In de verdiepingsbijlage is per productartikel een meerjarige (voor de volledige looptijd van het fonds) begrotingsmutatietabel op artikelonder deelniveau opgenomen. In deze tabel worden de mutaties vanaf de ontwerpbegroting 2021 weergegeven, waarbij de Voorjaarsnotamutaties zijn verbijzonderd. De Voorjaarsnotamutaties worden in de artikelgewijze toelichting (paragraaf 2.2) conform de normering toegelicht.
12 Hoofdwegennet | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 12.01 Verkeersmanagement | 3.871 | 3.868 | 3.867 | 3.866 | 3.864 | 3.864 | 3.864 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | |
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 12.01 Verkeersmanagement | 3.871 | 3.868 | 3.867 | 3.866 | 3.864 | 3.864 | 3.864 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | 3.872 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 12.02 Beheer onderhoud en vervanging | 823.681 | 868.907 | 892.002 | 902.386 | 850.825 | 776.685 | 518.349 | 554.961 | 600.793 | 635.944 | 602.832 | 490.236 | 492.597 | 499.480 | |
A27/A12 Ring Utrecht | ‒ 27.344 | ‒ 1.460 | ‒ 4.883 | ‒ 18.391 | ‒ 2.610 | ||||||||||
Aanvulling tekort Beheer en Onderhoud | 272.000 | 136.000 | 136.000 | ||||||||||||
Kasschuiven 2021 Hoofdwegennet | 0 | ‒ 7.734 | 166.605 | 166.945 | ‒ 39.489 | 166.760 | ‒ 72.453 | 90.312 | ‒ 68.700 | ‒ 114.896 | ‒ 174.754 | ‒ 112.596 | 0 | 0 | 0 |
Saldo 2020 Hoofdwegennet | ‒ 113.836 | ‒ 113.836 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 130.820 | 12.970 | 297.722 | 148.554 | ‒ 39.489 | 166.760 | ‒ 75.063 | 90.312 | ‒ 68.700 | ‒ 114.896 | ‒ 174.754 | ‒ 112.596 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 12.02 Beheer onderhoud en vervanging | 836.651 | 1.166.629 | 1.040.556 | 862.897 | 1.017.585 | 701.622 | 608.661 | 486.261 | 485.897 | 461.190 | 490.236 | 490.236 | 492.597 | 499.480 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 12.03 Aanleg | 883.367 | 783.294 | 1.288.246 | 1.391.179 | 1.196.371 | 859.556 | 620.680 | 646.162 | 266.817 | 893.529 | 67.577 | 270.958 | 215.371 | 233.146 | |
A27/A12 Ring Utrecht | 27.344 | 1.460 | 4.883 | 18.391 | 2.610 | ||||||||||
Aanvulling Strategisch Plan Verkeersveiligheid Regeling 2021 | 100.000 | 100.000 | |||||||||||||
Bereikbaarheid Ameland 2030 | 1.072 | 1.072 | |||||||||||||
Bijdrage aan Corridor Amsterdam-Hoorn (spitsmijdingen/Breikers) | ‒ 467 | ‒ 467 | |||||||||||||
Bijdrage Samen Bouwen Aan Bereikbaarheid aan congres Mobility Fastforward | ‒ 15 | ‒ 15 | |||||||||||||
Bijdragen derden 2021 Hoofdwegennet | 129.977 | 111.967 | 13.265 | 2.371 | 2.657 | ‒ 283 | |||||||||
BTW-compensatiefonds Bijdrage Metropoolregio Rdam-Den Haag 2e tranche fiets | ‒ 161 | ‒ 161 | |||||||||||||
Budgettaire actualisaties binnen Hoofdwegennet | 0 | ‒ 236.173 | ‒ 353.263 | 63.360 | ‒ 146.560 | ‒ 161.453 | 17.409 | ‒ 360.312 | ‒ 106.934 | 295.506 | 109.723 | 264.022 | 229.531 | 97.984 | 287.160 |
Dagvergoeding Via15 | ‒ 122.373 | ‒ 122.373 | |||||||||||||
Herschikking Tijdelijke Tolheffing RWS | 15.956 | 6.599 | 6.113 | 3.244 | |||||||||||
HXII: Beter Benutten | ‒ 5.250 | ‒ 3.250 | ‒ 1.250 | ‒ 750 | |||||||||||
HXII: Bijdrage vrachtwagenheffing BOA's | ‒ 226 | ‒ 226 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage vrachtwagenheffing offerte RVO2021 | ‒ 9 | ‒ 9 | |||||||||||||
HXII: BO MIRT najaar 2020 Beter Benutten en Slimme, duurzame mobiliteit | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
HXII: Brede doeluitkeringen | ‒ 3.768 | ‒ 3.768 | |||||||||||||
HXII: Business case Multimodaal Infrastructuur Testcentrum | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: Inhuuropdrachten | ‒ 203 | ‒ 203 | |||||||||||||
HXII: SmartWayz | ‒ 14.187 | ‒ 7.339 | ‒ 6.848 | ||||||||||||
HXII: Specifieke uitkering Mobility as a Service-pilots | ‒ 3.029 | ‒ 1.023 | ‒ 2.006 | ||||||||||||
HXII: Subsidies Intelligente transport systemen | ‒ 394 | ‒ 394 | |||||||||||||
Kasschuif met het generale beeld | 0 | 158.188 | 207.641 | ‒ 234.960 | ‒ 403.634 | ‒ 187.285 | ‒ 8.144 | 58.524 | 58.524 | 58.524 | 58.524 | 58.524 | 58.524 | 58.524 | 58.526 |
Opdracht maatregelpakket Zanddijk | 6.300 | 1.200 | 2.550 | 2.550 | |||||||||||
Regeling Investeringsimpuls Strategisch Plan Verkeersveiligheid | 50.000 | 50.000 | |||||||||||||
Saldo 2020 Hoofdwegennet | ‒ 93.221 | ‒ 93.221 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 81.346 | ‒ 44.136 | ‒ 128.915 | ‒ 145.794 | ‒ 550.194 | ‒ 346.081 | 11.592 | ‒ 301.788 | ‒ 48.410 | 354.030 | 168.247 | 322.546 | 288.055 | 156.508 | 345.686 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 12.03 Aanleg | 839.231 | 654.379 | 1.142.452 | 840.985 | 850.290 | 871.148 | 318.892 | 597.752 | 620.847 | 1.061.776 | 390.123 | 559.013 | 371.879 | 578.832 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 476.835 | 457.786 | 708.646 | 586.776 | 596.771 | 628.603 | 635.173 | 524.265 | 597.613 | 515.662 | 506.581 | 501.489 | 290.705 | 422.407 | |
Bijdragen derden 2021 Hoofdwegennet | 15.311 | 15.388 | ‒ 34 | ‒ 43 | |||||||||||
Dagvergoeding Via15 | 122.373 | 122.373 | |||||||||||||
Decharge A27/1 Utrecht-Eemnes-Bunschoten | ‒ 2.593 | ‒ 2.593 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Hoofdwegennet | 0 | ‒ 1.715 | 30.979 | ‒ 90.400 | 130.180 | ‒ 24.206 | 14.309 | 11.486 | ‒ 6.352 | ‒ 82.258 | ‒ 1.557 | 6.934 | ‒ 28.556 | 115.166 | ‒ 74.010 |
