In deze bijlage wordt per artikel de opbouw gegeven van verplichtingen, uitgaven en ontvangsten vanaf de stand van de ontwerpbegroting 2019 tot de stand van de ontwerpbegroting 2020. Onder de tabellen worden de mutaties toegelicht die politiek relevant of groter dan € 5 mln. zijn.
31. Politie
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 6.041.402 | 6.003.032 | 5.889.057 | 5.787.886 | 5.796.741 | 5.928.741 |
Mutatie NvW 2019 | 12.600 | 21.100 | 21.100 | 21.100 | 21.100 | 21.100 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 206.662 | 213.909 | 210.694 | 208.599 | 208.829 | 212.110 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Kasschuif inkoop Max | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | – 132.000 |
– Budgetwijziging Recherche Samenwerkingsteam (RST) | 0 | 17.245 | 17.245 | 17.245 | 17.245 | 0 |
– Recherchecapaciteit en bestrijding ondermijning (Nationale Politie) | 0 | 9.470 | 9.470 | 0 | 0 | 0 |
– Kis middelen digitaal proces dossier | 1.500 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Diversen | 233 | – 360 | – 354 | – 133 | – 133 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 6.262.397 | 6.264.396 | 6.147.212 | 6.034.697 | 6.043.782 | 6.029.951 |
Verplichtingen | 6.253.744 | 6.263.549 | 6.147.212 | 6.034.697 | 6.043.782 | 6.029.951 |
Kasschuif Inkoop Max
Het betreft een technische mutatie. Door middel van deze technische mutatie wordt een deel van de meerjarig beschikbare dekking binnen het huidige meerjarige begrotingskader verwerkt. Dit om de betalingen aan het ABP (inkoop Max) te dekken uit de beschikbare meerjarige dekking.
Budgetwijziging Recherche Samenwerkingsteam (RST)
Het Protocol Recherchesamenwerking is hernieuwd45. De 4 landen hebben hierin afspraken vastgelegd over taakgebieden, een herinrichting, het sturingsmodel en informatiedeling van het RST. De herziening van het protocol bood tegelijkertijd een kans voor de verduurzaming van de inzet. Om deze verduurzaming mogelijk te maken wordt het budget voor 4 jaar overgeboekt naar JenV. Hiermee wordt ook recht gedaan aan de Politiewet 2012, die bepaalt dat er tussen de politie en de Minister van JenV een gesloten systeem van financiering bestaat. Dit heeft geen gevolgen voor beleidsverantwoordelijkheid van de Staatssecretaris van Binnenlandse zaken en Koninkrijksrelaties.
Recherchecapaciteit en bestrijding ondermijning (Nationale Politie)
Zoals vastgelegd in de Rijkswet Politie van Curaçao, van Sint Maarten en van Bonaire, Sint Eustatius en Saba en het Protocol Recherchesamenwerking heeft het Recherche Samenwerkingsteam (RST) de taak om zware, georganiseerde en grensoverschrijdende criminaliteit te bestrijden, als ook criminaliteit die een ernstige inbreuk maakt op de rechtsorde. Daarnaast verricht het RST de afhandeling van internationale rechtshulpverzoeken op dit gebied. Het RST werkt onder gezag van de lokale Openbaar Ministeries.
Het RST, de Openbaar Ministeries en het Gemeenschappelijk Hof van Justitie zetten zich met een gemeenschappelijke aanpak in op bestrijding van ondermijning in Sint Maarten en Curaçao. De inzet hierop is in 2018 gecontinueerd tot en met 2021. Zo wordt met name de aanpak van ondermijning en high impact crimes versterkt. De hiervoor beschikbare middelen worden overgeheveld van de Koninkrijksrelaties-begroting naar de JenV-begroting.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 | 500 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 2.442 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Desaldering bijzondere bijdragen politie | 11.527 | 12.158 | 8.688 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 14.469 | 12.658 | 9.188 | 500 | 500 | 500 |
Desaldering bijzondere bijdragen politie
Een deel van de interne problematiek, die na de voorjaarsnotabesluitvorming op de JenV-begroting resteerde, wordt gedekt door over drie jaren in totaal € 32,4 mln. aan bijzondere bijdragen van de politie te desalderen. Deze wel beschikbare maar nog niet uitgegeven middelen komen niet meer tot besteding binnen het doel waarvoor ze zijn toegekend.
