Bijlage 1 Projectoverzichten 152
1. Verkenningenprogramma 152
2. Planstudieprogramma Rijkswegen 155
3. Realisatieprogramma Rijkswegen 157
4. Planstudieprogramma Waterbeheer en Vaarwegen 159
5. Realisatieprogramma Waterbeheer en Vaarwegen 160
6. Planstudieprogramma Railwegen 162
7. Realisatieprogramma Railwegen Personenvervoer 163
8. Planstudieprogramma Hogesnelheidslijn 165
9. Realisatieprogramma Hogesnelheidslijn 166
10. Planstudieprogramma Railwegen 167
11. Realisatieprogramma Railwegen 168
12. Planstudieprogramma Multi- en intermodaal vervoer 169
13. Realisatieprogramma Multi- en intermodaal vervoer 170
14. Realisatieprogramma Betuweroute 171
15. Planstudieprogramma Regionale/lokale infrastructuur 172
16. Realisatieprogramma Regionale/lokale infrastructuur 174
17. Realisatieprogramma Duurzaam Veilig 177
Bijlage 2 Economische en Functionele classificatie 178
1. Verkenningenprogramma (art. ond. 01.01.01)
Lokatie | Probleem | Indicatie modaliteit | Referentiekader | Verantwoordelijk | Gereed |
---|---|---|---|---|---|
Achterlandverbindingen | |||||
Goederenroute BR-Noord-Nederland | ontsluiting Betuweroute | Rail goederen | V&W | 2001 | |
Goederenroute Zuid-Nederland | capaciteitstekort | Rail goederen | V&W | 2001 | |
R'dam-Roosendaal-Antwerpen-Sloe | capaciteitstekort | Rail goederen | SVVII/ovBelgië | V&W | 1999 |
IJmond-Utrecht-Zevenaar grens | IJmond op BR | Rail goederen | SVVII | V&W | 1999 |
Interregionaal | |||||
A'dam-Harlingen (incl. sluizen Kornwerderzand | vaarwegafmeting en schutcapaciteit | HWV | SVVII | V&W | 2000 |
Zuiderzeelijn | structuurversterking | OV | SNN | V&W | 2000 |
Groningen, Friesland, Drente | |||||
Leeuwarden | congestie | HWN | SNN | V&W | 1999 |
Zwolle-Meppel | congestie | HWN | SNN | V&W | 2000 |
Leeuwarden-West | ontsluiting | OV/OWN | Structuur schets LW | gemeente | 1999 |
Ontsluiting Goutum (Leeuwarden) | ontsluiting | OV/OWN | VINEXACT | gemeente | 1999 |
Ontsluiting Delftlanden/Rietlanden (Emmen) | ontsluiting | OWN | VINEXACT | gemeente | 1999 |
Stadsgewestelijk Openbaar Vervoer-Groningen | onvoldoende kwaliteit OV | OV | R/PVVP | provincie | 2000 |
Overijssel, Gelderland | |||||
Vaarwegen Oost-Nederland (IJssel, Twenthekanaal, Meppel/ | onvoldoende kwaliteit | HVW | SVVII | V&W | 1999 |
Multimodaal terminal Valburg (Rijksbijdrage) | ontsluiting regio | Cie. v. Duuren | V&W | 2000 | |
Arnhem CS | onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 1999 |
Nijmegen-Roermond | onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 2000 |
Toekomstvisie Nederrijn-Lek | onvoldoende kwaliteit | HVW | SVVII | V&W | 2000 |
Regionale rail Arnhem-Nijmegen | onvoldoende kwaliteit OV | OV | RVVP | VenW | 1999 |
Almelo-Zuid | verkeersonveiligheid/leefbaarheid | OWN | RVVP | gemeente | 1999 |
Utrecht/Flevoland | |||||
Randstadspoor 2e fase | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 2000 |
– Utrecht-Eemland | |||||
– Breukelen-Driebergen-Ede | |||||
Utrecht-Eemnes | verkenning nieuwe stijl | bestuurlijk overleg | Provincie | ||
Utrecht-Hoevelaken | verkenning nieuwe stijl | bestuurlijk overleg | Provincie | ||
Oostflank Utrecht (fase 2 + 3) | onvoldoende kwaliteit | OV | ISP | BRU | 1999 |
Transferia Regio Utrecht (fase 2) | onvoldoende kwaliteit | OWN | SVV | BRU/Prov. 2000 | |
Westelijke invalsroute Utrecht | ontsluiting | OWN | ISP | BRU | 1999 |
HOV Mijdrecht – A2 | onvoldoende kwaliteit | OV | PVVP | Provincie | 1999 |
OV-Leidsche Rijn-Maarssen | ontsluiting bouwlocatie | OV | VINEXACT | BRU | 2000 |
Fietsverbinding Leidsche Rijn | onvoldoende kwaliteit | OWN/Fiets | VINEX | BRU | 2000 |
Almere Poort | ontsluiting bouwlocatie | OV | VINEXACT | gemeente | 1999 |
Noord-Holland | |||||
De Zaan | potentiële hoofdvaarweg | HVW | SVVII | Provincie | 1999 |
Regionet | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 1999 |
* corridor Haarlemmermeer-Schiphol-Zuidtak-Almere | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 1999 |
* corridor Zaanlijn, incl. rail/waterkruising Nauernasche Vaart | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 1999 |
* rail/waterkruising Vecht bij Weesp | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV/VW | TTP | V&W | 1999 |
* Wormerveer inhaalgelegenheid | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | na 2000* |
* Uitgeest vierde perronfase | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | na 2000* |
Noordvleugel Randstad (congestiepakket) | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 1999 |
*Corridor agglo Amsterdam-Waterland | vervoersketen | OV | ROA | 2002 | |
*busstation Amsterdam CS | vervoersketen | OV | ROA | 1999 | |
*NoordZuidlijn: Buikerslootmeerplein – Purmerend / WTC Schiphol/Uithoorn | onvoldoende kwaliteit OV | OV | ROA | 2000 | |
*Zuid-Tangent fase 2 / West-Oost (fes-impuls 98) | congestie | OV | P/RVVP's | ROA/gem. 1999 | |
Sloten / MAP | ontsluiting | OV | VINEX | ROA | 1999 |
Oostelijk Havengebied (Java/KNSM-eiland) | ontsluiting bouwlocatie | OV | ROA | 1999 | |
Amsterdam, IJ-boulevard centraal/west, 2e fase | ontsluiting | OWN | ROA | 1999 | |
Amsterdam, Oude Haagseweg | onvoldoende kwaliteit | OWN | ROA | 1999 | |
Heerhugowaard-Alkmaar, HAL deel c | onvoldoende kwaliteit | OV/OWN | VINEX | provincie | 2000 |
Beverwijk, westelijke randweg | ontsluiting | OWN | RVVP | gemeente | 1999 |
Hilversum, Buitencircuit | verkeersonveiligheid, leefbaarheid, bereikbaarheid | OWN | RVVP | gemeente | 1999 |
Schiphol, Beech Avenue | ontsluiting | OWN | PKB SPL | ROA | 1999 |
Wegenstructuur Haarlemmermeer | ontsluiting | OWN | ROA | 1999 | |
Broekpolder | ontsluiting | OV | VINEXACT | provincie | 2000 |
Houthaven/Westerdokseilanden | ontsluiting | OV | VINEXACT | ROA | 1999 |
Zuid-Holland | |||||
Hartelkanaal | nauwe passage en doorvaarthoogte | HTA | ROM-Rijnmond | V&W/R'dam | 2000 |
Botlekbrug | nauwe en gevaarlijke passages | HTA | ROM-Rijnmond | V&W | 2000 |
Den Haag CS | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | V&W | 2000 | |
Rotterdam CS | capaciteitstekort, onvoldoende kwaliteit ov | OV | V&W | 2000 | |
Hoek van Holland strandlijn | onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | na 2000* |
Schiedam-Rotterdam en aansl. OW-metro | onvoldoende kwaliteit ov | OV | TTP | V&W | 2000 |
Rijswijk-Schiedam, incl. spoorcorridor Delft | onvoldoende kwaliteit leefmilieu | OV | V&W | 1999 | |
Tramplus (streefbeeld 2010) | upgrading/uitbreiding OV-netwerk | OV | RVVP | SRR | |
Rotterdam, Parklane fase 3, Matl.weg./Marconiplein | ontsluiting | OWN | RVVP | SRR | 2000 |
Rotterdam, 2e Maasvlakte | ontsluiting | OWN | 2e Maasvlakte | SRR | 2000 |
Verlenging OV IJsselmonde | ontsluiting | OV | VINEXACT | SRR | na 2003 |
Verlenging Tramplus naar Maasoever/Vlaardingen | onvoldoende kwaliteit | OV | VINEXACT | SRR | 2000 |
Ontsluiting Noordrand II | ontsluiting | OV | VINEXACT | SRR | 2000 |
Busontsluiting Noordrand II/III richting R'dam Alexander | ontsluiting | OV | VINEXACT | SRR | 2000 |
HOV Rotterdam – Drechtsteden | bereikbaarheid | OV | RVVP | SRR | 1999 |
N209 (A13 – Bleiswijk) | onvoldoende kwaliteit | OWN | RVVP | SRR | 2001 |
OV-structuur Drechtsteden | onvoldoende kwaliteit OV | OV | RVVP | Stuurgr.Vinex Drechtsteden | 2000 |
Agglonet (netwerkstudie) | upgrading/uitbreiding OV-netwerk | OV | RVVP | Haaglanden | |
Wateringse Veld (agglonet) | ontsluiting bouwlokatie | OV | VINEX | Haaglanden | 2000 |
Ypenburg/Nootdorp | ontsluiting bouwlokatie | OWN | VINEX | Haaglanden | 1999 |
Fietsbruggen Leidschenveen/Ypenburg | ontsluiting | fiets | VINEXACT | Haaglanden | 1999 |
Rijn-Gouwelijn (voorh. Regionale rail Gouda-Alphen-Leiden) | onvoldoende kwaliteit | OV | V&nW | 1999 | |
Rijn-Gouwe West | bereikbaarheid | OWN/HWN/OV | P/RVVP | provincie ZH | 1999 |
Brabant, Zeeland, Limburg | |||||
Burgemeester Deelenkanaal Oss | capaciteittekort, uitbouwen vervoerstroom | HVW | Ruitstudie | Oss | 1999 |
