Wij Beatrix, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz. enz. enz.
Allen, die deze zullen zien of horen lezen, saluut! doen te weten:
Alzo Wij in overweging genomen hebben, dat de noodzaak is gebleken van een wijziging van de begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het jaar 2010, vastgesteld bij de wet van 28 januari 2010 Stb. 70, laatstelijk gewijzigd bij de wet van 27 januari 2011, Stb. 77;
Zo is het, dat Wij, met gemeen overleg der Staten-Generaal, hebben goedgevonden en verstaan, gelijk Wij goedvinden en verstaan bij deze:
Artikel 1
De begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het jaar 2010 wordt gewijzigd, zoals blijkt uit de desbetreffende bij deze wet behorende staat.
Lasten en bevelen dat deze in het Staatsblad zal worden geplaatst en dat alle ministeries, autoriteiten, colleges en ambtenaren wie zulks aangaat, aan de nauwkeurige uitvoering de hand zullen houden.
Gegeven
De Minister van Infrastructuur en Milieu,
Wijziging van de begrotingsstaat van het Infrastructuurfonds voor het jaar 2010 (Slotwet)Suppletoire begrotingsstaat (Slotwet) behorende bij de Wet van ..., Stb. .... Begroting 2010InfrastructuurfondsBedragen in EUR 1 000
(1) | (2) | (3) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Art. | Omschrijving | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Mutaties (+ of –) eerste suppletoire begroting | Mutaties (+ of –) tweede suppletoire begroting | ||||||
Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | ||
TOTAAL | 8 629 523 | 8 629 523 | 393 399 | 393 399 | – 240 056 | – 30 525 | ||||
11 | Hoofdwatersystemen | 809 659 | 1 045 470 | 52 349 | 5 288 | 26 959 | 14 205 | – 20 491 | – 252 991 | – 22 827 |
12 | Hoofdwegennet | 2 482 746 | 2 909 261 | 153 119 | 0 | – 474 792 | – 42 311 | 2 773 995 | 804 830 | 73 682 |
13 | Spoorwegen | 2 823 197 | 2 975 622 | 125 000 | – 562 | 712 049 | 117 036 | – 431 040 | – 1 045 450 | – 224 261 |
14 | Regionale, lokale infrastructuur | 107 616 | 275 193 | 0 | – 42 475 | 136 562 | 0 | 266 583 | – 144 475 | |
15 | Hoofdvaarwegennet | 1 049 573 | 908 542 | 41 895 | 62 454 | – 110 261 | 15 514 | – 105 947 | 45 454 | 3 232 |
16 | Megaprojecten niet-Verkeer en Vervoer | 315 501 | 364 641 | 209 | – 57 734 | – 7 927 | 4 832 | – 39 106 | – 186 269 | – 841 |
17 | Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 59 183 | 97 762 | 0 | – 322 | 107 075 | 0 | 196 305 | – 40 464 | |
18 | Overige uitgaven en ontvangsten | 50 815 | 53 032 | 34 966 | 0 | 3 734 | 372 025 | 593 533 | 579 309 | 589 063 |
19 | Bijdragen andere begrotingen Rijk | 8 221 985 | – 87 902 | – 448 573 |
(4)=(1)+(2)+(3) | (5) | (6)=(5)-(4) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Art. | Omschrijving | Totaal geraamd | Realisatie1 | Slotwetmutaties (+ of –) (+ = tekortschietend geraamd bedrag) | ||||||
Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | ||
TOTAAL | 8 782 866 | 8 992 397 | 8 782 699 | 9 137 457 | – 167 | 145 060 | ||||
11 | Hoofdwatersystemen | 794 456 | 819 438 | 43 727 | 719 027 | 805 124 | 60 067 | – 75 429 | – 14 314 | 16 340 |
12 | Hoofdwegennet | 5 256 741 | 3 239 299 | 184 490 | 5 072 103 | 3 269 934 | 217 125 | – 184 638 | 30 635 | 32 635 |
13 | Spoorwegen | 2 391 595 | 2 642 221 | 17 775 | 2 538 710 | 2 645 273 | 15 848 | 147 115 | 3 052 | – 1 927 |
14 | Regionale, lokale infrastructuur | 331 724 | 267 280 | 0 | 98 661 | 266 337 | 0 | – 233 063 | – 943 | 0 |
15 | Hoofdvaarwegennet | 1 006 080 | 843 735 | 60 641 | 963 376 | 848 903 | 49 647 | – 42 704 | 5 168 | – 10 994 |
16 | Megaprojecten niet-Verkeer en Vervoer | 218 661 | 170 445 | 4 200 | 189 945 | 194 395 | 2 607 | – 28 716 | 23 950 | – 1 593 |
17 | Megaprojecten Verkeer en Vervoer | 255 166 | 164 373 | 0 | 41 807 | 119 502 | 5 286 | – 213 359 | – 44 871 | 5 286 |
18 | Overige uitgaven en ontvangsten | 644 348 | 636 075 | 996 054 | 37 159 | 633 231 | 996 289 | – 607 189 | – 2 844 | 235 |
19 | Bijdragen andere begrotingen Rijk | 7 685 510 | 7 790 588 | 105 078 |