Soort onderzoek | Titel/onderwerp | Artikel | Doel-stelling | Start | Afronding | Vindplaats |
---|---|---|---|---|---|---|
1a | Beleidsdoorlichting | |||||
MVO | 1 | 1 | 2017 | 2017 | – | |
NL handels en investeringspositie | 1 | 2 | 2017 | 2017 | – | |
Private Sector Ontwikkeling | 1 | 3 | 2012 | 2014 | ||
Voedselzekerheid & landbouwontwikkeling | 2 | 1 | 2016 | |||
Waterbeheer | 2 | 2 | 2017 | |||
Hernieuwbare energie in ontwikkelingssamenwerking | 2 | 3 | 2012 | 2014 | ||
Seksuele en reproductieve gezondheid en rechten, Aids | 3 | 1 | 2012 | 2013 | ||
Genderbeleid | 3 | 2 | 2013 | 2014 | ||
Maatschappelijk Middenveld | 3 | 3 | 2016 | |||
Humanitaire Hulp | 4 | 1 | 2015 | |||
Beleid Latijns Amerika | 4 | 3 | 2012 | 2013 | ||
Steun aan fragiele staten | 4 | 3 | 2012 | 2013 | ||
Rechtstaatontwikkeling, democratisering en corruptiebestrijding | 4 | 3 | 2015 | |||
Synthese onderzoek UN organisaties | 5 | 1 | 2016 | |||
1b | Effectenonderzoek | |||||
onderhandelingseffectiviteit inzake Transatlantic Trade & Investment Partnership (TTIP) | 1 | 1 | 2015 | |||
Netherlands Business Support (NBSO) netwerk | 1 | 2 | 2013 | 2014 | ||
Economische diplomatie | 1 | 2 | 2015 | |||
Faciliteit Opkomende Markten | 1 | 2 | 2016 | |||
Evaluatie DIO instrumentarium | 1 | 2 | 2016 | 2017 | – | |
Investment Climate Facility for Africa | 1 | 3 | 2013 | 2013 | ||
CBI | 1 | 3 | 2013 | 2014 | ||
Health Insurance Fund | 1 | 3 | 2014 | |||
Initiatief Duurzame Handel | 1 | 3 | 2014 | 2014 | ||
ORET | 1 | 3 | 2013 | 2014 | ||
TradeMark | 1 | 3 | 2014 | |||
DECP (Employers Cooperation Prog.) | 1 | 3 | 2015 | |||
FMO-AEF (Access to Energy Fund); FMO-CD (Capacity Development); FMO-IDF (Infrastructure Development Fund); FMO-MASSIF (Access to Finance); FMO-OS (Emerging Market Fund) | 1 | 3 | 2015 | |||
ORIO (publieke infrastructuur) | 1 | 3 | 2015 | |||
PSI (Private Sector Investeringen) | 1 | 3 | 2015 | |||
Publiek Private Partnerschappen | 1 | 3 | 2016 | |||
CBI (Importbevordering uit OS-landen) | 1 | 3 | 2016 | |||
PUM (uitzending managers) | 1 | 3 | 2016 | |||
Programma Ondersteuning Producentenorganisaties (POP) inclusief Agriterra | 2 | 1 | 2014 | |||
IDH (Duurzame handel) | 2 | 1 | 2014 | 2014 | ||
Lange termijn effecten en duurzaamheid OS: casestudy voedselzekerheid | 2 | 1 | 2015 | |||
Solidaridad | 2 | 1 | 2015 | |||
Global Alliance for Improved Nutrition (GAIN) | 2 | 1 | 2016 | |||
Geodata for Agriculture & Water | 2 | 1 | 2017 | |||
Aqua for all programma «Building bridges connecting water» | 2 | 2 | 2014 | |||
Fonds Duurzame Biomassa | 2 | 3 | 2013 | |||
Daey Ouwens | 2 | 3 | 2014 | |||
Energieactiviteiten in Indonesië | 2 | 3 | 2014 | |||
Energieactiviteiten in Rwanda | 2 | 3 | 2014 | |||
Energising Development (EnDevII) | 2 | 3 | 2014 | |||
Access to Energy Fund | 2 | 3 | 2015 | |||
Seksuele en Reproductieve Gezondheid en Rechten (o.a. Nicaragua, Mali, Bangladesh) | 3 | 1 | 2013 | |||
Key Population Fund | 3 | 1 | 2016 | |||
SRGR Fonds 2013–2015 | 3 | 1 | 2016 | |||
Keuzes en Kansen | 3 | 1 | 2015 | |||
Fonds Product Development Partnerships | 3 | 1 | 2015 | |||
Evaluatie gender-programma’s (MDG3 fonds, nationale actieplannen n.a.v. VN VR 1325; activiteiten gericht op bestrijding geweld tegen vrouwen) | 3 | 2 | 2013 | 2014 | ||
