Gouweknoop | 109 | 16 | 109 | |
Rijn Gouwelijn West | 46 | 46 | |||
Utrecht Tram-CS-De Uithof | 110 | 110 | |||
2 | Eindhoven Helmond, voltooiing verkeersruit (T-str.) | 259 | – 25 | 259 | |
3 | Overige projecten | var. | 16 | var. |
-
1. Omdat er in 2011 nog geen overeenkomst of beschikking was, zijn in dat jaar geen uitgaven ten laste van het project Parallelstructuur A12/Gouwe verricht en worden het niet bestede budget via de verwerking van het voordelig saldo doorgeboekt naar de begroting van 2012.
Ten behoeve van de oplossing van de HSA-problematiek en de invulling van de efficiency-taakstelling voor de spoorsector is een kasritme wijziging aangebracht van € 29 mln. in 2013 naar 2017 en 2018 (zie ook het algemeen deel van de memorie van toelichting).
-
2. Het project BOSE is onderdeel geworden van de T-structuur Eindhoven Helmond. Dit onderzoek loopt nog en er is in 2011 geen beschikking afgegeven. Hierdoor is bijna € 13 mln. aan budget doorgeboekt naar 2012.
Voorts kan er als gevolg van vertraging van het project een kasritme-aanpassing naar 2015 worden aangebracht waardoor er in 2012 ruim € 37 mln. en in 2013 ruim € 13 mln. ten behoeve van het programma Beter Benutten beschikbaar komt (zie ook het algemeen deel van de memorie van toelichting).
-
3. De in de begroting voor 2011 geraamde gelden ten behoeve van onder andere WROOV, Claim Stadsregio Rotterdam OV Chip en het fietsbeleid zijn dat jaar niet tot betaling gekomen.
Real.progr.reg.lok. (14.01.03) | Stand ontwerp begroting | Mutaties via NvW en amendement | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Gevolgen MIRT | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Budget | Oplevering | ||||||||||
(1) | (2) | (3) | (4) = (1) t/m (3) | (5) | (6) | (7) | (8) | ||||
Uitgaven | 186 | 0 | 42 | 228 | – 30 | 0 | 0 | 0 | |||
1 | Noord/Zuidlijn Noord-WTC | 44 | 12 | 56 | |||||||
2 | N201 | 18 | 14 | 32 | |||||||
3 | Rijn Gouwelijn Oost | 42 | 31 | 73 | – 30 | ||||||
4 | Scheveningen Boulevard | 0 | 0 | ||||||||
5 | Randstadrail (incl. voorbereidingskosten | ||||||||||
en aanlanding) | 52 | – 18 | 34 | ||||||||
6 | Beneluxmetro (excl.Bodemsanering) | 0 | 2 | 2 | |||||||
Tilburg Noordwesttangent | 0 | 0 | |||||||||
Nijmegen 2e stadsbrug | 31 | 31 | |||||||||
Afronding | – 1 | 1 | 0 |
-
1. Door vertraging in de uitvoering konden de laatste betalingen over 2011 pas in 2012 worden verricht.
-
2. Het subsidieproject is vertraagd doordat de Provinciale Staten de planning van de mijlpalen heeft aangepast omdat de uitvoering is vertraagd.
-
3. Door gewijzigde plannen van de provincie Zuid-Holland kon er in 2011 geen beschikking worden afgegeven. De verwachting is dat er dit jaar omtrent de plannen meer duidelijkheid komt.
Voorts is er op dit project een kasritme-aanpassing naar de jaren 2018 tot en met 2020 aangebracht waardoor er in 2012 € 41 mln. en in 2013 € 30 mln. beschikbaar komt ten behoeve van de HSA-problematiek en de invulling van de efficiency-taakstelling voor de spoorsector (zie ook het algemeen deel van de memorie van toelichting).
-
4. Uit het resterende budget ten behoeve van het project Scheveningen boulevard wordt € 62 000 (in 2013 € 7 000) overgeboekt naar het Gemeentefonds in verband met de indexatie 2012 en 2013 (Nota Ruimte).
-
5. In 2011 is één betaling voor de ZORO bus van bijna € 18 mln. verricht, die niet in de begroting voor dat jaar was geraamd.
-
6. Het budget is bestemd voor de betaling van de subsidie-eindafrekening waarvoor reed een betalingsverplichting is vastgelegd. De concrete betaling heeft niet in 2011 plaats gevonden, waardoor het budget wordt doorgeschoven naar 2012.