(1) | (2) | (3)=(2)-(1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Omschrijving | Oorspronkelijk vastgestelde begroting | Realisatie* | Verschil realisatie en oorspronkelijk vastgestelde begroting | |||||||
verplichtingen | uitgaven | ontvangsten | verplichtingen | uitgaven | ontvangsten | verplichtingen | uitgaven | ontvangsten | ||
TOTAAL | 2 959 881 | 5 798 746 | 2 809 896 | 6 157 976 | – 149 985 | 359 230 | ||||
Beleidsartikelen | 2 846 110 | 5 795 818 | 2 705 560 | 6 150 571 | – 140 550 | 354 753 | ||||
1. | Goed functionerende economie en markten in Nederland en Europa | 88 584 | 88 418 | 45 804 | 84 660 | 91 480 | 37 126 | – 3 924 | 3 062 | – 8 678 |
2. | Een sterk innovatievermogen | 634 158 | 776 310 | 193 205 | 784 322 | 728 971 | 180 311 | 150 164 | – 47 339 | – 12 894 |
3. | Een concurrerend ondernemingsklimaat | 2 635 637 | 401 306 | 136 887 | 1 867 285 | 372 707 | 108 406 | – 768 352 | – 28 599 | – 28 481 |
4. | Doelmatige en duurzame energiehuishouding | 353 411 | 1 181 313 | 5 379 172 | 8 194 747 | 1 082 797 | 5 790 691 | 7 841 336 | – 98 516 | 411 519 |
5. | Internationale economische betrekkingen | 135 553 | 124 577 | 12 707 | 148 875 | 130 470 | 4 869 | 13 322 | 5 893 | –7 838 |
8. | Economische analyses en prognoses | 13 506 | 13 506 | 1 643 | 14 931 | 14 931 | 2 073 | 1 425 | 1 425 | 430 |
9. | Voorzienin maatschappelijke behoefte aan statistieken | 189 129 | 189 129 | 192 269 | 192 269 | 3 140 | 3 140 | |||
10. | Elektronische communicatie en post | 69 372 | 71 551 | 26 400 | 89 413 | 91 935 | 27 095 | 20 041 | 20 384 | 695 |
Niet-beleidsartikelen | 113 771 | 2 928 | 104 336 | 7 405 | – 9 435 | 4 477 | ||||
21. | Algemeen | 102 923 | 101 673 | 2 300 | 109 112 | 103 360 | 6 857 | 6 189 | 1 687 | 4 557 |
22. | Nominaal en onvoorzien | 12 414 | 11 113 | – 12 414 | – 11 113 | |||||
23. | Afwikkeling oude verplichtingen | 985 | 985 | 628 | 976 | 976 | 548 | – 9 | – 9 | – 80 |