Saldo 2020 Hoofdwegennet | 42.113 | 42.113 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 177.204 | 178.159 | 30.945 | ‒ 90.400 | 130.180 | ‒ 24.206 | 14.266 | 11.486 | ‒ 6.352 | ‒ 82.258 | ‒ 1.557 | 4.341 | ‒ 28.556 | 115.166 | ‒ 74.010 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 12.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 654.994 | 488.731 | 618.246 | 716.956 | 572.565 | 642.869 | 646.659 | 517.913 | 515.355 | 514.105 | 510.922 | 472.933 | 405.871 | 348.397 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 12.06 Netwerkgebonden kosten HWN | 691.595 | 647.934 | 641.924 | 616.891 | 622.043 | 557.151 | 552.050 | 558.634 | 554.234 | 554.234 | 554.234 | 554.209 | 554.209 | 554.687 | |
BZK: Bijdrage College Rijksadviseurs | ‒ 964 | ‒ 241 | ‒ 241 | ‒ 241 | ‒ 241 | ||||||||||
EZK: Extra budget uitgifte diensten energiebesparing | 2.500 | 2.500 | |||||||||||||
Herschikking Tijdelijke Tolheffing RWS | ‒ 15.956 | ‒ 6.599 | ‒ 6.113 | ‒ 3.244 | |||||||||||
HXII: CO2-reducerende maatregelen circulaire economie | 7.500 | 7.500 | |||||||||||||
HXII: Recycling en hergebruik asfalt, beton en staal | 2.000 | 2.000 | |||||||||||||
Opdracht Vervolgonderzoek bereikbaarheid Ameland 2030 | 391 | 391 | |||||||||||||
Saldo 2020 Hoofdwegennet | 110 | 110 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 4.419 | 5.661 | ‒ 6.354 | ‒ 3.485 | ‒ 241 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 12.06 Netwerkgebonden kosten HWN | 697.256 | 641.580 | 638.439 | 616.650 | 622.043 | 557.151 | 552.050 | 558.634 | 554.234 | 554.234 | 554.234 | 554.209 | 554.209 | 554.687 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Hoofdwegennet | 2.879.349 | 2.761.789 | 3.534.685 | 3.501.098 | 3.269.874 | 2.825.859 | 2.330.116 | 2.287.894 | 2.023.329 | 2.603.241 | 1.735.096 | 1.820.764 | 1.556.754 | 1.713.592 | |
Totaal Uitgaven stand eerste suppletoire wet 2021 Hoofdwegennet | 3.032.003 | 2.955.187 | 3.443.560 | 3.041.354 | 3.066.347 | 2.776.654 | 2.130.126 | 2.164.432 | 2.180.205 | 2.595.177 | 1.949.387 | 2.080.263 | 1.828.428 | 1.985.268 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 12.09 Ontvangsten | 135.171 | 39.971 | 31.870 | 98.880 | 56.008 | 48.899 | 45.252 | 55.452 | 45.252 | 45.252 | 45.254 | 45.252 | 115.003 | 50.277 | |
Bijdragen derden 2021 Hoofdwegennet | 145.288 | 127.355 | 13.231 | 2.371 | 2.657 | ‒ 326 | |||||||||
Saldo 2020 Hoofdwegennet | 33.398 | 33.398 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 178.686 | 160.753 | 13.231 | 2.371 | 0 | 2.657 | ‒ 326 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 12.09 Ontvangsten | 295.924 | 53.202 | 34.241 | 98.880 | 58.665 | 48.573 | 45.252 | 55.452 | 45.252 | 45.252 | 45.254 | 45.252 | 115.003 | 50.277 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Hoofdwegennet | 135.171 | 39.971 | 31.870 | 98.880 | 56.008 | 48.899 | 45.252 | 55.452 | 45.252 | 45.252 | 45.254 | 45.252 | 115.003 | 50.277 | |
Totaal Ontvangsten stand eerste suppletoire wet 2021 Hoofdwegennet | 295.924 | 53.202 | 34.241 | 98.880 | 58.665 | 48.573 | 45.252 | 55.452 | 45.252 | 45.252 | 45.254 | 45.252 | 115.003 | 50.277 |
13 Spoorwegen | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 13.02 Beheer onderhoud en vervanging | 1.497.541 | 1.507.430 | 1.714.909 | 1.357.711 | 1.275.840 | 1.460.533 | 1.520.790 | 1.327.921 | 1.352.007 | 1.464.083 | 1.494.242 | 1.532.375 | 1.696.467 | 1.847.681 | |
Bijdragen derden 2021 Spoorwegen | 3.647 | 3.647 | |||||||||||||
Evaluatie HSL-zuid | 2.841 | 2.841 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Spoorwegen | 0 | 29.124 | 15.189 | ‒ 49.799 | 77.486 | 18.000 | ‒ 23.000 | ‒ 23.000 | ‒ 22.000 | ‒ 22.000 | |||||
Overboeking van beschikbaarheidsvergoeding Infraspeed naar Beheer en onderhoud | 7.035 | 7.035 | |||||||||||||
Saldo 2020 Spoorwegen | 4.442 | 4.442 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 17.965 | 47.089 | 15.189 | ‒ 49.799 | 77.486 | 18.000 | ‒ 23.000 | ‒ 23.000 | ‒ 22.000 | ‒ 22.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel artikelonderdeel 13.02 Beheer onderhoud en vervanging | 1.544.630 | 1.522.619 | 1.665.110 | 1.435.197 | 1.293.840 | 1.437.533 | 1.497.790 | 1.305.921 | 1.330.007 | 1.464.083 | 1.494.242 | 1.532.375 | 1.696.467 | 1.847.681 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 13.03 Aanleg | 262.627 | 395.284 | 406.630 | 411.742 | 322.857 | 299.770 | 344.676 | 127.575 | 149.370 | 196.897 | 91.503 | 165.158 | 161 | 20.209 | |
Aanvulling Deventer Booggeluid | 697 | 697 | |||||||||||||
Aanvulling Zwolle Herfte | 45.617 | 45.617 | |||||||||||||
Afrekening Prorail | 53 | 53 | |||||||||||||
Almelo Zakspoor | 1 | 1 | |||||||||||||
Bereikbaarheid Ameland 2030 | ‒ 1.463 | ‒ 1.463 | |||||||||||||
Bijdrage Samen Bouwen Aan Bereikbaarheid aan congres Mobility Fastforward | 15 | 15 | |||||||||||||
Bijdragen derden 2021 Spoorwegen | 416 | 416 | |||||||||||||
BO MIRT najaar 2020: Goederenvervoer | 5.042 | 2.499 | 1.696 | 696 | 151 | ||||||||||
BO MIRT najaar 2020: Spoorwegen | 232.500 | 232.500 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage klimaatimpact-rekentool | ‒ 89 | ‒ 89 | |||||||||||||
HXII: Correctie subsidie nachttrein | 1.407 | 1.175 | 21 | 211 | |||||||||||
HXII: Exploitatietekort Nachttrein | ‒ 6.700 | ‒ 3.350 | ‒ 1.675 | ‒ 1.675 | |||||||||||
HXII: IC Dordrecht - Eindhoven | ‒ 1.460 | ‒ 1.460 | |||||||||||||
HXII: Integraal marktordeningsbesluit | ‒ 2.000 | ‒ 400 | ‒ 400 | ‒ 400 | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||
HXII: Specifieke uitkering Wunderline Groningen-Bremen | ‒ 12.019 | ‒ 4.314 | ‒ 4.758 | ‒ 2.947 | |||||||||||
IC Berlijntrein | 50.000 | 50.000 | |||||||||||||
Innovatieprogramma Trillingen | 20.000 | 20.000 | |||||||||||||
Kasschuif met het generale beeld | 0 | 324.576 | 27.783 | ‒ 68.427 | 32.711 | 77.525 | ‒ 49.457 | ‒ 43.089 | ‒ 43.089 | ‒ 43.089 | ‒ 43.089 | ‒ 43.089 | ‒ 43.089 | ‒ 43.089 | ‒ 43.088 |
Kasschuiven 2021 Spoorwegen | 0 | ‒ 3.029 | ‒ 13.286 | 35.995 | ‒ 94.338 | ‒ 28.887 | ‒ 25.105 | ‒ 8.412 | 12.929 | 13.104 | 2.904 | 0 | 108.125 | 0 | 0 |
