Base description which applies to whole site

4.3 Beleidsartikel 3 Infrastructuur

De pijler Infrastructuur is opgeheven als gevolg van het coalitieakkoord van kabinet-Rutte IV.

Artikel 3 blijft (voorlopig) in stand omdat de uitkomst van de tweede ronde een voorwaardelijke toekenning heeft opgeleverd voor het project Rail Gent-Terneuzen, dat onder pijler Infrastructuur was ingediend. Dat was mogelijk omdat tot de opheffing van de pijler Infrastructuur werd besloten nadat alle projecten voor de tweede ronde al waren ingediend. Er is destijds besloten om de infrastructuurprojecten in deze ronde alsnog wel te beoordelen. Mocht de voorwaardelijke toekenning in een definitieve toekenning worden omgezet, dan zullen deze middelen overgeboekt worden naar I&W en komt artikel 3 definitief te vervallen.

De rol en verantwoordelijkheid van de minister is beschreven in beleidsartikel 1 en is ook van toepassing op beleidsartikel 3.

Van beleidsconclusies is geen sprake; dit artikel is opgeheven om de hierboven beschreven reden.

Tabel 6 Budgettaire gevolgen van beleid artikel 3 (bedragen x € 1.000)
  

Realisatie

Vastgestelde begroting1

Verschil

 

2019

2020

2021

2022

2023

2023

2023

Verplichtingen

    

0

105.000

‒ 105.000

        

Uitgaven

    

0

105.000

‒ 105.000

        

Bijdrage aan (andere) begrotingshoofdstukken

    

0

105.000

‒ 105.000

NGF - project Rail Gent - Terneuzen bijdrage I&W

    

0

105.000

‒ 105.000

        

Ontvangsten

    

0

105.000

‒ 105.000

1

Stand inclusief amendementen, moties en NvW.

Tabel 7 Uitsplitsing verplichtingen (bedragen x € 1.000)
  

Realisatie

Vastgestelde begroting1

Verschil

 

2019

2020

2021

2022

2023

2023

2023

Verplichtingen

    

0

105.000

‒ 105.000

waarvan garantieverplichtingen

    

0

0

0

waarvan overige verplichtingen

    

0

105.000

‒ 105.000

1

Stand inclusief amendementen, moties en NvW.

Verplichtingen

Het verplichtingenbudget voor het project Rail Gent-Terneuzen (€ 105,0 mln) is doorgeschoven naar 2024.

Uitgaven

Het kasbudget voor het project Rail Gent-Terneuzen (€ 105,0 mln) is doorgeschoven naar 2024.

Licence