Railinfrastructuur Westelijke Mijnstreek | veiligheid | Rail goederen | V&W | 2000 | |
Bascule bruggen Terneuzen | vervanging bestaande brug | Vlaanderen | Vlaanderen | 1999 | |
HOV Breda – Oosterhout | onvoldoende kwaliteit | OV | gemeente | 2000 | |
Bereikbaarheid oostzijde stadsregio Eindhoven | ontsluiting | OWN | HWN | SRE | 2000 |
Breda, Westtangent | ontsluiting | OWN | gemeente | 1999 | |
Breda stationsomgeving | capaciteitstekort, onv. kwaliteit | OV/OWN | gemeente | 2000 | |
Tilburg, Noordwest-tangent | ontsluiting | OWN | gemeente | 1999 | |
Den Bosch-Veghel (N266) | bereikbaarheid/veiligheid | OWN | provincie | 2000 | |
Helmond, Westtangent | ontsluiting | OWN | VINEX | gemeente | 1999 |
Ontsluiting Rosmalen Noord | ontsluiting | OV | VINEXACT | provincie | 1999 |
Scheldeterrein Vlissingen | ontsluiting | OV | VINEXACT | gem./prov. | 1999 |
Maastricht, Maaskruisend verkeer | ontsluiting | OWN | gemeente | 1999 | |
Overig | |||||
Opstelterreinen | capaciteitstekort | OV | V&W | 2000 | |
Verhoging rijsnelheid bestaand net | onvoldoende kwaliteit ov | OV | SVVII | V&W | 2000 |
Schiphol, Aalsmeer, RCS Hoofddorp | ontsluiting | Intermodaal | TIB | V&W | 1999 |
Ondergrondse Stedelijke distributie | bereikbaarheid binnensteden | Intermodaal | motie | V&W | 2000 |
* Datum gereed is nog onder voorbehoud van inplanning in Railned-programma.
2. Planstudieprogramma Rijkswegen (art.ond. 01.01.01) prijspeil 1999
Project | Kosten- in Mf | IJkpunt | Planning | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Omschrijving | min | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | later | |||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | |||||||||||
CATEGORIE 1: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voor tracèbesluit cq projectbeslissing nog te nemen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Everdingen – Deil/Zaltbommel – Empel3 | 811 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Rondweg Den Bosch (Empel – Vught)3 | 550 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Tangenten Eindhoven 3 | 1 226 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A15 Benelux – Vaanplein 3 | 1 014 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A15 Maasvlakte-Vaanplein/aansluiting Vondelingenplaat en Hoogvliet | 162 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A7 Zuidelijke Ringweg Groningen, fase 1 | 238 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N61 Hoek – Schoondijke | 213 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N50 Brug Ramspol | 81 | sn | tn | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A7 Rondweg Sneek | 108 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A12 Oost (Utrecht – Duitse grens), alleen benutting, inclusief aansluiting Veenendaal 34 | 608 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A50 Ewijk – Valburg/Grijsoord (Waalbrug Ewijk) | 502 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A1 Craag benutting, in samenhang met Benutting A9 Badhoevedorp-Velsen 5 | 679 | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
«A9 Badhoevedorp-Velsen Benutting; in samenhang met A1 CRAAG benutting» | x | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A74 Venlo in samenhang met A73 zuid, N68 en de Oosttangent Roermond 6 | x | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N34 omleiding Ommen, in combinatie met N35 (zie hierna) | x | tn | tb | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N9 Koedijk – de Stolpen | 55 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Na tracèbesluit cq projectbeslissing genomen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Holendrecht Oudenrijn (CAU)7 | 1 323 | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A4 Burgerveen – Leiden 3 | 1 300 | tb10 | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N31 Leeuwarden – Drachten | 147 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N33 Spijk – Eemshaven | 22 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A4 Dinteloord – Bergen op Zoom, onderdeel Omlegging Halsteren | 122 | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A73 Venlo – Maasbracht, incl. omleiding Haelen, in samenhang met de A74, N68 en de Oosttangent Roermond 6 | 1 442 | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N11 Alphen a/d Rijn-Bodegraven | 132 | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N35 Zwolle-Almelo in combinatie met N34 | 380 | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A59 Rosmalen-Geffen | 243 | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N57 Veersedam-Middelburg | 274 | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totaal categorie 1 | 11 632 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CATEGORIE 2: | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voor tracèbesluit cq projectbeslissing nog te nemen | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A1 Craag | 1 250 | 3 060 | tn | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A12 Utrecht-Veenendaal | 460 | 925 | tn | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A12 Veenendaal-Ede | 350 | 550 | tn | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A12 Ede-Duitse )tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A 2/76 Urmond – Kerensheide – Hoensbroek 3 | 310 | 550 | tn | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A7 Zuidelijke Ringweg Groningen, fase 2 | 608 | 2 028 | tn | tb | pr | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A1 Eemnes – Barneveld 3 | 114 8 | 624 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A1 Barneveld – Deventer 3 | 224 8 | 693 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A1 Deventer – Hengelo 3 | 109 8 | 245 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Holendrecht – Oudenrijn 3 | 46 8 | 658 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Oudenrijn – Deil 3 | 227 8 | 1 386 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Den Bosch – Eindhoven 3 | 108 8 | 310 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Leenderheide – Budel 3 | 35 8 | 276 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Grathem – Urmond 3 | 487 8 | 705 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A4 De Hoek – Prins Clausplein 3 | 262 8 | 1 397 | sn | tn | tb | pr | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totaal categorie 2 | 5 053 | 14 448 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CATEGORIE 3a | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A10 Coentunnel | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N200 Halfweg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A4 Dinteloord-Bergen op Zoom, noordelijk deel9 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A13/A16 Rotterdam | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A2 Passage Maastricht | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A5 Westrandweg | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
A4 Delft-Schiedam |
Bij de kosten voor uitvoering van sommige projecten is PM vermeld, bij deze projecten zal een referentievariant worden gehanteerd.
3 Project in het kader van «Samenwerken aan Bereikbaarheid»
4 de benuttingsvariant is onderdeel van de categorie 2 studie A12 Utrecht – Duitse grens
5 de benuttingsvariant A1 CRAAG is onderdeel van de categorie 2 studie A1 CRAAG
6 In het bedrag van 1422 voor A73, A74, N68 en oosttangent Roermond is niet de bijdrage van de regio ad 100 miljoen inbegrepen.
De projecten A73 (aanleg A73 in de periode 2003 – 2007 voor een budget van 1312 mln), A74 (aanleg A74 voor 2008 voor een budget van 125 mln), N68 (60 miljoen) en de Oosttangent Roermond (25 miljoen) zullen voor een totaalbedrag (produktuitgaven) van 1522 worden uitgevoerd. Tussen de verschillende projecten kan egalisatie plaatsvinden, waarbij de totale som van 1522 miljoen niet mag worden overschreden.
