Base description which applies to whole site

13.03 Aanleg

Slotwetmutaties (Bedragen x EUR 1 mln.)
 

Realisatieprojecten Personenvervoer (13.03.01)

Stand ontwerpbegroting

Stand 1e suppletoire begroting

Stand 2e suppletoire begroting

Mutatie slotwet

Realisatie

Gevolgen MIRT

             

Budget

Oplevering

   

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

   
 

Uitgaven

726

723

700

1

702

   
 

BB21 (ontw. Bev21, VPT+,VPT2)

0

5

2

0

2

   
 

ERMTS pilot Amsterdam–Utrecht

0

38

0

0

0

   
 

Geluidsanering Spoorwegen

2

– 3

1

0

1

   
 

Geluid (empl. en innovatieve ontwikkelingen)

0

0

0

0

0

   
 

Kleine projecten

2

1

0

0

0

   
 

HSA Claim

0

0

0

0

0

   
 

Integrale spooruitbreiding Amsterdam–Utrecht

5

2

2

0

2

   

1

Kleine stations

9

10

7

– 2

5

   
 

Afdekking risico's spoorprogramma's

0

75

0

0

0

   
 

AKI-plan en veiligheidsknelpunten

20

14

11

0

11

   

2

Intensivering Spoor in steden (I)

10

14

2

– 2

0

   
 

Intensivering Spoor in steden (II)

0

0

0

0

0

   
 

Nazorg gereedgekomen lijnen/halten

7

9

1

0

1

   
 

Ontsnippering

13

17

6

1

7

   
 

OV SAAL korte termijn

66

88

21

0

21

   
 

Amsterdam Centraal spoor 10/15

0

0

0

0

0

   
 

Amsterdam Centraal Cuyperhal

7

11

3

0

3

   
 

Amsterdam Centraal Fietsenstalling

0

0

1

0

1

   
 

Regionet (inclusief verkeersmaatregelen Schiphol)

34

38

15

1

16

   
 

Vleuten–Geldermalsen 4/6 sp. (incl. RSS)

79

32

108

1

109

   
 

OV-terminal stationsgebied Utrecht (VINEX/NSP)

40

41

35

0

35

   
 

Spoorwegovergang Soestdijkseweg te Bilthoven

17

18

6

0

6

   
 

Den Haag Centraal (t.b.v. NSP)

28

31

27

0

27

   
 

Den Haag CS: terugbouwen sporen 11/12

2

1

0

0

0

   
 

Rotterdam Centraal (t.b.v. NSP)

48

44

56

0

56

   
 

Rijswijk–Schiedam incl. spoorcorridor Delft

53

33

96

1

97

   
 

Breda Centraal (t.b.v. NSP)

10

11

2

– 1

1

   
 

Traject Oost (perronverbredingen)

1

1

0

0

0

   
 

Traject Oost uitv. convenant DMB

3

3

0

0

0

   
 

Sporen in Arnhem

80

26

96

0

96

   
 

Arnhem Centraal (t.b.v. NSP)

15

22

22

0

22

   
 

Spoorzone Ede

8

10

0

0

0

   
 

Hanzelijn

168

129

166

0

166

   

3

Sporendriehoek Noord Nederland

 

0

11

3

14

   
 

Partiele spooruitbreiding spoor Groningen Leeuwarden

0

2

– 1

1

   

4

Progr. Hoogfreq. Spoor (PHS)

     

2

2

   
 

Afronding

– 1

2

1

– 2

0

   
  • 1. Als gevolg van capaciteitsproblemen bij de aannemer is de start van de bouw van het project Groningen Europapark (onderdeel van deze post) verschoven waardoor ook de in 2011 geplande uitgaven niet zijn gerealiseerd.

  • 2. De aanvragen door gemeenten zijn achtergebleven bij de oorspronkelijke verwachting.

  • 3. Bij de controle aan het eind van 2011 bleek een betaling ad € 1,8 mln. abusievelijk op een ander project te zijn geboekt in plaats van op de post LMCA Noord Nederland, daarnaast is in 2011 alsnog een aantal mijlpalen gehaald op basis waarvan een aanvullend voorschot 2011 is verstrekt.

  • 4. Eind 2011 is de realisatiebeschikking voorinvestering DSSU (DoorStroomStationUtrecht) afgegeven. De middelen hiervoor waren geraamd op artikelonderdeel 13.05. Door middel van dit wetsvoorstel wordt voorgesteld deze middelen over te boeken naar de operationele doelstelling 13.03.

Slotwetmutaties (Bedragen x EUR 1 mln.)

Realisatieprojecten Goederenvervoer (13.03.02)

Stand ontwerpbegroting

Stand 1e suppletoire begroting

Stand 2e suppletoire begroting

Mutatie slotwet

Realisatie

Gevolgen MIRT

           

Budget

Oplevering

 

(1)

(2)

(3)

(4)

(5)

   

Uitgaven

23

17

17

1

18

   

PAGE risico reductie

3

4

4

0

4

   

Geluidspilot Goederenvervoer

0

0

0

0

0

   

Optimalisering Goederencorridor Rotterdam–Genua

   

0

0

0

   

Electr.empl. Maasvlakte West en passeerspoor Botlek

1

3

0

0

0

   

Uitv.progr.Goed.route Elst–Deventer–Twente (NaNov)

16

11

12

0

12

   

Sloelijn/geluidmaatregelen Zeeuwselijn

2

0

0

0

0

   

Kleine projecten

1

– 2

0

0

0

   

Nazorg gereedgekomen lijnen-halten

1

2

1

0

1

   

Afronding

– 1

– 1

0

1

1

   
Licence