32. Rechtspleging en rechtsbijstand
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 1.497.644 | 1.462.110 | 1.466.064 | 1.449.497 | 1.446.922 | 1.440.922 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 87.924 | 19.683 | 24.698 | 44.977 | 68.791 | 68.716 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Rechtspraak | 0 | 60.700 | 57.800 | 52.800 | 47.800 | 38.300 |
– Verdeling strafrechtketenmiddelen RA | 1.624 | 1.990 | 2.347 | 5.064 | 5.008 | 5.008 |
– Kis middelen. dicas (digitalisering strafrechtketen) | 2.275 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Comm. Hoekstra. verbeterplan iv-kosten wvggz rechtspraak | 2.100 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Bijzondere bijdrage College van Beroep voor het bedrijfsleven | 1.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 0 |
– Kis middelen. digitaal werken in hoger beroep & dossierbeh. digitaal | 1.140 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Europees OM | 0 | 0 | 500 | 0 | 0 | 0 |
– Stichting Advisering Bestuursrechtspraak (StAB) | 0 | 5.287 | 5.334 | 5.339 | 5.339 | 5.339 |
– Diversen | 4.733 | 1.088 | 1.071 | 1.654 | – 4.419 | – 4.919 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 1.598.440 | 1.552.858 | 1.559.814 | 1.561.331 | 1.571.441 | 1.553.366 |
Verplichtingen | 1.598.440 | 1.552.858 | 1.559.814 | 1.561.331 | 1.571.441 | 1.553.366 |
Rechtspraak
Door het uitblijven van baten van het inmiddels stopgezette digitaliseringsprogramma «Kwaliteit en Innovatie» en vanwege de autonome daling bij de meeste zaakscategorieën kampt de Rechtspraak met een structureel tekort. Er zijn door het Kabinet extra middelen beschikbaar gesteld om de rechtspraak financieel gezond te maken. Deze middelen maken onderdeel uit van het Prijsakkoord 2020–2022 met de Rechtspraak.
Verdeling strafrechtketen middelen RA
De uitbreiding van de capaciteit van de politie heeft ook gevolgen voor de rest van de strafrechtketen. Hiervoor zijn bij Regeerakkoord extra middelen verstrekt. Met deze extra middelen kunnen de effecten van de investeringen bij de politie op de strafrechtketen worden opgevangen. Met behulp van het Prognosemodel Justitiële ketens zijn deze effecten voor de diverse organisaties binnen de strafrechtketen ingeschat en zijn de beschikbare middelen verdeeld.
Stichting Advisering Bestuursrechtspraak (StAB)
De StAB adviseert, door middel van deskundigenberichten, op verzoek van de Raad van State en de rechtbanken over geschillen op het terrein van de fysieke leefomgeving zoals milieu, ruimtelijke ordening, water, bouw en schade. Met ingang van 2020 gaat de subsidiëring en ministeriële verantwoordelijkheid StAB over van het Ministerie van IenW naar het Ministerie van J&V. De hiervoor beschikbare middelen worden overgeheveld van de begroting IenW naar de JenV-begroting.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 181.992 | 187.288 | 225.392 | 223.793 | 219.558 | 219.558 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | – 15.104 | – 19.104 | – 49.104 | 5.896 | 5.896 | 5.896 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Meevaller WSNP en Wbtv | 20.463 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Bureau Financieel Toezicht (problematiek 2019) | 2.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Diversen | 1.385 | 666 | 666 | 666 | 666 | 666 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 190.736 | 168.850 | 176.954 | 230.355 | 226.120 | 226.120 |
Meevaller WSNP en Wbtv
Het totaalbedrag € 20,5 mln. is opgebouwd uit de mutaties Wet schuldsanering natuurlijke personen (WSNP, € 19,7 mln.) en Wet beëdigde tolken en vertalers (Wbtv, € 0,8 mln.)
De Wsnp vergoedingensystematiek is zodanig opgesteld, dat ervan uit wordt gegaan dat de daadwerkelijke betaling van de in een bepaald jaar gestarte Wsnp-zaken binnen 6 jaar plaatsvindt. Deze Wsnp vergoedingensystematiek is door de RvR herijkt. Het blijkt over de periode 2013–2018 dat JenV een beperkter incassorisico heeft dan waarvoor nu de afgelopen jaren rekening mee is gehouden. Door het naar beneden bijstellen van het totaal aan Wsnp-verplichtingen resteert eenmalig een bedrag van circa € 19,7 mln. De uitvoeringskosten Wbtv zijn lager dan begroot, hierdoor resteert een eenmalig bedrag van circa € 0,8 mln. Deze middelen zijn ingezet als dekking voor de JenV-brede problematiek.
