Naam en nr. Stb(indien van toepassing) | Art.nr. | Begrotingsbedrag 2000(x f 1 000) | Doelstelling | Doelgroep | Ex-ante geëvalueerd(ja/nee) | Datum en aard laatste ex-post evaluatie | Vindplaats laatste ex-post evaluatie | Horizonbepaling aanwezig(ja/nee; indien ja, jaar) | Valt de naleving van de subsidie onder reikwijdte accountantsverklaring ontvanger(ja/nee) | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
2000 | 2001 | |||||||||
– Sede Antia (NGO-statuut 05-10-1998, ingegaan op 01-01-89) | 2.13 | 5 830 | 6 325 | De Stichting heeft ten doel in de Nederlandse Antillen op te treden als bemiddelingsorganisatie bij medefinanciering van ontwikkelingsprojecten en -programma's van particuliere niet-commerciële organisaties. Daarnaast assisteert de Stichting bij de voorbereiding en de uitvoering van de projecten c.q. programma's en verzorgt zij de overdracht van de daarvoor benodigde middelen. | Sociaal-maatschappelijke organisaties buiten de overheid, die aandacht besteden aan het armste deel van de bevolking en de achterstandsgroepen. | Nee | Juli 1997Evaluatie van de doelmatigheid en duurzaamheid van projecten en effectiviteit van de organisatie de afgelopen 10 jaar. | Rapport evaluatie Sede Antia (108.537) | Nee | Ja |
– Cede Aruba (Brief KabNa d.d. 24-04-1986, nr. 12 402/Verslag bestedingsoverleg 04-10-89). | 2.13 | 2 120 | 2 300 | De Stichting heeft ten doel in de Nederlandse Antillen op te treden als bemiddelingsorganisatie bij de medefinanciering van ontwikkelingsprojecten en -programma's van particuliere niet-commerciële organisaties. Daarnaast assisteert de Stichting bij de voorbereiding en de uitvoering van die projecten c.q. programma's en verzorgt zij de overdracht van de daarvoor benodigde middelen. | Sociaal-maatschappelijke organisaties buiten de overheid die aandacht besteden aan het armste deel van de bevolking en de achterstandsgroepen. | Nee | Juli 1997Evaluatie van de doelmatigheid en duurzaamheid van projecten èn effectiviteit van de organisatie. In samenhang met UNOCA. | Rapport evaluatie Cede Aruba en unoca 1996–1997 | Nee | Ja |
– Stichting Monumentenzorg (Overeenkomst tot medefinanciering van de Stichting Monumentenzorg Curaçao d.d. 19-02-1988). | 2.13 | 2 120 | 2 300 | – Het kweken van waardering voor de oude monumenten van de bouwkunst op Curaçao;– Het behoud en herstel van monumenten;– Het exploiteren van behouden en/of herstelde monumenten voor zover eigendom van de Stichting;– Het kweken van begrip en waardering voor een harmonisch stadsbeeld. | De bevolking van Curaçao. | Nee | Juli 1997Evaluatie van de doelmatigheid en duurzaamheid van projecten èn effectiviteit van de organisatie van de afgelopen 10 jaar. | Rapport evaluatie Stichting Monumentenzorg (108.697). | Nee | Ja |
– Union di Organisacionna Cultural na Aruba (Procedureregels voor subsidiëring d.d. 07-07-1988). | 2.13 | 1 378 | 1 495 | Het bereiken van een zo zelfstandig en evenwichtig mogelijke ontwikkeling van de Arubaanse cultuur in al haar aspecten. | In engere zin: Cultuurdragers op de Nederlandse AntillenIn bredere zin: Bevolking Nederlandse Antillen. | Nee | September 1997Evaluatie door extern bureau. Evaluatierapport is in het voorjaar van 1998 uitgebracht. | Rapport evaluatie Cede Aruba en Unoca 1996–1997. | Ja t/m 2001; daarna tlv samenwer-kingsfonds (FDA). | Ja |
– Centrum Beeldende kunst Rotterdam. | 2.13 | 268 | 268 | Zorgdragen voor de uitvoering van uitwisselingsactiviteiten op het gebied van beeldende kunst tussen Nederland, de Nederlandse Antillen en Aruba. | In engere zin: Beeldende kunstenaars van de landen van het KoninkrijkIn bredere zin: bevolking van de landen van het Koninkrijk. | Nee | Nog niet geplandOvereenkomst is op 14 mei 1998 gesloten. | Ja 31 decem-ber 2001. | Ja | |
– Nederlands Antilliaanse Stichting voor klinisch Hoger Onderwijs (Brief KabNA d.d. 06-05-1976 KabNA. Bij brief d.d. 31-07-96 is uitbreiding geregeld). | 2.13 | 2 421 | 2 200 | De opleiding van doctorandi in de geneeskunde tot basisarts respectievelijk specialist op Curaçao mogelijk te maken.Uitbreiding van werkzaamheden van de stichting naar de gehele Nederlandse Antillen en Aruba.Bevordering van het houden van medische cursussen voor afgestudeerden in de Nederlandse Antillen. | Nederlandse en Antilliaanse co-assistenten, artsen en medici op de Antillen, Nederlandse specialisten. | Nee | November 1998 Inhoudelijke en financiële evaluatie. | Rapport evaluatie Nederlands Antilliaanse Stichting voor Klinisch Hoger Onderwijs. | Nee | Ja |
– Het leveren van een financiële bijdrage in de kosten t.b.v. Koninkrijksspelen voor de jeugd. (Brief KabNA, nr. 97 420 d.d. 12 februari 1997). | 2.13 | 0 | 200 | Het kweken van een saamhorigheidsgevoel tussen de jeugd van het Koninkrijk. Positieve uitstraling van het Koninkrijk bevorderen. | De jeugd van de Nederlandse Antillen, Aruba en Nederland. | Nee | n.v.t. | Ja 2001 | Ja |
Onderwerp: | Programma Uitzending Managers Nederlandse Antillen en Aruba (PUM) |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | September 2000 |
Einddatum: | December 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de effectiviteit van de programma uitzending Managers naar de Nederlandse Antillen en Aruba |
Vragen opdrachtgever: | Is het programma doeltreffend en doelmatig |
Uitgevoerd door: | Extern: onbekend |
Kosten/uitgaven: | Extern: onbekend |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Evaluatie project «Toekomst Antilliaanse Milities» |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Juli 2000 |
Einddatum: | September 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Evaluatie van de effectiviteit van het project «Toekomst Militie Antilliaanse Jongeren» |
Vragen opdrachtgever: | Zorgen de cursussen voor Antilliaanse dienstplichtigen ervoor dat zij na hun dienstplicht op een snelle wijze een baan kunnen vinden |
