2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Amendement Hoogland | 3.160 | |||||
Beter benutten | 8.756 | |||||
Bodemsanering | 40.380 | 42.551 | ||||
Connect-NL | 100 | |||||
Deltaprogramma Ruimtelijke adaptie | 261 | 293 | ||||
Dingtiid | 27 | |||||
Duurzaam Door | 80 | |||||
Erfgoed en aardbeving | 115 | |||||
Erfgoedprogramma Groningen | 3.950 | |||||
Gebiedsaanpak Veenweiden | 6.000 | |||||
Gebiedsontwikkeling Ooijen Wanssum | 30.926 | 30.926 | 10.328 | |||
Jong leren eten | 500 | |||||
Jongerencampagne | 50 | |||||
MKB Innovatiestimulering topsectoren | 6.316 | |||||
Monumenten | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 |
Na-ijlende effecten mijnbouw | 1.361 | 1.361 | 647 | 647 | 647 | 647 |
Onderzoek proeftuin woningvoorraad | 28 | |||||
Perronfasering Arnhem | 1.750 | |||||
Proeftuinen cultuurprofielen | 619 | 602 | ||||
Programma Impuls omgevingsveiligheid | 13.684 | 11.363 | ||||
Projecten Verkeer en vervoer | 39.708 | 39.712 | 22.578 | 22.578 | 22.578 | 22.578 |
Regiodeals | 73.047 | 100 | ||||
Schokland | 5.000 | |||||
Trekvogelvoorspellingen | 75 | |||||
Value Center Smart Industry | 450 | |||||
Versnellingsagenda melkveehouderij Noord NL | 60 | |||||
Versterken Friese Ijsselmeerkust | 558 | |||||
Waddenfonds | 28.878 | 28.878 | 28.878 | 28.878 | 28.878 | 28.878 |
Weidevogels | 25 | |||||
Werelderfgoed | 140 | |||||
Wettelijke taal Fries | 150 | |||||
Zoetwatermaatregelen | 14.994 | 13.301 | 13.112 | |||
Zuiderzeelijn REP-middelen | 15.213 | 15.213 | ||||
Wijziging betalingsverloop decentralisatie-uitkeringen 2018 | 43 | |||||
Stand ontwerpbegroting 2020 | 316.404 | 204.300 | 95.543 | 72.103 | 72.103 | 72.103 |
Toelichting
In artikel 13, lid 5, van de Financiële-verhoudingswet wordt bepaald dat jaarlijks, in overleg met de ministers die het aangaat, wordt bezien of een decentralisatie-uitkering kan worden gewijzigd in een integratie-uitkering of een algemene uitkering. In het licht van het traject dat de fondsbeheerders gestart zijn om het uitkeringsstelsel te vereenvoudigen zullen geen nieuwe integratie-uitkeringen meer worden gecreëerd. Voor de decentralisatie-uitkeringen betekent dit dat alleen een mogelijke omzetting naar de algemene uitkering aan de orde kan zijn.
In bovenstaande tabel zien we dat de meeste decentralisatie-uitkeringen niet structureel zijn. Van omzetting naar de algemene uitkering is voor die decentralisatie-uitkeringen dan ook vooralsnog geen sprake. Voor de wel structurele decentralisatie-uitkeringen geldt dat deze niet aan alle provincies worden uitgekeerd en/of nu nog niet kunnen worden verdeeld via de maatstaven van de algemene uitkering.