33. Veiligheid en criminaliteitsbestrijding
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 729.731 | 725.922 | 715.835 | 709.966 | 714.262 | 706.276 |
Mutatie NvW 2019 | 138.750 | 7.110 | 7.110 | 7.110 | 7.110 | 7.110 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 61.097 | 34.954 | 40.469 | 37.656 | 32.843 | 32.309 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Kasschuif ondermijningsbestrijdingsfonds (B12) | – 64.920 | 33.215 | 31.705 | 0 | 0 | 0 |
– Verdeling RA-middelen digitalisering strafrechtketen 2019 | – 22.947 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Kasschuif MH17 | 9.900 | – 1.000 | – 2.000 | – 3.000 | – 3.900 | 0 |
– Verdeling strafrechtketenmiddelen RA | 5.808 | 6.153 | 6.546 | 8.126 | 8.051 | 8.051 |
– Tegenvaller ict OM | 4.700 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Gerechtskosten (strafrecht) om | 4.500 | 4.500 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Middelen digitalisering strafrechtketen. alle zaken digitaal | 3.880 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Europees OM | 215 | 260 | 2.600 | 0 | 0 | 0 |
– Drugsdumpingen | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 1.000 | 1.000 |
– Bijdrage witwassen en fraudebestrijding (van fin.) | 300 | 2.600 | 2.775 | 2.775 | 2.775 | 2.775 |
– Diversen | 1.309 | 1.902 | – 4.078 | 41 | 1.014 | 1.014 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 873.323 | 816.616 | 801.962 | 763.674 | 763.155 | 758.535 |
Verplichtingen | 873.323 | 816.616 | 801.962 | 763.674 | 763.155 | 758.535 |
Kasschuif ondermijningsbestrijdingsmiddelen
Betreft een verdeling van de incidentele gelden voor de versterking van de aanpak van ondermijnende criminaliteit over de jaren, op basis van de meerjarige versterkingsplannen van betrokken regionale en landelijke partners.
Verdeling RA-middelen digitalisering strafrechtketen
In het Regeerakkoord is voor digitalisering van de werkprocessen in de strafrechtketen extra geld uitgetrokken. De middelen worden besteed aan verscheidende projecten met als doel om papier uit de keten te krijgen, de dienstverlening te verbeteren en te investeren in de kernsystemen.
Kasschuif MH 17
Er is een kasschuif gedaan van de jaren 2020 tot en met 2023 naar 2019 ter dekking van de in 2019 benodigde middelen. De benodigde voorbereidingskosten ten behoeve van het proces rondom de vervolging en berechting van de MH-17 verdachten worden door middel van een kasschuif in 2019 beschikbaar.
Verdeling strafrechtketen middelen RA
De uitbreiding van de capaciteit van de politie heeft ook gevolgen voor de rest van de strafrechtketen. Hiervoor zijn bij Regeerakkoord extra middelen verstrekt. Met deze extra middelen kunnen de effecten van de investeringen bij de politie op de strafrechtketen worden opgevangen. Met behulp van het Prognosemodel Justitiële ketens zijn deze effecten voor de diverse organisaties binnen de strafrechtketen ingeschat en zijn de beschikbare middelen verdeeld.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 1.200.408 | 1.233.959 | 1.191.510 | 1.152.510 | 1.152.510 | 1.151.441 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | – 5.784 | – 5.784 | – 5.784 | – 5.784 | – 5.784 | – 5.784 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Verhoging raming afpakopbrengsten | 0 | 24.000 | 68.000 | 107.000 | 107.000 | 107.000 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 1.194.624 | 1.252.175 | 1.253.726 | 1.253.726 | 1.253.726 | 1.252.657 |
Verhoging raming afpakopbrengsten
De raming van de afpakopbrengsten wordt vanaf 2020 structureel verhoogd en per jaar op hetzelfde niveau gebracht. JenV draagt een deel van het risico als de raming niet wordt gerealiseerd.
