26 | Bijdrage investeringsfondsen | StandVastgesteldeBegroting(1) | Stand 1eSuppletoireBegroting(2) | Stand 2eSuppletoireBegroting(3) | MutatiesSlotwet(4) | Realisatie 2019(5)=(1) t/m (4) |
---|---|---|---|---|---|---|
Verplichtingen | 7.795.954 | 7.466.828 | 6.006.323 | 4.087 | 6.010.410 | |
Waarvan garantieverplichtingen | ||||||
Uitgaven | 7.795.954 | 7.466.828 | 6.009.398 | 1.012 | 6.010.410 | |
Waarvan juridisch verplicht | ||||||
26.01 Bijdrage Infrastructuurfonds | 6.921.916 | 6.597.281 | 5.132.033 | 1.012 | 5.133.045 | |
26.02 Bijdrage Deltafonds | 874.038 | 869.547 | 877.365 | 0 | 877.365 | |
Ontvangsten | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
Verplichtingen
Bij Slotwet is een verplichtingencorrectie doorgevoerd, omdat artikel 26 een administratief begrotingstechnisch artikel is waarbij de en kas en verplichtingen aan elkaar gelijk behoren te zijn. Het betreft hier de bijdrage vanuit de beleidsbegroting van Hoofdstuk XII aan het Infrastructuurfonds ten behoeve van uitgaven die op het fonds worden verantwoord.
Uitgaven
Er hebben afdrachten aan het BTW-compensatiefonds plaats gevonden van € 3,2 miljoen voor de sepcifieke uitkering aan de provincies voor cofinanciering van bermmaatregelen op N-wegen en € 0,1 miljoen voor de Vlierdenseweg Deurne. Daarnaast worden er middelen ERMTS (€ 1 miljoen) vrachtwagenheffing (€ 2,6 miljoen), Beter Benutten (€ 0,4 miljoen) en Topsector Logistiek (€ 0,3) naar het Infrastructuurfonds geboekt. De middelen hiervoor zijn vrijgemaakt op het Infrastructuurfonds en worden steeds overgeheveld naar de begroting van Hoofdstuk XII, zodat aldaar de uitgaven gedaan kunnen worden. Op de naar de begroting van Hoofdstuk XII overgehevelde budgetten doen zich in 2019 lagere uitgaven voor dan van tevoren gepland. Voor de hiervoor genoemde posten geldt dat de dit jaar niet-bestede middelen (€ 3,7 miljoen) nu (tijdelijk) worden teruggeboekt naar het Infrastructuurfonds.