Art. | Omschrijving | Realisatie (2) | Verschil realisatie en vastgestelde begroting (3) = (2) - (1) | |||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | Verplichtingen | Uitgaven | Ontvangsten | ||
Totaal | 32.919.971 | 27.178.059 | 18.637.558 | 26.066.752 | 13.651.601 | 7.919.806 | ‒ 6.853.219 | ‒ 13.526.458 | ‒ 10.717.752 | |
Beleidsartikelen | 32.390.039 | 26.648.127 | 18.502.208 | 25.456.535 | 13.041.384 | 7.828.313 | ‒ 6.933.504 | ‒ 13.606.743 | ‒ 10.673.895 | |
1 | Goed functionerende economie en markten | 304.412 | 340.794 | 31.934 | 349.134 | 335.957 | 171.160 | 44.722 | ‒ 4.837 | 139.226 |
2 | Bedrijvenbeleid: innovatie en ondernemerschap voor duurzame welvaartsgroei | 5.732.946 | 4.422.761 | 576.949 | 3.812.305 | 2.282.149 | 330.800 | ‒ 1.920.641 | ‒ 2.140.612 | ‒ 246.149 |
3 | Toekomstfonds | 170.864 | 227.187 | 80.200 | 216.531 | 208.266 | 138.565 | 45.667 | ‒ 18.921 | 58.365 |
4 | Een doelmatige energievoorziening en beperking van de klimaatverandering | 13.992.188 | 15.971.667 | 4.505.077 | 18.448.402 | 7.707.014 | 2.407.827 | 4.456.214 | ‒ 8.264.653 | ‒ 2.097.250 |
5 | Een veilig Groningen met perspectief | 4.486.758 | 4.490.008 | 11.735.415 | 2.630.163 | 2.507.998 | 4.779.961 | ‒ 1.856.595 | ‒ 1.982.010 | ‒ 6.955.454 |
6 | Bijdrage Nationaal Groeifonds | 7.702.871 | 1.195.710 | 1.572.633 | 0 | 0 | 0 | ‒ 7.702.871 | ‒ 1.195.710 | ‒ 1.572.633 |
Niet-beleidsartikelen | 529.932 | 529.932 | 135.350 | 610.217 | 610.217 | 91.493 | 80.285 | 80.285 | ‒ 43.857 | |
40 | Apparaat | 529.932 | 529.932 | 135.350 | 610.217 | 610.217 | 91.493 | 80.285 | 80.285 | ‒ 43.857 |
41 | Nog onverdeeld | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
NB de stand zoals gepresenteerd onder stand vastgestelde begroting wijkt af van de stand vastgestelde begroting bij de eerste suppletoire begroting, de suppletoire begroting Prinsjesdag, de tweede suppletoire begroting, de tweede en de derde incidentele suppletoire begrotingen en de Slotwet. De reden hiervoor is dat in het jaarverslag de ISB's, die zijn ingediend tussen de vaststelling van de ontwerpbegroting en de vaststelling van de eerste suppletoire begroting, niet zijn opgeteld bij de stand vastgestelde begroting. Bij de eerste suppletoire begroting, de suppletoire begroting Prinsjesdag, de tweede suppletoire begroting, de tweede en de derde incidentele suppletoire begrotingen en de Slotwet is dat wel het geval. In de suppletoire begroting Prinsjesdag en de tweede suppletoire begroting bevat de stand vastgestelde begroting alle suppletoire begrotingen en ISB’s voorafgaand aan het stuk. Bij het jaarverslag is dat niet het geval.