2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand Miljoenennota 2019 (excl. IS) | 34,6 | 34,6 | 34,6 | 34,6 | 34,6 | |
Beleidsmatige mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Correctie standen dgf om plafonds op nul te laten sluiten | ‒ 5,2 | 2,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Diversen | 0,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | |
‒ 5,2 | 1,8 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ||
Technische mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Diversen | 7,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Niet relevant voor het uitgavenplafond | ||||||
Toevoeging eindsaldo dgf 2018 aan 2019 | 23,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Diversen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
30,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Extrapolatie | 33,6 | |||||
Totaal mutaties sinds Miljoenennota 2019 | 25,7 | 1,8 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | |
Stand Miljoenennota 2020 (subtotaal) | 60,3 | 36,4 | 33,6 | 33,6 | 33,6 | 33,6 |
Totaal Internationale samenwerking | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Stand Miljoenennota 2020 | 60,3 | 36,4 | 33,6 | 33,6 | 33,6 | 33,6 |
2019 | 2020 | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 | |
---|---|---|---|---|---|---|
Stand Miljoenennota 2019 (excl. IS) | 34,6 | 34,6 | 34,6 | 34,6 | 34,6 | |
Beleidsmatige mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Aansluiting standen aan begroting dgf 2020 | ‒ 28,3 | 1,8 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | |
Correctie standen dgf | 23,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
‒ 5,2 | 1,8 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ||
Technische mutaties | ||||||
Rijksbegroting | ||||||
Diversen | 7,8 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Niet relevant voor het uitgavenplafond | ||||||
Aansluiting standen aan begroting dgf 2020 | 23,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Correctie standen dgf | ‒ 23,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Toevoeging eindsaldo dgf 2018 aan 2019 | 23,1 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
Diversen | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | |
30,9 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | ||
Extrapolatie | 33,6 | |||||
Totaal mutaties sinds Miljoenennota 2019 | 25,7 | 1,8 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | ‒ 1,0 | |
Stand Miljoenennota 2020 (subtotaal) | 60,3 | 36,4 | 33,6 | 33,6 | 33,6 | 33,6 |
Totaal Internationale samenwerking | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 | 0,0 |
Stand Miljoenennota 2020 | 60,3 | 36,4 | 33,6 | 33,6 | 33,6 | 33,6 |
UITGAVEN
Beleidsmatige mutaties
Correctie standen dgf om plafonds op nul te laten sluiten
Deze mutatie betreft een ‘technische regel’ om te zorgen dat de uitgaven op de ontvangsten aansluiten, conform de reguliere systematiek van een begrotingsfonds.
Technische mutaties
Diversen
Deze post betreft een bijdrage vanuit de sector voor een crisisreserve. In het convenant met de sector voor de periode 2015-2019 zijn afspraken gemaakt over de opbouw van een crisisreserve via door de sector betaalde heffingen ten behoeve van uitbraken van dierziekten. Deze reserve vormt een aanvulling op het fondssaldo. Het diergezondheidsfonds-saldo (DGF) bestaat uit middelen die in beginsel eveneens beschikbaar zijn in geval er sprake is van een dierziektecrisis. Met de opbouw van de crisisreserve is in 2019 begonnen. Indien er in 2019 geen aanspraak wordt gedaan op de crisisreserve zullen de in 2019 gereserveerde middelen bij eerste suppletoire begroting 2020 naar 2020 worden overgeheveld.
Toevoeging eindsaldo dgf 2018 aan 2019
De mutatie van 23,1 mln. betreft de toevoeging van het eindsaldo van 2018 aan het beginsaldo van 2019. Dit is conform de reguliere systematiek van het DGF.
NIET-BELASTINGONTVANGSTEN
Beleidsmatige mutaties
Aansluiting standen aan begroting dgf 2020
De ontvangsten zijn voor deze jaren conform de systematiek gelijkgesteld aan de uitgaven. Omdat het DGF een begrotingsfonds is, dienen de ontvangsten gelijk te zijn aan de uitgaven.
Technische mutaties
Toevoeging eindsaldo dgf 2018 aan 2019
De mutatie van 23,1 mln. betreft de toevoeging van het eindsaldo van 2018 aan het beginsaldo van 2019. Dit is conform de reguliere systematiek van het DGF.
Diversen
Deze post betreft een bijdrage vanuit de sector voor een crisisreserve. In het convenant met de sector voor de periode 2015-2019 zijn afspraken gemaakt over de opbouw van een crisisreserve via door de sector betaalde heffingen ten behoeve van uitbraken van dierziekten. Deze reserve vormt een aanvulling op het fondssaldo. Het DGF-saldo bestaat uit middelen die in beginsel eveneens beschikbaar zijn in geval er sprake is van een dierziektecrisis. Met de opbouw van de crisisreserve is in 2019 begonnen. Indien er in 2019 geen aanspraak wordt gedaan op de crisisreserve zullen de in 2019 gereserveerde middelen bij eerste suppletoire begroting 2020 naar 2020 worden overgeheveld.
Aansluiting standen aan begroting dgf 2020
De ontvangsten zijn voor deze jaren conform de systematiek gelijkgesteld aan de uitgaven. Omdat het DGF een begrotingsfonds is, dienen de ontvangsten gelijk te zijn aan de uitgaven.
Correctie standen dgf
De mutatie voor het fondssaldo was per abuis op het verkeerde kader geboekt, middels deze correctie wordt het saldo op het juiste kader geboekt.