Beleidsartikel 1 Raad van State
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 57.417 | 0 | 3.462 | 60.879 | 2.976 | 3.570 | 3.572 | 3.727 | |
Uitgaven: | 57.417 | 0 | 3.462 | 60.879 | 2.976 | 3.570 | 3.572 | 3.727 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 36 | ||||||||
1.3 | Raad van State | 57.417 | 0 | 3.462 | 60.879 | 2.976 | 3.570 | 3.572 | 3.727 |
Ontvangsten | 2.002 | 0 | 300 | 2.302 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting
Artikel 1.3 Raad van State
Ten behoeve van afronding van het project DigiO. Door problemen met het versiebeheer bij de pilot van het project DigiO is er in 2012 vertraging opgetreden.
De instroom van zaken in het kader van Hoger Beroep Vreemdelingen (asielzaken en vreemdelingenbewaring) neemt naar verwachting in 2013 en latere jaren toe.
Hiervoor is extra juridische en ondersteunende capaciteit nodig in die jaren.
Beleidsartikel 2 Algemene Rekenkamer
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 28.895 | 0 | 841 | 29.736 | – 80 | – 26 | – 5 | – 5 | |
Uitgaven: | 28.895 | 0 | 841 | 29.736 | – 80 | – 26 | – 5 | – 5 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 28 | ||||||||
2.1 | Recht- en doelmatigheidsbevordering | 28.895 | 0 | 841 | 29.736 | – 80 | – 26 | – 5 | – 5 |
Ontvangsten | 1.217 | 0 | 0 | 1.217 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting
Artikel 2.1 Recht- en doelmatigheidsbevordering
De projecten in Servië en Irak lopen door in 2013. Het project Servië is op basis van een groot Twinning contract met Europese commissie afgesloten. Daarnaast is een bijdrage van Financiën verkregen voor de ondersteuning aan de Griekse rekenkamer.
Beleidsartikel 3 De Nationale ombudsman
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 15.250 | 0 | 764 | 16.014 | 363 | 377 | 381 | 381 | |
Uitgaven: | 15.250 | 0 | 764 | 16.014 | 363 | 377 | 381 | 381 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 37 | ||||||||
3.1 | Reguliere klachten | 13.477 | 0 | 364 | 13.841 | – 37 | – 23 | – 19 | – 19 |
3.2 | Klachten van lagere overheden | 1.773 | 0 | 400 | 2.173 | 400 | 400 | 400 | 400 |
Ontvangsten | 1.789 | 0 | 400 | 2.189 | 400 | 400 | 400 | 400 |
Toelichting
Artikel 3.1 Reguliere klachten
Ten behoeve van afronding van dit project digitalisering van het primaire proces.
Artikel 3.2 Klachten van lagere overheden
Desaldering van de structurele meerontvangsten van decentrale overheden. Dit wordt veroorzaakt doordat steeds meer gemeenten deelnemen aan de klachtbehandeling door de Nationale ombudsman.
Beleidsartikel 4 Kanselarij Nederlandse Orden
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 3.424 | 0 | 1.559 | 4.983 | 377 | 378 | 378 | 378 | |
Uitgaven: | 3.424 | 0 | 1.559 | 4.983 | 377 | 378 | 378 | 378 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 57 | ||||||||
4.1 | Apparaat | 1.737 | 0 | 1.009 | 2.746 | 377 | 378 | 378 | 378 |
4.2 | Decoraties | 1.682 | 0 | 550 | 2.232 | 0 | 0 | 0 | 0 |
4.3 | Riddertoelagen | 5 | 0 | 0 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 29 | 0 | 0 | 29 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting
Artikel 4.1 Apparaat
Als gevolg van de geplande reorganisatie en onderhoud aan ICT is structureel meer budget benodigd. Tevens zijn er in het jaar 2013 meerkosten voor het vernieuwen van het ICT-systeem en een aanbestedingsprocedure voorzien.
Artikel 4.2 Decoraties
Voor de inhuldiging op 30 april wordt aan alle betrokkenen een inhuldigingsmedaille uitgereikt.
Beleidsartikel 6 Kabinet Gouverneur Aruba
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 1.865 | 0 | 76 | 1.941 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Uitgaven: | 1.865 | 0 | 76 | 1.941 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 29 | ||||||||
6.1 | Apparaat | 1.865 | 0 | 76 | 1.941 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 60 | 0 | 0 | 60 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Beleidsartikel 7 Kabinet Gouverneur Curacao
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 2.786 | 0 | 0 | 2.786 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Uitgaven: | 2.786 | 0 | 0 | 2.786 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 25 | ||||||||
7.1 | Kabinet Gouverneur Curacao | 2.786 | 0 | 0 | 2.786 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 200 | 0 | 0 | 200 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Beleidsartikel 8 Kabinet Gouverneur St. Maarten
Stand ontwerp begroting 2013 | Mutaties via Nota van Wijziging | Mutaties 1e suppletoire begroting | Stand 1e suppletoire begroting | Mutatie 2014 | Mutatie 2015 | Mutatie 2016 | Mutatie 2017 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | (4)=(1+2+3) | ||||||
Verplichtingen | 2.119 | 0 | 251 | 2.370 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Uitgaven: | 2.119 | 0 | 251 | 2.370 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Waarvan juridisch verplicht (percentage) | 30 | ||||||||
8.1 | Kabinet Gouverneur St. Maarten | 2.119 | 0 | 251 | 2.370 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 50 | 0 | 0 | 50 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting
Door wisselkoersverschillen doet zich een, vooralsnog incidentele, tegenvaller voor.