34. Straffen en Beschermen
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 2.686.793 | 2.539.723 | 2.540.315 | 2.535.715 | 2.536.831 | 2.536.831 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 152.478 | 171.216 | 154.770 | 67.321 | 67.381 | 67.340 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Verkenning invulling vrijheidsbeneming justitiële jeugd (viv jj) | 52.500 | – 2.400 | – 6.700 | – 5.800 | – 5.700 | – 4.100 |
– Kasschuif frictiekosten DJI | – 47.801 | 6.828 | 9.812 | 7.341 | 9.320 | 14.500 |
– Prognosemodel justitiële ketens (pmj) | 0 | 28.179 | 21.655 | 0 | 0 | 0 |
– Huisvesting DJI | 12.061 | 4.000 | 4.000 | 0 | 0 | 0 |
– Hogere bezetting DJI GW | 10.921 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– DJI ict-bestedingsplan | 0 | 10.000 | 10.000 | 0 | 0 | 0 |
– Verdeling strafrechtketenmiddelen RA | 0 | 0 | 0 | 6.796 | 6.926 | 6.926 |
– Diversen | 5.552 | – 1.678 | – 4.402 | – 101 | – 101 | – 101 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 2.872.504 | 2.755.868 | 2.729.450 | 2.611.272 | 2.614.657 | 2.621.396 |
Verplichtingen | 2.862.504 | 2.755.868 | 2.729.450 | 2.611.272 | 2.614.657 | 2.621.396 |
Verkenning Invulling Vrijheidsbeneming Justitiële Jeugd (VIV JJ)
Hiermee wordt financieel uitvoering gegeven aan de maatregelen uit de brief van 28 juni jl. inzake investeren in maatwerk en afbouw van overcapaciteit binnen de jeugdinrichtingen van DJI (Kamerstukken II, 2018/19, 28 741-53).
Kasschuif frictiekosten DJI
Ter financiering van de frictiekosten door krimp DJI wordt een kasschuif bij DJI doorgevoerd ten gunste van 2020 en verder, en ten laste van 2019. Hiermee komen de middelen nu in de juiste jaren beschikbaar.
Prognosemodel justitiële ketens (PMJ)
De uitgaven worden in het jaar 2020 met € 28,2 en in 2021 met 21,7 mln. verhoogd op basis van de meest recente uitkomsten van het Prognosemodel Justitiële Ketens (PMJ).
Huisvesting DJI
Dit betreft een technische correctie op het huisvestingsbudget van DJI.
Hogere bezetting DJI gevangeniswezen
Hiermee wordt de tegenvaller door hogere bezetting dan verwacht binnen het gevangeniswezen van de Dienst Justitiële Inrichtingen gedekt.
DJI ICT-bestedingsplan
Door het beschikbaar stellen van aanvullende middelen wordt het ICT budget van DJI meer in balans gebracht met de ICT opgave, met name op de gebieden technische infrastructuur, bestaande applicaties en toekomstige applicaties.
Verdeling strafrechtketenmiddelen RA
De uitbreiding van de capaciteit van de politie heeft ook gevolgen voor de rest van de strafrechtketen. Hiervoor zijn bij Regeerakkoord extra middelen verstrekt. Met deze extra middelen kunnen de effecten van de investeringen bij de politie op de strafrechtketen worden opgevangen. Met behulp van het Prognosemodel Justitiële ketens zijn deze effecten voor de diverse organisaties binnen de strafrechtketen ingeschat en zijn de beschikbare middelen verdeeld.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 97.740 | 97.980 | 97.980 | 97.980 | 97.980 | 97.980 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | – 1.621 | – 10.345 | – 10.297 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 96.119 | 87.635 | 87.683 | 97.980 | 97.980 | 97.980 |
36. Contraterrorisme en Nationaal Veiligheidsbeleid
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 271.971 | 262.931 | 264.472 | 264.414 | 264.444 | 264.444 |
Mutatie NvW 2019 | 500 | 500 | 500 | 0 | 0 | 0 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 2.739 | 4.647 | 4.816 | 4.815 | 4.816 | 4.416 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Ongewenste buitenlandse financiering (naar bzk) | – 1.000 | – 1.000 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Diversen | – 112 | – 651 | – 503 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 274.098 | 266.427 | 269.285 | 269.229 | 269.260 | 268.860 |
Verplichtingen | 274.098 | 266.427 | 269.285 | 269.229 | 269.260 | 268.860 |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 | 2.000 |
37. Migratie
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 1.063.580 | 937.160 | 918.675 | 904.828 | 904.489 | 904.489 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 194.210 | 305.993 | 234.283 | 179.525 | 151.832 | 136.674 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Herschikking budget DTV | 0 | – 4.073 | – 4.181 | – 4.286 | – 4.386 | – 4.386 |
– Middelen aanvullende post Venezuela | 7.249 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Diversen | – 1.158 | – 2.520 | – 2.118 | – 1.236 | – 1.236 | – 1.236 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 1.263.881 | 1.236.560 | 1.146.659 | 1.078.831 | 1.050.699 | 1.035.541 |
Verplichtingen | 1.263.881 | 1.236.560 | 1.146.659 | 1.078.831 | 1.050.699 | 1.035.541 |
Middelen aanvullende post Venezuela
Als gevolg van de politieke situatie in Venezuela is de migratie naar Aruba en Curaçao toegenomen. Om te kunnen voldoen aan het bijstandsverzoek van beide landen is bij voorjaarsnota geld vrijgemaakt. Onderdeel van de bijstand is ondersteuning voor het optimaliseren van de vreemdelingenketens in de beide landen. Deze ondersteuning zal worden verzorgd door verschillende onderdelen van de Nederlandse vreemdelingenketen (IND, DT&V, KMar).
