Begrotingsartikel | Naam subsidie (-regeling) (met hyperlink naar vindplaats) | t-2 | t-1 | t | t+1 | t+2 | t+3 | t+4 | Aantal verleningen 2017 | Laatste evaluatie (jaartal, met hyperlink naar vindplaats) | Volgende evaluatie (jaartal) | Einddatum subsidie (jaartal) |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 65.469 | 77.134 | 89.558 | 86.472 | 79.842 | 74.163 | 72.159 | 66 | |||
1 | 16.543 | 16.081 | 16.092 | 16.106 | 16.110 | 16.104 | 16.107 | 15 | In werking getreden per 1 januari 2015. | 2019 | 2020 | |
1 | 17.930 | 18.615 | 24.590 | 24.441 | 24.213 | 23.979 | 23.979 | 3 | In werking getreden per 1 april 2017. | 2019 | 2019 | |
1 | 71 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 4 | In werking getreden per 1 augustus 2016. | 2019 | 2019 | |
1 | 241 | 3.400 | 5.000 | 3.400 | 1.800 | 3 | In werking getreden per 1 januari 2017. | 2020 | 2021 | |||
1 | 191.759 | 202.783 | 209.321 | 199.894 | 197.518 | 201.714 | 200.321 | 14 | 2021 | 2022 | ||
2 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 151.015 | 189.936 | 249.519 | 213.497 | 215.152 | 203.972 | 158.993 | 148 | |||
2 | Beleidskader Eerstelijnscentra in grootschalige nieuwbouwlocaties (VINEX) | 1.381 | 2.063 | 1.415 | 8 | Subsidieregeling eindigt in 2018. | 2018 | |||||
2 | 1.022 | 12 | 1 | De regeling wordt in 2018 geëvalueerd | 2018 | 2017 | ||||||
2 | Beleidskader Subsidiëring farmaceutische ANZ-dienstverlening | 820 | 899 | 16 | Deze regeling is niet geëvalueerd | Deze regeling wordt niet geëvalueerd | 2018 | |||||
2 | Beleidskader Subsidiëring versnellingsprogramma Informatie-uitwisseling Patiënt en Professional | 0 | 20.172 | 27.511 | 20.202 | 317 | Is nog niet bekend. | Is nog niet bekend. | 2020 | |||
2 | 0 | 2.872 | 15.458 | 6.426 | 358 | Is nog niet bekend. | Is nog niet bekend. | 2020 | ||||
2 | 737 | 850 | 850 | 850 | 850 | 850 | 850 | 723 | 2020 | 2021 | ||
2 | Subsidieregeling Medisch noodzakelijke zorg aan onverzekerden | 7.779 | 7.779 | 7.779 | 7.779 | 7.779 | 7.779 | 7.779 | Uitvoering door CAK | Derde kwartaal 2017; regeling is aangepast, wijzigingen zijn meegenomen per 1 maart 2018. | Na het derde kwartaal van 2017 geëvalueerd, zodat we wijzigingen kunnen meenemen voor 1 januari 2018. | 2022 |
2 | Subsidieregeling Overgang integrale tarieven medisch-specialistische zorg 2017–2019 | 0 | 80 | 120 | 8.900 | 280 | 20 | 1 | Na beëindiging van de regeling (2019) wordt deze geëvalueerd | 2019 | 2019 | |
3 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 99.113 | 133.144 | 234.347 | 226.880 | 208.006 | 112.739 | 112.579 | 2.083 | |||
3 | 24.263 | 32.664 | 32.803 | 33.217 | 33.916 | 33.916 | 33.916 | 249 | 2015 | Start in 2020. | 2021 | |
4 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 85.960 | 162.896 | 184.135 | 143.160 | 134.879 | 63.002 | 56.046 | 205 | |||
4 | Beleidskader Subsidiëring transparantie in de kwaliteit van zorg | 3.006 | 6.886 | 7.335 | 6.830 | 5.000 | 5.000 | 5.000 | 24 | Deze regeling is gestart in 2016 en is bedoeld als een (tijdelijke) impuls om transparantie te bevorderen. | 2020 | |
4 | Beleidskader Subsidiëring van patiënten- en gehandicaptenorganisaties | 18.699 | 19.318 | 17.000 | 17.000 | 17.000 | 17.000 | 17.000 | 226 | 2022 | 2023 | |