Uitgevoerd door: | Extern: onbekend |
Kosten/uitgaven: | Extern: onbekend |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Review Onderwijssamenwerking tussen de Nederlandse Antillen |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Januari 2001 |
Einddatum: | Juli 2001 |
Begrotingsartikel: | U02.12 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de wijze waarop de onderwijssamenwerking tussen de Nederlandse Antillen en Aruba in de eerst komende 10 jaar kan worden ingericht. Vaststellen van de resultaten van de onderwijssamenwerking tot nu toe. Op welke wijze zou de onderwijssamenwerking kunnen worden verbeterd. |
Vragen opdrachtgever: | Doeltreffendheid/doelmatigheid van de huidige onderwijssamenwerking |
Op welke wijze kan de onderwijssamenwerking het best worden ingericht | |
Uitgevoerd door: | Extern: OECD |
Kosten/uitgaven: | Extern: nog niet bekend |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Bestuursondersteuning en overheidsorganisatie |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Januari 2000 |
Einddatum: | Mei 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Vaststellen of met de inzet van Berenschot een optimaal resultaat is bereikt in het project reorganisatie van het ambtelijk apparaat van Aruba. Voorts dient de evaluatie een algemene bijdrage te leveren voor de wijze waarop het beste ondersteuning kan worden gegeven aan projecten die verbetering van de ambtelijke organisatie beogen. |
Vragen opdrachtgever: | Beleidsmatigheid: was de doelstelling van de inzet helder geformuleerd? Sloot deze inzet goed aan op het samenwerkingsbeleid in het Koninkrijk op het terrein van verbetering van bestuur in Aruba en de Nederlandse Antillen? |
Doeltreffendheid: Is bereikt wat voor ogen stond? | |
Doelmatigheid: Was de inzet van een organisatieadviesbureau doelmatig in verhouding tot de kosten en de lange duur van reorganisatieprojecten bij de overheid? | |
Rechtmatigheid: Bieden het projectdossier, de financieringsbeslissingen en de rapportage in onderlinge samenhang voldoende inzet in de verplichtingen en resultaten van de inzet? Staan de kosten van de inzet in redelijke verhouding tot de behaalde resultaten? | |
Onafhankelijkheid: Is zorg besteed aan voldoende onafhankelijkheid van de adviseur in zijn omgang met de opdrachtgever/ financier? | |
Uitgevoerd door: | Extern: SGBO; Onderzoeks- en Adviesbureau van de VNG |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 111 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Evaluatie personele samenwerking ten behoeve van belastingdienst NA en Aruba |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Mei 2000 |
Einddatum: | Juni 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | De effectiviteit van de personele samenwerking ten behoeve van de belastingdiensten Nederlandse Antillen en Aruba van de afgelopen jaren onderzoeken en inzicht geven hoe de samenwerking tussen de belastingdiensten de komende jaren kan worden vormgegeven. |
Vragen opdrachtgever: | Op welke wijze de technische samenwerking effectiever kan worden ingezet en in overeenstemming kan worden gebracht conform de uitgangspunten van BZK. |
Waarop was de technische samenwerking tussen de belastingdiensten gebaseerd? | |
Hoe kreeg de samenwerking in de praktijk gestalte? | |
Hoe kan de functie van de technische bijstanders aangepast worden, opdat de doelstellingen kunnen worden verwezenlijkt? | |
Uitgevoerd door: | Extern: International Bureau of Fiscal Documentation (IBFD) (onder voorbehoud) |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 160 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Financieel onderzoek Statia Housing Foundation (SHF) |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | September 1999 |
Einddatum: | Juli 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de eventuele tekortkomingen in de financiële administratie van de SHF en aanbevelingen doen voor het opheffen en terugdringen van deze tekortkomingen. |
Vragen opdrachtgever: | Hoe is in het algemeen de kwaliteit van de administratie van de SHF? |
Hoe is het gesteld met de ABR (reserve) van de SHF? | |
Worden eventuele tekorten afgedekt door hiertoe geëigende middelen? | |
Hoe is het gesteld met de jaarrekeningen? | |
Zijn de door Nederland beschikbaar gestelde samenwerkings- middelen besteed en verantwoord conform de beheers- en bestuursregels, zoals deze voor 1 oktober 1987 van toepassing waren? | |
Zijn er al dan niet vermoedens van strafbare feiten geconstateerd? | |
Uitgevoerd door: | Extern: Stichting Overheids Accountantsbureau Nederlandse Antillen |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 51 900 |
M&O aspecten: | Ja |
Onderwerp: | Evaluatie Onderwijsprojecten Nederlandse Antillen en Aruba |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Februari 2000 |
Einddatum: | Mei 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de effectiviteit van de Nederlandse samenwerkingsmiddelen die de afgelopen 10 jaar besteed zijn aan onderwijsprojecten van de Nederlandse Antillen en Aruba. |
Vragen opdrachtgever: | Doeltreffendheid van de onderwijsprojectenDoelmatigheid van de onderwijsprojecten |
Uitgevoerd door: | Extern: NUFFIC |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 130 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Doorlichting van de projecten op het gebied van afval- en hemelwaterbeheer Sint Maarten |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Februari 2000 |