Klimaatbestendige en circulaire infraprojecten | 7.500 | 7.500 | |||||||||||||
Saldo 2020 Spoorwegen | ‒ 147.824 | ‒ 147.824 | |||||||||||||
Saldo mee- en tegenvallers 2021 Spoorwegen | ‒ 2.957 | ‒ 517 | ‒ 1.230 | ‒ 1.210 | |||||||||||
Terugstorting decentralisatie-uitkeringen provincies naar IF | 137.016 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | ||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 325.752 | 197.322 | 30.987 | ‒ 14.921 | ‒ 39.040 | 71.074 | ‒ 51.726 | ‒ 51.501 | ‒ 30.160 | ‒ 29.985 | ‒ 40.185 | 6.911 | 317.536 | 2.528 | ‒ 43.088 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 13.03 Aanleg | 459.949 | 426.271 | 391.709 | 372.702 | 393.931 | 248.044 | 293.175 | 97.415 | 119.385 | 156.712 | 98.414 | 482.694 | 2.689 | ‒ 22.879 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 13.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 164.871 | 166.824 | 168.419 | 171.467 | 171.639 | 172.945 | 176.309 | 156.990 | 89.321 | 89.484 | 42.301 | ||||
Overboeking van beschikbaarheidsvergoeding Infraspeed naar Beheer en onderhoud | ‒ 7.035 | ‒ 7.035 | |||||||||||||
Saldo 2020 Spoorwegen | 33.442 | 33.442 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 26.407 | 26.407 | |||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 13.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 191.278 | 166.824 | 168.419 | 171.467 | 171.639 | 172.945 | 176.309 | 156.990 | 89.321 | 89.484 | 42.301 | ||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 13.07 Rente en aflossing | 7.147.000 | ||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 13.07 Rente en aflossing | 7.147.000 | ||||||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Spoorwegen | 9.072.039 | 2.069.538 | 2.289.958 | 1.940.920 | 1.770.336 | 1.933.248 | 2.041.775 | 1.612.486 | 1.590.698 | 1.750.464 | 1.628.046 | 1.697.533 | 1.696.628 | 1.867.890 | |
Totaal Uitgaven eerste suppletoire wet 2021 Spoorwegen | 9.342.857 | 2.115.714 | 2.225.238 | 1.979.366 | 1.859.410 | 1.858.522 | 1.967.274 | 1.560.326 | 1.538.713 | 1.710.279 | 1.634.957 | 2.015.069 | 1.699.156 | 1.824.802 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 13.09 Ontvangsten | 198.538 | 208.458 | 213.339 | 216.430 | 329.108 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | |
Bijdragen derden 2021 Spoor | 4.065 | 4.065 | |||||||||||||
Saldo 2020 Spoorwegen | 5.607 | 5.607 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 9.672 | 9.672 | |||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 13.09 Ontvangsten | 208.210 | 208.458 | 213.339 | 216.430 | 329.108 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Spoorwegen | 198.538 | 208.458 | 213.339 | 216.430 | 329.108 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | |
Totaal Ontvangsten eerste suppletoire wet 2021 Spoorwegen | 208.210 | 208.458 | 213.339 | 216.430 | 329.108 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 | 203.784 |
14 Regionaal, lokale infrastructuur | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 14.01 Grote regionaal/lokale projecten | 84.082 | 42.531 | 33.232 | 34.351 | 40.962 | 41.543 | 16.729 | 12.491 | |||||||
Kasschuiven 2021 Regionaal, lokale infrastructuur | 0 | ‒ 4.708 | ‒ 1.384 | 1.595 | 1.614 | 1.595 | 1.605 | ‒ 1.388 | 1.071 | ||||||
Saldo 2020 Regionaal, lokale infrastructuur | 3.697 | 3.697 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 3.697 | ‒ 1.011 | ‒ 1.384 | 1.595 | 1.614 | 1.595 | 1.605 | ‒ 1.388 | 1.071 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 14.01 Grote regionaal/lokale projecten | 83.071 | 41.147 | 34.827 | 35.965 | 42.557 | 43.148 | 15.341 | 13.562 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 14.02 Regionale Mob. Fondsen | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 14.02 Regionale Mob. Fondsen | |||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 14.03 RSP-ZZL: Pakket Bereikbaarheid | 1 | 47.476 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Saldo 2020 Regionaal, lokale infrastructuur | 5 | 5 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 5 | 5 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 14.03 RSP-ZZL: Pakket Bereikbaarheid | 6 | 47.476 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Regionaal, lokale infrastructuur | 84.083 | 90.007 | 33.232 | 34.351 | 40.962 | 41.543 | 16.729 | 12.491 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 14.09 Ontvangsten | |||||||||||||||
Saldo 2020 Regionaal, lokale infrastructuur | 46 | 46 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 46 | 46 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 14.09 Ontvangsten | 46 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Regionaal, lokale infrastructuur | 46 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
15 Hoofdvaarwegennet | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 15.01 Verkeersmanagement | 10.501 | 9.993 | 9.332 | 9.129 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | |
Bediening op afstand | 700 | 400 | 200 | 100 | |||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 400 | 200 | 100 | ||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 15.01 Verkeersmanagement | 10.901 | 10.193 | 9.432 | 9.129 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | 8.976 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 15.02 Beheer onderhoud en vervanging | 380.629 | 342.691 | 363.130 | 394.368 | 400.723 | 359.924 | 262.303 | 257.716 | 243.005 | 254.326 | 216.219 | 237.973 | 229.702 | 229.702 | |
Aanvulling tekort Beheer en Onderhoud Hoofdvaarwegennet | 55.000 | 27.500 | 27.500 | ||||||||||||
Bediening op afstand | 4.300 | 1.500 | 1.600 | 1.200 | |||||||||||
