Realisatieprojecten hoofdvaarwegen (15.03.01) | Stand ontwerp begroting | Mutaties via NvW en amendement | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Gevolgen MIRT | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Budget | Oplevering | ||||||||||
(1) | (2) | (3) | (4) = (1) t/m (3) | (5) | (6) | (7) | (8) | ||||
Uitgaven | 335 | 4 | 17 | 356 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Quick Wins binnenhavens | 15 | – 2 | 1 | 14 | |||||||
1 | Impuls Dynamisch verkeersmanagement | 35 | 8 | 43 | |||||||
2 | Verbeteren vaargeul IJsselmeer (Amsterdam-Lemmer) | 0 | 3 | 3 | – 2,1 | ||||||
3 | Walradar Noordzeekanaal | 4 | 6 | 10 | |||||||
De Zaan (Wilhelminasluis) | 0 | 0 | |||||||||
Lekkanaal, verbreding kanaalzijde en uitbreiding ligpl. | 0 | 0 | |||||||||
Capaciteit Julianasluis Gouda | 0 | 0 | |||||||||
Zuid-Willemsvaart; renovatie middendeel klasse II | 4 | 4 | – 3,0 | ||||||||
4 | Zuid-Willemsvaart, oml. en opwaarderen (Maas-Veghel) | 70 | – 6 | 64 | |||||||
Wilhelminakaanl Tilburg | 2 | 2 | 2016 | ||||||||
Zuid-Willemsvaart; vervanging sluizen 4, 5 en 6 | 25 | 25 | – 8,0 | ||||||||
Maasroute, modernisering fase 2 | 111 | 111 | na 2013 | ||||||||
Bouw 4e sluiskolk Ternaaien | 0 | 0 | |||||||||
Vaarweg Meppel-Ramspol (keersluis Zwartsluis) | 7 | 7 | |||||||||
Vaarweg Lemmer-Delfzijl fase 1 | 23 | 1 | 24 | 2014 | |||||||
Verruiming vaarweg Eemshaven Noordzee | 26 | 26 | 2013 | ||||||||
Walradarsystemen | 9 | 2 | 11 | ||||||||
Kleine projecten | 1 | 1 | – 0,8 | ||||||||
Ligplaatsvoorzieningen | 0 | 0 | – 0,2 | ||||||||
Subsidieprogr.ZeehaveninnovatieProject voor | |||||||||||
duurzaamheid (ZIP) | 2 | 2 | |||||||||
Amendement ligplaatsen | 6 | 6 | |||||||||
Afronding | 1 | 2 | 3 |
-
1. Er bleek in 2011 meer tijd nodig voor het verkrijgen van draagvlak bij partners en de voorbereiding van de marktwerking. Het daardoor in 2011 onbesteed gebleven budget schuift vooralsnog door naar 2012.
-
2. Binnen dit project is één deelproject in overleg met de opdrachtgever stopgezet. Het daarmee samenhangende budget wordt vooralsnog doorgeschoven naar 2012.
-
3. Als gevolg van planningsproblemen bij de aannemer is de aanvang van het project vertraagd. Dit heeft tot gevolg dat ook een groot deel van het budget in 2011 niet besteed kon worden en vooralsnog naar 2012 is doorgeschoven.
-
4. De bij Najaarsnota 2011 verwachte betalingsversnelling op basis van de planning van de aannemer is voor een deel gerealiseerd. Het uiteindelijk niet tot betaling gekomen deel van het budget wordt vooralsnog doorgeschoven naar 2012