Indicator | Realisatie 2011 | Realisatie 2012 | Realisatie 2013 | Realisatie 2014 | Streef-waarde |
---|---|---|---|---|---|
Saldo van baten en lasten | 4,8% | 4,6% | – 2,6% | 0,8% | 0 |
Fte totaal | 136,7 | 127,1 | 141,1 | 136,2 | 144 |
Ziekteverzuim-percentage | 4,0% | 3,4% | 3,8% | 3,1% | Maximaal 5,5% |
Media-index RTV | 13,9% | 22,9% | 29,3% | 25% | |
Media-index Interactieve Media | 37,5% | 24,3% | 19,8% | 21% | |
Media-index Print | 40,1% | 37,0% | 42,0% | 32% | |
Rapportcijfer cursisten Academie | 7,8 | 7,6 | 8,0 | 7,9 | Norm = 7,5 |
Servicelevel telefonie | 82,0% | 83,0% | 81,6% | 82,4% | 80% binnen 40 seconden |
Servicelevel e-mail | 92,0% | 99,9% | 93,2% | 100,0% | 95% binnen 48 uur |
Burgertevredenheid telefonie | 7,6 | 7,6 | 7,5 | 7,5 | Norm = 7,5 |
Burgertevredenheid e-mail | 7,3 | 7,3 | 7,4 | 7,4 | Norm = 7,0 |
Burgertevredenheid internet | 7,5 | 7,2 | 7,3 | 7,3 | Norm = 7,0 |
Onderstaand worden enkele opmerkelijke mutaties in de indicatoren toegelicht.
Saldo van baten en lasten
Het saldo van baten en lasten is door de winst van € 0,7 in 2014 positief geworden. De winst uit de normale bedrijfsvoering bedraagt €1,2 miljoen, de dotatie aan de wachtgeldvoorziening bedraagt € 0,5 miljoen.
Fte totaal
De toegestane formatie van DPC bedraagt 144 fte. De bezetting was volgens de interne AZ rapportages eind 2013 141,1 fte en eind 2014 136,2 fte. Dit is inclusief de externe inhuur en uitzendkrachten op ambtelijke plekken (14 fte).
Ziekteverzuimpercentage
Het ziekteverzuim is met 0,7% fors gedaald ten opzichte van 2013 en blijft daarmee ruim onder de norm.
Media-inkoop
Media-index RTV geeft het netto inkoopvoordeel weer dat behaald is door het collectief inkopen van mediaruimte op radio en televisie in plaats van per individuele opdrachtgever. Deze index is gestegen met 6%. Het was mogelijk over betere tarieven te onderhandelen met de exploitanten en een groter inkoopvoordeel te realiseren.
Media-index Interactieve Media geeft een netto inkoopvoordeel weer dat behaald is door het collectief inkopen van mediaruimte op alle interactieve media. Steeds vaker wordt online mediaruimte geveild. Dit houdt in dat er minder inkoopvoordeel ten opzichte van «de tariefkaart» te realiseren is. Dat is de reden dat deze index daalt.
Media-index Print geeft het bruto inkoopvoordeel weer dat behaald is door het collectief inkopen van mediaruimte in alle printtitels en out-of-home mogelijkheden. De printbestedingen van de rijksoverheid zijn het afgelopen jaar met 3% gestegen, terwijl de markt een daling laat zien van meer dan 10%.
Waardering Academie
Jaarlijks meet de Academie de tevredenheid van de cursisten aan alle cursussen en opleidingen die de Academie zelf uitvoert. De waardering is t.o.v. 2013 met 0,1 punt gedaald tot een 7,9.
Informatiedienst Rijksoverheid
In 2014 liggen de service-levels en de indicatoren inzake burgertevredenheid op of boven de streefwaarden en gestelde normen.