Defensie: ETV Noord en Betonningsvaartuigen 2021 | ‒ 3.203 | ‒ 3.203 | |||||||||||||
Defensie: Radartoren Wemeldinge | ‒ 119 | ‒ 119 | |||||||||||||
EZK: Bijdrage Maritiem Informatievoorziening Servicepunt | 15.180 | 15.180 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Hoofdvaarwegennet | 0 | 6.718 | 65.010 | 83.998 | ‒ 8.837 | 16.476 | ‒ 27.334 | ‒ 10.100 | ‒ 36.329 | ‒ 36.431 | ‒ 70.257 | 20 | ‒ 8.309 | 25.375 | |
Opdracht maatregelpakket Scheepvaartveiligheid Windenergie | 9.317 | 1.413 | 1.363 | 1.363 | 1.363 | 1.363 | 613 | 613 | 613 | 613 | |||||
Saldo 2020 Hoofdvaarwegennet | 17.761 | 17.761 | |||||||||||||
Tegenvallers project Boontjes | 1.300 | 650 | 650 | ||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 99.536 | 67.400 | 96.123 | 86.561 | ‒ 7.474 | 17.839 | ‒ 26.721 | ‒ 9.487 | ‒ 35.716 | ‒ 35.818 | ‒ 70.257 | 20 | ‒ 8.309 | 0 | 25.375 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 15.02 Beheer onderhoud en vervanging | 448.029 | 438.814 | 449.691 | 386.894 | 418.562 | 333.203 | 252.816 | 222.000 | 207.187 | 184.069 | 216.239 | 229.664 | 229.702 | 255.077 | |
Saldo mee- en tegenvallers Hoofdvaarwegennet | |||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 15.03 Aanleg | 296.156 | 331.684 | 249.356 | 207.832 | 197.106 | 265.761 | 219.487 | 180.357 | 155.665 | 126.919 | 98.393 | 92.937 | 100.937 | 28.000 | |
Kasschuif met het generale beeld | 0 | 137.671 | 66.548 | 737 | 47.224 | 109.421 | 40.031 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 | ‒ 50.204 |
Bediening op afstand | ‒ 5.000 | ‒ 1.900 | ‒ 1.800 | ‒ 1.300 | |||||||||||
Bijdragen derden 2021 Hoofdvaarwegennet | 3.912 | 3.912 | |||||||||||||
BO MIRT najaar 2020: Goederenvervoer | 65.691 | 8.916 | 13.515 | 15.324 | 14.815 | 8.065 | 5.056 | ||||||||
BO MIRT: Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl | 118.000 | 4.000 | 6.000 | 8.000 | 30.000 | 30.000 | 30.000 | 10.000 | |||||||
BO MIRT: Paddepoelsterbrug | 8.600 | 8.600 | |||||||||||||
BO MIRT: tegenvallers DGLM | 45.734 | 1.626 | 3.259 | 3.259 | 8.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | 3.259 | |
Bodemdaling | 599 | 599 | |||||||||||||
Defensie: ETV-schip Zuid 2021 Windenergie Op Zee | ‒ 6.491 | ‒ 6.491 | |||||||||||||
Detacheringskosten 2021 projectleider truckparkings | ‒ 55 | ‒ 55 | |||||||||||||
Digitale Transport Strategie | ‒ 1.300 | ‒ 1.300 | |||||||||||||
HXII: Digitale Transport Strategie | ‒ 309 | ‒ 309 | |||||||||||||
HXII: Ontwikkeling en uitvoering Goederenvervoeragenda | 954 | 204 | 250 | 250 | 250 | ||||||||||
HXII: spoed modal shift Goederenvervoercorridor 2021 | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||||||
Opdracht maatregelpakket Scheepvaartveiligheid Windenergie | ‒ 11.759 | ‒ 1.777 | ‒ 1.605 | ‒ 1.703 | ‒ 1.703 | ‒ 1.643 | ‒ 832 | ‒ 832 | ‒ 832 | ‒ 832 | |||||
Overboeking reservering TSL naar HXII | ‒ 712 | ‒ 712 | |||||||||||||
Saldo 2020 Hoofdvaarwegennet | ‒ 29.194 | ‒ 29.194 | |||||||||||||
Topsector Logistiek | ‒ 19.200 | ‒ 6.400 | ‒ 6.400 | ‒ 6.400 | |||||||||||
Verkeersbegeleiding | ‒ 4 | ‒ 4 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 165.466 | 103.164 | 78.134 | 18.167 | 93.845 | 162.702 | 77.510 | ‒ 37.777 | ‒ 47.777 | ‒ 47.777 | ‒ 46.945 | ‒ 46.945 | ‒ 46.945 | ‒ 46.945 | ‒ 46.945 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 15.03 Aanleg | 399.320 | 409.818 | 267.523 | 301.677 | 359.808 | 343.271 | 181.710 | 132.580 | 107.888 | 79.974 | 51.448 | 45.992 | 53.992 | ‒ 18.945 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 15.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 267.985 | 98.029 | 63.555 | 53.707 | 53.830 | 54.857 | 53.529 | 62.323 | 53.455 | 57.435 | 87.534 | 47.954 | 41.136 | 41.069 | |
Openstellingsbesluit en decharge Verbreding Lekkanaal | ‒ 20.668 | ‒ 20.668 | |||||||||||||
Saldo 2020 Hoofdvaarwegennet | 554 | 554 | |||||||||||||
Tegenvallers Sluis Eefde | 3.500 | 3.500 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 16.614 | 4.054 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ‒ 20.668 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 15.04 Geïntegreerde contractvormen/PPS | 272.039 | 98.029 | 63.555 | 53.707 | 53.830 | 54.857 | 53.529 | 62.323 | 53.455 | 57.435 | 66.866 | 47.954 | 41.136 | 41.069 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 15.06 Netwerkgebonden kosten HVWN | 360.261 | 363.331 | 361.044 | 360.250 | 350.682 | 316.623 | 317.969 | 320.702 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | |
EZK: Bijdrage Maritiem Informatievoorziening Servicepunt | 2.670 | 2.670 | |||||||||||||
HXII: Opdrachten veiligheid Noordzee | ‒ 1.664 | ‒ 416 | ‒ 416 | ‒ 416 | ‒ 416 | ||||||||||
Opdracht maatregelpakket Scheepvaartveiligheid Windenergie | 2.442 | 364 | 242 | 340 | 340 | 280 | 219 | 219 | 219 | 219 | |||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 3.448 | 2.618 | ‒ 174 | ‒ 76 | ‒ 76 | 280 | 219 | 219 | 219 | 219 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 15.06 Netwerkgebonden kosten HVWN | 362.879 | 363.157 | 360.968 | 360.174 | 350.962 | 316.842 | 318.188 | 320.921 | 320.923 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | 320.704 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Hoofdvaarwegennet | 1.338.532 | 1.145.728 | 1.046.417 | 1.025.286 | 988.317 | 1.006.141 | 842.264 | 850.074 | 709.805 | 840.360 | 731.826 | 708.544 | 701.455 | 628.451 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 15.09 Ontvangsten | 90.877 | 23.860 | 2.404 | 9.131 | 3.698 | 1.091 | |||||||||
Bijdragen derden 2021 Hoofdvaarwegennet | 3.912 | 3.912 | |||||||||||||