7 De 1305 miljoen betreft alleen het V&W deel, alleen mogelijk als ook VROM en regio bijdragen (225 miljoen in 2002 t/m 2004)
8 De benuttingsalternatieven worden nog doorgelicht op mogelijkheden tot verdere versobering.
9 voor dit project geldt dezelfde planning als voor het project A4 Dinteloord–Bergen op Zoom onderdeel Omlegging Halsteren
10 betreft ingetrokken deel van het tb bij Leiden en Leiderdorp
Legenda:
sn startnotitie of studieplan
tn trajectnota of projectnota
tb tracèbesluit/projectbesluit
3. Realisatieprogramma Rijkswegen (art. ond. 01.01.02) prijspeil 1999
Project | Kosten x f 1 mln | Planning gereed huidig MIT | Planning gereed vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Weg | Omschrijving | Totaal | t/m'98 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | ||
Stadsgewest Amsterdam | ||||||||||||
2 | Aansluiting Meibergdreef 13 | 70 | 1 | 18 | 43 | 8 | 2000 | 2000 | ||||
5 | Verlengde Westrandweg | 608 | 2 | 89 | 104 | 102 | 144 | 105 | 61 | 2003 | 2003 | |
Stadsgewest Rotterdam | ||||||||||||
4 | 2e Beneluxtunnel, incl. aansl.wegen 13 asw 2x2 wordt asw 2x2+2x2 en aanpassing B.ster | 780 | 233 | 131 | 152 | 182 | 82 | 2002 | 2002 | |||
15 | «Europaweg (Dintelhavenbrug; Calandtunnel en» 3 aansluitingen) 123 | 1 291 | 135 | 182 | 247 | 256 | 212 | 148 | 111 | 2004 | 2004 | |
15 | Vaanplein (rw 29)-Ridderster (rw 16) Breiwerken/parallelbanen/2fly-overs 13 | 320 | 279 | 22 | 20 | 1998 | 1998 | |||||
16 | Ridderkerk – Hendrik Ido Ambacht 13 | 55 | 9 | 14 | 18 | 15 | 2000 | 2000 | ||||
20 | «Giessenplein; reconstructie 23» | 68 | 7 | 25 | 20 | 8 | 9 | 2002 | 2001 | |||
29 | Rotterdam (rw 15)-Heinenoord asw 2x2 wordt asw 2x3, incl. aanleg langzaamverkeerstunnel 23 | 257 | 212 | 39 | 6 | 1999 | 1999 | |||||
Stadsgewest Den Haag | ||||||||||||
4 | Leiden (rw 11 oost) – Pr.Clausplein (rw12) asw 2x2 wordt 2x3 13 | 264 | 242 | 15 | 6 | 1 | 1998 | 1998 | ||||
11 | «Leiden(rw 4)-Alphen a.d.Rijn; Aanleg aw 1x2, incl. Alphen aquaduct» | 315 | 267 | 39 | 9 | 1999 | 1998 | |||||
14 | Wassenaar-Leidschendam (verlengde Landscheidingsweg incl. aansluiting Hubertusviaduct) | 674 | 35 | 29 | 58 | 98 | 134 | 219 | 93 | 9 | 2004 | 2004 |
44 | Aanpassing traject Wassenaar | 31 | 3 | 4 | 11 | 13 | 2001 | 1999 | ||||
Stadsgewest Utrecht | ||||||||||||
2 | Knpt. Oudenrijn (rw 12)-Knpt. Everdingen (rw 27), incl. 2e brug o/d Lek bij Vianen en verzorgingsplaats: asw 2x3/2 wordt 2x4/313 | 248 | 85 | 58 | 25 | 45 | 24 | 11 | 2003 | 2003 | ||
12 | «Lunetten-Bunnik; asw 2x2 wordt 2x3 13» | 65 | 58 | 7 | 1999 | 1998 | ||||||
Corridor Randstad-Midden-Zuid-Duitsland | ||||||||||||
2 | Tweede brug o.d. Waal bij Zaltbommel incl. 243 aansluitende wegen: Aanleg asw 2x3 13 | 243 | 222 | 13 | 8 | 1998 | 1998 | |||||
15 | Reconstr. aansl. bij H-Giessendam en Sliedr. 13 | 294 | 37 | 30 | 20 | 30 | 30 | 30 | 30 | 90 | 2 008 | 2 008 |
Corridor Randstad-Belgie-Frankrijk | ||||||||||||
4 | Knpt. Badhoevedorp-aansluiting Hoofddorp, incl. 2e Schipholtunnel: asw 2x4 wordt 2x3+2x2 13 | 251 | 204 | 43 | 4 | 1999 | 1999 | |||||
16 | Moerdijk-Breda-Galder | 1 115 | 23 | 48 | 89 | 113 | 126 | 163 | 137 | 415 | 2008 | nvt |
Overige Hoofdwegennet | ||||||||||||
9 | Heiloo-Alkmaar | 47 | 5 | 22 | 19 | 2001 | 1999 | |||||
9 | Alkmaar-Den Helder, lokale aanpassingen 2 | 73 | 39 | 18 | 7 | 9 | 2000 | 2000 | ||||
27 | Knooppunt Eemnes-Almere, incl. 2e brug Aanleg asw 2x2 2 | 198 | 152 | 40 | 6 | 1999 | 1999 | |||||
30 | Rw 12 – Postweg (omlegging Ede) asw 2x22 | 196 | 48 | 6 | 2 | 10 | 50 | 56 | 24 | 2004 | 2004 | |
32 | Wolvega noord-Heerenveen(rw 7), incl. knpt. H'veen: aw 1x2 wordt asw 2x2 | 167 | 102 | 38 | 27 | 1999 | 1999 | |||||
37 | Hoogeveen-Holsloot-Emmen (rw 34) -Duitse grens: aw 2x2/asw 2x2 3 | 240 | 49 | 35 | 29 | 29 | 16 | 20 | 32 | 33 | 2005 | 2005 |
50 | Kampen-Ramspol-Emmeloord 2 | 220 | 22 | 20 | 31 | 52 | 50 | 20 | 25 | 2004 | 2004 | |
50 | Eindhoven-Oss asw 2x2 23 | 658 | 122 | 44 | 79 | 148 | 148 | 74 | 42 | 2003 | 2 006 | |
58 | Knooppunt De Baars 3 | 27 | 12 | 11 | 4 | 1999 | 1999 | |||||
58 | Omlegging om Etten Leur aw 2x2 wordt asw 2x2 3 | 183 | 116 | 44 | 19 | 4 | 1999 | 1999 | ||||
Dynamisch Verkeersmanagement 3 en 5 | 1 142 | 287 | 202 | 155 | 112 | 233 | 153 | |||||
Kleine projecten | 25 | 5 | 6 | |||||||||
Afronding projecten | 36 | |||||||||||
Uitvoeringskosten planstudieprojecten nà tracébesluit | 31 | 80 | 179 | 264 | ||||||||
Uitvoeringskosten planstudieprojecten vòòr tracébesluit | 56 | 62 | 89 | 91 | ||||||||
Voorbereidingskosten 4 | 31 | 16 | 26 | 35 | 129 | 30 | ||||||
Totaal Programma | 1 441 | 1 312 | 1 436 | 1 312 | 1 477 | 1 100 | ||||||
Directe Uitvoeringsuitgaven | 288 | 262 | 287 | 262 | 295 | 220 | ||||||
Aflossing tunnels | 94 | 95 | 97 | 97 | 97 | 97 | ||||||
Totaal Programma | 1 823 | 1 668 | 1 820 | 1 671 | 1 869 | 1 416 | ||||||
Overplanning | – 166 | – 152 | – 165 | |||||||||
Totaal programma (IF01.01.02) | 1657 | 1 516 | 1 654 | 1 671 | 1 869 | 1 416 |
1 Projecten in het kader van Samenwerken aan Bereikbaarheid
2 (deels Investeringsimpuls 1994
3 Project beh. tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals afgegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Eur. Parlement en de Raad van 23 juli 1996
4 Inclusief rijksweg 2 Holendrecht-Oudenrijn met kasreeks 1999–2004, t.w. 12, 14, 22, 32, 37 en 30 Mf, zijnde alleen V&W-deel. Alleen mogelijk als ook VROM en regio bijdragen (225Mf in 2002 t/m 2004)
5 Voor Dynamisch Verkeersmanagement worden de totale Produktuitgaven begroot op 1620 Mf (prijspeil 1999) in de periode 1998 t/m 2004.