Einddatum: | Maart 2000 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | Evaluatie Afval- en Hemelwaterprojecten Sint Maarten, Nederlandse Antillen, Den Haag, 15 maart 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Het doel van de doorlichting van projecten op afval- en hemelwaterbeheer is het opstellen van een uitvoerbaar en sober scenario voor de uitvoering van de meest noodzakelijke afval- en hemelwaterbeheer projecten, inclusief een inschatting van de kosten. Hierin worden tevens de verschillende financieringsmogelijkheden en de essentiële randvoorwaarden voor een succesvolle uitvoering in kaart gebracht |
Vragen opdrachtgever: | • Inhoudelijk: Welke projecten hebben de hoogste prioriteit gelet op de huidige situatie met betrekking tot het afval- en hemelwaterbeheer? |
• Technisch: Zijn de voorstellen haalbaar, sober en duurzaam (gelet op toekomstig onderhoud etc.)? | |
• Financieel-economisch: Welke mogelijkheden zijn er voor financiering van de projecten? Wat kunnen de Nederlandse Antillen/het Eilandgebied zelf bijdragen? Wat zijn de mogelijkheden voor participatie van de private sector en/of van privatisering? Is er voorzien in de financiering van het onderhoud, de exploitatie en het beheer van de verschillende onderdelen van het rioleringsplan? | |
• Omgeving: Zijn er belemmerende factoren die succesvolle uitvoering in de weg zouden kunnen staan op het gebied van wetgeving, uitvoeringscapaciteit, etc? | |
Uitgevoerd door: | Extern: Aqanet B.V. |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 57 800 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Evaluatie Meerjarig Informatiseringsprogramma |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Januari 2000 |
Einddatum: | Maart 2000 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | «Rapportage Evaluatie Meerjarig Informatiseringsprogramma», Willemstad – Curaçao -Maart 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de efficiëntie, de effectiviteit en de haalbaarheid van het Meerjarig Informatiseringsprogramma als een vorm van programmafinanciering. |
Vragen opdrachtgever: | Inspanningsevaluatie: |
• Op welke wijze werken de voor de uitvoering relevante actoren met elkaar samen? | |
• Hoe functioneert het PMC? | |
• Programma- en projectevaluatie? | |
• Wat is de effectiviteit van de gekozen middelen en activiteiten m.b.t. de te realiseren doeleinden? | |
• Wat is de efficiëntie van het gebruik van middelen, inclusief financiële middelen? | |
• Zijn er negatieve of positieve neveneffecten en interveniërende factoren? | |
Doorwerkingsevaluatie: | |
• In hoeverre mag verwacht worden dat de uitvoering van het programma zal leiden tot realisering van het uiteindelijke ontwikkelingsdoel en welke impact het programma in het algemeen zal hebben bij de ontvangende doelgroep/organisatie? | |
Uitgevoerd door: | Extern: Dutch Caribbean Management Consultancy N.V. |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 21 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Onderzoek naar de toekomstige rol van de NGO's in het samenwerkingsbeleid |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Juni 1999 |
Einddatum: | December 1999 |
Titel, plaats, datum | «NGO's in perspectief», Den Haag, september 1999 |
eindrapport: | «Advies NGO-subsidiebeleid Nederlandse Antillen en Aruba», Den Haag, december 1999 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de effectiviteit van het huidige NGO-netwerk op de Nederlandse Antillen en Aruba en naar de toekomstige rol van de NGO's in het samenwerkingsbeleid |
Vragen opdrachtgever: | Doelmatigheid en doeltreffendheid van het NGO-netwerk op de Nederlandse Antillen en Aruba |
Wat is de huidige rol van de NGO's in het samenwerkingsbeleid | |
Uitgevoerd door: | Extern: drs. P. Bukman en Prof. Dr. D. Kruijt |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 106 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | ANP-jaarlijkse bijdrage |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Oktober 1999 |
Einddatum: | November 1999 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | Subsidie beëindigd (brief aan het ANP d.d. 24 november 1999, kenmerk KR/U/096 570) |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de effectiviteit van de jaarlijkse BZK-subsidie aan het Algemeen Nederlands Persbureau |
Vragen opdrachtgever: | Onderzoek naar de effectiviteit van de jaarlijkse BZK-subsidie aan het Algemeen Nederlands Persbureau |
Uitgevoerd door: | Intern: Directie Koninkrijksrelaties |
Kosten/uitgaven: | Intern: 0,5 fte |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Luchtverkeersbeveiliging Nederlandse Antillen en Aruba |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Oktober 1999 |
Einddatum: | November 1999 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | Subsidie wordt beëindigd. Zie brief aan de Gevolmachtigd Minister van de Nederlandse Antillen dd 14 november 1999 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de effectiviteit van de jaarlijkse BZK-subsidie aan de Luchtverkeersbeveiliging |
Vragen opdrachtgever: | Onderzoek naar de effectiviteit van de jaarlijkse BZK-subsidie aan de Luchtverkeersbeveiliging |
Uitgevoerd door: | Intern: Directie Koninkrijksrelaties |
Kosten/uitgaven: | Intern: 0,5 fte |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Stichting Studiecommissie Nederlandse Antillen (SSNA) |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Oktober 1999 |
Einddatum: | November 1999 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | Subsidie wordt beëindigd. Zie brief aan SSNA van 24 november 1999 kenmerk KR99/U/095656 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de effectiviteit van de BZK-subsidie aan de Stichting Studiecommissie Nederlandse Antillen |
Vragen opdrachtgever: | Onderzoek naar de effectiviteit van de BZK-subsidie aan de Stichting Studiecommissie Nederlandse Antillen |
Uitgevoerd door: | Intern: Directie Koninkrijksrelaties |
Kosten/uitgaven: | Intern: 1 fte |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Evaluatie Beheers- en beleidsinstrumentarium Nederlandse Antillen |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Januari 2000 |
