1. Raad van State | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 56 000 | 53 972 | 53 471 | 52 187 | 52 004 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 2 253 | 2 835 | 1 948 | 435 | 434 | 434 |
Nieuwe mutaties | 629 | 610 | 606 | 593 | 593 | 593 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 58 882 | 57 417 | 56 025 | 53 215 | 53 031 | 53 031 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 1 852 | 2 002 | 2 002 | 1 950 | 1 950 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 2 152 | 2 002 | 2 002 | 1 950 | 1 950 | 1 950 |
2: Algemene Rekenkamer | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 29 077 | 28 334 | 28 034 | 27 534 | 27 408 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 867 | 221 | 221 | 220 | 220 | 220 |
Nieuwe mutaties | 340 | 340 | 1 311 | 277 | 276 | 276 |
waarvan: | ||||||
a. EUROSAI | 1 000 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2013 | 30 284 | 28 895 | 29 566 | 28 031 | 27 904 | 27 904 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 1 217 | 1 217 | 1 217 | 1 217 | 1 217 | |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 1 217 | 1 217 | 1 217 | 1 217 | 1 217 | 1 217 |
2.1.a EUROSAI
De Algemene Rekenkamer is in 2014 voorzitter van EUROSAI (European Organisation of Supreme Audit Institutions). Als voorzitter zal de Algemene Rekenkamer onder meer een internationaal congres organiseren.
3: De Nationale ombudsman | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 15 657 | 14 761 | 14 561 | 14 361 | 14 330 | |
3.1: Reguliere klachten | 13 884 | 12 988 | 12 788 | 12 588 | 12 557 | |
3.2: Klachten van lagere overheden | 1 773 | 1 773 | 1 773 | 1 773 | 1 773 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 1 124 | 408 | 408 | 407 | 407 | 407 |
3.1: Reguliere klachten | 1 124 | 408 | 408 | 407 | 407 | 407 |
3.2: Klachten van lagere overheden | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | 89 | 81 | 79 | 78 | 78 | 78 |
3.1: Reguliere klachten | 89 | 81 | 79 | 78 | 78 | 78 |
3.2: Klachten van lagere overheden | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 16 870 | 15 250 | 15 048 | 14 846 | 14 815 | 14 815 |
3.1: Reguliere klachten | 15 097 | 13 477 | 13 275 | 13 073 | 13 042 | 13 042 |
3.2: Klachten van lagere overheden | 1 773 | 1 773 | 1 773 | 1 773 | 1 773 | 1 773 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 1 789 | 1 789 | 1 789 | 1 789 | 1 789 | |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 1 789 | 1 789 | 1 789 | 1 789 | 1 789 | 1 789 |
4: Kanselarij der Nederlandse Orden | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 3 485 | 3 333 | 3 421 | 3 321 | 3 287 | |
4.1: Apparaat | 1 802 | 1 703 | 1 703 | 1 603 | 1 569 | |
4.2: Decoraties | 1 678 | 1 625 | 1 713 | 1 713 | 1 713 | |
4.3: Riddertoelagen | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 883 | 37 | 38 | 38 | 37 | 37 |
4.1: Apparaat | 252 | 13 | 13 | 13 | 13 | 13 |
4.2: Decoraties | 631 | 24 | 25 | 25 | 24 | 24 |
4.3: Riddertoelagen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | 59 | 54 | 57 | 55 | 54 | 54 |
4.1: Apparaat | 20 | 21 | 22 | 20 | 19 | 19 |
4.2: Decoraties | 39 | 33 | 35 | 35 | 35 | 35 |
4.3: Riddertoelagen | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 4 427 | 3 424 | 3 516 | 3 414 | 3 378 | 3 378 |
4.1: Apparaat | 2 074 | 1 737 | 1 738 | 1 636 | 1 601 | 1 601 |
4.2: Decoraties | 2 348 | 1 682 | 1 773 | 1 773 | 1 772 | 1 772 |
4.3: Riddertoelagen | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 | 29 |
6: Kabinet van de Gouverneur van Aruba | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 1 832 | 1 832 | 1 732 | 1 732 | 1 741 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 213 | 13 | 13 | 13 | 12 | 12 |
Nieuwe mutaties | 20 | 20 | 19 | 19 | 19 | 19 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 2 065 | 1 865 | 1 764 | 1 764 | 1 772 | 1 772 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 | |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 | 60 |
7: Kabinet van de Gouverneur van Curaçao | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 2 830 | 2 730 | 2 730 | 2 630 | 2 642 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | –37 | 23 | 23 | 23 | 23 | 23 |
Nieuwe mutaties | 35 | 33 | 33 | 33 | 33 | 33 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 2 828 | 2 786 | 2 786 | 2 686 | 2 698 | 2 698 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 | 200 |
8: Kabinet van de Gouverneur van Sint Maarten | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 1 886 | 1 817 | 1 717 | 1 717 | 1 647 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | 258 | 279 | 279 | 279 | 279 | 267 |
Nieuwe mutaties | 23 | 23 | 21 | 21 | 20 | 20 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 2 167 | 2 119 | 2 017 | 2 017 | 1 946 | 1 934 |
2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 70 | 70 | 70 | 70 | 70 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | –20 | –20 | –20 | –20 | –20 | –20 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 | 50 |
10: Nominaal en onvoorzien | 2012 | 2013 | 2014 | 2015 | 2016 | 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2012 | 595 | 464 | 656 | 637 | 634 | |
10.1: Loonbijstelling | 439 | 421 | 416 | 406 | 404 | |
10.2: Prijsbijstelling | 163 | 151 | 251 | 246 | 245 | |
10.3: Onvoorzien | –7 | –108 | –11 | –15 | –15 | |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2012 | –77 | –60 | –158 | –150 | –148 | –348 |
10.1: Loonbijstelling | 85 | 91 | 93 | 96 | 97 | 97 |
10.2: Prijsbijstelling | –163 | –151 | –251 | –246 | –245 | –445 |
10.3: Onvoorzien | 1 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties | –228 | –213 | –208 | –201 | –200 | –200 |
10.1: Loonbijstelling | –524 | –512 | –509 | –502 | –501 | –501 |
10.2: Prijsbijstelling | 296 | 299 | 301 | 301 | 301 | 301 |
waarvan: | ||||||
a. Taakstelling prijsbijstelling | 296 | 296 | 296 | 296 | 296 | 296 |
b. Toedeling prijsbijstelling 2012 | 656 | 632 | 629 | 616 | 614 | 614 |
c. Verdeling prijsbijstelling 2012 | –656 | –629 | –624 | –611 | –609 | –609 |
10.3: Onvoorzien | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2013 | 290 | 191 | 290 | 286 | 286 | 86 |
10.1: Loonbijstelling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
10.2: Prijsbijstelling | 296 | 299 | 301 | 301 | 301 | 101 |
10.3: Onvoorzien | –6 | –108 | –11 | –15 | –15 | –15 |
10.2.a Taakstelling prijsbijstelling
Op basis van de beheersafspraken is de eerder opgelegde ABK taakstelling op de prijsbijstelling teruggedraaid.