4 | Subsidieregeling energiebesparende maatregelen en duurzame energie bij zorginstellingen 2018 | 4.700 | nvt | Deze tijdelijke regeling vervalt per 1-1-2019. | Deze tijdelijke regeling heeft alleen betrekking op 2018. | 2018 | ||||||
4 | 202.867 | 200.000 | 200.000 | 200.000 | 200.000 | 200.000 | 200.000 | 190 | Subsidieregeling eindigt in 2018 en evaluatie heeft recentelijk plaatsgevonden. | 2018 | ||
4 | Subsidieregeling Opleiding tot advanced nurse practitioner en opleiding tot physician assistant | 24.369 | 32.800 | 38.800 | 38.800 | 38.800 | 38.800 | 38.800 | 14 | 2021 | 2022 | |
4 | Subsidieregeling Opleidingen in een Jeugd ggz-instelling 2015–2017 | 450 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 1.500 | 11 | 2019 | 2020 | |
4 | 102.650 | 112.000 | 112.000 | 112.000 | 112.000 | 112.000 | 112.000 | 4.832 | 2021 | 2021 | ||
4 | 3.851 | 4.700 | 4.700 | 4.700 | 4.700 | 4.700 | 4.700 | 60 | 2021 | 2022 | ||
4 | Subsidieregelingen Opleidingen publieke gezondheidszorg 2013–2017 | 17.143 | 21.000 | 21.000 | 21.000 | 21.000 | 21.000 | 21.000 | 41 | Subsidieregeling eindigt in 2018 en evaluatie heeft recentelijk plaatsgevonden. | 2018 | |
4 | Subsidieregeling impulsfinanciering PGO-leveranciers 2018–2021 | 0 | 4.000 | 4.000 | 7.000 | 10.000 | 0 | In werking getreden per 2018. | 2018 | 2021 | ||
5 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 27.440 | 20.685 | 57.118 | 57.283 | 55.567 | 44.469 | 41.566 | 33 | |||
5 | Beleidsregels Subsidieverstrekking Bijzondere transitiekosten Jeugdwet | 48.134 | 54.727 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 13 | Subsidieregeling is gestart in oktober 2014 en loopt tot december 2018. | 2019 | 2018 |
5 | 13.600 | 14.600 | 15.600 | 16.600 | 0 | 0 | 0 | 12 | Eenmalige regeling waar niet op wordt geëvalueerd | Eenmalige regeling waar niet op wordt geëvalueerd | 2020 | |
5 | Subsidieregeling Opvang kinderen van ouders met trekkend/varend bestaan | 17.000 | 19.322 | 17.824 | 17.825 | 17.825 | 17.826 | 17.625 | 4 | 2021 | 2021 | |
6 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 63.809 | 73.961 | 87.064 | 84.829 | 87.339 | 88.868 | 90.595 | 48 | |||
6 | Subsidieregeling Bouw en het onderhoud van sportaccommodaties en de aanschaf van sportmaterialen | 0 | 0 | 87.000 | 87.000 | 87.000 | 87.000 | 87.000 | 0 | De regeling treedt in werking per 1 januari 2019. | 2021 | 2024 |
7 | Kaderregeling VWS-subsidies / Kaderregeling subsidies OCW, SZW en VWS | 18.677 | 22.327 | 20.440 | 20.441 | 20.262 | 19.919 | 19.918 | ||||
7 | Subsidieregeling Collectieve erkenning van Indisch en Moluks Nederland | 0 | 500 | 500 | 500 | 500 | 333 | 333 | ||||
7 | 704 | 509 | 331 | 331 | 331 | 331 | 331 | |||||
Totaal subsidie (– regelingen) | 1.226.502 | 1.485.415 | 1.791.210 | 1.685.363 | 1.589.669 | 1.397.484 | 1.340.597 | 9.722 |
Vanwege het algemene, kaderstellende karakter van de Kaderregeling heeft deze geen einddatum en is een evaluatie van doelmatigheid en doeltreffendheid als zodanig niet mogelijk. Evaluatie van verstrekte subsidies op basis van de kaderregeling kan deel uitmaken van beleidsevaluaties. In de reguliere beleidsdoorlichtingen van de verschillende begrotingsartikelen worden ook de subsidies van het betreffende begrotingsartikel verstrekt onder de Kaderregeling doorgelicht: de planning beleidsdoorlichtingen staat als tabel in de beleidsagenda).