Einddatum: | Februari 2000 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | Advies Contra-expertise Operatie Verbetering Beleids- en Beheersinstrumentarium (BBI) Nederlandse Antillen, Den Haag, 27 februari 2000 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Een inhoudelijke en financiële evaluatie van het project «Beheers- en beleidsinstrumentarium Nederlandse Antillen» |
Vragen opdrachtgever: | • Is de BBI-operatie doorgeschoten in projecten ter verwezenlijking van de bestuurlijke randvoorwaarden om de financiële controlesituatie te optimaliseren? |
• Is het gelet op de wijzigingen in de omvang en de werkwijze van de Nederlands-Antilliaanse overheid (decentralisatie van het Land + eilandgebieden, samenvoegingen van departementen en eilanddiensten) nog wel zinvol is de operatie in haar huidige vorm voort te zetten? | |
Uitgevoerd door: | Extern: Management Centrum Partners B.V. |
Kosten/uitgaven: | Extern: NF 81 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Onderwerp: | Evaluatie Bestuursakkoord Sint Maarten |
Beleidsterrein: | Samenwerking met de Nederlandse Antillen en Aruba |
Startdatum: | Oktober 1998 |
Einddatum: | Juni 1999 |
Titel, plaats, datum eindrapport: | Evaluatierapport over de stand van zaken betreffende de uitvoering van het Bestuursakkoord/Stappenplan bestuurlijke en ambtelijke vernieuwing eilandgebied Sint Maarten per 1 maart 1999, Sint Maarten, 26 maart 1999 |
Begrotingsartikel: | U02.13 |
Ex ante/ex post: | Ex post |
Gebruik/doelstelling: | Onderzoek naar de beoogde stand van zaken van het verbeteringsproces met betrekking tot bestuurlijke en ambtelijke vernieuwing van Sint Maarten |
Vragen opdrachtgever: | • Na te gaan hoe de situatie aan de hand van de meetpunten moet worden beoordeeld op 1 maart 1999 |
• Vast te stellen welke concrete acties nodig zijn ter consolidering van het bereikte resultaat en ter realisering – alsnog – van aandachtspunten. | |
Uitgevoerd door: | Intern en Extern: Tripartiete commissie o.v.v. de heer J. Hoff |
Kosten/uitgaven: | Extern: NLG 10 000 |
M&O aspecten: | Nee |
Bijlage 8 Economische en functionele classificaties
Overzicht A. Uitgaven en ontvangsten per (macro-)economische categorie met totalen per economische hoofdgroep (in NLG 1 000)
Code | Omschrijving | Uitgaven | Ontvangsten | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1999 | 2000 | 2001 | 1999 | 2000 | 2001 | ||
01 | Niet verdeeld | 5 517 | 5 135 | ||||
0 | Niet verdeeld | 5 517 | 5 135 | ||||
12 | Overige goederen en diensten | 466 | 1 034 | 1 000 | |||
1 | Output, intermediair verbruik, afschrijvingen en beloning van werknemers | 466 | 1 034 | 1 000 | |||
26 | Rente | 3 595 | 10 339 | 10 056 | |||
27 | Winstuitkering | 277 | 300 | 300 | |||
2 | Inkomen uit vermogen | 3 872 | 10 639 | 10 356 | |||
31 | Subsidies (producenten) | 27 227 | 25 200 | 23 106 | |||
3 | Primaire inkomensoverdrachten | 27 227 | 25 200 | 23 106 | |||
43A | Overige inkomensoverdrachten | 75 885 | 68 691 | 53 567 | |||
47A | Overige inkomensoverdrachten | 3 070 | 50 | 50 | |||
4 | Secundaire inkomensoverdrachten | 75 885 | 68 691 | 53 567 | 3 070 | 50 | 50 |
63A | Overige kapitaaloverdrachten | 274 808 | 160 328 | 186 560 | |||
6 | Kapitaaloverdrachten en aan- en verkopen van niet-geproduceerde niet-financiële activa | 274 808 | 160 328 | 186 560 | |||
73A | Aankoop van aandelen en overige deelnemingen | 32 468 | |||||
77A | Aflossing van langlopende leningen | 669 | 7 755 | 16 649 | |||
7 | Investeringen en afschrijvingen | 32 468 | 669 | 7 755 | 16 649 | ||
Totaal hoofdstuk | 410 854 | 260 770 | 269 368 | 7 611 | 18 444 | 27 055 |
Overzicht B. Uitgaven en ontvangsten per functionele categorie (in NLG 1 000)
Code | Omschrijving | Uitgaven | Ontvangsten | ||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1999 | 2000 | 2001 | 1999 | 2000 | 2001 | ||
01.50 | Algemeen | 410 854 | 255 253 | 264 233 | 7 611 | 18 444 | 27 055 |
13.9 | Nader te verdelen | 5 517 | 5 135 | ||||
Totaal hoofdstuk | 410 854 | 260 770 | 269 368 | 7 611 | 18 444 | 27 055 |
Bijlage 9. Voorlichtingsuitgaven zijn niet van toepassing op deze begroting
Gesloten convenanten (periode 1-6-1999 tot 1-6-2000)
Doelstelling | Betrokken partijen | Datum van ondertekening | Inwerkingtreding |
---|---|---|---|
1. Urgentieprogramma Jeugd- en Jongeren | Minister v. Onderwijs, cultuur, jeugd en sportzaken Nederlandse Antillen en Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | 8 juni 2000 | 8 juni 2000 |
2. Samenwerkingsprotocol Aruba-Nederland 2000 – oprichting van een fonds Desayroyo Aruba (stichting Fonds voor de Ontwikkeling van Aruba per 1 mei 2000, die een fonds beheert waarin Aruba en Nederland middelen storten t.b.v. door de stichting toe te kennen gelden voor de uitvoering van projecten i.h.k.v. door beide landen onderling overeengekomen meerjarige programma's en daarvan afgeleide jaarprogramma's | Minister-president van Aruba en de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | 15 mei 2000 | 1 mei 2000 |
3. Oprichtingsprotocol solidariteitsfonds, prototcol inzake het onderzoek naar de kostenstructuur v.d. eilandengebieden Bonaire, Saba en Sint Eustatius | Minister-president van de Nederlandse Antillen en Staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | 9 december 1999 | 1 januari 2000 |
4. Oprichting van een Commissie Biesheuvel II, die onderzoek doet naar de criteria die een rol dienen te spelen bij de toetsing van benoembaarheid tot Arubaans Minister | gevolmachtigde Minister van Aruba en de staatssecretaris van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties | 12 november 1999 | 12 november 1999 |
Bijlage 11. Samenwerkingsprojecten
In deze bijlage is een overzicht opgenomen van alle samenwerkingsactiviteiten die in 1999 in uitvoering waren.