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 96.800 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 3.000 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 85.499 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 182.299 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 3.000 | 3.000 |
91. Apparaatsuitgaven kerndepartement
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 434.493 | 435.447 | 427.948 | 428.508 | 429.793 | 429.793 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 35.430 | 7.267 | 17.008 | 16.098 | 15.946 | 15.557 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Herschikking budget DTV | 0 | 4.589 | 4.687 | 4.789 | 4.889 | 4.889 |
– Tekort apparaatskosten dgrr | 3.100 | 3.200 | 3.200 | 0 | 0 | 0 |
– Programma tolken 2019 | 1.900 | 200 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Bijdrage verwerking archieven van voor 2005 (naar bzk) | 0 | – 1.369 | – 1.369 | – 1.369 | – 1.369 | – 1.369 |
– Diversen | 1.102 | – 1.290 | – 2.693 | 344 | 345 | 442 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 476.025 | 448.044 | 448.781 | 448.370 | 449.604 | 449.312 |
Verplichtingen | 481.349 | 446.713 | 447.450 | 447.039 | 448.273 | 449.312 |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 21.124 | 20.125 | 19.406 | 19.406 | 19.406 | 19.406 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 322 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 21.446 | 20.125 | 19.406 | 19.406 | 19.406 | 19.406 |
92. Nog onverdeeld
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 9.394 | – 30.865 | – 41.449 | – 177.400 | – 108.915 | 66.935 |
Mutatie NvW 2019 | 10.000 | 15.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 | 20.000 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 12.654 | – 16.833 | – 11.686 | – 2.373 | 2.247 | – 67.381 |
Nieuwe mutaties: | ||||||
– Kasschuiven: inkoopmax politie | 0 | 0 | 0 | 132.000 | 0 | 0 |
– Verkenning invulling vrijheidsbeneming justitiële jeugd | – 52.500 | 2.400 | 6.700 | 5.800 | 5.700 | 4.100 |
– Invulling taakstelling JenV | 0 | 49.050 | 49.050 | 49.050 | 49.050 | 49.050 |
– Overheveling individueel keuzebudget (IKB) | 0 | 39.677 | 0 | 0 | 0 | 0 |
– Kasschuiven: DJI frictiekosten uit masterplan (kasschuif) | 0 | 0 | 0 | 0 | 32.900 | – 32.900 |
– Verdeling strafrechtketenmiddelen ra | – 8.432 | – 9.143 | – 8.893 | – 20.000 | – 20.000 | – 20.000 |
– Brexit KMar grenstoezicht (naar defensie) | – 2.200 | – 2.300 | – 2.300 | – 2.300 | – 2.300 | – 2.300 |
– Diversen | 9.383 | – 14.584 | – 6.561 | – 8.683 | – 7.564 | – 9.803 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | – 21.701 | 32.402 | 4.861 | – 3.906 | – 28.882 | 7.701 |
Verplichtingen | – 21.701 | 32.402 | 4.861 | – 3.906 | – 28.882 | 7.701 |
Artikel 92 is een doorverdeelartikel en alle relevante mutaties worden bij de betreffende artikelen of bij de tabel belangrijkste mutaties toegelicht.
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
93. Geheim
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 3.051 | 3.048 | 3.054 | 3.053 | 3.054 | 3.054 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 3.051 | 3.048 | 3.054 | 3.053 | 3.054 | 3.054 |
Verplichtingen | 3.051 | 3.048 | 3.054 | 3.053 | 3.054 | 3.054 |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Mutaties 1e suppletoire begroting 2019 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand ontwerpbegroting 2020 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |