Realisatieprojecten Personenvervoer (13.03.01) | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletoire begroting | Stand 2e suppletoire begroting | Mutatie slotwet | Realisatie | Gevolgen MIRT | ||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Budget | Oplevering | |||||||
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | ||||
Uitgaven | 726 | 723 | 700 | 1 | 702 | |||
BB21 (ontw. Bev21, VPT+,VPT2) | 0 | 5 | 2 | 0 | 2 | |||
ERMTS pilot Amsterdam–Utrecht | 0 | 38 | 0 | 0 | 0 | |||
Geluidsanering Spoorwegen | 2 | – 3 | 1 | 0 | 1 | |||
Geluid (empl. en innovatieve ontwikkelingen) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Kleine projecten | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | |||
HSA Claim | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Integrale spooruitbreiding Amsterdam–Utrecht | 5 | 2 | 2 | 0 | 2 | |||
1 | Kleine stations | 9 | 10 | 7 | – 2 | 5 | ||
Afdekking risico's spoorprogramma's | 0 | 75 | 0 | 0 | 0 | |||
AKI-plan en veiligheidsknelpunten | 20 | 14 | 11 | 0 | 11 | |||
2 | Intensivering Spoor in steden (I) | 10 | 14 | 2 | – 2 | 0 | ||
Intensivering Spoor in steden (II) | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Nazorg gereedgekomen lijnen/halten | 7 | 9 | 1 | 0 | 1 | |||
Ontsnippering | 13 | 17 | 6 | 1 | 7 | |||
OV SAAL korte termijn | 66 | 88 | 21 | 0 | 21 | |||
Amsterdam Centraal spoor 10/15 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | |||
Amsterdam Centraal Cuyperhal | 7 | 11 | 3 | 0 | 3 | |||
Amsterdam Centraal Fietsenstalling | 0 | 0 | 1 | 0 | 1 | |||
Regionet (inclusief verkeersmaatregelen Schiphol) | 34 | 38 | 15 | 1 | 16 | |||
Vleuten–Geldermalsen 4/6 sp. (incl. RSS) | 79 | 32 | 108 | 1 | 109 | |||
OV-terminal stationsgebied Utrecht (VINEX/NSP) | 40 | 41 | 35 | 0 | 35 | |||
Spoorwegovergang Soestdijkseweg te Bilthoven | 17 | 18 | 6 | 0 | 6 | |||
Den Haag Centraal (t.b.v. NSP) | 28 | 31 | 27 | 0 | 27 | |||
Den Haag CS: terugbouwen sporen 11/12 | 2 | 1 | 0 | 0 | 0 | |||
Rotterdam Centraal (t.b.v. NSP) | 48 | 44 | 56 | 0 | 56 | |||
Rijswijk–Schiedam incl. spoorcorridor Delft | 53 | 33 | 96 | 1 | 97 | |||
Breda Centraal (t.b.v. NSP) | 10 | 11 | 2 | – 1 | 1 | |||
Traject Oost (perronverbredingen) | 1 | 1 | 0 | 0 | 0 | |||
Traject Oost uitv. convenant DMB | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | |||
Sporen in Arnhem | 80 | 26 | 96 | 0 | 96 | |||
Arnhem Centraal (t.b.v. NSP) | 15 | 22 | 22 | 0 | 22 | |||
Spoorzone Ede | 8 | 10 | 0 | 0 | 0 | |||
Hanzelijn | 168 | 129 | 166 | 0 | 166 | |||
3 | Sporendriehoek Noord Nederland | 0 | 11 | 3 | 14 | |||
Partiele spooruitbreiding spoor Groningen Leeuwarden | 0 | 2 | – 1 | 1 | ||||
4 | Progr. Hoogfreq. Spoor (PHS) | 2 | 2 | |||||
Afronding | – 1 | 2 | 1 | – 2 | 0 |
-
1. Als gevolg van capaciteitsproblemen bij de aannemer is de start van de bouw van het project Groningen Europapark (onderdeel van deze post) verschoven waardoor ook de in 2011 geplande uitgaven niet zijn gerealiseerd.
-
2. De aanvragen door gemeenten zijn achtergebleven bij de oorspronkelijke verwachting.
-
3. Bij de controle aan het eind van 2011 bleek een betaling ad € 1,8 mln. abusievelijk op een ander project te zijn geboekt in plaats van op de post LMCA Noord Nederland, daarnaast is in 2011 alsnog een aantal mijlpalen gehaald op basis waarvan een aanvullend voorschot 2011 is verstrekt.
-
4. Eind 2011 is de realisatiebeschikking voorinvestering DSSU (DoorStroomStationUtrecht) afgegeven. De middelen hiervoor waren geraamd op artikelonderdeel 13.05. Door middel van dit wetsvoorstel wordt voorgesteld deze middelen over te boeken naar de operationele doelstelling 13.03.
Realisatieprojecten Goederenvervoer (13.03.02) | Stand ontwerpbegroting | Stand 1e suppletoire begroting | Stand 2e suppletoire begroting | Mutatie slotwet | Realisatie | Gevolgen MIRT | |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Budget | Oplevering | ||||||
(1) | (2) | (3) | (4) | (5) | |||
Uitgaven | 23 | 17 | 17 | 1 | 18 | ||
PAGE risico reductie | 3 | 4 | 4 | 0 | 4 | ||
Geluidspilot Goederenvervoer | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Optimalisering Goederencorridor Rotterdam–Genua | 0 | 0 | 0 | ||||
Electr.empl. Maasvlakte West en passeerspoor Botlek | 1 | 3 | 0 | 0 | 0 | ||
Uitv.progr.Goed.route Elst–Deventer–Twente (NaNov) | 16 | 11 | 12 | 0 | 12 | ||
Sloelijn/geluidmaatregelen Zeeuwselijn | 2 | 0 | 0 | 0 | 0 | ||
Kleine projecten | 1 | – 2 | 0 | 0 | 0 | ||
Nazorg gereedgekomen lijnen-halten | 1 | 2 | 1 | 0 | 1 | ||
Afronding | – 1 | – 1 | 0 | 1 | 1 |