Saldo 2020 Hoofdvaarwegennet | 40.223 | 40.223 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 44.135 | 44.135 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 15.09 Ontvangsten | 135.012 | 23.860 | 2.404 | 9.131 | 3.698 | 1.091 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Hoofdvaarwegennet | 90.877 | 23.860 | 2.404 | 9.131 | 3.698 | 1.091 |
17 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.02 Betuweroute | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.02 Betuweroute | |||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.03 Hogesnelheidstrein-Zuid | 3.116 | ||||||||||||||
Evaluatie HSL-zuid | ‒ 2.841 | ‒ 2.841 | |||||||||||||
HXII: Afwikkeling restbudget HSL | ‒ 5.000 | ‒ 1.655 | ‒ 1.131 | ‒ 1.188 | ‒ 488 | ‒ 538 | |||||||||
Kasschuiven 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 0 | ‒ 2.364 | 1.131 | 957 | ‒ 262 | 538 | |||||||||
Saldo 2020 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 3.858 | 3.858 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 3.983 | ‒ 3.002 | 0 | ‒ 231 | ‒ 750 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.03 Hogesnelheidstrein-Zuid | 114 | 0 | ‒ 231 | ‒ 750 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.06 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 460 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 663 | 50.792 | ||
Kasschuiven 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 0 | ‒ 2.503 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | 2.575 | ||||
Saldo 2020 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 7.051 | 7.051 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 7.051 | 4.548 | 0 | 0 | 0 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | ‒ 9 | 2.575 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.06 Project Mainportontwikkeling Rotterdam | 5.008 | 663 | 663 | 663 | 654 | 654 | 654 | 654 | 654 | 654 | 654 | 654 | 53.367 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.07 ERTMS | 49.033 | 147.758 | 134.596 | 148.059 | 280.237 | 250.228 | 208.638 | 200.682 | 163.533 | 221.456 | 206.956 | 217.839 | 10.000 | ||
HXII: Opdrachtgeversunit ERTMS | ‒ 475 | ‒ 475 | |||||||||||||
Kasschuif met het generale beeld | 0 | 67.279 | ‒ 1.717 | ‒ 61.314 | ‒ 187.688 | ‒ 1.095 | 12.325 | 21.526 | 21.526 | 21.526 | 21.527 | 21.527 | 21.527 | 21.527 | 21.524 |
Saldo 2020 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | ‒ 14.598 | ‒ 14.598 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 15.073 | 52.206 | ‒ 1.717 | ‒ 61.314 | ‒ 187.688 | ‒ 1.095 | 12.325 | 21.526 | 21.526 | 21.526 | 21.527 | 21.527 | 21.527 | 21.527 | 21.524 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.07 ERTMS | 101.239 | 146.041 | 73.282 | ‒ 39.629 | 279.142 | 262.553 | 230.164 | 222.208 | 185.059 | 242.983 | 228.483 | 239.366 | 21.527 | 31.524 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.08 ZuidasDok | 25.576 | 172.575 | 281.065 | 174.189 | 89.682 | 63.255 | 60.344 | 17.491 | 332.030 | ||||||
Bijdragen derden 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 7.521 | 1.392 | 1.193 | 960 | 741 | 1.426 | 270 | 313 | 131 | 1.095 | |||||
Correctie indexering 2020 | ‒ 7.521 | ‒ 1.392 | ‒ 1.193 | ‒ 960 | ‒ 741 | ‒ 1.426 | ‒ 270 | ‒ 313 | ‒ 131 | ‒ 1.095 | |||||
Kasschuiven 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 0 | 45.571 | ‒ 83.139 | ‒ 151.561 | ‒ 38.490 | 21.055 | 68.038 | 84.372 | 122.462 | ‒ 236.058 | 100.785 | 54.790 | 12.175 | ||
Saldo 2020 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | ‒ 4.884 | ‒ 4.884 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 4.884 | 40.687 | ‒ 83.139 | ‒ 151.561 | ‒ 38.490 | 21.055 | 68.038 | 84.372 | 122.462 | ‒ 236.058 | 100.785 | 54.790 | 12.175 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.08 ZuidasDok | 66.263 | 89.436 | 129.504 | 135.699 | 110.737 | 131.293 | 144.716 | 139.953 | 95.972 | 100.785 | 54.790 | 12.175 | 0 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.10 Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | 140.578 | 227.628 | 263.745 | 352.359 | 413.137 | 522.467 | 418.250 | 178.430 | 187.270 | 119.334 | 2.173 | 0 | |||
Kasschuif met het generale beeld | 0 | 80.286 | ‒ 10.255 | 3.964 | 35.387 | ‒ 109.566 | ‒ 105.755 | 13.243 | 13.243 | 13.243 | 13.242 | 13.242 | 13.242 | 13.242 | 13.242 |
Saldo 2020 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | ‒ 18.945 | ‒ 18.945 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 18.945 | 61.341 | ‒ 10.255 | 3.964 | 35.387 | ‒ 109.566 | ‒ 105.755 | 13.243 | 13.243 | 13.243 | 13.242 | 13.242 | 13.242 | 13.242 | 13.242 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.10 Programma Hoogfrequent Spoorvervoer | 201.919 | 217.373 | 267.709 | 387.746 | 303.571 | 416.712 | 431.493 | 191.673 | 200.513 | 132.576 | 15.415 | 13.242 | 13.242 | 13.242 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 218.763 | 548.624 | 680.069 | 675.270 | 783.719 | 836.613 | 687.895 | 397.266 | 683.496 | 341.453 | 209.792 | 218.502 | 50.792 | 10.000 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 17.09 Ontvangsten | 64.739 | 71.235 | 57.494 | 174.928 | 83.439 | 16.151 | 18.857 | 7.877 | 65.430 | ||||||
Bijdragen derden 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 7.521 | 1.392 | 1.193 | 960 | 741 | 1.426 | 270 | 313 | 131 | 1.095 | |||||
Saldo 2020 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | ‒ 7.008 | ‒ 7.008 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 513 | ‒ 5.616 | 1.193 | 960 | 741 | 1.426 | 270 | 313 | 131 | 1.095 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 17.09 Ontvangsten | 59.123 | 72.428 | 58.454 | 175.669 | 84.865 | 16.421 | 19.170 | 8.008 | 66.525 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 64.739 | 71.235 | 57.494 | 174.928 | 83.439 | 16.151 | 18.857 | 7.877 | 65.430 |