4. Planstudieprogramma Waterbeheren en Vaarwegen (art. ond. 02.02.01) prijspeil 1999
Projectomschrijving | Kosten uitvoering in Mf | Planning | Uitvoeringsperiode | ||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
'99 | '00 | '01 | '02 | '03 | '04 | later | |||
1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | |||
Tracebesluit cq. projectbesluit nog te nemen | |||||||||
Waterbeheren | |||||||||
Studie naar vergroting spuicapaciteit Afsluitdijk | p.m. | sn | uo | na 2004 | |||||
Vaarwegen | |||||||||
Fries Groningse kanalen | |||||||||
Vaarweg Lemmer-Delfzijl (planstudiedeel) | 234 | pr | uo | vanaf 2001 | |||||
– Kunstwerken | |||||||||
– Verruimingen | |||||||||
IJsselmeergebied | |||||||||
Vaarroute Ketelmeer (planstudiedeel) | 33 | uo | na 2004 | ||||||
Rijn en Rijntakken | |||||||||
Waal, toekomstvisie planstudiedeel | 300 | pr | uo | na 2004 | |||||
Twenthekanaal, planstudiedeel | 72–127 | pr | uo | na 2004 | |||||
Vaarweg Almelo-Coevorden | p.m. | sn | na 2004 | ||||||
Amsterdam Rijnkanaal en Noordzeekanaal | |||||||||
Lekkanaal/ 3e Kolk Beatrixsluis | 147 | sn | na 2004 | ||||||
Amsterdam-Rijnkanaal, verwijderen keersluis Zeeburg | 35 | tb | pr | uo | na 2004 | ||||
Zeepoort IJmond | 800–1000 | sn | tn | na 2004 | |||||
Maas, Maaskanalen en Midden-Limburgse kanalen en Noord-Brabantse kanalen | |||||||||
Zuid-Willemsvaart, gedeelte Maas-Berlicum/Den Dungen | 420 | tb | pr | uo | na 2004 | ||||
Wilhelminakanaal Tilburg | 100 | tn | tb | pr | uo | na 2004 | |||
Maasroute, modernisering fase 2 | |||||||||
– Verruimen tot klasse Vb | 900 | tb | pr | uo | na 2004 | ||||
Bouw 4e sluiskolk Ternaaien | p.m. | sn | na 2003 |
sn Startnotitie/studieplan gereed
tn Trajectnota/projectnota gereed
tb Tracèbesluit/projectbesluit
pr Procedures rond
uo Beschikking/uitvoeringsopdracht
up Uitvoeringsperiode
5. Realisatieprogramma Waterbeheren en Vaarwegen (art. ond. 02.02.02) prijspeil 1999
Kosten x f 1 mln | Planning gereed Huidig MIT | Planning gereed Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | ||
Waterbeheren | |||||||||||
IJsselmeergebied | |||||||||||
Depot IJsseloog | 279 | 248 | 23 | 8 | 2000 | 2002 | |||||
Inrichting IJsselmonding | 25 | 5 | 10 | 10 | 2001 | n.v.t. | |||||
Amsterdam Rijnkanaal en Noordzeekanaal | |||||||||||
Depot Averijhaven | 7 | 7 | 1999 | n.v.t. | |||||||
Beneden Rivieren | |||||||||||
Depot Hollandsdiep | 175 | 9 | 8 | 8 | 50 | 50 | 50 | 2005 | n.v.t. | ||
Delta | |||||||||||
Depot Koegorspolder | 79 | 1 | 17 | 17 | 44 | nog te bepalen | n.v.t. | ||||
Project wateroverlast | |||||||||||
«Uitbreiding gemaalcapaciteit IJmuiden, Nieuwegein, Gouda; realisatie» | 121 | 9 | 15 | 43 | 54 | 2003 | n.v.t. | ||||
Sub-totaal Waterbeheren | 686 | 248 | 36 | 53 | 50 | 95 | 104 | 50 | 50 | ||
Vaarwegen | |||||||||||
Fries Groningse kanalen | |||||||||||
Vaarweg Lemmer Delfzijl (incl. spoorbrug Grou) | 148 | 69 | 24 | 33 | 12 | 10 | 2002 | 2002 | |||
IJsselmeergebied | |||||||||||
2e Krabbergatsluis | 125 | 17 | 32 | 30 | 29 | 17 | 2003 | 2003 | |||
Vaarroute Ketelmeer | 28 | 8 | 8 | 7 | 5 | 2003 | 2003 | ||||
Verbeteren vaargeul IJsselmeer Amsterdam-Lemmer | 35 | 2 | 1 | 16 | 10 | 6 | 2002 | 2002 | |||
Aquaduct Veluwemeer (Hardersluis) | 53 | 16 | 25 | 12 | 2001 | 2001 | |||||
Rijn en Rijntakken | |||||||||||
Waal realisatie toekomstvisie | 180 | 125 | 13 | 23 | 12 | 7 | 2002 | 2002 | |||
«Twenthekanalen, verruiming+ zijkanalen; excl. kunstwerken en planstudiedeel» | 120 | 15 | 1 | 15 | 30 | 40 | 19 | 2005 | 2004 | ||
Amsterdam Rijnkanaal en Noordzeekanaal | |||||||||||
Lekkanaal, verbreding kanaalzijde/uitbreiding ligplaatsen. | 31 | 2 | 9 | 8 | 7 | 5 | 2003 | 2003 | |||
Renovatie Noordzeesluizen IJmuiden | 484 | 308 | 37 | 39 | 26 | 27 | 30 | 17 | 2004 | 2003 | |
Renovatie Oranjesluizen | 83 | 53 | 18 | 12 | 2000 | 2000 | |||||
Delta | |||||||||||
Verdrag verdieping Westerschelde, incl. natuurherstel | 340 | 63 | 93 | 44 | 30 | 30 | 55 | 25 | 2004 | 2004 | |
Maas, Maaskanalen en Midden-Limburgse en Noord Brabantse kanalen | |||||||||||
«Zuid Willemsvaart; herstart traject Veghel-Den Dungen» | 57 | 20 | 6 | 15 | 16 | 2001 | 2000 | ||||
«Zuid Willemsvaart; renovatie middendeel kl. II» | 108 | 14 | 3 | 12 | 12 | 12 | 12 | 27 | 16 | 2005 | 2004 |
2e sluis Lith | 121 | 66 | 33 | 22 | 2000 | 2000 | |||||
Maasroute, modernisering fase 1, brugverhogingen Roosteren en Echt | 33 | 5 | 10 | 12 | 6 | 2003 | 2002 | ||||
Maasroute, modernisering fase 1, voorhavens en wachtplaatsen | 119 | 94 | 2 | 9 | 10 | 4 | 2001 | 2002 | |||
Overig | |||||||||||
Tijdelijke beleidsregeling binnenvaartaansluitingen (TBBV) | 61 | 8 | 10 | 14 | 10 | 6 | 13 | n.v.t | |||
Projecten < 25 mln. | 190 | 56 | 35 | 25 | 24 | 5 | 3 | 42 | n.v.t | ||
Sub-totaal vaarwegen | 2 316 | 893 | 310 | 343 | 231 | 177 | 176 | 151 | 35 | ||
Totaal productuitgaven | 3 002 | 1 141 | 346 | 396 | 281 | 272 | 280 | 201 | 85 | ||
Totaal directe uitvoeringsuitgaven | 227 | 55 | 30 | 36 | 32 | 27 | 22 | 25 | |||
Totaal realisatieprogramma incl. overplanning | 3 229 | 1 196 | 376 | 432 | 313 | 299 | 302 | 226 | 85 | ||
Overplanning | – 36 | – 35 | – 32 | ||||||||
Totaal realisatieprogramma excl. overplanning | 412 | 467 | 345 | 299 | 302 | 226 | 85 | ||||
Planstudie Lemmer-Delfzijl (excl. spoorbrug Sauerd) | 234 | 5 | 5 | 10 | 10 | 204 | |||||
Begroting (artikel 02.02.02) | 340 | 397 | 286 | 304 | 312 | 236 |
6. Planstudieprogramma Railwegen (personenvervoer) (art. ond. 01.02.01) prijspeil 1999
Project | Kosten uitvoering x f 1 mln | IJkpunt | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | Later | Indienststelling | ||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | Min | Max | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | |||
3 017 | Vleuten – Geldermalsen 4/6 sporig incl. 1e fase Randstadspoor 125 | 1 086 | 1 796 | 1 086 | TN | TB | UO | PR | 2 009 | |||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem West: vrije kruising 125 | 119 | 154 | 119 | TN | TB | UO | PR | 2 006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem 4e perron 125 | 239 | 309 | 239 | TN | TB | UO | PR | 2 006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem Velperbroek Aansluiting: vrije kruising 125 | 49 | 104 | 49 | TN | TB | UO | PR | 2 008 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 525 | Hanzelijn 12 | 1 450 | 2000 | 1 450 | TN | OT | TB | UO | PR | 2 010 | ||||||||||||||||||||||||||||||||
«Benutting; Fietsenstalling Amsterdam CS 5» | 50 | 50 | 50 | UO | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
«Benutting; Kleine stations 3» | 10 p/j | 10 | 10 | UO | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grote stations | 335 | 335 | 335 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
BB21/25 KV (implementatie excl. HSL/BR | 1 3257 | 1 325 | 1 325 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Veiligheidsknelpunten, overwegen 4 | 65 p/j | 65 | 65 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Hilversum 2e fase | 45 | 45 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uitgeest de kleis | 58 | 58 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering | 4 8316 |
1 Project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996
2 Samenhang met TTP, besluitvorming over de Hanzelijn zal plaatsvinden in samenhang met de nog te verrichten verkenning naar de Zuiderzeelijn
3 «In de periode voor 2005 worden ook kleine stations aangelegd; deze uitgaven zijn verwerkt in budgetten als Randstadrail. Na 2005 uitgaven via een jaarlijks vast te stellen programma»
