De mutatie op de ontvangstenraming heeft met name betrekken op:
-
– A57 Veersedam – Middelburg. Een van de declaraties aan de Provincie Zeeland is niet in 2011 ontvangen. De ontvangst wordt thans voorzien in 2012;
-
– A20 Aansluiting Moordrecht. In de uitvoeringsovereenkomst is afgesproken dat de provincie Zuid Holland 15% van de kosten voor de aansluiting bijdraagt. De ontvangst van deze bijdrage wordt pas gerealiseerd na uitvoering van de werkzaamheden. De ontvangst zal daardoor tussen 2012 en 2017 plaatsvinden;
-
– A9 Badhoevedorp. In verband met een vertraging is er met de bestuurlijke partners overeengekomen dat de ontvangsten ook worden opgeschort. De eerst volgende ontvangst van de Gemeente Haarlemmermeer wordt daardoor in 2012 verwacht.
Verder zijn ontvangsten, die op overige aanleg ontvangsten in 2011 werden verwacht, doorgeschoven naar 2012.
Overzicht mutaties vanaf de ontwerpbegroting
Overeenkomstig het gestelde in het algemeen deel van deze memorie van toelichting, is hieronder een gespecificeerd overzicht opgenomen van alle in dit wetsvoorstel aangebrachte mutaties op dit begrotingsartikel. In de kolom Toelichting van de tabel wordt, om herhalende toelichtingen te voorkomen, door middel van een nummer verwezen naar de toelichting op de betreffende mutaties onder 2.1. Overzicht uitgaven en ontvangsten mutaties.
Artikel 12 Hoofdwegennet | Categorie | Totaal mutatie | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017–2020 | 2021–2028 | Toelichting |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.01 | 43 993 | 27 340 | 23 304 | 23 273 | 23 228 | 92 897 | 205 656 | |||
Mutaties voorjaarsnota 2012 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2012 | 43 993 | 27 340 | 23 304 | 23 273 | 23 228 | 92 897 | 205 656 | |||
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.02 | 343 137 | 549 955 | 471 666 | 331 765 | 419 595 | 2 142 823 | 3 235 576 | |||
Saldo 2011 | Intertemporeel | 28 040 | 28 040 | 1 | ||||||
Saldo 2011 | Intensivering/Extensivering | – 89 092 | – 89 092 | 1 | ||||||
DBFM A15 Maasvlakte Vaanplein | Neutraal | – 28 587 | – 13 484 | – 15 103 | 6 | |||||
DBFM A15 Maasvlakte Vaanplein | Intensivering/Extensivering | – 184 208 | – 6 337 | – 6 337 | – 11 636 | – 30 050 | – 18 203 | – 111 645 | 6 | |
Mutaties voorjaarsnota 2012 | – 67 389 | – 6 337 | – 11 636 | – 30 050 | – 31 687 | – 126 748 | 0 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2012 | 275 748 | 543 618 | 460 030 | 301 715 | 387 908 | 2 016 075 | 3 235 576 | |||
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.03 | 1 512 384 | 1 189 519 | 938 479 | 542 239 | 145 746 | 18 230 | 0 | |||
Saldo 2011 | Intertemporeel | – 7 053 | – 7 053 | 1 | ||||||
Verschuiving i.h.k.v. prioriteit Beter Benutten | Intensivering/Extensivering | 0 | – 64 000 | 64 000 | 2c | |||||
Overboeking Gemeentefonds | Intensivering/Extensivering | – 9 665 | – 9 665 | 4 | ||||||
DBFM A15 Maasvlakte Vaanplein | Neutraal | – 177 300 | – 58 704 | – 48 212 | – 34 370 | – 36 014 | 6 | |||
DBFM A15 Maasvlakte Vaanplein | Intensivering/Extensivering | – 687 407 | – 180 446 | – 181 128 | – 253 000 | – 72 833 | 6 | |||
Mutaties voorjaarsnota 2012 | – 255 868 | – 229 340 | – 287 370 | – 172 847 | 0 | 0 | 64 000 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2012 | 1 256 516 | 960 179 | 651 109 | 369 392 | 145 746 | 18 230 | 64 000 | |||
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.04 | 354 075 | 384 106 | 171 962 | 145 777 | 147 252 | 564 632 | 908 172 | |||
Saldo 2011 | Intertemporeel | 62 352 | 62 352 | 1 | ||||||
Saldo 2011 | Intensivering/Extensivering | – 107 600 | – 107 600 | 1 | ||||||
DBFM A15 Maasvlakte Vaanplein | Neutraal | 205 887 | 58 704 | 48 212 | 34 370 | 36 014 | 13 484 | 15 103 | 6 | |