Het overzicht toont de activiteiten in de sfeer van de personele samenwerking en overheidsprojecten.
Het betreffen zowel projecten waarvan de instemming met (mede) financiering reeds voor 1999 plaatsvond, als activiteiten waarvan de instemming tot (mede) financiering in 1999 tot stand kwam.
Projecttitel | kosten in nlg | |
Personele samenwerking | ||
Nederlandse Antillen | Programma Uitzending Managers Curaçao (PUM) | 1 000 000 |
Dienst ruimtelijke ordening en beheer hoofd afdeling ROV | 639 800 | |
Versterking/actualisering MTO 3de fase electrotechniek | 268 624 | |
Raamcontract VNG | 936 950 | |
Modernization of financial management (MFM II)/HEC | 2 167 288 | |
Programma uitzending managers Nederlandse Antillen (PUM) | 500 000 | |
Versterking/actualisering MTO 4de fase bouwkunde | 164 114 | |
Taal- en rekenonderwijs SXM/EUX/BON | 4 040 830 | |
Kabinet gezaghebber SXM bestuursjurist | 1 110 560 | |
Levering marketing- en organisatie ondersteuning aan Curinde | 4 568 600 | |
Herziening krankzinnigenlandsverordening | 110 500 | |
Onderwijsdeskundigen Nederlandse Antillen | 937 000 | |
Invoering methode Taal Kabaal op Curaçaose basisscholen | 494 172 | |
Landslaboratorium introductie/bestendiging technieken | 350 100 | |
Coördinator politiezaken parket PG | 821 800 | |
Reorganisatie korps politie Nederlandse Antillen | 1 745 900 | |
Deskundigheidsbevordering SZGG | 265 021 | |
Gevangeniswezen NA, technische bijstand | 131 300 | |
Bureau interne deskundige begeleiding projecten SXM | 525 700 | |
Uitzending CBJAZ | 195 500 | |
Wetboek van strafvordering | 134 650 | |
FUWASYS invoering functiewaarderingsysteem NA | 1 261 872 | |
Caprileskliniek forensische psychiatrie | 96 800 | |
Scholingstraject magistratuur wetboek van strafvordering | 240 630 | |
Sociaal noodprogramma- en taskforce projecten | 403 915 | |
Projectleider reorganisatie voogdijraden | 374 800 | |
Herziening burgelijk wetboek | 161 007 | |
Departement van Financiën IMF programma deskundige | 1 005 625 | |
Departement van Financiën IMF programma deskundige | 825 210 | |
Outplacement bureau eilandgebied Curaçao | 102 120 | |
Nascholing inspectie NA | 170 000 | |
HATO groeipool | 680 000 | |
Selibon consulting assistency | 116 275 | |
Departement van financiën SXM medewerker financiële administratie | 314 800 | |
Projectleider personeelszaken Curaçao | 373 600 | |
Sector interne deskundige, adviseur | 632 100 | |
Milieudienst Curaçao DCMR twinningcoordinator | 1 038 323 | |
Dienst informatie voorziening, hoofd ITS | 415 400 | |
SEHOS, chef de clinique chirurgie | 600 000 | |
Natuurbeleidsplannen | 46 000 | |
Brandweer Saba/EUX | 419 200 | |
Wederopbouw SXM advisering volkshuisvesting | 75 500 | |
Parlementaire stukken wetboek van strafvordering | 40 122 | |
Centraal bureau PZ, ondersteuning sectiechef arbeidsvoorwaarden | 484 700 | |
CBPZ, senior formatieadviseur | 598 400 | |
Global maritime distress and safety system GMDSS | 3 265 000 | |
Dienst BSB & V deskundige | 378 300 | |
Begeleiding nieuwbouw/uitbreiding | 469 400 | |
Centraal Bureau Juridische en Algemene Zaken (CBJAZ) wetgevingsjurist | 535 800 | |
Caprilles kliniek, chef de clinique | 536 200 | |
Monumentenzorg evaluatie | 78 000 | |
Maritiem beheer | 29 400 | |
Functiewaardering Bonaire | 942000 | |
Ondersteuning financieel systeem eilandgebied Curaçao (EGC) | 758 355 | |
Privatiseringsproces LANDNA en EGC | 130 700 | |
Parketsecretaris SXM | 495 300 | |
Zadkine projectdossier reoganisatie en vernieuwing mbo | 68 900 | |
Vegetatie kartering | 231 225 | |
Permanente cie volkstelling | 879 700 | |
CBS NIDI permanente cie volkstelling | 112 500 | |
Interne evaluatie APK | 47 000 | |
Inspectie werkplan «werken aan toezicht» PS deel | 528 200 | |
Bureau overheidsinnovatie | 313 956 | |
Gevangeniswezen na deskundige | 575 000 | |
Management ondersteuning MTS | 230 100 | |
Bestuurjurist EUX | 357 400 | |
HRD deskundige EUX | 331 600 | |
Navas St. Maarten PS deel | 220 900 | |
Sector interne deskundige (SID) adviseur | 559 400 | |
Wetgevingsjurist SXM | 563 300 | |
Riooldeskundige SXM | 713 700 | |
Parketsecretaris NA | 437 700 | |
Seismologische/vulkanologische bewaking Saba/EUX PS-deel | 603 500 | |
Nederlandse Antillen | ||
