2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand Miljoenennota 2019 (excl. IS) | 121,4 | 121,7 | 122,3 | 122,8 | 122,4 | |
Beleidsmatige mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Diversen | 4,5 | 4,7 | 3,2 | 1,1 | 1,1 | |
4,5 | 4,7 | 3,2 | 1,1 | 1,1 | ||
Technische mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Diversen | 5,9 | 7,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | |
5,9 | 7,4 | 3,4 | 3,4 | 3,4 | ||
Extrapolatie | 126,9 | |||||
Totaal mutaties sinds Miljoenennota 2019 | 10,4 | 12,1 | 6,6 | 4,5 | 4,5 | |
Stand Miljoenennota 2020 (subtotaal) | 131,7 | 133,8 | 128,9 | 127,3 | 126,9 | 126,9 |
Totaal Internationale samenwerking | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Stand Miljoenennota 2020 | 131,7 | 133,8 | 128,9 | 127,3 | 126,9 | 126,9 |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand Miljoenennota 2019 (excl. IS) | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | |
Beleidsmatige mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Diversen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Technische mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Diversen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Extrapolatie | 5,9 | |||||
Totaal mutaties sinds Miljoenennota 2019 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Stand Miljoenennota 2020 (subtotaal) | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 |
Totaal Internationale samenwerking | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Stand Miljoenennota 2020 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 | 5,9 |
Diversen - beleidsmatige mutaties, uitgaven
De hogere kosten voor het Hoger Beroep Vreemdelingen (HBV) hebben geleid tot bijstelling van de raming voor de jaren 2019 en 2020. De Raad van State en de Nationale Ombudsman ontvangen middelen voor de uitvoering van hun wettelijke taken, conform de afspraken die hierover zijn gemaakt in de taken-middelenanalyse 2018. Aan de begroting van de Kanselarij der Nederlandse Orde worden middelen toegevoegd voor de implementatie van het nieuwe digitale systeem LINT. Daarnaast zijn voor het doorvoeren van een reorganisatie en modernisering van de Algemene Rekenkamer bij tweede suppletoire begroting 2018 middelen doorgeschoven naar 2019. Tot slot wordt de eindejaarsmarge toegevoegd aan de begroting van de overige Hoge Colleges van Staat, de Kabinetten van de Gouverneurs en de Kiesraad.
Diversen - technische mutaties, uitgaven
Conform de afspraak in de taken-middelenanalyse worden middelen overgeboekt vanaf de begroting van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties naar de begroting van de Raad van State voor de afschaffing van dubbelbenoemingen. Daarnaast worden vanaf de begroting van BZK middelen overgeheveld naar de begroting van de Kiesraad voor de verbetering van het Ondersteunende Software Verkiezingen (OSV) systeem. Tevens wordt de loon- en prijsbijstelling toegevoegd aan de begroting van de overige Hoge Colleges van Staat, de Kabinetten van de Gouverneurs en de Kiesraad. In de cao Rijk 2018-2020 zijn afspraken gemaakt over de invoering van een individueel keuzebudget (IKB). De overgang naar het IKB leidt tot een incidenteel budgettair probleem in 2020, omdat onder het IKB het vakantiegeld en de eindejaarsuitkering eerder worden uitbetaald. De Overige Hoge Colleges van Staat, Kabinetten en Kiesraad worden hiervoor in 2020 gecompenseerd.