2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand Miljoenennota 2016 (excl. IS) | 683,1 | 592,2 | 584,6 | 587,5 | 588,0 | ||
Beleidsmatige mutaties | |||||||
Rijksbegroting in enge zin | |||||||
Ejm hxviii | – 102,4 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Referendum oekraïne | 31,5 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Diversen | – 4,8 | 4,8 | – 1,2 | – 1,3 | – 1,9 | ||
– 75,7 | 4,8 | – 1,2 | – 1,3 | – 1,9 | |||
Technische mutaties | |||||||
Rijksbegroting in enge zin | |||||||
Bijdrage gf referendum 6 april | – 30,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Bijdrage sso fmh | 47,6 | 46,0 | 44,8 | 44,4 | 44,3 | ||
Dva ontvangsten | 65,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Ejm huurtoeslag 2015 | 132,5 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Diversen | 37,4 | 17,1 | 16,3 | 15,5 | 13,7 | ||
252,5 | 63,1 | 61,1 | 59,9 | 58,0 | |||
Totaal mutaties sinds Miljoenennota 2016 | 176,7 | 67,8 | 59,9 | 58,6 | 56,2 | ||
Stand Voorjaarsnota 2016 (subtotaal) | 859,8 | 660,1 | 644,4 | 646,1 | 644,2 | ||
Totaal Internationale samenwerking | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | 0,2 | ||
Stand Voorjaarsnota 2016 | 860,0 | 660,2 | 644,6 | 646,2 | 644,3 |
2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Stand Miljoenennota 2016 (excl. IS) | 42,0 | 57,0 | 56,9 | 56,7 | 56,7 | ||
Technische mutaties | |||||||
Rijksbegroting in enge zin | |||||||
Dva ontvangsten | 65,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Diversen | 30,7 | 2,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
95,7 | 2,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |||
Totaal mutaties sinds Miljoenennota 2016 | 95,7 | 2,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Stand Voorjaarsnota 2016 (subtotaal) | 137,8 | 59,9 | 56,9 | 56,7 | 56,7 | ||
Totaal Internationale samenwerking | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Stand Voorjaarsnota 2016 | 137,8 | 59,9 | 56,9 | 56,7 | 56,7 |
EJM HXVIII/ Ejm huurtoeslag 2015
Dit betreft de eindejaarsmarge van Hoofdstuk XVIII – Wonen en Rijksdienst. De eindejaarsmarge van HXVIII wordt ontvangen op HVII en vervolgens doorverdeeld naar HXVIII.
Referendum Oekraïne
De totale kosten voor het referendum over het associatieverdrag met Oekraïne bedragen 35 mln. Aan de begroting van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties (BZK) wordt hiervoor een bedrag van 31,5 mln. toegevoegd.
Diversen (beleidsmatige mutaties – uitgaven)
Dit betreft onder meer structurele kosten in verband met het instellen van een Huis voor de Klokkenluiders, kosten voor Operatie Basisregistratie Personen en inzet van het surplus eigen vermogen van de voormalige onderdelen van het Rijksvastgoedbedrijf.
Bijdrage GF referendum 6 april
Dit betreft een bijdrage aan het Gemeentefonds (GF) voor de organisatie van het referendum over het associatieverdrag met Oekraine van 6 april.
Bijdrage SSO FMH
In het kader van het programma Herinrichting Governance Bedrijfsvoering worden voorstellen uitgewerkt voor een effectieve aansturing van de SSO’s. Na P-Direkt vorig jaar is FMHaaglanden de tweede SSO waar het centraal opdrachtgeverschap wordt belegd bij het bij het Ministerie van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties. Om centraal opdrachtgeverschap mogelijk te maken worden ook de middelen van verschillende begrotingen centraal bij BZK belegd.
Dva ontvangsten
De ontvangsten en uitgaven die voortvloeien uit de Dienstverleningsovereenkomsten 2016 (DVA) betreffen de dienstverlening van het kerndepartement aan de baten lastenagentschappen.
Diversen (technische mutaties – uitgaven)
Hieronder valt onder meer de uitkering van de loon- en prijsbijstelling tranche 2016. Deze tranche bestaat uit een vergoeding voor sociale werkgeverslasten en de contractloonontwikkeling. Daarbovenop ontvangen departementen bij de loonbijstelling incidentele compensatie voor een deel van de kosten voor werkgevers van de herstelopslag van het ABP voor 2016.
Tot slot worden CAO middelen van de Aanvullende Post overgemaakt naar de departementale begrotingen. Overheidswerkgevers en drie centrales van overheidspersoneel hebben een bovensectorale overeenkomst loonruimte publieke sector gesloten. Ter financiering van de afspraak is 400 mln. gereserveerd op de Aanvullende Post.