300 woningen FCB deskundige | 521 300 | |
Kabinet gezaghebber SXM deskundige | 237 600 | |
Toeristisch model Curaçao vervolgtraject | 80 745 | |
Externe adviseur scholengemeenschap Bonaire | 711 000 | |
Samenwerking milieudienst Curaçao-DCMR 1998 | 736 355 | |
Kans – programma | 2 970 000 | |
Landsrecherche NA, rijksrechercheur 1 | 184 500 | |
Landsrecherche NA, rijksrechercheur 2 | 184 500 | |
Activiteit 100, exploratie olie & gas, inzet TNO | 36 100 | |
Versterking financiële functie DEPFIN | 1 250 000 | |
Herstructurering brandweerzorg Bonaire | 149 500 | |
Modernisering weerradarsysteem NA | 95 400 | |
Directie belastingen lange uitzendingen NA | 24 000 000 | |
Wederopbouw SXM projectmanager volkshuisvesting | 575 700 | |
Wachtgeld deskundige | 307 000 | |
Kantoormeubilair kleine eilanden | 121 325 | |
Onderzoek Statia Housing Foundation | 51 900 | |
Belastingrechters 1999 | 43 600 | |
Uszo wachtgeld | 578 566 | |
Ondersteuning lange uitzendingen 1999 | 150 000 | |
Landsadvocaat 1999 – 2002 | 490 000 | |
Subtotaal Nederlandse Antillen | 79 452 435 | |
Aruba | Masterplan Operationele Administratie | 4 002 200 |
Training Dienst Landmeetkunde en Vastgoedregistratie | 160 382 | |
CBS deskundige nationale rekeningen | 1 211 500 | |
Interim manager afvalwaterverwerking DOW | 1 253 288 | |
LBO MBO bouwcoordinator | 1 135 922 | |
Directie onderwijs zorgverbreding | 559 165 | |
Uitwisselingsprogramma Adam-Amstelland-KPA | 879 800 | |
Uitzending 10 politieambtenaren korps politie Aruba | 1 627 200 | |
Landsrecherche Aruba rechercheur | 970 954 | |
2e parketsecretaris openbaar ministerie | 632 560 | |
Landsrecherche Aruba rechercheur | 445 400 | |
Wetgevingsjurist directie wetgeving Aruba | 563 500 | |
Register accountant CAD | 1 028 606 | |
Registeraccountant Algemene Rekenkamer | 1 009 763 | |
Begrotingsdeskundige Directie belastingen | 759 100 | |
Monumentenzorg bureauhoofd | 564 500 | |
Directie belastingen lange uitzendingen AUA | 12 000 000 | |
Informatieplan VDA | 133 000 | |
CBS Censo 2000 | 1 408 915 | |
Landsrecherche Aruba rechercheur | 489 300 | |
Korps politite Aruba ondersteuning reorganisatie | 706 100 | |
Implementatie rapport Calidad | 103 700 | |
National developmentplan Aruba UNDP | 2 986 863 | |
Subtotaal Aruba | 34 631 718 | |
Totaal personele samenwerking | 114 084 153 | |
Overheidsprojecten | ||
Nederlandse Antillen | Vastvuilverwerking Saba | 1 157 848 |
Waterhuishouding Marie Pompoen | 21 489 457 | |
Digitale kaartvervaardiging Curaçao | 12 014 800 | |
CISP Curaçao Informatica Stimuleringsplan | 1 671 760 | |
Voorbereidingskosten DEPOS | 1 030 000 | |
Noodplan aanschaf materiaal kadasterproject bovenwinden | 151 507 | |
Div ondernemingsbeleidsplan ITS/WPA-KT | 9 094 900 | |
Werkplek automatisering DIV | 3 049 830 | |
Kadaster bovenwinden fase III | 4 578 875 | |
Internerne automotive training centre IAAT 1993–1994 | 479 924 | |
Zoutschade onderzoek 3e fase, suppletie | 1 220 251 | |
Vernieuwing LBO Bonaire | 2 973 301 | |
Practicum lokalen Mavo's | 75 011 | |
Fase 2 tuinbouwproject Groot Piscadera | 218 670 | |
Gwendolyn van Puttenschool MAVO/BVO | 1 963 913 | |
Saba comprehensive school LADVO-BVO/DAK sporthal Saba | 1 838 687 | |
Profipol | 9 450 227 | |
Masterplan Historic Core | 1 998 000 | |
Onderwijs op St. Eustatius | 982 082 | |
Revitalisatie programma schoolgebouwen 2e fase 1994–1995 | 5 870 568 | |
Opleiding motorvoertuigentechniek 1994–1995 | 955 932 | |
Longitudinaal VOBAS 1994–1995 | 3 446 578 | |
Vernieuwing taal- en rekenonderwijs SXM | 2 122 170 | |
Versterking/actualisering MTO bouwkunde fase 4 | 1 172 271 | |
Stageregeling NA 3e tranche | 222000 | |
Ervaringsgericht leren | 2 379 038 | |
Leerlingstelsel bouwkunde 5e leerjaar 1994–1995 | 978 354 | |
Leerlingstelsel metaal 4e jaar 1994–1995 | 1 382 616 | |
Leerlingstelsel elektrotechniek cursusjaar 1994–1995 | 1 130 868 | |
IAAT cursusjaar 1994–1995 | 879 786 | |
Personeelsinformatiesysteem DIV | 2 691 306 | |
Drinkwaterdistributie Saba | 599 960 | |
Computers in het voortgezet onderwijs SXM | 850 092 | |
Mavo scholen anders Nederlands | 1 062 120 | |
Rehabilitatie Matheywerf uitvoeringskosten | 7 208 000 | |