18 Overige uitgaven en ontvangsten | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 18.06 Externe veiligheid | |||||||||||||||
Saldo 2020 Overige uitgaven en ontvangsten | 4.964 | 4.964 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 4.964 | 4.964 | |||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 18.06 Externe veiligheid | 4.964 | ||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 18.08 Netwerkoverstijgende kosten | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 18.08 Netwerkoverstijgende kosten | |||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 18.12 Nader toe te wijzen BenO en Vervanging | 10.706 | 345.458 | 345.457 | 393.907 | 393.907 | ||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | |||||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 18.12 Nader toe te wijzen BenO en Vervanging | 10.706 | 345.458 | 345.457 | 393.907 | 393.907 | ||||||||||
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Overige uitgaven en ontvangsten | 4.964 | 10.706 | 345.458 | 345.457 | 393.907 | 393.907 | |||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 18.09 Ontvangsten | |||||||||||||||
Saldo 2020 Overige uitgaven en ontvangsten | 4 | 4 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 4 | 4 | |||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 18.09 Ontvangsten | 4 | ||||||||||||||
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 18.10 Saldo van de afgesloten rekeningen | |||||||||||||||
Saldo 2020 Overige uitgaven en ontvangsten | ‒ 279.866 | ‒ 279.866 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 279.866 | ‒ 279.866 | |||||||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 18.10 Saldo van de afgesloten rekeningen | ‒ 279.866 | ||||||||||||||
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Overige uitgaven en ontvangsten | ‒ 279.862 |
19 Bijdragen andere begrotingen Rijk | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 19.09 Ten laste van begroting IenW | 13.312.853 | 6.370.804 | 7.371.706 | 6.729.130 | 6.637.736 | 6.721.499 | 5.993.467 | 5.392.439 | 5.244.773 | 5.955.117 | 6.030.669 | 6.087.049 | 5.553.803 | 5.864.117 | |
BCF: Tweede tranche fiets MRDH | ‒ 161 | ‒ 161 | |||||||||||||
BCF: Veiliger, doelmatiger en duurzamer verkeersinfrastructuur MRDH | ‒ 492 | ‒ 492 | |||||||||||||
BZK: Bijdrage College Rijksadviseurs | ‒ 964 | ‒ 241 | ‒ 241 | ‒ 241 | ‒ 241 | ||||||||||
Compensatiepakket Zeeland | 5.000 | 5.000 | |||||||||||||
Defensie: ETV-schip Noord en Betonningsvaartuigen 2021 | ‒ 3.203 | ‒ 3.203 | |||||||||||||
Defensie: ETV-schip Zuid 2021 Windenergie Op Zee | ‒ 6.491 | ‒ 6.491 | |||||||||||||
Defensie: Radartoren Wemeldinge | ‒ 119 | ‒ 119 | |||||||||||||
Detacheringskosten 2021 projectleider truckparkings | ‒ 55 | ‒ 55 | |||||||||||||
Digitale Transport Strategie | ‒ 1.300 | ‒ 1.300 | |||||||||||||
EZK: Bijdrage Maritiem Informatievoorziening Servicepunt | 17.850 | 17.850 | |||||||||||||
EZK: Extra budget uitgifte diensten energiebesparing | 2.500 | 2.500 | |||||||||||||
HXII: 2e tender Subsidie LNG | ‒ 4.600 | ‒ 2.760 | ‒ 1.840 | ||||||||||||
HXII: Aanvulling Bonaire | ‒ 2.870 | ‒ 2.870 | |||||||||||||
HXII: Afwikkeling restbudget HSL | ‒ 4.650 | ‒ 990 | ‒ 990 | ‒ 1.090 | ‒ 790 | ‒ 790 | |||||||||
HXII: Beter Benutten | ‒ 5.250 | ‒ 3.250 | ‒ 1.250 | ‒ 750 | |||||||||||
HXII: Bijdrage GoedopWeg: U-ned | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage klimaatimpact-rekentool | ‒ 89 | ‒ 89 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage vrachtwagenheffing offerte RVO2021 | ‒ 9 | ‒ 9 | |||||||||||||
HXII: BO MIRT afspraak Korte termijn aanpak Slimme en duurzame mobiliteit | ‒ 7.700 | ‒ 1.600 | ‒ 600 | ‒ 3.000 | ‒ 2.500 | ||||||||||
HXII: BO MIRT-afspraken 2017-2020 | ‒ 6.000 | ‒ 6.000 | |||||||||||||
HXII: BOA Protocol 2021 - VWH | ‒ 226 | ‒ 226 | |||||||||||||
HXII: Brede doeluitkeringen | ‒ 9.715 | ‒ 9.715 | |||||||||||||
HXII: Business case MITC voor RDW | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: CO2-reducerende maatregelen circulaire economie | 7.500 | 7.500 | |||||||||||||
HXII: Correctie overboeking opdrachten HSL-Zuid | ‒ 350 | ‒ 665 | ‒ 141 | ‒ 98 | 302 | 252 | |||||||||
HXII: Correctie subsidie nachttrein | 1.407 | 1.175 | 21 | 211 | |||||||||||
HXII: Corridor Adam Hoorn. scope-uitbreiding AVANT | ‒ 2.512 | ‒ 2.512 | |||||||||||||
HXII: Digitale Transport Strategie | ‒ 309 | ‒ 309 | |||||||||||||
HXII: Exploitatietekort Nachttrein | ‒ 6.700 | ‒ 3.350 | ‒ 1.675 | ‒ 1.675 | |||||||||||
HXII: Green Deal labels en Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart | ‒ 133 | ‒ 133 | |||||||||||||
HXII: IC Dordrecht - Eindhoven | ‒ 1.460 | ‒ 1.460 | |||||||||||||
HXII: Inhuuropdrachten | ‒ 203 | ‒ 203 | |||||||||||||
HXII: Integraal marktordeningsbesluit | ‒ 2.000 | ‒ 400 | ‒ 400 | ‒ 400 | ‒ 400 | ‒ 400 | |||||||||
HXII: Intelligente transportsystemen Opdrachten 2021-2023 | ‒ 4.000 | ‒ 750 | ‒ 1.500 | ‒ 1.500 | ‒ 250 | ||||||||||
HXII: Modal shift Goederenvervoercorridor 2021 | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||||||
HXII: Ontwikkeling en uitvoering Goederenvervoeragenda | 954 | 204 | 250 | 250 | 250 | ||||||||||
HXII: Opdrachten veiligheid Noordzee | ‒ 1.664 | ‒ 416 | ‒ 416 | ‒ 416 | ‒ 416 | ||||||||||
HXII: Opdrachtgeversunit ERTMS | ‒ 475 | ‒ 475 | |||||||||||||
HXII: Ophoging studieplafond goederenvervoer spoor | ‒ 5.900 | ‒ 2.300 | ‒ 3.600 | ||||||||||||
HXII: Pakket Zeeland (Living Lab) | ‒ 5.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||
HXII: Recycling en hergebruik asfalt, beton en staal | 2.000 | 2.000 | |||||||||||||
