Omschrijving van de samenhang in het beleid
Op dit artikel worden de ontvangen bijdragen verantwoord, die ten laste van de begroting van Verkeer en Waterstaat komen. De doelstellingen van het onderliggende beleid zijn terug te vinden in de beleidsbegroting 2010 (XII).
Het productartikel is gerelateerd aan artikel 39 Bijdragen aan het Infrastructuurfonds. Daarnaast wordt op dit artikel de bijdrage ten laste van het Fonds Economische Structuurversterking (FES) verantwoord.
Tabel budgettaire gevolgen van de uitvoering
19. Bijdragen andere begrotingen Rijk | 2009 | 2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontvangsten | 7 077 473 | 7 675 794 | 7 936 198 | 7 732 824 | 7 403 381 | 7 933 295 | 7 024 136 |
19.09 T.l.v. begroting VenW | 6 290 754 | 6 314 926 | 6 376 891 | 6 749 724 | 6 192 656 | 6 302 722 | 6 458 536 |
19.10 T.l.v. FES | 786 719 | 1 360 868 | 1 559 307 | 983 100 | 1 210 725 | 1 630 573 | 565 600 |
19.09 Ten laste van begroting VenW
Motivering
Dit begrotingsartikel is technisch van aard.
19.10 Ten laste van het FES
Motivering
Dit begrotingsartikel is technisch van aard.
2010 | 2011 | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | |
---|---|---|---|---|---|---|
12 mld impuls | 829 020 | 837 000 | ||||
Bor | 343 040 | |||||
Voorfinanciering GIS | – 34 000 | – 35 000 | – 35 000 | |||
BISK-projecten | 2 758 | |||||
A2 Maastricht | 5 000 | |||||
Amsterdam Zuid-as | 15 000 | 25 000 | 60 000 | |||
Versterking dijken (amendement 18 Snijder–Hazelhoff) | 27 890 | |||||
Compartimentering dijken | 442 | |||||
Haaglanden | 2 016 | |||||
Enveloppe Noordvleugel A6/9 | 4 100 | 60 000 | 238 000 | 478 000 | 1 178 888 | 376 000 |
Benutting HWN: Progr. Filevermindering | 6 228 | |||||
Benutting Spoor: Moordrecht | 20 000 | |||||
W4-Leiderdorp | 24 158 | |||||
PMR | 407 519 | 448 196 | 270 900 | 100 383 | 61 894 | |
Ander Betalen voor Mobiliteit | 49 239 | 36 733 | ||||
Quick Wins Wegen/Aanpak knooppunten | 11 831 | 11 636 | 9 227 | 16 546 | ||
Quick Wins Vaarwegen | 20 000 | 20 000 | 12 000 | |||
Praktijkproef verbetering doorstroming A10 Amsterdam | 6 349 | 12 744 | 9 600 | 17 234 | ||
Synergie KRW/WB21 (pijler 3) | 25 187 | 18 021 | 16 132 | 20 868 | 11 535 | 9 485 |
Innovatie KRW (pijler 3) 1e tender | 46 450 | 12 000 | ||||
BIRK.IJsseldelta | 10 000 | |||||
Scheveningen Boulevard | 2 800 | 2 200 | 3 800 | 2 000 | ||
Verruiming vaargeul Eemshaven–Noordzee | 6 017 | 3 008 | 1 404 | |||
Dynamische verkeersman. Vaarwegen | 3 000 | 35 000 | 45 000 | 19 414 | ||
IJsselsprong Zutphen | 16 045 | 4 011 | ||||
Deltares Deltafaciliteit | 9 550 | 8 499 | 7 295 | |||
Almere Weerwaterzone | 63 778 | |||||
Parallelstructuur A12/Gouwe | 15 590 | 15 590 | 36 377 | 36 377 | ||
Den Haag Internat. Stad/World Forumgebied | 4 372 | 4 372 | 13 117 | |||
PHS | 12 858 | 22 190 | 87 854 | 160 875 | 185 007 | 30 104 |
Driehoek Utrecht | 5 000 | 90 000 | 100 000 | 75 000 | ||
Duurzaam Veilig | 5 000 | 20 000 | 28 617 | |||
Quick scan regionaal spoor | 8 803 | |||||
Totaal art 19.10 | 1 360 868 | 1 559 307 | 983 100 | 1 210 725 | 1 630 573 | 565 600 |