Antilliaanse schil werkschriften Taal Kabaal | 639 710 | |
Opvoedingsvoorlichting aan opvoeders | 553 207 | |
Stageregeling na 4e tranche | 212000 | |
Kwaliteitsontwikkeling landsambtenaren | 540 276 | |
Bestedingsplan 1995 FKP | 3 932 600 | |
Wederopbouw SXM onderwijs voorbereidingskosten (VBK) | 2 576 000 | |
Wederopbouw SXM afval/hemelwater VBK | 4 106 777 | |
Wederopbouw SXM Rode Kruis | 910 800 | |
Wederopbouw SXM afvalcentrum vuilverwerking VBK | 184 000 | |
Wederopbouw SXM haven VBK | 2 484 000 | |
Automatisering belastingdienst SXM | 478 400 | |
Huis van bewaring Bonaire uitbreiding | 1 564 000 | |
Ontwikkeling Cornelisbaai contract vd Valk-Curaçao fase1 | 4 370 000 | |
Automatisering inspectie invoer en accijnzen ASYCUDA | 1 484 512 | |
Nieuwe kleuter/basisschool te Nikiboko | 7 555 749 | |
Restauratie Fort Oranje tbv gerechtsgebouw Bonaire | 2 096 680 | |
Wederopbouw SXM onderwijs vervanging inventaris | 3 472 227 | |
Wederopbouw SXM marketing toerisme | 2 116 000 | |
Perspektiva PA Progreso (BVO) | 620 878 | |
FUWASYS invoering Functiewaarderingsysteem NA | 200 928 | |
Wederopbouw SXM schoonmaakaktie Shanty Towns | 690 000 | |
Wederopbouw herstel haven Saba uitvoeringskosten (UVK) | 2 400 544 | |
Stageregeling na 5e tranche | 184 000 | |
De Antilliaanse militie een toekomst perspektief | 1 995 754 | |
Kinder en jeugdtelefoon | 380 402 | |
Inrichting Schaarlooweg 102 | 693 680 | |
Volkshuisvesting Saba 1996–2000 | 1 748 000 | |
Onderzoek subklinische loodvergiftiging | 45 132 | |
Wederopbouw SXM 200 noodwoningen | 7 028 800 | |
Nos Tera Nobo atlassen Bonaire | 170 500 | |
Atlassen Bovenwindse eilanden | 470 000 | |
Automatisering bureau geneeskundige dienst | 141 680 | |
Wederopbouw SXM nieuwbouw Lionel Connorschool | 1 380 000 | |
Vreemdelingen administratie systeem | 489 084 | |
Renovatie wegennet Windwardside Saba | 607 200 | |
Operatie BBI 1996–2000 | 6 301 032 | |
Renovatie en uitbreiding Van Ginnekenschool fase 3b VBK | 669 272 | |
Studiedagen documentaire informatie voorziening | 67 119 | |
Aanschaf havenboot St.Eustatius | 338 560 | |
Zeepromenade Bonaire fase II | 6 552 055 | |
Vernieuwing computers MAVO | 1 657 845 | |
Wederopbouw SXM nieuwbouw Zr Borgiaschool | 1 330 000 | |
Centrum voorlichting Antillianen | 3 146 264 | |
Stageregeling na 6e tranche | 617 500 | |
BBI uitvoeringsprogramma 1997 | 1 024 385 | |
Ban Bario Bek | 2 987 750 | |
Atlassen Curaçao | 2 645 536 | |
Wederopbouw SXM luchthaven renovatie landingsbaan | 8 360 000 | |
Penitentaire jeugdinrichting Curaçao voorbereidingskosten | 1 140 000 | |
Reinventing government fase 2 | 2 182 245 | |
Lionquest Bonaire | 108 661 | |
300 Woningen FCB VBK | 352 450 | |
Opleidingsplan Curaçao omzetting PS naar OHP | 1 556 818 | |
Wederopbouw SXM Housing Development Fund aanloopkosten | 2 185 000 | |
Consolidatieperiode DIV | 307 800 | |
Brandweer St. Eustatius | 1 400 756 | |
Brandweer Saba | 840 779 | |
Politiepost Simpsonbay UVK | 2 213 874 | |
BBI uitvoeringsprogramma 1997 Curaçao | 903 929 | |
BBI programmacoördinatie 1997 | 1 244 975 | |
Reinventing Government investeringskosten | 4 750 000 | |
SkoSaba project onderwijs Saba | 452 338 | |
Wederopbouw SXM zelfbouw | 7 645 700 | |
Wederopbouw SXM bejaardenwoningen Belvedere | 798 000 | |
Wederopbouw SXM Shanty Towns | 2 850 000 | |
Wederopbouw SXM 96 woningen Hope Estate | 1 824 000 | |
Resocialisatie jonge gedetineerden NA | 2 148 670 | |
Wederopbouw SXM reparatie Sundail school | 855 000 | |
Werkbudget milieu en natuurbeleid NA | 1 102000 | |
Projectkosten rampenbestrijding brandweerzorg | 97 014 | |
Versterking thesauriefunctie | 576 784 | |
Volkshuisvesting programma St. Eustatius 1997 | 475 000 | |
Maritiem museum Curaçao | 855 000 | |
Seismologische/vulkanologische bewaking Saba EUX | 618 713 | |
Uitvoeringskosten Transformaschon 1e tranche | 950 000 | |
Wederopbouw SXM St. Peters public school | 3 325 000 | |
Aanschaf radarsysteem Curaçao | 1 425 000 | |
Task force special BVO voor non-classified leerlingen | 199 500 | |
Task force 1996 sekreteriaat bijdrage | 356 250 | |
Sekreteriaat bijdrage 1997 task force | 380 000 | |
Basisvorming bij- en nascholing urgent traject | 118 019 | |
Meerboei Fort Bay Saba | 40 850 | |