4 Het programma tot en met 2004 is ingepast in de realisatietabel
5 Project gefinancierd uit extra middelen regeerakkoord 1998
6 Totaal bedrag is inclusief één jaartranche Kleine Stations en Veiligheidsknelpunten.
7 Van dit bedrag is f 800 mln. gereserveerd in de periode tot en met 2010.
TN Trajectnota/projectnota
TB Tracebesluit/projectbesluit
UO Uitvoeringsopdracht
PR Procedures rond
7. Realisatieprogramma Railwegen Personenvervoer (art. ond. 01.02.02 prijspeil 1999
Project | Kosten x f 1 mln | Planning gereed Huidig MIT | Planning gereed Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | ||
Amsterdam – Den Haag – Rotterdam – Dordrecht 2 | ||||||||||||
1.010 | Amsterdam CS – Zaanstraat: 6-sporig | 275 | 260 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 1996 | 1996 | ||
1.020 | Riekerpolder – Schiphol – Hoofddorp: 4/6/4-sporig | 1 145 | 1 031 | 79 | 18 | 17 | 94/98/00 | 94/98/00 | ||||
1.011 | Rotterdam Zuid – Dordrecht: 4/6-sporig 3 | 831 | 645 | 35 | 30 | 29 | 28 | 26 | 25 | 13 | 1997/pm | 1997/pm |
Rotterdam/Den Haag – Utrecht 2 | ||||||||||||
2.030 | Gouda Westzijde: 5e spoor | 32 | 29 | 2 | 1 | 1998 | 1998 | |||||
2.061 | Woerden – Harmelen: 4-sporig fase 2 1 | 308 | 15 | 30 | 45 | 60 | 60 | 50 | 48 | 2006 | 2006 | |
Amsterdam – Utrecht – Maastricht/Heerlen 2 | ||||||||||||
3.012 | Utrechtboog | 437 | 4 | 18 | 45 | 85 | 95 | 60 | 50 | 80 | 2005 | 2005 |
3.101 | Amsterdam Bijlmer – Loenen: 4-sporig 8 | 558 | 1 | 15 | 30 | 80 | 80 | 100 | 252 | 2007 | 2007 | |
3.011 | Loenen – Maarssen: 4-sporig | 628 | 8 | 36 | 50 | 70 | 105 | 100 | 100 | 159 | 2006 | 2006 |
3.013 | Maarssen – Utrecht CS: 4-sporig | 258 | 25 | 50 | 40 | 30 | 30 | 30 | 53 | 2006 | 2006 | |
3.020 | Den Bosch: wijziging emplacement + 3e spoor | 94 | 77 | 4 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 1998 | 1998 | |
3.032 | Boxtel – Liempde: 4-sporig + vk. | 268 | 226 | 25 | 10 | 7 | 1998 | 1999 | ||||
3.033 | Liempde – Eindhoven: 4-sporig | 814 | 223 | 137 | 114 | 70 | 70 | 45 | 30 | 125 | 2002 | 2003 |
3.035 | Aanpassingen Houten Castellum | 61 | 1 | 15 | 30 | 10 | 5 | 2000 | 2000 | |||
Amsterdam/Schiphol – Den Helder/Hoorn | ||||||||||||
4.040 | Hemboog 5 | 246 | 1 | 25 | 35 | 40 | 55 | 55 | 35 | 2004 | 2005/2006 | |
Amsterdam/Amersfoort – Zwolle – Groningen 2 | ||||||||||||
5.020 | Amersfoort – Amersfoort aansl.: 4-sporig | 275 | 242 | 26 | 3 | 4 | 1998 | 1998 | ||||
Utrecht – Arnhem – Zevenaar | ||||||||||||
6.010 | Arnhem Westzijde 2 | 103 | 82 | 12 | 5 | 4 | 1998 | 1998 | ||||
Stations en stationsaanpassingen | ||||||||||||
9.110 | Amsterdam CS spoor 15 2 | 51 | 48 | 1 | 2 | 1998 | 1998 | |||||
9.111 | Amsterdam CS spoor 10/15 2 | 110 | 8 | 25 | 25 | 35 | 12 | 5 | 2003 | 2003 | ||
9.115 | Amsterdam CS westelijke tunnel 2 | 53 | 9 | 36 | 4 | 4 | 2000 | 2000 | ||||
9.900 | Nieuwe halten (incl. OLAN) | 16 | 7 | 5 | 4 | divers | divers | |||||
Overige lijndelen | ||||||||||||
9.520 | Flevolijn Gooiboog 2 | 133 | 1 | 7 | 43 | 45 | 15 | 11 | 11 | 2002 | 2002 | |
9.540 | Groningen – Leeuwarden: 2-sporig | 150 | 122 | 20 | 8 | 1998 | 1998 | |||||
9.550 | Groningen – Sauwerd | 107 | 1 | 15 | 30 | 32 | 15 | 10 | 4 | 2003 | 2003 | |
Breda – Breda aansluiting 6 | 218 | 10 | 25 | 25 | 30 | 35 | 93 | |||||
Overige projecten enz. | ||||||||||||
9.910 | AKI-plan en veiligheidsknelpunten 4 | 413 | 85 | 51 | 41 | 51 | 51 | 67 | 67 | divers | divers | |
9.930 | Nazorg gereedgekomen lijnen/halten | 28 | 20 | 7 | 1 | |||||||
9.950 | Kleine projecten 7 | 174 | 20 | 23 | 15 | 25 | 20 | 17 | 14 | 40 | divers | divers |
9.970 | Verbetering energievoorziening 1500 V (1e en 2e tranche) | 219 | 196 | 20 | 3 | 1999 | 1998/1999 | |||||
9.971 | Nootdorpboog | 115 | 7 | 23 | 32 | 35 | 12 | 6 | 2003 | 2002 | ||
9.972 | IGO+ | 40 | 20 | 15 | 5 | 2001 | 2001 | |||||
Benutting | ||||||||||||
9.982 | Stationsstallingen (kwaliteit) | 50 | 10 | 10 | 10 | 10 | 10 | divers | ||||
9.981 | Emplacementen (geluid 4 | 100 | 20 | 20 | 20 | 20 | 20 | divers | ||||
BB21 / 25 kV (ontwikkelkosten) | 190 | 10 | 50 | 50 | 50 | 30 | ||||||
Voorbereidingsuitgaven Planstudie- Verkenningenprogr. | ||||||||||||
Diverse studies/onderzoek | 6 | 3 | 3 | |||||||||
Totaal realisatieprogramma inclusief overplanning | 8507 | 3 316 | 649 | 720 | 776 | 815 | 708 | 615 | 908 | |||
Overplanning 9 | – 39 | – 103 | – 105 | – 25 | ||||||||
Totaal realisatieprogramma exclusief overplanning | 610 | 617 | 671 | 790 | 708 | 615 | 908 | |||||
Ruimte voor planstudieprojecten 9 | 153 | 170 | ||||||||||
Begroting (= art. ond. IF 01.02.02) | 610 | 617 | 671 | 790 | 861 | 785 |
1 Projecten in kader van SWAB/TIB
2 Project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in Beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
3 Dit project bestaat uit 3 delen; R'dam Zuid – Dordrecht deel NS-R (f 663.9 mln); Trajectdeel Barendrecht (f 163,4 mln); en Wisselcomplex Kijfhoek (f 4.5 mln).
4 Genoemde bedragen in 2004 zijn structureel en lopen dus ook na 2004 door
5 Project gefinancierd uit extra middelen Regeerakkoord 1998
6 Momenteel zijn gesprekken gaande met de projectdirectie HSL-Z inzake overdracht naar de HSL-Z, omdat deze aansluiting voortvloeit uit de wens de HSL-Z aan te sluiten op Breda.
7 Het betreft de projecten: Weesp, Gooilijn, Zwolle – Enschede, Opstelterrein Binchorst, Hilversum 4e/5e perronfase (1e fase), knelpunt Baarn, Groningen Leer, Enschede Gronau, Purmerend Overwhere, Holendrecht, en de halten Nijmegen Waalsprong, Arnhem Zuid en Amersfoort Vathorst
8 Opleverdatum 2006 is exclusief passage Abcoude.
9 Inclusief reservering voor BB21 en Abcoude.
8. Planstudieprogramma Hogesnelheidslijn (art. ond. 03.03) prijspeil 1999
Project | Kosten | Planning | Uitvoerings- periode | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | Uitvoering | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | 2005 | 2006 | later | |
1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | ||||
HSL-Oost | 3 000 – 6 000 | TN | OT TB | PR | |||||||||
Budget planstudieprogramma | 3 000 – 6 000 |
In de lopende Tracé/Mer-procedure wordt een range van varianten onderzocht. De minimale variant van de hogesnelheidslijn op maaiveldnivo kost ca. f 3 mrd.
Afhankelijk van de functionale eisen en de uiteindelijke inpassingsoplossingen kan het project leiden tot een beslag op de middelen van ca. f 6 mrd.
Conform de PKB-Schiphol wordt over uitvoering en financiering van de HSL-Oost beslist op het moment dat een Tracébesluit wordt genomen.
