Artikel/ doelstelling | Realisatie | Planning | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | 2021 | Geheel artikel? | |
Nieuwe ambities en beleidsdoelen | ||||||||
1. Primair onderwijs | ||||||||
Prestaties van leerlingen en studenten omhoog1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
Doelmatigheid en focus op onderwijs1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
3. Voortgezet onderwijs | ||||||||
Prestaties van leerlingen en studenten omhoog1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
Doelmatigheid en focus op onderwijs1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
4. Beroeps en volwasseneneducatie | √ | √ | ||||||
Prestaties van leerlingen en studenten omhoog1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
Doelmatigheid en focus op onderwijs1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
6. Hoger beroepsonderwijs | √ | √ | ||||||
Prestaties van leerlingen en studenten omhoog1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
Doelmatigheid en focus op onderwijs1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
7. Wetenschappelijk onderwijs | √ | √ | ||||||
Prestaties van leerlingen en studenten omhoog1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
Doelmatigheid en focus op onderwijs1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
8. Internationaal beleid3 | ||||||||
9. Arbeidsmarkt- en Personeelsbeleid | √ | √ | ||||||
Goed opgeleide en professionele leraren, docenten en schoolleiders1 | √ | Zie toelichting2 | ||||||
11. Studiefinanciering | √ | √ | ||||||
12. Tegemoetkoming onderwijsbijdrage en schoolkosten | √ | √ | ||||||
13. Lesgelden4 | ||||||||
14. Cultuur | √ | √ | ||||||
Een sterke cultuursector die ondernemend en innovatief is en goed zorgt voor ons erfgoed | √ | |||||||
15. Media | √ | √ | ||||||
Het waarborgen van een onafhankelijk, gevarieerd en kwalitatief hoogwaardig media-aanbod | √ | |||||||
16. Onderzoek en wetenschapsbeleid | √ | √ | ||||||
25. Emancipatie | √ | √ | ||||||
Afgeronde en eerder toegezegde beleidsdoorlichtingen |
De overkoepelende doorlichting Prestaties leerlingen en studenten omhoog is uitgevoerd met daarin duidelijk herkenbaar de door te lichten beleidsdoelstellingen Doelmatigheid en focus op het onderwijs en Goed opgeleide en professionele leraren, docenten en schoolleiders.
De beleidsdoorlichtingen in 2015 (en 2014) zijn gericht op de speerpunten van het beleid (artikel overschrijdend) zoals weergegeven in de beleidsagenda van de begroting OCW 2012. De doorlichtingen na 2015 worden uitgevoerd op artikelniveau.