FLOW (2011–2015) | 3 | 2 | 2016 | |||
Women in the Frontline | 3 | 2 | 2016 | |||
Directe financiering van lokale NGO’s | 3 | 3 | 2013 | 2014 | ||
Evaluatie SNV | 3 | 3 | 2013 | 2014 | ||
Lobby en advocacy activiteiten van NGO’s | 3 | 3 | 2014 | |||
NCDO/SBOS | 3 | 3 | 2014 | |||
MFS 2 | 3 | 3 | 2015 | |||
European Centre for Development Policy Management (ECPDM) | 3 | 4 | 2016 | |||
Basisonderwijs Oeganda | 3 | 4 | 2014 | |||
Early Recovery Faciliteit | 4 | 1 | 2016 | |||
BIV | 4 | 2 | 2016 | |||
Fonds politieke partijen | 4 | 3 | 2016 | |||
Chronische crisis | 4 | 3 | 2017 | – | ||
Nederlandse inzet bij de Wereldbank | 5 | 1 | 2013 | |||
Radio Nederland Wereldomroep | 5 | 2 | 2015 | – | ||
Palestijnse gebieden | 5 | 2 | 2016 | |||
2 | Overig onderzoek | |||||
Systematic review maatschappelijk verantwoord ondernemen | 1 | 1 | 2013 | |||
Publiek Private Partnerschappen | 1 | 2 | 2013 | |||
Holland Branding 1 | 1 | 3 | 2013 | Rapport 1 | ||
FMO-A | 1 | 3 | 2013 | 2014 | ||
Schoklandakkoorden | 1 | 3 | 2013 | 2014 | ||
International Centre for Trade & Sustainable Development (ICTSD) | 1 | 3 | 2015 | |||
Transitiefaciliteit | 1 | 3 | 2015 | |||
Aid for Trade | 1 | 3 | 2015 | |||
Fiscal Treaties | 1 | 4 | 2014 | |||
Tussentijdse evaluatie DGGF | 1 | 4 | 2015 | |||
Coherentie | 1 | 4 | 2015 | |||
Systematic review hernieuwbare energie | 2 | 3 | 2013 | |||
Evaluatie Rio-verdragen | 2 | 3 | 2018 | |||
Syntheseonderzoek sociale en productieve investeringen | 3 | 3 | 2014 | |||
Kennisbeleid | 3 | 4 | 2015 | |||
Kennisbeleid | 3 | 4 | 2015 | |||
Samenwerkende hulporganisaties | 4 | 1 | 2014 | |||
Van noodhulp naar wederopbouw | 4 | 3 | 2013 | |||
Multilateral Effectiveness Review Unicef | 5 | 1 | 2013 | |||
Multilateral Effectiveness Review UN Women | 5 | 1 | 2014 | – | ||
Multilateral Effectiveness Review UNHCR | 5 | 1 | 2014 | – | ||
Exit strategieën | 5 | 2 | 2015 |
Toelichting
In 2014 is de beleidsdoorlichting Private Sector Ontwikkeling afgerond. Effectonderzoek in veel gevallen voorbereidend werk voor een beleidsdoorlichting. Onder begrotingsartikel 1, 2, 3, en 4 vinden ook subsidie evaluaties plaats.
In 2014 zullen in MOPAN verband en in samenwerking met de Canadese evaluatiedienst nog twee reviews worden gedaan. In 2016 is een syntheserapport van de diverse Multilateral Effectiveness Reviews voorzien. Vanaf 2015 zullen er geen afzonderlijke Multilateral Effectiveness Reviews meer worden gedaan omdat de Aid Effectiveness Review van Eval.Net in MOPAN is geïntegreerd.
Overigens worden de VN bijdragen aan de thematische onderwerpen wel in de betreffende evaluaties opgenomen (zie bv SRGR).
De vindplaats van alle afgeronde onderzoeken is rijksoverheid.nl voor de Nederlandstalige rapporten en Government.nl voor de Engelstalige rapporten. De website biedt eveneens een versie van de evaluatieprogrammering met de opbouw van evaluatieonderzoeken per operationele doelstelling binnen een beleidsartikel. Het betreft een weloverwogen evaluatieprogrammering waarin recht wordt gedaan aan zaken als: kosten van het onderzoek in verhouding tot de beleidsuitgaven, fase van het beleidsproces, politieke actualiteit, etc.