Uitbreiding bestuurskantoor Saba | 114 000 | |
Luchthaven Saba upgrading UVK | 5 111 000 | |
Leef en activeringscentrum (LAC) fase 2/3 VBK | 138 320 | |
BBI deelgoedkeuring SOAB 1997 UVK | 835 516 | |
Inspectie werkplan «werken aan toezicht» OHP deel | 185 250 | |
Privatiseringsbeleid Curaçao | 855 000 | |
Wederopbouw SXM Milton Peters College | 6 251 000 | |
Restauratie De Tempel UVK | 3 800 000 | |
Innovatie management cursus | 119 760 | |
BBI bestedingsplan Saba 1997 | 440 570 | |
BBI bestedingsplan EUX 1997 | 440 570 | |
Renovatie en uitbreiding Van Ginnekenschool fase 3a UVK | 8 627 400 | |
Wederopbouw SXM accountantscontrole | 464 170 | |
KoraalSpecht werkbudget | 1 319 550 | |
Knap fonds 98/99 | 100 000 | |
Vuilniswagen container EUX | 289 870 | |
Milieufonds na 98/99 bijdrage | 150 000 | |
Werkplekken belastingdienst NA transportkosten | 126 250 | |
Wederopbouw SXM reparatie Vocational Training School | 984 750 | |
Erosie klifwanden EUX VBK | 181 800 | |
Navas St. Maarten | 652 800 | |
Wederopbouw SXM afval/hemelwater persleiding Belvedere | 4 516 720 | |
Wederopbouw SXM isolatie stortplaats Pondfilll | 3 297 650 | |
Businessplan 1997–2006 Flamingo Airport Bonaire | 5 369 362 | |
Wederopbouw SXM afval/hemelwater baggeren Freshpond | 3 691 550 | |
Drinkwatervoorziening EUX VBK | 515 930 | |
300 Woningen FCB | 5 365 483 | |
Gezondheidsonderzoek Bovenwinden en Bonaire | 1 043 355 | |
Actieplan binnenstad infrastructuur | 33 431 199 | |
Actieplan binnenstad woningbouw en renovatie | 27 977 531 | |
Actieplan binnenstad overige nieuwbouw | 6 088 657 | |
Actieplan binnenstad restauratie | 18 749 387 | |
Wederopbouw SXM luchthaven dempen Flamingopond fase 1 | 11 615 000 | |
Restauratie Fort Oranje Sint Eustatius VBK | 1 201 900 | |
Sociaal noodprogramma economische ontwikkelingen 1998 | 10 100 000 | |
Sociaal noodprogramma volkshuisvesting wijkverbetering 1998 | 6 312 500 | |
Sociaal noodprogramma sociale ontwikkeling gezondheidszorg 1998 | 3 535 000 | |
Sociaal noodprogramma onderwijs 1998 | 5 302 500 | |
Automatisering gemeenschappelijk Hof van Justitie | 195 313 | |
Meerjarig informatiseringsprogramma 1998 (MIP) | 1 850 000 | |
Training Grant Scheme 1998 (Curaçao) | 707 000 | |
Modernization of Financial Management III (MFM III) | 1 807 472 | |
Managementondersteuning DIV/IT & S | 399 960 | |
Bevordering betere arbeidsverhoudingen | 28 500 | |
Restauratie historic core St. Eustatius 2e tranche | 2 020 000 | |
Wachtgeld en scholing | 1 545 906 | |
Huisvesting DEZ inrichting kantoor Molenplein | 722 150 | |
Basisvorming voortgezet onderwijs 1998 | 5 757 000 | |
Feasibility pot depos | 202000 | |
Vuilniswagen Saba | 171 700 | |
Nieuwe openbare bibliotheek Bonaire VBK | 166 650 | |
Wederopbouw SXM Mac St. John's Estate Cay Hill School | 5 832 006 | |
Wederopbouw SXM afval/hemelwater Fort William | 850 605 | |
Training Grant Scheme 1998 (land) | 1 252 400 | |
Koraal Specht elektra VBK | 113 155 | |
Modernisering weerradarsysteem NA | 1 193 820 | |
BBI 1998 programma coordinatie | 1 121 504 | |
BBI 1998 SOAB | 1 374 408 | |
Meerjarig informatiseringsprogramma 2000 (MIP) | 6 908 400 | |
Nieuwbouw Caprileskliniek tranche 1998 | 8 653 680 | |
Noodhulp Georges | 7 786 503 | |
Subtotaal Nederlandse Antillen | ||
Aruba | Juridische documentatie Aruba | 490 692 |
Stageregeling Aruba jaarbudget 1997 | 95 000 | |
Riool waterzuiveringsinstallatie Bubali upgrading fase I en II | 11 132 104 | |
Saneringsplan Vogelplas | 144 941 | |
Versterking/actualisering MTO elektrotechniek fase 3 | 1 667 560 | |
Fase 4 versterking actualisering MTO Aruba | 1 046 148 | |
Herstructurering LBO werkplan 1995 | 1 444 250 | |
Herstructurering LBO werkplan 1996/1997 | 541 035 | |
Inrichting IPA | 406 353 | |
Herstructurering LBO inventaris 3e leerjaar | 2 084 181 | |
Restauratie Eloy Arends/hotel Colombia complex | 2 160 577 | |
Herstructurering LBO, werkplan 97–98 | 510 050 | |
Herstructurering LBO; inventaris 4e leerjaar; overige onderdelen | 1 338 754 | |
Renovatie Village en Esso Heights fase 2 | 21 212 971 | |
Subtotaal Aruba | 44 274 616 | |
Totaal overheidsprojecten | 521 969 865 |
UVK = uitvoeringskosten
SXM = St. Maarten
VBK = voorbereidingskosten
EUX = St. Eustatius