Artikel 17. Nominaal en Onvoorzien
Budgettaire gevolgen
Stand ontwerp begroting 2010 | Mutaties via NvW en amendementen | Mutaties 1e suppletoire begroting 2010 | Stand 1e suppletoire begroting 2010 | Mutatie 2011 | Mutatie 2012 | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | – 4.307 | 0 | – 2.887 | – 7.194 | 13 | – 879 | 4.218 | 4.107 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||||||
Uitgaven | – 4.307 | 0 | – 2.887 | – 7.194 | 13 | – 879 | 4.218 | 4.107 | |
• | Loonbijstelling | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
• | Prijsbijstelling | 0 | 0 | – 5.567 | – 5.567 | 0 | 0 | 0 | 0 |
• | Nader te verdelen | – 4.307 | 0 | 2.680 | – 1.627 | 13 | – 879 | 4.218 | 4.107 |
Ontvangsten | 957 | 0 | 0 | 957 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting:
Loonbijstelling
Er wordt een nullijn gehanteerd voor de lonen wat betekent dat de loonbijstelling tranche 2010 niet wordt uitgedeeld aan de departementen.
Prijsbijstelling
De prijsbijstelling tranche 2010 wordt voor het jaar 2010 niet uitgekeerd. In verband met de verplichte prijsbijstelling wordt OCW voor 2010 incidenteel door VWS gecompenseerd (€ 30 miljoen).
Het wettelijk verplichte deel is € 35,6 miljoen. Het verschil van € 5,6 miljoen wordt binnen OCW opgevangen en is daarom geparkeerd op artikel 17.
Nader te verdelen
De mutatie wordt grotendeels verklaard door de toevoeging en uitdeling van de eindejaarsmarge 2009/2010 ad € 203,0 miljoen en een kasschuif die de OCW-begroting over de jaren heen sluitend maakt.
Artikel 18. Ministerie Algemeen
Budgettaire gevolgen
Stand ontwerp begroting 2010 | Mutaties via NvW en amendementen | Mutaties 1e suppletoire begroting 2010 | Stand 1e suppletoire begroting 2010 | Mutatie 2011 | Mutatie 2012 | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 124.142 | – 150 | 10.041 | 134.033 | 3.707 | – 590 | – 267 | – 268 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||||||
Uitgaven | 124.142 | – 150 | 10.041 | 134.033 | 3.707 | – 590 | – 267 | – 268 | |
• | Bestuursdepartement (niet toe te rekenen uitgaven) | 113.306 | 0 | 5.540 | 118.846 | 937 | – 291 | 32 | 31 |
• | Uitvoeringsorganisaties onverdeeld | 10.836 | – 150 | 4.501 | 15.187 | 2.770 | – 299 | – 299 | – 299 |
Ontvangsten | 567 | 0 | 0 | 567 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting mutaties
Het totale budget op artikel 18 is met € 9,9 miljoen verhoogd.
Er is per saldo € 2,9 miljoen toegevoegd door technische overboekingen tussen artikelen of departementen. Daarnaast is beleidsmatig budget toegevoegd ad € 7,0 miljoen. Dit wordt grotendeels verklaard door kasschuiven. Belangrijkste hiervan is de kasschuif ten behoeve van een voorziening voor Sociaal Flankerend Beleid waarop in 2010 aanspraak zal worden gemaakt. Tevens is een aantal kasschuiven verwerkt als gevolg van uitgestelde/vertraagde projecten. Het gaat onder andere om transitiekosten kantoorautomatisering, ontwikkeling leerlingramingstelsel Radon, project Datawarehouse en de uitrol E-doc.
Artikel 19. Inspecties
Budgettaire gevolgen
Stand ontwerp begroting 2010 | Mutaties via NvW en amendementen | Mutaties 1e suppletoire begroting 2010 | Stand 1e suppletoire begroting 2010 | Mutatie 2011 | Mutatie 2012 | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 61.925 | 0 | 1.795 | 63.720 | 69 | 69 | 129 | 129 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||||||
Uitgaven | 61.925 | 0 | 1.795 | 63.720 | 69 | 69 | 129 | 129 | |
• | Erfgoedinspectie | 2.704 | 0 | 382 | 3.086 | 129 | 129 | 129 | 129 |
• | Inspectie van het Onderwijs | 59.221 | 0 | 1.413 | 60.634 | – 60 | – 60 | 0 | 0 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting mutaties
Het totale budget op artikel 19 is met € 1,8 miljoen verhoogd.
Er is per saldo € 0,2 miljoen toegevoegd door technische overboekingen tussen artikelen of departementen. Daarnaast is beleidsmatig budget toegevoegd ad € 1,6 miljoen. Dit wordt verklaard door kasschuiven als gevolg van uitgestelde/vertraagde projecten, zoals extra taken Voor- en Vroegschoolse Educatie, Instellingsprofielen BVE, huisvestingskosten EGI en het project Verantwoorden.
Artikel 20. Adviesraden
Budgettaire gevolgen
Stand ontwerp begroting 2010 | Mutaties via NvW en amendementen | Mutaties 1e suppletoire begroting 2010 | Stand 1e suppletoire begroting 2010 | Mutatie 2011 | Mutatie 2012 | Mutatie 2013 | Mutatie 2014 | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 7.250 | 0 | 492 | 7.742 | – 11 | – 11 | – 11 | – 11 | |
Waarvan garantieverplichtingen | |||||||||
Uitgaven | 7.250 | 0 | 492 | 7.742 | – 11 | – 11 | – 11 | – 11 | |
• | Onderwijsraad | 2.601 | 0 | 0 | 2.601 | 0 | 0 | 0 | 0 |
• | Raad voor Cultuur | 3.022 | 0 | 485 | 3.507 | 0 | 0 | 0 | 0 |
• | Adviesraad voor Wetenschaps- en Technologiebeleid | 1.627 | 0 | 7 | 1.634 | – 11 | – 11 | – 11 | – 11 |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Toelichting mutaties
Het totale budget op artikel 20 is met € 0,5 miljoen verhoogd door beleidsmatige mutaties. Dit wordt verklaard door kasschuiven als gevolg van vertraging van de renovatie van de huisvesting van de Raad voor Cultuur en de Adviesraad voor Wetenschap en Technologie.