LEGENDA:
SN Startnotitie/studieplan gereed
TN Trajectnota/projectnota gereed
OT Ontwerp tracébesluit
TB Tracébesluit/projectbesluit
PR Procedures rond
UO Beschikking/uitvoeringsopdracht
9. Realisatieprogramma Hogesnelheidslijn (art. ond. 03.03) gedeeltelijk prijspeil 1999
Project | Kosten | Planning opleverdatum Huidig MIT | Planning opleverdatum Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | ||
Hogesnelheidslijn Zuid (art.ond. 03.03.01) | ||||||||||||
Reguliere SVV-middelen | 3 036 | 882 | 478 | 486 | 305 | 531 | 328 | 166 | – 140 | 2005 | 2005 | |
FES-middelen | 3 488 | 250 | 136 | 363 | 751 | 357 | 761 | 48 | 822 | |||
Privaat | 1 904 | 1 048 | 856 | |||||||||
EU-ontvangsten | 350 | 169 | 32 | 21 | 21 | 21 | 21 | 19 | 46 | |||
Totaal | 8 778 | 1 301 | 646 | 870 | 1 077 | 909 | 1 110 | 1 281 | ||||
Hogesnelheidslijn Oost (art. ond. 03.03.02) | ||||||||||||
Reguliere SVV-middelen | 121 | 29 | 27 | 21 | 21 | 21 | 1 | 1 | ||||
Totaal | 121 | 29 | 27 | 21 | 21 | 21 | 1 | 1 | ||||
Begroting (= art. ond. 03.03) | 8 899 | 1 330 | 673 | 891 | 1 098 | 930 | 1 111 | 1 282 | 1 584 |
*De totale kosten bedragen f 8 778 mln. (prijspeil 1999 , incl. het bod aan België). De dekking is inclusief de voorfinanciering uit het FES van de private bijdrage (f 1 881mln). Zie ook de artikelsgewijze toelichting op art.03.03 Hogesnelheidslijn
**De reguliere SVV-middelen zijn inclusief de uitgaven voor personeel en materieel. Het negatieve bedrag na 2003 heeft te maken met het tussen FES- en reguliere SVV-middelen verrekenen van het in eerste instantie uit de reguliere SVV-middelen voorgefinancierde private deel van het bod aan België van f 363 mln.
***De uitgaven betreffen kosten die gemaakt worden voor de voorbereiding, zoals de Trace-MER. De projecten HSL-Zuid en HSL-Oost behoren tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
10. Planstudieprogramma Railwegen (goederenvervoer) (art. ond. 01.02.01) prijspeil 1999
Project | Kosten uit- voering x f 1 mln | IJkpunt | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | Uitvoerings- periode | ||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | min. | max. | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | ||
Aslasten cluster III | 100 | 150 | 100 | SN | TB | PR | na 2004 | ||||||||||||||||||||||||||||||
Noordoostelijke verbinding2 | 4 000 | 4 800 | 0 | TN | OT | TB | PR | na 2004 | |||||||||||||||||||||||||||||
Goederenverb.Antwerpen-Roergebied (IJzeren Rijn) | p.m. | p.m. | 0 | SN | TN | OT | TB | p.m. | |||||||||||||||||||||||||||||
Sloelijn, elektr.+ged.verlegging | 30 | 60 | 35 | SN | TN | OT | TB | PR | UO | 2002–2004 | |||||||||||||||||||||||||||
Roosendaal-Antwerpen | 220 | 590 | 370 | SN | TN | OT | TB | PR | UO | Af 2003 | |||||||||||||||||||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering | 4 350 | 9 600 |
2project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996
Legenda:
SN startnotitie/plan
TN Trajectnota
OT Ontwerp tracébesluit/projectbesluit
TB Tracébesluit/projectbesluit
PR Procedures rond
UO Beschikking/uitvoeringsopdracht
11. Realisatieprogramma Railwegen (goederenvervoer) (art. ond. 01.02.02) prijspeil 1999
Project | Kosten x f 1 mln | Planning opleverdatum Huidig MIT | Planning opleverdatum Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | later | ||
Aslasten cluster I1 | 102 | 81 | 20 | 1 | 2000 | 2000 | ||||||
Aslasten cluster II | 100 | 0 | 31 | 34 | 28 | 7 | 2003 | 2003 | ||||
Bijdrageregeling spooraansluitingen1, 3 | 48 | 12 | 10 | 11 | 5 | 5 | 5 | divers | divers | |||
PAGE risico reductie | 40 | 1 | 4 | 4 | 6 | 8 | 17 | divers | divers | |||
Barendrecht-Vork3 | 7 | 1 | 3 | 3 | 2002 | n.v.t. | ||||||
Aansluiting RSC Waalhaven3 | 15 | 5 | 8 | 2 | 2000 | n.v.t. | ||||||
Kleine projecten3 | 5 | 0 | 1 | 2 | 2 | divers | n.v.t. | |||||
Totaal realisatieprogramma incl. overplanning | 317 | 93 | 36 | 57 | 50 | 44 | 20 | 17 | ||||
Overplanning | – 1 | |||||||||||
Totaal realisatieprogramma excl. overplanning | 93 | 36 | 56 | 50 | 44 | 20 | ||||||
Ruimte voor planstudies | 2 | 22 | 16 | |||||||||
Begroting (=art.ond. IF 01.02.02) | 93 | 36 | 56 | 52 | 66 | 36 |
1project in kader SWAB/TiB
2project behorende tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlament en de Raad van 23 juli 1996
3projecten gefinancierd uit extra middelen Regeerakkoord 1998
12. Planstudieprogramma Multi- en intermodaal vervoer (art. ond. 04.03) prijspeil 1999
Project | Kosten uitvoering x f 1 mln | tot '98 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | Uitvoeringsperiode | |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Prj.ID | Omschrijving | min. | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | 1 2 3 4 | |
RSC Twente | 26 | sn | pr | uo | up | 2000–2001 | |||||
Nijmegen/Valburg | pm | ||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering |
legenda:
SN Startnotitie/plan
PR Procedures rond
UO Uitvoeringsopdracht
UP Uitvoeringspriode
13. Realisatieprogramma Multi- en intermodaal vervoer (art. ond. 04.03)
Kosten x f 1 mln | Planning opleverdatum Huidig MIT | Planning opleverdatum Vorig MIT | ||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Projectomschrijving | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | Later | |||
RSC Maasvlakte | 40 | 10 | 20 | 10 | 2000 | 1998 | ||||||
RSC Waalhaven | 66 | 36 | 5 | 20 | 5 | 2000 | 1998 | |||||
Bijdrage aan infrastructuurvoorz. R'dam | 157 | 101 | 32 | 24 | 2000 | 2000 | ||||||
Verleggen Versgrenzen | 10 | 7 | 2 | 1 | 2000 | |||||||
Regionale terminals | 35 | 12 | 10 | 5 | 4 | 2 | 2 | divers | divers | |||
Voorbereidingskosten | 2 | 2 | ||||||||||
Totaal realisatieprogramma | 310 | 168 | 69 | 60 | 9 | 2 | 2 | – | – | |||
Overplanning | ||||||||||||
Budget realisatieprogramma | 69 | 60 | 9 | 2 | 2 | – | – | |||||
Budget Planstudie programma | ||||||||||||
Totaal Budget 04.03 | 69 | 60 | 9 | 2 | 2 | – |
14. Realisatieprogramma Betuweroute (art. ond. 03.02) gedeeltelijk prijspeil 1999
Project | Kosten x f 1 mln | Planning opleverdatum Huidig MIT | Planning opleverdatum Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Project ID | Omschrijving | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | later | ||
Betuweroute (03.02) | 2005 | 2005 | ||||||||||
* reguliere SVV-middelen | 1 461 | 235 | 8 | 296 | 184 | 177 | 225 | 336 | ||||
* FES-middelen | 5 957 | 1 181 | 1 039 | 1 092 | 1 101 | 803 | 505 | 236 | ||||
* Privaat | 1 700 | 593 | 506 | 601 | ||||||||
* Bijdrage Gelderland | 17 | 17 | ||||||||||
* EU-ontvangsten | 300 | 86 | 50 | 50 | 45 | 50 | 10 | 9 | ||||
Begroting(= art. ond. 03.02) | 9 435 | 1 502 | 1 097 | 1 438 | 1 330 | 1 030 | 1 350 | 1 087 | 601 |
De totale kosten bedragen f 9 435 mln. (prijspeil 1999). De dekking is inclusief de voorfinanciering uit het FES van de private bijdrage (f 1 680 mln).
Het project behoort tot het Trans Europese Netwerk (TEN) zoals aangegeven in beschikking nr. 1692/96/EG van het Europese Parlement en de Raad van 23 juli 1996.
Het beschikbare bedrag in 1999 sluit niet geheel aan op het in de begroting beschikbare bedrag. Dit is het gevolg van een kasschuif van 5,5 mln die per najaarsnota in de begroting verwerkt zal worden. Deze mutatie heeft geen gevolgen voor de totale projectkosten.
Het bedrag in het jaar 2000 sluit eveneens niet aan op het in de begroting beschikbare bedrag. Het gaat hier om een overplanning conform het 71 mrd pakket zoals dat bij het MIT 1999 is gepresenteerd. De overplanning zal binnen het totale infrastructuurfonds worden opgevangen. Ook deze mutatie heeft geen gevolgen voor de totale kosten van het project.