DBFM A15 Maasvlakte Vaanplein | Intensivering/Extensivering | 857 827 | 8 140 | 8 140 | 310 112 | 327 935 | 40 700 | 162 800 | 6 | |
Mutaties voorjaarsnota 2012 | 21 596 | 56 352 | 344 482 | 363 949 | 54 184 | 177 903 | 0 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2012 | 375 671 | 440 458 | 516 444 | 509 726 | 201 436 | 742 535 | 908 172 | |||
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.05 | – 233 743 | 122 507 | 1 203 572 | 753 818 | 2 328 262 | 8 514 667 | 3 996 765 | |||
Amendement 33 000 A, nr. 9 | Intensivering/Extensivering | – 250 | – 250 | |||||||
Amendement 33 000 A, nr. 10 | Intensivering/Extensivering | – 4 500 | – 4 500 | |||||||
Saldo 2011 | Intertemporeel | 104 725 | 104 725 | 1 | ||||||
Verschuiving i.h.k.v. prioriteit Beter Benutten | Intensivering/Extensivering | 0 | 74 461 | 100 493 | 0 | – 77 954 | 0 | – 33 000 | – 64 000 | 2b, c |
Mutaties voorjaarsnota 2012 | 174 436 | 100 493 | 0 | – 77 954 | 0 | – 33 000 | – 64 000 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2012 | – 59 307 | 223 000 | 1 203 572 | 675 864 | 2 328 262 | 8 481 667 | 3 932 765 | |||
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.06 | 437 750 | 418 861 | 391 966 | 378 394 | 375 060 | 1 481 297 | 3 007 912 | |||
Mutaties voorjaarsnota 2012 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Stand eerste suppletoire wet 2012 | 437 750 | 418 861 | 391 966 | 378 394 | 375 060 | 1 481 297 | 3 007 912 | |||
Totaal uitgaven stand eerste suppletoire wet 2012 | 2 330 371 | 2 613 456 | 3 246 425 | 2 258 364 | 3 461 640 | 12 832 701 | 11 354 081 | |||
Ontwerpbegroting 2012 artikelonderdeel 12.09 | 232 114 | 263 591 | 205 850 | 107 337 | 505 954 | 618 298 |
| |||
Saldo 2011 | Intertemporeel | 18 753 | 18 753 | 1 | ||||||
Mutaties voorjaarsnota 2012 | 18 753 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Totaal ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2012 | 250 867 | 263 591 | 205 850 | 107 337 | 505 954 | 618 298 | 0 |
13 Spoorwegen | Stand ontwerp begroting | Mutaties via NvW en amendement | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
(1) | (2) | (3) | (4)=(1) t/m (3) | (5) | (6) | (7) | (8) | |
Verplichtingen | 2 032 613 | 0 | 0 | 2 032 613 | ||||
Uitgaven | 2 445 684 | 0 | 27 367 | 2 473 051 | – 42 874 | – 99 259 | – 137 259 | – 147 259 |
13.02 Onderhoud en vervanging | 1 510 623 | 0 | – 1 023 | 1 509 600 | – 42 874 | – 39 259 | – 113 259 | – 113 259 |
13.02.01 Regulier onderhoud | 671 520 | 0 | 9 584 | 681 104 | – 2 874 | – 3 259 | – 113 259 | – 113 259 |
13.02.02 Grote onderhoudsprojecten | 455 699 | 0 | – 51 099 | 404 600 | ||||
13.02.03 Rentelasten | 37 919 | 0 | 0 | 37 919 | ||||
13.02.04 Betuweroute | 55 600 | 0 | – 1 451 | 54 149 | ||||
13.02.05 Kleine infra en overige projecten | 289 885 | 0 | 41 943 | 331 828 | – 40 000 | – 36 000 | ||
13.02.06 Aandeel ProRail in taakst. IenM | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||
13.03 Aanleg | 675 852 | 0 | – 19 783 | 656 069 | 0 | 0 | 0 | 0 |
13.03.01 Real.progr.personenvervoer | 630 772 | 0 | – 19 091 | 611 681 | ||||
13.03.02 Real.progr.goederenvervoer | 45 080 | 0 | – 692 | 44 388 | ||||
13.03.03 Uitgaven leenfaciliteit versnelde aanleg | 0 | 0 | 0 | 0 | ||||
13.04 Geintegreerde contractvormen/PPS | 151 489 | 0 | 11 365 | 162 854 | ||||
13.05 Verkenningen en planstudies | 107 720 | 0 | 36 808 | 144 528 | 0 | – 60 000 | – 24 000 | – 34 000 |
13.05.01 Planstudieprogr. personenvervoer | 73 572 | 0 | 30 369 | 103 941 | – 60 000 | – 24 000 | 5 000 | |
13.05.02 Planstudieprogr. goederenvervoer | 34 148 | 0 | 6 439 | 40 587 | – 39 000 | |||
13.09 Ontvangsten | 93 136 | 0 | – 21 184 | 71 952 | – 114 105 | – 126 490 | – 164 490 | – 164 490 |