HXII: Reservering Topsector Logistiek | ‒ 712 | ‒ 712 | |||||||||||||
HXII: Schone Lucht Akkoord | ‒ 5.500 | ‒ 5.500 | |||||||||||||
HXII: SmartWayz | ‒ 14.187 | ‒ 7.339 | ‒ 6.848 | ||||||||||||
HXII: Specifieke uitkering Mobility as a Service-pilots | ‒ 3.029 | ‒ 1.023 | ‒ 2.006 | ||||||||||||
HXII: Specifieke uitkering Schone Lucht Akkoord | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: Specifieke uitkering Wunderline Groningen-Bremen | ‒ 12.019 | ‒ 4.314 | ‒ 4.758 | ‒ 2.947 | |||||||||||
HXII: Subsidie Innovatie Duurzame Binnenvaart Green Deal | ‒ 9.867 | ‒ 4.867 | ‒ 5.000 | ||||||||||||
HXII: Subsidie Intelligente transport systemen | ‒ 394 | ‒ 394 | |||||||||||||
HXII: Subsidie verbruikersvergoeding | ‒ 125 | ‒ 125 | |||||||||||||
HXII: Uitvoeringskosten RVO - BioLNG | ‒ 67 | ‒ 67 | |||||||||||||
Kasschuif met het generale beeld | 0 | 768.000 | 290.000 | ‒ 360.000 | ‒ 476.000 | ‒ 111.000 | ‒ 111.000 | ||||||||
Milieuprogramma's Caribisch Nederland | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
Reserverin COVID-gerelateerde meerkosten | 22.500 | 22.500 | |||||||||||||
Terugstorting decentralisatie-uitkeringen provincies naar IF | 137.016 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | 22.836 | ||||||||
Topsector Logistiek 2021 ‒ 2023 | ‒ 19.200 | ‒ 6.400 | ‒ 6.400 | ‒ 6.400 | |||||||||||
Walstroom Zeevaart | 12.000 | 4.000 | 6.000 | 2.000 | |||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 45.927 | 752.580 | 284.042 | ‒ 354.220 | ‒ 458.209 | ‒ 90.102 | ‒ 88.164 | ||||||||
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 19.09 Ten laste van begroting IenW | 14.065.433 | 6.654.846 | 7.017.486 | 6.270.921 | 6.547.634 | 6.633.335 | 5.993.467 | 5.392.439 | 5.244.773 | 5.955.117 | 6.030.669 | 6.087.049 | 5.553.803 | 5.864.117 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2020 Bijdragen andere begrotingen Rijk |
20 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | Totaal mutatie | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 | 2027 | 2028 | 2029 | 2030 | 2031 | 2032 | 2033 | 2034 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 20.01 Verkenningen | 1.695 | 0 | 29.989 | 76.574 | 183.576 | 260.662 | 222.843 | 289.394 | 205.218 | ||||||
Aanvulling A15 Papendrecht-Gorinchem | 375.000 | 93.750 | 93.750 | 93.750 | 93.750 | ||||||||||
BO MIRT najaar 2020 afspraken | 25.000 | 25.000 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | ‒ 9.000 | 5.000 | ‒ 25.989 | 22.489 | ‒ 45.651 | 45.234 | 205.455 | 77.816 | 124.646 | 100.000 | ‒ 118.750 | ‒ 143.750 | ‒ 118.750 | ‒ 118.750 |
N35 Marsroute (nieuwe verkenning) | 100.000 | 25.000 | 25.000 | 25.000 | 25.000 | ||||||||||
Saldo 2020 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 11.212 | 11.212 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 511.212 | 2.212 | 5.000 | ‒ 25.989 | 22.489 | ‒ 45.651 | 45.234 | 205.455 | 77.816 | 124.646 | 100.000 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 20.01 Verkenningen | 3.907 | 5.000 | 4.000 | 99.063 | 137.925 | 305.896 | 428.298 | 367.210 | 329.864 | 100.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 20.02 Korte termijn mobiliteitsmaatregelen | 10.394 | ||||||||||||||
Kasschuiven 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | ‒ 5.000 | 5.000 | ||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 0 | 0 | ‒ 5.000 | 0 | 0 | 5.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 20.02 Korte termijn mobiliteitsmaatregelen | 0 | ‒ 5.000 | 10.394 | 0 | 5.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 20.03 Reserveringen | 232.979 | 88.248 | 79.914 | 5.000 | 5.000 | 55.000 | 55.000 | 156.400 | 252.500 | 105.000 | 105.000 | 124.000 | 106.700 | 106.050 | |
Aanvulling SPV Regeling 2021 | ‒ 100.000 | ‒ 100.000 | |||||||||||||
Bijdrage aan Corridor Amsterdam-Hoorn (spitsmijdingen/Breikers) | 467 | 467 | |||||||||||||
BO MIRT 2020 Afspraken Slim, Duurzaam, Veilig | 160.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | 40.000 | ||||||||||
BO MIRT afspraken 2020 | 99.030 | 99.030 | |||||||||||||
BCF: veiliger, doelmatiger en duurzamer verkeersinfrastructuur MRDH | ‒ 492 | ‒ 492 | |||||||||||||
Compensatiepakket Zeeland | 5.000 | 5.000 | |||||||||||||
BO MIRT najaar 2020: Goederenvervoer | ‒ 66.533 | ‒ 7.215 | ‒ 15.211 | ‒ 16.020 | ‒ 14.966 | ‒ 8.065 | ‒ 5.056 | ||||||||
HXII: 2e tender Subsidie LNG | ‒ 4.600 | ‒ 2.760 | ‒ 1.840 | ||||||||||||
HXII: Aanvulling Bonaire | ‒ 2.870 | ‒ 2.870 | |||||||||||||
HXII: Bijdrage GoedopWeg: U-ned | ‒ 4.000 | ‒ 4.000 | |||||||||||||
HXII: BO MIRT afspraak Korte termijn aanpak Slimme en duurzame mobiliteit | ‒ 7.700 | ‒ 1.600 | ‒ 600 | ‒ 3.000 | ‒ 2.500 | ||||||||||
HXII: BO MIRT najaar 2020 Beter Benutten en Slimme, duurzame mobiliteit | ‒ 5.000 | ‒ 5.000 | |||||||||||||
HXII: Brede doeluitkeringen | ‒ 9.139 | ‒ 9.139 | |||||||||||||
HXII: Intelligente transportsystemen Opdrachten 2021-2023 | ‒ 4.000 | ‒ 750 | ‒ 1.500 | ‒ 1.500 | ‒ 250 | ||||||||||
HXII: Ophoging studieplafond goederenvervoer spoor | 0 | 0 | 0 | ||||||||||||
HXII: Pakket Zeeland (Living Lab) | ‒ 5.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||
HXII: Specifieke uitkering Schone Lucht Akkoord | ‒ 10.500 | ‒ 10.500 | |||||||||||||
HXII: Subsidie verbruikersvergoeding | ‒ 125 | ‒ 125 | |||||||||||||
HXII: Uitvoeringskosten RVO - BioLNG | ‒ 67 | ‒ 67 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | 1.593 | 55.090 | 55.117 | 77.500 | 28.730 | 28.500 | 17.800 | ‒ 5.300 | ‒ 40.000 | ‒ 139.030 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ||
Klimaatbestendige en circulaire infraprojecten | ‒ 7.500 | ‒ 7.500 | |||||||||||||
Milieuprogramma's Caribisch Nederland | ‒ 1.000 | ‒ 1.000 | |||||||||||||
