Projectenoverzicht behorende bij 13.05.01 Spoorwegen personenvervoer; planstudie Projectomschrijving | Stand project-budget MIRT 2012 | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | ||
---|---|---|---|---|---|
Kasmutatie | Budgetwijziging | ||||
1 | Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | 2 841 | 14 | 2 841 | |
Amsterdam Zuidas: deel station (tbv NSP) | 231 | 1 | 231 | ||
Amsterdam Zuidas WTC 4-sp + keersporen | 95 | 3 | 95 | ||
2 | OV Schiphol-Amsterdam-Almere-Lelystad | 989 | 7 | 989 | |
Quick-scan Decentraal Spoor Gelderland | 31 | 1 | 31 | ||
Traject Oost | 8 | 1 | 8 | ||
Grensoverschrijdend Spoorvervoer | 43 | 43 | |||
Kleine projecten | 5 | 1 | 5 | ||
Diversen | 3 | 3 |
-
1. De start van de planuitwerkingsfase PHS heeft meer tijd in beslag genomen dan verwacht. Vooralsnog is er geen sprake van een vertraagde oplevering van de projecten. Realisatie van PHS uiterlijk in 2020 blijft de doelstelling.
-
2. Binnen het OV SAAL project lopen diverse planstudies. Twee planstudies zijn afgerond en goedkoper uitgevallen dan oorspronkelijk geraamd. Bij 3 andere planstudies is sprake van vertraging onder andere vanwege de koppeling aan de besluitvorming OV SAAL lange termijn en herdefiniëring vanwege «Kort Volgen».
Projectenoverzicht behorende bij 13.05.02 Spoorwegen goederenvervoer; planstudie Projectomschrijving | Stand project- budget MIRT 2012 | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | ||
---|---|---|---|---|---|
Kasmutatie | Budgetwijziging | ||||
Aslasten Cluster III | 38 | 38 | |||
Optimalisering Goederencorridor R'dam-Genua | 28 | 2 | 28 | ||
1 | ERTMS Amsterdamse haven-Betuweroute | 3 | 1 | 3 | |
1 | ERTMS Rotterdam-Antwerpen | 3 | 1 | 3 | |
Spooraansluiting 2e Maasvlakte achterlandverb. | 212 | 2 | 212 | ||
Goederenverbinding Antwerpen-Roergebied (IJzeren Rijn) | 0 | 0 | |||
Goederenroute Elst-Deventer-Twente (NaNOV) | 5 | 5 | |||
Kleine projecten/studies | 5 | 1 | 5 |
-
1. Het overleg met ProRail over de wijze waarop de planstudiefase ingericht zal worden neemt meer tijd in beslag dan vooraf aangenomen. Dit heeft er toe geleid dat de oorspronkelijk voor 2011 geplande werkzaamheden in 2012 zullen worden gerealiseerd, maar vormt geen bedreiging voor de geplande ingebruikname.