15. Planstudieprogramma regionale/lokale infrastructuur (art.ond. 01.03.01) prijspeil 1999
Project | Kosten in Mf 3 | IJkpunt | Planning4 | uitvoering | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Omschrijving | tot '97 | 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | later | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | 1 | 2 | 3 | 4 | ||||||||||||||
Stadsregio Amsterdam (ROA) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Voorplein station Sloterdijk | OV | 27 | tb | pr | uo | na 2010 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tram IJburg 2e fase | OV | 60–80 | 11 | tb | pr | uo | 2007–2010 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Uithoorn-Aalsmeer 4e fase | OV | 30 | 30 | ot | tb | pr | uo | 2002–2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Aalsmeer – Uithoorn N201 5 | OWN | 140–200 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2002–2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Haarlemmermeer N201-A4/A5 5 | OWN | 25 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2003–2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stadsregio Rotterdam (SRR) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tramplus Charlois-IJsselm. opw. lijn 2 (voorh. Tramplus fase 2) | OV | 30 | 0 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2003–2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Tramplus IJsselmondelijn 5 | OV | 33–77 | 128 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2005–2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Carnisselande (vh Barendrecht/Smitshoek) (VINEX) 5 | OV | 25–125 | 100 | tn | ot | tb | pr | uo | 2001–2004 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Pijnacker, S53 of N470, fase 2 5 | OWN | 55–80 | 56 | ot | tb | pr | uo | 2003–2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parklane fase 2a, Westzeedijk-Hudsonplein 5 | OV/OWN | 15–30 | 15 | tb | pr | uo | 2002–2005 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Parklane fase 2b, Vierhavenstraat5 | OWN | 8,5–25 | 8 | tb | pr | uo | 2003–2006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
N209 Bleiswijk-Zoetermeer Oosterheem5 | OWN | 111–186 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2003–2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Haaglanden | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
HOV Leidschenveen/Y'burg/Delft lijn 19 (VINEX/VINEXact) 5 | OV | 165–210 | 10 en 11 | ot | tb | pr | uo | 2006–2009 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Stadsregio Utrecht (BRU) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Oostflank Utrecht (fase 1 + 4) 5 | OV | 80 | 80 | ot | tb | pr | uo | 2001–2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utrecht Centrum Project 5 | OWN | 30 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2003–2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Utrecht CS-UCP OV-terminal (VINEX) 5 | OV | 260–530 | 336 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2004–2008 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
OV Vathorst-Amersfoort CS | OV | 80–120 | 11 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2007–2009 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Transferia regio Utrecht fase 1 | OWN | 14–28 | tn | ot ash;2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Diversen | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
RandstadRail fase 1 5 en 9 | OV | 600–1 100 | 1 053 | tn | ot | tb | pr | uo | 2001–2009 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Overig Nederland | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Groningen Westerhaven 5 | OWN/OV/Fi | 10 | 6 | tb | pr | uo | 2002–2005 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sneek, oostelijke rondweg 5 | OWN | 15–31 | 15 | ot | tb | pr | uo | 2002–2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Arnhem, stationsomgeving (fase 2) 5 | OV/OWN | 25 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2003–2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Nijmegen, doortrekking A73 5 | OWN | 175–250 | 6 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2007 en later | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Amersfoort, CSG, 2e fase 5 | OWN | 15–20 | 6 | tn | ot | tb | pr | uo | 2003–2007 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heerhugowaard-Alkmaar, HAL deel a (VINEX) 5 | OV | 48 | 48 | tb | pr | uo | 2001–2004 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Heerhugowaard-Alkmaar, HAL deel b (VINEX) 5 | OV/OWN | 72–194 | 150 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2002–2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Purmerend-Weidevenne (VINEX) | OWN | 38 | 10 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2006–2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Zevenhuizen, omlegging N219 5 | OWN | 14–35 | 6 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2002–2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Alphen a/d Rijn-Bodegraven verbreding N207 5 | OWN | 15 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2001–2004 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Gouda, Zuid-Westelijke randweg 5 | OWN | 35–40 | 6 | ot | tb | pr | uo | 2003–2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Westland/Hoek van Holland (2e ontsluitingsweg) 5 | OWN | 60–90 | 6 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2003–2005 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Helmond-Beek en Donk (N266) 5 | OWN | 21 | 6 | tn | ot | tb | pr | uo | 2003–2004 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Light Rail Limburg 5 | OV | 55–60 | 7 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2005–2006 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Sittard/Geleen, Rijkswegboulevard 5 | OWN | 34 | 6 | sn | tn | ot | tb | pr | uo | 2003–2007 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Totaal Kosten Uitvoering | 2 421–3 924 |
3Weergegeven worden waar mogelijk de rijksbijdrage van de minimum en de maximum variant, naast de in de planstudie betrokken nulvariant.
4Dit betreft de maximale rijksbijdrage.
5Extra middelen regeerakkoord 1998.
6Voor diverse OWN-projecten (verkenning- en planstudie) is met het regeerakkoord 1998 van 2003 tot en met 2010 een maximaal budget van f 360 mln gereserveerd; deze projecten dienen nog te worden geprioriteerd.
7Voor een drietal lightrailprojecten (Rijn-Gouwelijn, Zuid-Limburg en Knooppunt Arnhem Nijmegen) is met regeerakkoord 1998 van 2005 tot en met 2010 een maximaal bedrag gereserveerd van f 230 mln.
8Met de extra middelen regeerakkoord 1998 is voor het project Tramplus van 2005 tot en met 2010 een maximaal bedrag gereserveerd van f 120 mln. De vrijval (120 mln – rijksbijdrage IJsselmondelijn) is bestemd voor «Tramplus streefbeeld 2010».
9Het met extra middelen regeerakkoord 1998 verkregen budget v.w.b. het programma Regionaal/Lokaal voor RandstadRail is verlaagd met 47 mln t.b.v. de Nootdorpboog (zie Rail-personenprogramma ). Het taakstellend budget van 1 053 mln is exclusief het budget van VROM (f 100 mln) t.b.v. Zoetermeer-Oosterheem.
10Voor diverse VINEX-projecten is met het regeerakkoord 1998 van 2006 tot en met 2010 een maximaal budget opgenomen van f 190 mln.
11Voor diverse VINEX-act projecten is met het regeerakkoord 1998 in de periode van 2007 tot en met 2010 een maximaal budget opgenomen van f 1 mld opgenomen.
16. Realisatieprogramma regionale/lokale infrastructuur (art.ond. 01.03.02) prijspeil 1999