Opdracht maatregelpakket Zanddijk | ‒ 6.300 | ‒ 1.200 | ‒ 2.550 | ‒ 2.550 | |||||||||||
Regeling Investeringsimpuls SPV | ‒ 50.000 | ‒ 50.000 | |||||||||||||
Reservering BO MIRT Goederenvervoer | 155.800 | 8.215 | 15.961 | 16.020 | 14.966 | 8.065 | 5.056 | 87.517 | |||||||
Reservering COVID-gerelateerde meerkosten | 22.500 | 22.500 | |||||||||||||
Saldo 2020 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 89.573 | 89.573 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 247.544 | ‒ 77.870 | 48.350 | 47.067 | 73.750 | 27.730 | 28.500 | 17.800 | ‒ 5.300 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 87.517 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 20.03 Reserveringen | 155.109 | 136.598 | 126.981 | 78.750 | 32.730 | 83.500 | 72.800 | 151.100 | 252.500 | 105.000 | 105.000 | 124.000 | 106.700 | 193.567 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 20.04 Generieke investeringsruimte | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 623.833 | 1.474.296 | 1.420.996 | 1.366.150 | 1.397.080 | |
Aanvulling A15 Papendrecht-Gorinchem | ‒ 375.000 | ‒ 93.750 | ‒ 93.750 | ‒ 93.750 | ‒ 93.750 | ||||||||||
Aanvulling tekort Beheer en Onderhoud Hoofdvaarwegennet | ‒ 55.000 | ‒ 27.500 | ‒ 27.500 | ||||||||||||
Aanvulling tekort Beheer en Onderhoud Hoofdwegennet | ‒ 272.000 | ‒ 136.000 | ‒ 136.000 | ||||||||||||
Aanzuivering Hoofdvaarwegennet Cyber Security | ‒ 9.680 | ‒ 9.680 | |||||||||||||
Besluit BO MIRT 2020 Mobiliteitsfonds | ‒ 232.500 | ‒ 232.500 | |||||||||||||
BO MIRT afspraken 2020 | ‒ 124.030 | ‒ 124.030 | |||||||||||||
BO MIRT: Hoofdvaarweg Lemmer-Delfzijl | ‒ 118.000 | ‒ 4.000 | ‒ 6.000 | ‒ 8.000 | ‒ 30.000 | ‒ 30.000 | ‒ 30.000 | ‒ 10.000 | |||||||
BO MIRT: Paddepoelsterbrug | ‒ 8.600 | ‒ 8.600 | |||||||||||||
BO MIRT: tegenvallers DGLM | ‒ 47.034 | ‒ 650 | ‒ 2.276 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 8.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 | ‒ 3.259 |
BO-MIRT 2020 Slim, Duurzaam, Veilig | ‒ 160.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ‒ 40.000 | ||||||||||
Deel uitname BO MIRT Goederenvervoer | ‒ 4.200 | ‒ 4.200 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | 180.265 | 181.737 | 23.279 | 24.225 | 32.924 | 38.315 | 33.259 | 33.259 | 13.259 | ‒ 51.141 | ‒ 71.141 | ‒ 71.141 | ‒ 66.141 | ‒ 300.958 |
N35 Marsroute (nieuwe verkenning) | ‒ 100.000 | ‒ 25.000 | ‒ 25.000 | ‒ 25.000 | ‒ 25.000 | ||||||||||
Overboeking Innovatieprogramma Trillingen | ‒ 20.000 | ‒ 20.000 | |||||||||||||
Reservering BO MIRT Goederenvervoer | ‒ 155.800 | ‒ 8.215 | ‒ 15.961 | ‒ 16.020 | ‒ 14.966 | ‒ 8.065 | ‒ 5.056 | ‒ 87.517 | |||||||
Tegenvallers Sluis Eefde | ‒ 3.500 | ‒ 3.500 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 1.685.344 | 200 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ‒ 54.400 | ‒ 233.150 | ‒ 609.680 | ‒ 237.830 | ‒ 550.484 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 20.04 Generieke investeringsruimte | 200 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 569.433 | 1.241.146 | 811.316 | 1.128.320 | 846.596 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 20.05 Investeringsruimte toebedeeld modaliteit | 0 | 0 | 49 | 0 | 45.205 | 32.358 | 44.738 | 73.547 | 22.193 | 1.096 | 50.193 | 289 | 204 | 1.208 | |
Aanvulling Deventer Booggeluid | ‒ 697 | ‒ 697 | |||||||||||||
Aanvulling Zwolle Herfte | ‒ 45.617 | ‒ 45.617 | |||||||||||||
Aanzuivering Hoofdvaarwegennet Cyber Security | 9.680 | 9.680 | |||||||||||||
Afrekening Prorail | ‒ 53 | ‒ 53 | |||||||||||||
Afrekening ProRail 2020 | 2 | 2 | |||||||||||||
Almelo Zakspoor | ‒ 1 | ‒ 1 | |||||||||||||
Correctie indexering 2020 | 7.521 | 1.392 | 1.193 | 960 | 741 | 1.426 | 270 | 313 | 131 | 1.095 | |||||
Decharge A27/1 Utrecht-Eemnes-Bunschoten | 2.593 | 2.593 | |||||||||||||
HXII: Green Deal labels en Expertise- en InnovatieCentrum Binnenvaart | ‒ 133 | ‒ 133 | |||||||||||||
HXII: Subsidie Innovatie Duurzame Binnenvaart Green Deal | ‒ 9.867 | ‒ 4.867 | ‒ 5.000 | ||||||||||||
IC Berlijntrein | ‒ 50.000 | ‒ 50.000 | |||||||||||||
Kasschuiven 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 0 | 16.781 | ‒ 7.950 | ‒ 1.815 | 12.024 | ‒ 11.811 | ‒ 188 | ‒ 13.266 | 15.905 | ‒ 9.680 | |||||
Onderzoek bodemdaling | ‒ 600 | ‒ 600 | |||||||||||||
Openstellingsbesluit en decharge Verbreding Lekkanaal | 20.668 | 20.668 | |||||||||||||
Saldo mee- en tegenvallers Spoorwegen | 2.957 | 517 | 1.230 | 1.210 | |||||||||||
Saldo 2020 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | ‒ 3.876 | ‒ 3.876 | |||||||||||||
Saldo bodemerosie | 1 | 1 | |||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | ‒ 67.422 | 8.466 | ‒ 10.527 | 355 | 741 | 13.450 | 270 | 313 | ‒ 11.680 | 907 | ‒ 13.266 | ‒ 26.739 | 15.905 | ‒ 45.617 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel Investeringsruimte toebedeeld modaliteit | 8.466 | ‒ 10.527 | 404 | 741 | 58.655 | 32.628 | 45.051 | 61.867 | 23.100 | ‒ 12.170 | 23.454 | 16.194 | ‒ 45.413 | 1.208 | |
Totaal Uitgaven stand ontwerpbegroting 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 234.674 | 98.642 | 109.952 | 81.574 | 233.781 | 348.020 | 322.581 | 519.341 | 479.911 | 729.929 | 1.629.489 | 1.545.285 | 1.473.054 | 1.504.338 | |
Stand ontwerpbegroting 2021 artikelonderdeel 20.09 Ontvangsten | 0 | 0 | 17.500 | 30.000 | |||||||||||
0 | |||||||||||||||
Mutaties Voorjaarsnota 2021 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Stand eerste suppletorie wet 2021 artikelonderdeel 20.09 Ontvangsten | 0 | 0 | 17.500 | 30.000 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |
Totaal Ontvangsten stand ontwerpbegroting 2021 Verkenningen, reserveringen en investeringsruimte | 17.500 | 30.000 |