Project | Rijksbijdrage x f 1 mln | Planning gereed Huidig MIT | Vorig MIT | |||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Omschrijving | moda- liteit | Totale rijksbijdrage | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | 2002 | 2003 | 2004 | later | ||
stadsregio Amsterdam (ROA) | ||||||||||||
Ringlijn | ov | 476 | 364 | 20 | 80 | 12 | 1997 | 1997 | ||||
Gebiedsgewijze Aanpak Schiphol | ov | 74 | 24 | 17 | 20 | 13 | divers | divers | ||||
Gebiedsgewijze Aanpak Zuid-Oost | ov | 33 | 8 | 8 | 8 | 5 | 3 | divers | divers | |||
Zuidtangent kerntraject fase 1 (VINEX) | ov | 320 | 157 | 55 | 65 | 20 | 24 | 2001 | 2000 | |||
Zuidtangent kerntraject fase 21 | ov | 178 | 48 | 70 | 30 | 25 | 5 | 2001 | 2001 | |||
Busbaan Ilpendam – 't Schouw | ov | 25 | 23 | 2 | 1997 | 1997 | ||||||
Tram Amstelveen Westwijk | ov | 40 | 1 | 8 | 15 | 10 | 7 | 2002 | 1999 | |||
OV-ontsluiting OHG-IJburg (VINEX) (PH-tunnel/Oostertoegang CS)3 | ov | 67 | 63 | 4 | 1997 | 1997 | ||||||
Tram IJburg, fase 1 (VINEX) 3 en 6 | ov | 304 | 37 | 85 | 40 | 50 | 60 | 32 | 2004 | na 2003 | ||
Noord-Zuidlijn Noord-WTC (incl. voorber.kosten) 3 en 6 | ov | 1 868 | 26 | 89 | 136 | 140 | 233 | 245 | 107 | 891 | na 2004 | na 2003 |
IJ-boulevard-Oost (BPR 205) | own | 122 | 116 | 6 | 1998 | 1998 | ||||||
Haarlemmermeer/Amsterdam T 106/A9 | own | 15 | 5 | 4 | 5 | 2000 | 1998 | |||||
Haarlemmermeer N22 Noord | own | 65 | 5 | 20 | 15 | 25 | 2001 | 2001 | ||||
stadsregio Rotterdam (SRR) | ||||||||||||
Kop van Zuid metrostation | ov | 81 | 51 | 10 | 8 | 12 | 2000 | 1998 | ||||
«Kop van Zuid TramPlus; Erasmusbrug (VINEX)» | ov | 72 | 46 | 19 | 7 | 1996 | 1996 | |||||
Kop van Zuid, stadsbrug + viaduct (BPR 230/234) | ov/own | 212 | 192 | 7 | 14 | 1997 | 1997 | |||||
TramPlus – CS-Lombardijen (VINEX) | ov | 67 | 37 | 20 | 10 | 1998 | 1998 | |||||
TramPlus Schiedam-Vlaardingenlijn (voorh. Tramplus fase 2)5 | ov | 130 | 20 | 20 | 30 | 30 | 30 | 2004 | nvt | |||
NZ-metro, station Beurs | ov | 35 | 28 | 4 | 4 | 1999 | 1996 | |||||
NZ-metro upgrading | ov | 23 | 21 | 2 | 1998 | 1998 | ||||||
Station Lombardijen | ov | 23 | 21 | 2 | 1998 | 1998 | ||||||
Busbaan Groene Kruisweg 2e fase | ov | 36 | 34 | 2 | 1998 | 1998 | ||||||
Beneluxmetro3 (VINEX) | ov | 1 444 | 346 | 200 | 232 | 195 | 133 | 138 | 200 | 2003 | 2003 | |
Nesselande (VINEX)5 | ov | 80 | 3 | 9 | 24 | 34 | 9 | 2 | 2005 | nvt | ||
Structuurschema Zeehavens | own | 29 | 24 | 4 | 2 | 1997 | 1997 | |||||
Parklane fase 1, Giess.plein/4 havengebied.3 | own | 16 | 2 | 6 | 4 | 3 | 2 | 2001 | 2000 | |||
Eemhaven A15 | own | 20 | 15 | 5 | 1998 | 1998 | ||||||
stadsregio Haaglanden | ||||||||||||
Verlengen tramlijn 1 Delft Zuid | ov | 87 | 87 | 1994 | 1994 | |||||||
Tramtunnel Hollands Spoor | ov | 88 | 88 | 1996 | 1996 | |||||||
Tramlijn Steenvoorde incl verl. Wateringse Veld (Agglonet) | ov | 124 | 63 | 41 | 20 | 1999 | 1999 | |||||
Tramtunnel Grote Marktstraat (Agglonet) | ov | 207 | 146 | 35 | 20 | 6 | 2001 | 2000 | ||||
Koningstunnel | ov/own | 89 | 35 | 26 | 25 | 3 | 2000 | 1999 | ||||
Ontsluiting HOV Ypenburg/Nootdorp (VINEX) | ov | 80 | 20 | 47 | 5 | 8 | 2001 | 2001 | ||||
Trambaan reconstructie Rijswijkseplein | ov/own | 25 | 5 | 9 | 8 | 3 | 2001 | 2000 | ||||
Zuidwestelijke randweg (N211) | own | 18 | 18 | 1998 | 1998 | |||||||
Doorstroming Parkeerruit | own | 15 | 1 | 3 | 2 | 5 | 5 | 2002 | 1999 | |||
stadsregio Utrecht (BRU) | ||||||||||||
HOV-Utrecht CS-Uithof (Vredenburg-Uithof) (VINEX)1) | ov | 122 | 10 | 30 | 50 | 32 | 2001 | 2000 | ||||
Ontsluiting HOV Leidsche Rijn (VINEX) | ov | 180 | 20 | 35 | 35 | 45 | 45 | 2003 | na 2003 | |||
regio Zuid Holland | ||||||||||||
Leiden Centraal Stationsplein project | ov/own | 85 | 62 | 14 | 4 | 4 | 1998 | 1998 | ||||
Barendrecht Rondweg | own | 18 | 9 | 4 | 3 | 2 | 2000 | 1999 | ||||
Omleiding Kwintsheul (N222) | own | 26 | 24 | 2 | 1998 | 1999 | ||||||
Leidschenveen/Zoetermeer N469 (voorh.Prov.ZH/S20 LeiZo) | own | 20 | 8 | 8 | 4 | 2001 | 1999 | |||||
Delfgauw N 470 1e fase1 | own | 24 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2001 | 1999 | |||
Pilot doelgroep N2131 | own | 5 | 5 | 2000 | 2000 | |||||||
regio Oost-Nederland | ||||||||||||
Arnhem Nijmegen (Arnh. Centraal, fase 1) (VINEX) | ov/own | 46 | 20 | 6 | 5 | 4 | 6 | 6 | 2003 | na 2002 | ||
Arnhem Nijmegen (Nijmegen Spoorzone) (VINEX) | ov/own | 26 | 7 | 7 | 9 | 3 | 2001 | 2001 | ||||
VINEX Regio Twente fase 1 (doorstroomas Enschede) | ov/own | 43 | 7 | 9 | 14 | 13 | 2000 | 2000 | ||||
VINEX Twente (doorstroomas Almelo) | ov/own | 22 | 7 | 4 | 5 | 6 | 2001 | 2001 | ||||
Enschede Zuidelijke Invalsweg | ov/own | 20 | 12 | 6 | 2 | 2000 | 2000 | |||||
VINEX Twente (doorstroomas Hengelo NS Vossenbelt)6 | ov/own | 26 | 4 | 5 | 10 | 8 | 2002 | 2002 | ||||
Zwolle Stadshage (Twistvlietbrug) | ov | 15 | 5 | 8 | 2 | 1999 | ||||||
Kampen Stadsbrug | own | 9 | 2 | 6 | 2 | 2000 | 2001 | |||||
Provincie Overijssel N 348 | ov/own | 49 | 3 | 7 | 16 | 11 | 12 | 2003 | na 2003 | |||
Apeldoorn stationsomgeving5 | ov/own | 20 | 4 | 6 | 4 | 4 | 2 | 2001 | 2001 | |||
regio Utrecht/Flevoland | ||||||||||||
Almere busbanen (VINEX) | ov | 48 | 6 | 11 | 10 | 14 | 8 | 2002 | 2002 | |||
Herinrichting station Amersfoort | ov | 19 | 15 | 4 | 1999 | 1999 | ||||||
Amersfoort Groeistad, fase 1 en 2 | own | 21 | 19 | 2 | 1999 | 1999 | ||||||
Amersfoort Centraal Stadsgebied, 1e fase | own | 23 | 3 | 6 | 3 | 4 | 6 | 2002 | 2001 | |||
Doelgroep-pilot N408/4091 | own | 1 | 1 | 0 | 2000 | 1998 | ||||||
Amersfoort/Bunschoten N1991 | own | 16 | 7 | 5 | 4 | 2001 | 2000 | |||||
Veenendaal Oostelijke rondweg, N233 | own | 8 | 5 | 2 | 1 | 2002 | 2000 | |||||
Structuurontsluiting Lopikerwaard, N2105 | own | 35 | 10 | 10 | 10 | 5 | 2003 | 2001 | ||||
regio Noord Nederland | ||||||||||||
Emmen-Ter Apel | own | 5 | 3 | 2 | 2000 | 2000 | ||||||
regio Noord Brabant | ||||||||||||
Eindhoven (DRS) | ov | 60 | 25 | 13 | 13 | 5 | 4 | 2001 | 2000 | |||
Eindhoven HOV Westcorridor (VINEX) | ov | 90 | 52 | 20 | 9 | 9 | 2002 | 2002 | ||||
Tilburg N.O.-tangent fase 1 | own | 17 | 15 | 2 | 1998 | 1998 | ||||||
Tilburg N.O.-tangent fase 25 | own | 19 | 5 | 7 | 7 | 2001 | 1998 | |||||
Den Bosch Zuid-West tangent1 | own | 21 | 12 | 7 | 2 | 2002 | 2001 | |||||
Geldrop Gijzenrooijseweg | own | 9 | 8 | 1 | 1999 | 1999 | ||||||
regio Limburg | ||||||||||||
Heerlen Zwart 1, fase 1 en 2 | own | 31 | 24 | 1 | 2 | 2 | 2 | 2002 | 2000 | |||
Diversen | ||||||||||||
Diverse transferia | own | 39 | 16 | 15 | 8 | div. | div. | |||||
Diverse pilots doelgroepstrook | own | 8 | 4 | 4 | div | div | ||||||
Directe uitvoeringsuitgaven | 24 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | ||||
Totaal realisatieprogramma incl. overplanning | 7835 | 2 331 | 971 | 1 201 | 757 | 704 | 597 | 381 | 893 | |||
Overplanning | ||||||||||||
Totaal realisatieprogramma excl. overplanning | 971 | 1 201 | 757 | 704 | 597 | 381 | ||||||
Ruimte voor planstudieprojecten7 | 0 | 0 | 26 | 83 | 18 | 0 | ||||||
Begroting (= art. IF 01.03.02) | 971 | 1 201 | 783 | 787 | 615 | 381 |
1(deels) SWAB/TIB
3(deels) investeringsimpuls 1994
5extra middelen regeerakkoord 1998
6(deels) investeringsimpuls 1998
7Inclusief reservering HOV Eindhoven en Vathorst.
17. Realisatieprogramma Duurzaam Veilig (art. ond. 01.03.03) prijspeil 1999
Kosten in Mf | Planning gereed Huidig MIT | Planning gereed Vorig MIT | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
Omschrijving | Totaal | t/m 1998 | 1999 | 2000 | 2001 | ||
West Zeeuws Vlaanderen | 86 | 45 | 19 | 21 | 1 | 2000 | 2000 |
Diverse kleine projecten | 11 | 6 | 3 | 2 | divers | divers | |
Startprogramma DV | 200 | 30 | 50 | 90 | 30 | 2001 | |
Begroting (art. ond. 01.03.03) | 297 | 81 | 72 | 113 | 31 |